Gå til innhold

Hvorfor kan damer så lite om data?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har damer så lite kunnskap om data? Spør du ei dame om hennes bærbare har en SSD så aner hun ikke. Spør du henne om hvilken versjon av Windows hun kjører så vet hun ikke en gang hva Windows er for noe. Spør du ei dame om hvilken CPU hennes PC har så vet hun ikke hva det er for noe.

Hvorfor har damer så lite peiling på noe som brukes så mye i hverdagen? 

Anonymkode: c2874...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de fleste damer ikke bryr seg om det. Du kan jo spørre deg selv. Hvorfor kan menn så lite om strikking? Svaret er soleklart. De fleste menn er ikke interessert i strikking...

Når det kommer til innmaten i en datamaskin har er ikke det så veldig viktig i dagligdagse situasjoner i utgangspunktet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har damer så lite kunnskap om data? Spør du ei dame om hennes bærbare har en SSD så aner hun ikke. Spør du henne om hvilken versjon av Windows hun kjører så vet hun ikke en gang hva Windows er for noe. Spør du ei dame om hvilken CPU hennes PC har så vet hun ikke hva det er for noe.

Hvorfor har damer så lite peiling på noe som brukes så mye i hverdagen? 

Anonymkode: c2874...ba8

Kjenner kun menn,som kan lite om data. Det er kvinner som må lære de opp. De fleste av begge kjønn,bruker pc kun til moro. Årsaken kan ligge der

Anonymkode: 21370...f9d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Watermelon skrev:

Fordi de fleste damer ikke bryr seg om det. Du kan jo spørre deg selv. Hvorfor kan menn så lite om strikking? Svaret er soleklart. De fleste menn er ikke interessert i strikking...

Når det kommer til innmaten i en datamaskin har er ikke det så veldig viktig i dagligdagse situasjoner i utgangspunktet.

Men strikking er ikke noe vi bruker dagligdags. Datamaskiner bruker alle i hverdagen.

Anonymkode: c2874...ba8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner kun menn,som kan lite om data. Det er kvinner som må lære de opp. De fleste av begge kjønn,bruker pc kun til moro. Årsaken kan ligge der

Anonymkode: 21370...f9d

Tviler.

Anonymkode: c2874...ba8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jo ikke du om damer generelt. Nå snakker du om damene du har spurt. Jeg kan f.eks mye mer om data enn de mannfolkene jeg kjenner og hjelper ofte samboeren min med ting på data.

Anonymkode: e1b52...cd9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om flere eldre kvinner er bedre på data enn gamle menn. Har litt det inntrykket.

Ellers så er data veldig "skummelt" og virker "vanskelig", og kvinner er mer tilbøyelige til å unngå ting de tror er for vanskelige for dem enn menn. Menn brauter seg mer frem selv om de ikke har erfaring eller peiling og prøver allikevel. Kvinner har kanskje litt høyere forventninger til seg selv og føler de må mestre ting ekstremt bra for at det skal være bra nok og verdt det.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men strikking er ikke noe vi bruker dagligdags. Datamaskiner bruker alle i hverdagen.

Anonymkode: c2874...ba8

Hvor mye kan du om vasking av tøy selv om du gjør det hver uke? Du setter på en maskin med litt pulver i, men det er mange flere komplekse konsepter som ligger i bunn. Bare det å vite hvordan man kan drepe bakterier og fjerne skitt uten å ødelegge klærne er jo en bragd

Anonymkode: 3de18...02b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men strikking er ikke noe vi bruker dagligdags. Datamaskiner bruker alle i hverdagen.

Anonymkode: c2874...ba8

Poenget er fortsatt at man blir flink med det man interesserer seg for. For damer blir stort sett datamaskiner brukt til surfing/lekser osv. Mens for menn bruker datamaskiner i tillegg til spilling. Resultatet blir at menn er flinker i dataspill enn kvinner. Det er ikke nødvendigvis sånn at informasjon om hvilket OS som maskinen kjører er så inmari viktig for brukeren.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Watermelon skrev:

Poenget er fortsatt at man blir flink med det man interesserer seg for. For damer blir stort sett datamaskiner brukt til surfing/lekser osv. Mens for menn bruker datamaskiner i tillegg til spilling. Resultatet blir at menn er flinker i dataspill enn kvinner. Det er ikke nødvendigvis sånn at informasjon om hvilket OS som maskinen kjører er så inmari viktig for brukeren.

Godt poeng! :tommelopp:

Anonymkode: c2874...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakker jo ikke du om damer generelt. Nå snakker du om damene du har spurt. Jeg kan f.eks mye mer om data enn de mannfolkene jeg kjenner og hjelper ofte samboeren min med ting på data.

Anonymkode: e1b52...cd9

Okei. Bevis det. Hva er en transistor for noe?

Anonymkode: c2874...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan menn så lite om strikking? 

Anonymkode: 22fb6...399

Fordi det er en meningsløs hobby.

Anonymkode: c2874...ba8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det er en meningsløs hobby.

Anonymkode: c2874...ba8

Jeg synes at å rekonstruere datamaskiner er en meningsløs hobby 

Anonymkode: 22fb6...399

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at å rekonstruere datamaskiner er en meningsløs hobby 

Anonymkode: 22fb6...399

Men en datamaskin er noe du bruker i hverdagen. Så snart det blir kluss med den vil du komme til en eller annen mann i din omgangskrets og gråte og sutre for å få hjelp. Aldri hørt om menn som trenger krisehjelp med strikking...

Anonymkode: c2874...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Bevis det. Hva er en transistor for noe?

Anonymkode: c2874...ba8

lol. jævla autist ass

Anonymkode: 3de18...02b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er kjedelig. Slutt å dra menn versus kvinner hele tiden. Alle mennesker uavhengig av kjønn er forskjellige og har ulike interesser. Det er mye jeg kan som mange menn ikke aner noe om, og omvendt. Det er helt naturlig. 

Anonymkode: 7b538...762

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Bevis det. Hva er en transistor for noe?

Anonymkode: c2874...ba8

Jeg jobber med IT-drift. Jeg vet utmerket godt hva en transistor er, men har aldri noensinne hatt bruk for å vite det annet enn i hyggelig lag med en runde TP.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

lol. jævla autist ass

Anonymkode: 3de18...02b

Personangrep er alltid et klart tegn på at du er gått tom for argumenter og ikke har noe bedre svar. Ikke for at personangrep er et særlig godt svar, men når det er det beste du har å stille opp med så sier det sitt.

Anonymkode: c2874...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, asterix skrev:

Jeg jobber med IT-drift. Jeg vet utmerket godt hva en transistor er, men har aldri noensinne hatt bruk for å vite det annet enn i hyggelig lag med en runde TP.

Okei. Bevis det. Hva er synack for noe og hvilket lag?

Anonymkode: c2874...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten utrolige mange hverdagslige ting jeg må hjelpe voksne menn med. Som er helt usaklig at de ikke kan. F.eks. lage mat, vaske klær, fikse ødelagte klær osv, stryke skjorte, knyte slips. Utrolig mye faktisk. Men så er det også kvinner som ikke kan det, så hvem bryr seg om å lage konkurranse ut av det. 

Anonymkode: 7b538...762

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...