Gå til innhold

Xx


gazza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes du skal fortsette å behandle henne som enhver annen 13-åring. Snakk om prevensjon og samtykke, jobb for å ha et godt forhold basert på tillit slik at hun føler hun kan snakke med deg om dette. Ikke nekt dem å tilbringe tid sammen, det sender bare signaler om at å ha sex ikke er greit og at det er noe hun skal skamme seg over. Pluss at om du setter for mange begresninger på livet deres så gjør de gjerne alt i sin makt for å gjøre opprør mot det:P Jeg begynte å ha sex da jeg var 14, og ble nektet å ha dørene igjen f.eks. Men det førte bare til at vi hadde sex ute i skogen, på fest osv. Da er det mye tryggere at man er hjemme.

Anonymkode: e2d8d...d70

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt kjærestens foreldre. Han er også under seksuell lavalder.

Anonymkode: c8a20...a1e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at hun er trygg nok på deg og deres forhold at hun kan fortelle deg om det! 

Så flott at hun har funnet en gutt som er nesten på samme alder og at de til og med er kjærester!! 

Så flott at hun tar ansvar og bruker kondom og nå også piller!! 

Jeg synes det høres ut som du har en fornuftig datter TS, og jeg synes du skal fortsette å stole på henne og fokusere på å opprettholde det gode forholdet dere tydeligvis har dere i mellom. 
La henne fortsette å være med kjæresten sin, ja hun er ung men dette trenger ikke bety at hun kommer til å ligge med hele skolen før jul. ;) 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkerende å lese her inne at folk aksepterer dette. Hun er et barn!! Hun synes nok selv at hun er mer enn stor non til å knulle, men er jo ikke i stand til å reflektere over hva konsekvensene kan bli. Det kan gå bra, men i verste fall kan hun få store problemer. 

For øvrig er det slik at i det øyeblikket kjæresten hennes fyller 16 så bryter han loven om de har sex. Siden hun er under 14 er det ekstra alvorlig. Fortsetter han å pule datteren din etter at han fyller 16 må du anmelde han. 

Anonymkode: e535f...921

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å kontakt barnevernet. De VET alltid barnets beste.

Anonymkode: 6c977...25e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjokkerende å lese her inne at folk aksepterer dette. Hun er et barn!! Hun synes nok selv at hun er mer enn stor non til å knulle, men er jo ikke i stand til å reflektere over hva konsekvensene kan bli. Det kan gå bra, men i verste fall kan hun få store problemer. 

For øvrig er det slik at i det øyeblikket kjæresten hennes fyller 16 så bryter han loven om de har sex. Siden hun er under 14 er det ekstra alvorlig. Fortsetter han å pule datteren din etter at han fyller 16 må du anmelde han. 

Anonymkode: e535f...921

Du kommer ingen vei med anmeldelse om de er sammen, jevngamle (mentalt) og begge uttrykker at de ønsker det. Det er ikke "han som puler datteren deres" det er de begge to som har sex sammen.

Jeg hadde også sex når jeg var 13. Var likevel fullt klar over både risiko for kjønnssykdom og graviditet, og var alltid beskyttet. 13 år gamle jenter er ikke barn, de er tenåringer og på god vei til å bli små voksne. Dere kan ikke stoppe dette, uansett hva dere gjør. De finner alltid en måte å ha sex på. Bedre å være åpen om det og ikke skambelegge det så voldsomt :) 

Anonymkode: 365f4...75e

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Her er det bare å kontakt barnevernet. De VET alltid barnets beste.

Anonymkode: 6c977...25e

TS - jeg syns du er super som mor, og det er så flott at datteren din snakker med deg! Vern om det. OG som mor kjenner jeg at jeg får mageverk av å tenke på situasjonen!

Kan du snakke med kjæresten hennes? Kjenner du noen som har små barn? Kunne du latt dem "passe" barnet under oppsyn over en helg der alt ansvaret ble deres? De fleste tenåringer skjønner ikke at sex=barn=ansvar, de hører du sier det, men de skjønner ikke hva det innebærer..

Endret av Nordvesta
Innlegg ryddet for brukerdebatt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også 13 år første gang jeg hadde sex,og kjæresten min var 14. Vi var stormforelsket og hadde masse deilig sex det året vi var kjærester. I dag er jeg 28 år og angrer overhodet ikke. Mine første sexopplevelser kunne ikke ha blitt bedre,og jeg har absolutt ikke blitt noe promiskuøs i ettertid. Jeg har bare sex med de jeg er i et forhold med. 

Jeg tror du bare må være støttende så lenge det virker som om dette er noe datteren din selv vil. Kjæresten hennes er heldigvis ikke så mye eldre,så sånn sett virker det ikke som noe utnytting. 

Anonymkode: ce2e4...345

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
2 timer siden, Beccy87 skrev:

Så flott at hun er trygg nok på deg og deres forhold at hun kan fortelle deg om det! 

Så flott at hun har funnet en gutt som er nesten på samme alder og at de til og med er kjærester!! 

Så flott at hun tar ansvar og bruker kondom og nå også piller!! 

Jeg synes det høres ut som du har en fornuftig datter TS, og jeg synes du skal fortsette å stole på henne og fokusere på å opprettholde det gode forholdet dere tydeligvis har dere i mellom. 
La henne fortsette å være med kjæresten sin, ja hun er ung men dette trenger ikke bety at hun kommer til å ligge med hele skolen før jul. ;) 

 

2 timer siden, Uredd skrev:

Hun har da vitterlig tatt ansvar og bruker kondom!

Hvorfor er det så om å gjøre å forhindre en ung kvinnes seksualitet? Tonen så langt her i tråden er at dette må stoppes for enhver pris! I mitt hode vil det være en glimrende metode for å gi denne jenta et problematisk forhold til egen seksualitet.

