Gå til innhold

Sykepleiere tjener over 42.000 i måneden, likevel klager de


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på noen tjener så langt som 80% av dette. Men tilleggene er tatt med i de 42.000 og de er mest sannsynlig brutto. 

Det finnes nok noen, men det må være de som sitter på lederstillinger eller noe. De får tillegg for lederansvar, aksjonen NSF vil ha er at alle skal tjene 500.000. Så det sier oss jo at de aller fleste ikke gjør det. 

Anonymkode: 8ba98...1a7

I kommunen jeg bor i tjener sykepleiere med full ansiennitet og ingen tilleggsutdanning eller lederansvar noe over 39 000,- i måneden uten turnustillegg. Ordinært turnustillegg varierer jo litt i forhold til turnusen, men ligger på ca. 2500-3500 i måneden (ikke iberegnet helligdagstillegg) 

Anonymkode: 79927...ed3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Carrot skrev:

Jeg var ikke frekk, jeg svarte basert på det du skrev om sykepleiere sin inkompetanse at jeg håper når du ser det slik at du ikke blir syk...

Tror vi misforstod hverandre.

Anonymkode: d0c33...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer virkelig denne undersøkelsen? Er det virkelig vanlig at disse yrkene tjener SÅ mye? Synes alle tjente noe helt sykt mye. Jeg har hatt tre av disse jobbene på lista. To av dem har jeg hatt 3 år +. I ingen av dem tjente jeg noe i nærheten av det som er oppgitt.
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I kommunen jeg bor i tjener sykepleiere med full ansiennitet og ingen tilleggsutdanning eller lederansvar noe over 39 000,- i måneden uten turnustillegg. Ordinært turnustillegg varierer jo litt i forhold til turnusen, men ligger på ca. 2500-3500 i måneden (ikke iberegnet helligdagstillegg) 

Anonymkode: 79927...ed3

Som jeg sa de finnes nok eller så hadde ikke oversikten vist dette, kommuner som sliter med sykepleiermangel osv gir jo høyere lønn feks (sier ikke det er din kommune for det vet jeg ikke). Men de jeg kjenner tjener ikke dette, og langt fra meg selv. Det er heller ikke det som er normal sykepleielønn når man ser på oversikter. 

Gjennomsnittlønn på andre steder på nettet er feks 8-9000 under den som er på den siden.

 

 

Anonymkode: 8ba98...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om den lønnen for sykepleiere. Da er det spesialsykepleiere (videreutdanning) og maks ansiennitet, som er heldig med arbeidsplass. Jeg som nyutdannet sykepleier med 0 års ansiennitet tjener vel nærmere 20 enn 30 når jeg blir ferdigutdannet snart tror jeg. 

Anonymkode: a2e70...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er latterlig hvor lite Frisører. Frisør er et ganske krevende yrke både fysisk og sykisk. Nå sier ikke jeg at frisører bør tjene like mye som en med 8 års utdannelse eller mere. Men hvis man ser bortifra utdannelsen tiden og ser på hvor krevende selveste jobben er, så synes jeg virkelig de får dårlig betalt. 

Anonymkode: 09512...64b

Det er jeg faktisk enig i, fordi frisør er et håndverk som burde blitt mer verdsatt i seg selv + at mange frisører fungerer som terapeuter for kundene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten sykepleiere ville vi hatt hjelpepleiere i stedet. Som gjør samme jobben bare med kursing i stedet for treårig bachelor.

Anonymkode: fde34...af7

Og uten renholdere måtte man stenge sykehusene ;)  Vi har dritdårlig lønn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så mye hat mot mitt kommende yrke da :/ Jaja, jeg elsker det og jeg er god på det, det som er viktig for meg ^_^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere  <3

 

TS er vel bare misunnelig. Om h*n mener det er en enkel jobb som er bra betalt, kan h*n utdanne seg til det da. Easypeasy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor så mange mennesker mener, at de studiene skal være så mye vanskeligere enn sykepleie studie. Nå er ikke jeg sykepleier, men vernepleier. Så studerte jeg jus i 1 år, men følte det var feil. Sluttet og startet på vernepleier. Men fullførte jo første året. Og jeg syntes jus var mye enklere enn vernepleier studie.

Nå jobber jo vernepleiere, i mange av de samme stillingene som sykepleiere. Og på min jobb, så har jeg blitt utsatt for vold, en av mine kollegaer, ble slått ned så kraftig, at han er fortsatt borte fra jobb, 3 år etterpå. Og mest sannsynlig kommer han ikke tilbake. Med noen av brukerne må vi være på vakt, passe på så vi ikke blir slått ned. Vi er utsatt for 3 ganger mer vold, enn hva politiet er. Og vi jobber til ukurante tider. Og jeg tjener overhodet ikke så bra, som 42 000 i måneden. Og deler av denne lønnen, går jo på at man jobber skift, helg, natt og røde dager. Husker som student så elsket jeg å jobbe røde dager, kveld og natt i helgen. For da var det jo tillegget jeg tjente på. Timelønnen var virkelig ikke noe å rope hurra for.

