Gå til innhold

Hvorfor kan damer så lite om data?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan mer enn damer kan, tydeligvis.

Anonymkode: c2874...ba8

Du har altså innarbeidet deg nok kunnskap på lik linje som dataingeniører ? Anbefaler deg i så fall å ta en master og få A i snitt, se på det som en gyllen mulighet. Du kan også jobbe fulltid ved siden av siden lesing ikke er nødvendig for din del. Apple, Microsoft og NASA venter på deg! 

Gratulerer 

Anonymkode: 22fb6...399

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det bare til å gi henne en utfordring, be henne om å forklare for deg hva synack er for noe. Vedder på at hun ikke har den blekeste, trass at det er noe hun bruker daglig. 

Anonymkode: c2874...ba8

Skal prøve å huske det neste gang jeg ser henne. Den dama der er rene rl- Penelope i Criminal Minds, så hvis det er noe man bør vite kan jeg garantere deg at hun vet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Zzyzx skrev:

Well - that escalated quickly. Hvordan i alle dager gikk du fra å klage over kvinner som ikke vet hvilket OS de kjører til dette?

Det er ikke nødvendig å kunne noe særlig om TCP for å være noenlunde selvhjulpen med en PC. 

Ja da, men så er det forskjell på å bytte en harddisk ut mot en SSD og det å faktisk drifte en hel IT-park. I sistnevnte tilfelle er TCP-protokollen barnemat. I så fall skal hun kjenne alle OSI-lag like godt som sin håndflate.

Anonymkode: c2874...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PNP eller NPN trasistor?

Anonymkode: 27d86...2ab

Gratulerer med googlingen din! Men i begge tilfeller, være seg det dreier seg om positiv-negativ-positiv eller negativ-positiv-negativ så er jobben den samme, å styre en større strøm ved hjelp av en mindre. Noe du tydelig ikke visste.

Anonymkode: c2874...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, antbug skrev:

Skal prøve å huske det neste gang jeg ser henne. Den dama der er rene rl- Penelope i Criminal Minds, så hvis det er noe man bør vite kan jeg garantere deg at hun vet det. 

Som IT-ansvarlig er det noe hun skal kunne. Kan hun det ikke er det som å være sykepleier men ikke ane hva PVK er for noe.

Anonymkode: c2874...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Bevis det. Hva er en transistor for noe?

Anonymkode: c2874...ba8

Haha. Nå kan jeg jo bare google det for alt du vet. Og dette er ikke akkurat noe basic man bør kunne. Tviler på de fleste mannfolk (og damer) som interesserer seg for data kan forklare hva dette er. Man kan interessere seg uten å vite alt.

Anonymkode: e1b52...cd9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du driver med IT-drift men er ikke kjent med TCP-protokoll? Syn-syn|ack-ack. OSI-lag fire. Jeg driver bare med det på hobbybasis, men vet likevel så pass. Tviler på at du kan så mye om data egentlig.

Anonymkode: c2874...ba8

Selvfølgelig er jeg kjent med alt dette og uendelig mye mer, men har jeg bruk for disse uttrykkene og denne teoretiske kunnskapen i det daglige i jobben? Nei, overhode ikke. Og å legge ut om ulike nivåer i ulike protokoller beviser jo absolutt ingenting om hvor god du er på å sette opp et nettverk f.eks. Hvem som helst kan Google disse tingene og slå om seg med begreper uten å være i stand til å gjøre den praktiske jobben med å få et datanettverk opp og gå og vedlikeholde alle komponentene og selve systemet videre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja da, men så er det forskjell på å bytte en harddisk ut mot en SSD og det å faktisk drifte en hel IT-park. I sistnevnte tilfelle er TCP-protokollen barnemat. I så fall skal hun kjenne alle OSI-lag like godt som sin håndflate.

Anonymkode: c2874...ba8

Jeg skjønner fremdeles ikke hva relevansen til hovedinnlegget er. Som sagt, man trenger ikke vite disse tingene for å kunne svare på hvilket OS man kjører. For den saks skyld, jeg bygger mine egne PC-er, jeg har til nå ikke hatt behov for å vite noe om TCP for det. Driver man med nettverk så skjønner jeg det, men det var ikke akkurat det som var hovedtemaet ditt. 

