Gå til innhold

Hvorfor kan damer så lite om data?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Damene på teamet mitt gikk lei av treige og kunnskapsløse gutter på it-drift så de begynte med DevOps og flyttet hele løsningen til Azure.

Ingen som savner de grettene guttene og 1 måneds leveringstid på enhver endring.

 

Anonymkode: 5eca8...056

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så, konklusjonen er, damer kan lite om data for damer er for opptatt med strikking.

Anonymkode: c2874...ba8

Selvfølgelig! Alle damer liker å strikke, klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så, konklusjonen er, damer kan lite om data for damer er for opptatt med strikking.

Anonymkode: c2874...ba8

Du er virkelig en mester i logikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har damer så lite peiling på noe som brukes så mye i hverdagen? 

Anonymkode: c2874...ba8

Hvorfor har menn så lite peiling på noe som brukes så mye i hverdagen? De kan f.eks. knapt opp og ned på en vaskemaskin. De vet hvor den står i huset, men de vet ikke hvordan de skal sortere hva de skal putte inn i den og ikke.

Hvorfor vet ikke en mann hva for en flaske med rengjøringsmiddel som brukes til gulvvask?

Hvorfor vet ikke mange menn hvordan klitoris skal behandles? De vet hvor den sitter og hva den er til, men de aner ikke hvordan den skal brukes for maksimal nytelse for innehaveren. De plukker litt på den og tror at alt er greit.

:fnise:

Anonymkode: 189ee...34d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som IT-ansvarlig er det noe hun skal kunne. Kan hun det ikke er det som å være sykepleier men ikke ane hva PVK er for noe.

Anonymkode: c2874...ba8

Da kan hun det selvfølgelig. Jeg er mer redd for at du havner den samme sekken hun plasserer menn flest i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med googlingen din! Men i begge tilfeller, være seg det dreier seg om positiv-negativ-positiv eller negativ-positiv-negativ så er jobben den samme, å styre en større strøm ved hjelp av en mindre. Noe du tydelig ikke visste.

Anonymkode: c2874...ba8

Det er 31 år siden jeg satt og leste TTL-diagrammer for å lage forsterkere og bryter av transistorer, samt å bregne effektøkningen. Leeeeng før Google kom altså. Tipper du må google for å skjønne hva TTL står for. Hint T'ene står for transistor.

Anonymkode: 27d86...2ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Den Lille Heksa

Det er vel av samme grunn som at vi ikke vet noe om noe som helst annet, og har snevre interesser. Vi er idioter rett og slett, og man må snakke babyspråk til oss. Egentlig duger vi bare til å være fødemaskiner. En fødsel er jo heller ikke noen prestasjon, man ligger/sitter/står jo bare der. Heller ikke å oppdra barn, de oppdrar seg selv stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personangrep er alltid et klart tegn på at du er gått tom for argumenter og ikke har noe bedre svar. Ikke for at personangrep er et særlig godt svar, men når det er det beste du har å stille opp med så sier det sitt.

Anonymkode: c2874...ba8

Har du hørt om begrepet banter? Det er vel dette svaret du gir Dota buddisene dine når du spiller så dårlig at laget ditt taper :P

Anonymkode: 3de18...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud. "alle kvinner", så du kjenner alle kvinner i verden du da? 

Anonymkode: 9fafd...6a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du driver med IT-drift men er ikke kjent med TCP-protokoll? Syn-syn|ack-ack. OSI-lag fire. Jeg driver bare med det på hobbybasis, men vet likevel så pass. Tviler på at du kan så mye om data egentlig.

Anonymkode: c2874...ba8

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det bare til å gi henne en utfordring, be henne om å forklare for deg hva synack er for noe. Vedder på at hun ikke har den blekeste, trass at det er noe hun bruker daglig. 

Anonymkode: c2874...ba8

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja da, men så er det forskjell på å bytte en harddisk ut mot en SSD og det å faktisk drifte en hel IT-park. I sistnevnte tilfelle er TCP-protokollen barnemat. I så fall skal hun kjenne alle OSI-lag like godt som sin håndflate.

Anonymkode: c2874...ba8

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med googlingen din! Men i begge tilfeller, være seg det dreier seg om positiv-negativ-positiv eller negativ-positiv-negativ så er jobben den samme, å styre en større strøm ved hjelp av en mindre. Noe du tydelig ikke visste.

Anonymkode: c2874...ba8

Hahaha, dette er så cringe.

Anonymkode: 3de18...02b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt dette med "å drive med" data. Hva er det dere DRIVER med, liksom?? :vetikke: 

Jeg bruker mobil/data i hverdagen til underholdning, og til praktiske gjøremål. Det eneste jeg bryr meg om er at duppedittene starter når jeg trykker på knappen. Gjør de ikke, neive da får de sendes på reperasjon eller bli erstattet.

Samme som med bilen min, det også en ting jeg bruker hver dag. Ikke fordi jeg INTERESERER for bil, men fordi det er nødvendig. Er det noe galt med sender jeg den på verksted. De ferreste av oss mekker bil selv. Er heller ikke spesielt god på å mekke på oppvaskmaskiner, programmere varmepumper heller, selv om dette absolutt er greier jeg bruker hver dag.

 

Så tilbake til spm. ditt. Menn vel generelt sett obedre på data av den enkle grunn at det overvekt med interesse. Akkurat som det er flest menn som gamer, som bygger biler som hobby, eller modelltog for den sakens skyld. Ting som går på spill, lek og moro og de har tilsynelatende ingen grenser for mye tid de legger ned på dette uten samvitthetskvaler ovenfor andre mer nyttige syssler. 