Anonymkode: 69662...f16

Jeg er så klart helt åpen for (og tror fullt ut på) at dette vil variere noe på grunnlag av individuelle forutsetninger. På helt generelt, gjennomsnittlig grunnlag tror jeg imidlertid ikke på at jus er enklere enn vernepleie. Jeg har selv hatt venner som har studert sykepleie, vernepleie, sosialt arbeid og andre helserelaterte bachelorprogrammer, og jeg tror overhodet ikke at det er mange som passerer gymnaset med et gjennomsnittlig karaktersnitt (over 3,5 ca.) vil slite med å komme seg gjennom disse studiene. 

Det betyr ikke at jeg ikke har respekt for disse yrkene, eller undervurderer viktigheten av dem, men etter å ha bladd litt i disse vennenes pensumbøker, hørt om studiesituasjonen deres og slikt, har jeg ingen tro på at dette er spesielt vanskelige studier. Å påstå at noen av disse kan måle seg med jus, eller siving., medisin, fysikk og andre mer "prestisjetunge" studieretninger høres i mine ører ut som et forsmådd forsøk på å opphøye sykepleier-/vernepleierstudiet til noe vanskeligere og mer statuspreget enn det egentlig er.

(Og igjen, bare for å presisere siden det dessverre var noen ganske krasse og nedlatende kommentarer rettet mot sykepleie her i tråden: At jeg mener dette innebærer selvsagt ikke at jeg ser ned på hverken sykepleiere eller vernepleiere eller noen som helst yrker. Alle er viktige for at samfunnet skal fungere, og de som tror at sykepleiere "kun vasker gamlinger" har ikke peiling. Men det er en kjensgjerning at noen studier er vesentlig mer krevende enn andre. Tar man 100 tilfeldige innbyggere og lar dem prøve seg på medisin og sykepleie, vil nok flere mislykkes med førstnevnte utdannelse enn sistnevnte.)

Anonymkode: 73506...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Coronas skrev:

Og uten renholdere måtte man stenge sykehusene ;)  Vi har dritdårlig lønn

Akkuratt den du siterte var en fornærmelse mot sykepleiere, forhåpentligvis er du ikke enig i det. 

Jeg vet ikke hva renholdere tjener men mest sannsynlig er dere underbetalt generelt. Men om dere tjener 40.000 i mnd som ei over her så er det jo greit, men mistenker det var unntaket og ikke regelen. 

Anonymkode: 8ba98...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fame skrev:

Fælt så mye hat mot mitt kommende yrke da :/ Jaja, jeg elsker det og jeg er god på det, det som er viktig for meg ^_^

Vel, nå er vel majoriteten her i tråden (og nok i samfunnet ellers) takknemlige for den jobben sykepleiere gjør. At noen få har et merkelig behov for å rakke ned på slike yrker gir ingen grunn til å innta en offerrolle. Vær heller stolt av at du kommer til å gjøre en viktig jobb som de aller, aller, aller fleste har respekt for. :-)

Anonymkode: 73506...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Invicta skrev:

Definer "folk"? Anbefaler at du leser gjennom tråden, det er ikke så mange som uttaler seg negativt om sykepleiere her. Hvis du til tross for å ha lest tråden grundig fortsatt mener at "folk" (vi i tråden?) synes masse negativt om sykepleiere, tror jeg du burde tenker over hva du fokuserer på - det som er bra eller det som er dårlig. 

Fokuset var mer på at disse trådene dukker opp til stadighet, da laget av "folk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, melatonin skrev:

Jeg jobber 100%. Har snart 10 års ansiennitet. Tjener under 25 Tusen I mnd.

Ta tror jeg du må ta en prat med sjefen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carrot skrev:

de sørger for at du overlever.. - ikke at DET fortjener noe god betaling liksom... :fnise: 

 

Søren heller, hvemsomhelst kan jo lage frokost, holde en i hånden, hjelpe til å tømme ett bekken eller vaske en bak ... :P

Det er det legene som gjør, du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Nuttery skrev:

Er så glad jeg klarer å føle at jeg gjør en nyttig jobb til tross for alle disse trådene. Dog gjør det meg en smule lei meg og høre at det er dette folk syntes om sykepleiere.

Hadde dere ikke streiket så mye, hadde ikke folk tenkt så mye over det. Men er vel hvert år nå, er det ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Evilposelos skrev:

Det er det legene som gjør, du.

Legene får god hjelp av sykepleiere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er virkelig store i kjeften her. Helt seriøst hvor respektløse er det mulig å bli? Sykepleier yrket er like viktig som mange andre yrker vi har her i landet. 

Nei, jeg er veken sykepleier, skal ikke studere det og har ingen relasjon til yrket, men ærlig talt! Det er ikke greit å være så respektløse mot et yrke! Alle yrker gjør sitt, og er der de er for en grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 22 års ansiennitet.

Spesialsykepleier.

Tjener 490 000 kr pr år.

Ansatt i helseforetak.

Er jeg høytlønnet? Tjener jeg greitt med  6 års utdanning? Hva har en siv.ing med 22 års ansiennitet?

Anonymkode: 493fd...11e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...