Hva med heller å prøve å legge til rette for at hun kan ha en positiv utforskning. Sammen med en partner på samme nivå? Jeg savner her mors fokus på hvem denne gutten er og hva er datterens motivasjon. Gjør hun det fordi hun har lyst? Skjer det på hennes premisser og i hennes tempo? Dette er mye viktigere enn å fokusere på å forhindre.

I mitt hode er det mye bedre å legge til rette. Gi ungene fred og trygghet. Dermed kan man faktisk ha en åpenhet som gjør at denne jenta kan spør om ting hun lurer på i stedet for å bli presset til ting hun egentlig ikke er klar for ennå.

Signerer begge kommentarene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 er for ungt. Og det øyeblikket han fyller 16 så er det faktisk et lovbrudd.

Toget er nok "gått" dessverre, men jeg ville faktisk insistert på at de brukte kondom i tillegg - sjansen for at hun kløner det til med pillene er nok større (tross alt slik de fleste kvinner blir uplanlagt gravide).

Og kontakt hans foreldre (som jeg håper du har et forhold til allerede).

Anonymkode: 88ce5...1cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjokkerende å lese her inne at folk aksepterer dette. Hun er et barn!! Hun synes nok selv at hun er mer enn stor non til å knulle, men er jo ikke i stand til å reflektere over hva konsekvensene kan bli. Det kan gå bra, men i verste fall kan hun få store problemer. 

For øvrig er det slik at i det øyeblikket kjæresten hennes fyller 16 så bryter han loven om de har sex. Siden hun er under 14 er det ekstra alvorlig. Fortsetter han å pule datteren din etter at han fyller 16 må du anmelde han. 

Anonymkode: e535f...921

Dere skadelystne som elsker å gi dårlige råd - hva er det som egentlig motiverer dere?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uredd skrev:

Hun har da vitterlig tatt ansvar og bruker kondom!

Hvorfor er det så om å gjøre å forhindre en ung kvinnes seksualitet? Tonen så langt her i tråden er at dette må stoppes for enhver pris! I mitt hode vil det være en glimrende metode for å gi denne jenta et problematisk forhold til egen seksualitet.

Hva med heller å prøve å legge til rette for at hun kan ha en positiv utforskning. Sammen med en partner på samme nivå? Jeg savner her mors fokus på hvem denne gutten er og hva er datterens motivasjon. Gjør hun det fordi hun har lyst? Skjer det på hennes premisser og i hennes tempo? Dette er mye viktigere enn å fokusere på å forhindre.

I mitt hode er det mye bedre å legge til rette. Gi ungene fred og trygghet. Dermed kan man faktisk ha en åpenhet som gjør at denne jenta kan spør om ting hun lurer på i stedet for å bli presset til ting hun egentlig ikke er klar for ennå.

En 13 åring skal IKKE ha sex! Uansett gutt eller jente. Dette er et barn. Veldig fint med åpenhet om temaet, men da må man også vite og kunne ta konsekvensene av sex. 

Anonymkode: 4478b...6e2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke tro hva jeg leser her. Mener dere virkelig at det er greit at et barn har sex? En 13 år gammel jente er et barn, kanskje akkurat har kommet i puberteten. Det er ikke riktig! Veldig flott at dere er åpne om det for at hun skal få et avslappet forhold til egen seksualitet, men enkelte ting går an å vente med. Samleie har konsekvenser. Graviditet og kjønnssykdommer  (selv med kondom kan det skje), er ikke noe en 13 åring burde tenke på. 

Samtidig er den seksuelle lavalderen satt til 16 år, noe som forøvrig er helt ulogisk i og med at man må være 18 for å gifte seg uten foreldres samtykke. 

Selvom løpet er kjørt, kan du likevel si at dette ikke er greit. 

Alt for tidlig! Skjerp dere! Dette samfunnet går feil vei hvis vi skal holde på sånn. 

Anonymkode: 4478b...6e2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! En jente på bare 13 år er alt for ung til sex, galskap at hun har hatt det. Jeg er mamma til en jente på 13 år selv. De er bare barn ennå,alt for unge til kjærester og sex.

Den seksuelle lavalder er satt for en grunn, nemlig for å beskytte barna våre.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

For øvrig er det slik at i det øyeblikket kjæresten hennes fyller 16 så bryter han loven om de har sex. Siden hun er under 14 er det ekstra alvorlig. Fortsetter han å pule datteren din etter at han fyller 16 må du anmelde han. 

Anonymkode: e535f...921

Det er jo ikke sånn at bare han blir eldre og ikke hun. Man straffes ikke for sex med mindreårige så lenge man er like i alder og utvikling, og rettspraksis er at to års alderforskjell er innafor. Innen han er 16 vil de ha hatt et ganske langt forhold ut fra alderen, og det har ingen hensikt å anmelde, annet enn å ødelegge forholdet mellom mor og datter. 

Anonymkode: d64e2...614

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

13 er for ungt. Og det øyeblikket han fyller 16 så er det faktisk et lovbrudd.

Toget er nok "gått" dessverre, men jeg ville faktisk insistert på at de brukte kondom i tillegg - sjansen for at hun kløner det til med pillene er nok større (tross alt slik de fleste kvinner blir uplanlagt gravide).

Og kontakt hans foreldre (som jeg håper du har et forhold til allerede).

Anonymkode: 88ce5...1cb

Lovbrudd? Blir nok ikke noen straff om en 16-åring har sex med sin 14 år gamle kjæreste :) Om man er tilnærmet jevnbyrdige i alder/utvikling faller lavalderbestemmelsen bort :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...