 

Når dette er sagt, jeg skjønner fortsatt ikke hva en gjør i praksis når en liksom "driver med" data og er "god på data". Tror aldri jeg jeg kommer til våkne opp med en intens trang til å "drive med" dataen min. Sjekke kg, nettbank og avisene, sure, med utover det.. meeeh.

Endret av Perle
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal jeg kunne så mye om dataen? Jeg kjøper den, jeg bruker den til det jeg trenger den til og jeg bryr meg katten om hvordan eller hvorfor den virker. Det overlater jeg til produsenten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har damer så lite kunnskap om data? Spør du ei dame om hennes bærbare har en SSD så aner hun ikke. Spør du henne om hvilken versjon av Windows hun kjører så vet hun ikke en gang hva Windows er for noe. Spør du ei dame om hvilken CPU hennes PC har så vet hun ikke hva det er for noe.

Hvorfor har damer så lite peiling på noe som brukes så mye i hverdagen? 

Anonymkode: c2874...ba8

Jeg vet ikke hvorfor jeg kan så lite om data jeg, kanskje det er det at jeg studerer informatikk? :vetikke:

Anonymkode: fdc41...471

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du de har behov for å vite disse tingene? Ryker noe i maskinen, så brukes enten garanti, reklamasjon eller man kjøper en ny, har aldri hørt om noen som har byttet cpuen på laptopen. Om en kun bruker pc til Internett, mail og Netflix, så er det egentlig veldig lite man har behov for å kunne om data. Tror forøvrig de fleste kvinner vet hva Windows er da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svaret er enkelt . damer synes ikke at det er viktig!  Vi damer forventer at teknikken skal fungere, og gjør den ikke, så ringer vi "help-desk". 

Har et inntrykk av at menn flest synes det samme :) 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har damer så lite kunnskap om data? Spør du ei dame om hennes bærbare har en SSD så aner hun ikke. Spør du henne om hvilken versjon av Windows hun kjører så vet hun ikke en gang hva Windows er for noe. Spør du ei dame om hvilken CPU hennes PC har så vet hun ikke hva det er for noe.

Hvorfor har damer så lite peiling på noe som brukes så mye i hverdagen? 

Anonymkode: c2874...ba8

Fordi noen damer ikke er interessert i data. Vi andre vet godt om vi har SSD eller god gammeldags HDD, og hvilket operativsystem pc'n vår har. Jeg kan nok ikke svare på hvilken CPU pc'en min har men det handler om at jeg ikke er så opptatt av specs at jeg går rundt og husker alle sånne detaljer i hodet. Jeg har dessuten flere pc'er så da går det fort surr i detaljene.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så, konklusjonen er, damer kan lite om data for damer er for opptatt med strikking.

Anonymkode: c2874...ba8

Jeg kan faktisk ikke strikke :P

Du kan tydeligvis mer om alle delene inni en pc enn meg, men jeg kan evig nok om data til å klare meg fint. Jeg er interessert nok til å sammenligne enkle ting som RAM, prosessor og skjermkort på pc'er når jeg skal kjøpe ny, men jeg er ikke så interessert at jeg nerder på alle små duppeditter og bestanddeler inni maskinen og pugger alle de vanskelige ordene. Ikke fordi jeg er kvinne og er ute av stand til å lære meg det, men fordi det er ubrukelig kunnskap i hverdagslig bruk av pc. Jeg er mest opptatt av å kunne installere og avinnstallere programmer, starte pc'n i sikkermodus og kunne bruke operativsystem (Linux) kjørt fra dvd for å hente ut filer fra pc'er der harddisken har tatt kvelden (ja, typisk HDD). Å kunne søke etter virus og rusk er også kjekt å kunne. Dette er evig godt nok til mitt bruk.

Jeg venter forresten på at du skal svare på spørsmålet til New Girl.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har damer så lite kunnskap om data? Spør du ei dame om hennes bærbare har en SSD så aner hun ikke. Spør du henne om hvilken versjon av Windows hun kjører så vet hun ikke en gang hva Windows er for noe. Spør du ei dame om hvilken CPU hennes PC har så vet hun ikke hva det er for noe.

Hvorfor har damer så lite peiling på noe som brukes så mye i hverdagen? 

Anonymkode: c2874...ba8

 

Øhhhhh... Har jobbet som IT-admin/utvikler i 10 år og er dame. Nå jobber jeg som senior asp-konsulent. Synes det er menn som er like elendige som mange damer! Bare fordi du vet hvilket os du kjører og at pc din har en ssd gjør det deg ikke akkurat til noen ekspert. 

Har til og med hatt mannfolk som har fortalt om at de har sperm på hele pc'n! Å ja du mener SPAM?

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 14.15, AnonymBruker skrev:

Okei. Bevis det. Hva er en transistor for noe?

Anonymkode: c2874...ba8

 

På 20.2.2017 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Okei. Bevis det. Hva er synack for noe og hvilket lag?

Anonymkode: c2874...ba8

 

På 20.2.2017 den 14.31, AnonymBruker skrev:

Du driver med IT-drift men er ikke kjent med TCP-protokoll? Syn-syn|ack-ack. OSI-lag fire. Jeg driver bare med det på hobbybasis, men vet likevel så pass. Tviler på at du kan så mye om data egentlig.

Anonymkode: c2874...ba8

Sånne her cringy spørsmål er grunnen til at jeg som regel lar det være hemmelig at jeg kan mye om data. Hvorfor skal jeg måtte bevise for deg o'store mann at jeg kan det jeg sier jeg kan? Hvem er du til å stille spørsmålstegn ved mine kunnskaper?

Hilsen kvinnelig dataingeniør.

Anonymkode: dc382...ebf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...