Morsom er du, da. Det skal du ha. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som IT-ansvarlig er det noe hun skal kunne. Kan hun det ikke er det som å være sykepleier men ikke ane hva PVK er for noe.

Anonymkode: c2874...ba8

Men er det noe folk som har helt vanlig bruk av data burde vite? Kan du i såfall forklare hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, New Girl skrev:

Men er det noe folk som har helt vanlig bruk av data burde vite? Kan du i såfall forklare hvorfor?

En person som plastrer om noen trenger ikke å vite hva PVK er for noe, men en som utgir seg for å være sykepleier er nødt til å vite det. På samme måte, når noen hevder seg å være en som drifter en IT-park så er vedkommende nødt til å vite så pass for å kunne feilsøke. Kan vedkommende ikke det er vedkommende ikke det vedkommende utgir seg for å være. @asterix

Anonymkode: c2874...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En person som plastrer om noen trenger ikke å vite hva PVK er for noe, men en som utgir seg for å være sykepleier er nødt til å vite det. På samme måte, når noen hevder seg å være en som drifter en IT-park så er vedkommende nødt til å vite så pass for å kunne feilsøke. Kan vedkommende ikke det er vedkommende ikke det vedkommende utgir seg for å være. @asterix

Anonymkode: c2874...ba8

Jeg tror ikke du svarte på det jeg spurte om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, New Girl skrev:

Jeg tror ikke du svarte på det jeg spurte om?

10201233.png

 

Anonymkode: c2874...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her ser man hva som skjer når noen tilegner seg for mye kunnskap om ting som ikke har noen nytteverdi i hverdagen...

Anonymkode: aaa7c...eca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

10201233.png

 

Anonymkode: c2874...ba8

Du understreket akkurat at du ikke svarte på vedkommendes post. FACEPALM

Anonymkode: caf79...035

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

10201233.png

 

Anonymkode: c2874...ba8

Men du svarte jo ikke på det hun spurte om. Du svarte på noe stråmannen din ikke spurte om. Hoi, lenge siden det har vært sånn ordentlig moro i dette underforumet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10201233.png

 

Anonymkode: c2874...ba8

Tror det er omvendt, gitt.

Får prøve en gang til da. De som bruker data til helt vanlige ting, altså surfing og spilling f.eks, trenger de å vite noe om det du snakker om her? I såfall, hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest chisandra
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har damer så lite kunnskap om data? Spør du ei dame om hennes bærbare har en SSD så aner hun ikke. Spør du henne om hvilken versjon av Windows hun kjører så vet hun ikke en gang hva Windows er for noe. Spør du ei dame om hvilken CPU hennes PC har så vet hun ikke hva det er for noe.

Hvorfor har damer så lite peiling på noe som brukes så mye i hverdagen? 

Anonymkode: c2874...ba8

Ah, det er altså fordi jeg er dame jeg har lite kunnskap på området? Fjolset meg gikk rundt og trodde det var interessen som manglet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må for det første skille mellom vanlige kvinner (generelt sett ALLE over en viss alder) og de som jobber med det. I tillegg har alder noe å si. Tid er også et element. Du må også skille mellom det "alle" bør kunne, og det som er mer relevant for spesielt interesserte. Først DA kan vi diskutere saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har damer så lite kunnskap om data? Spør du ei dame om hennes bærbare har en SSD så aner hun ikke. Spør du henne om hvilken versjon av Windows hun kjører så vet hun ikke en gang hva Windows er for noe. Spør du ei dame om hvilken CPU hennes PC har så vet hun ikke hva det er for noe.

Hvorfor har damer så lite peiling på noe som brukes så mye i hverdagen? 

Anonymkode: c2874...ba8

Og hvis en dame spør deg hva som er forskjellen på symmetrisk og asymmetrisk kryptering så må du sannsynligvis Google det. Hvorfor kan menn så lite om data? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men en datamaskin er noe du bruker i hverdagen. Så snart det blir kluss med den vil du komme til en eller annen mann i din omgangskrets og gråte og sutre for å få hjelp. Aldri hørt om menn som trenger krisehjelp med strikking...

Anonymkode: c2874...ba8

Du virker faktisk mindre begavet med dine uttalelser om kvinner. Gråter og sutrer? Bevares vel.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...