Gå til innhold

Sykepleiere tjener over 42.000 i måneden, likevel klager de


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

42 000kr i måneden ja, da skulle jeg ha gått mange doble vakter, blitt mye forskjøvet og ikke hatt en eneste fridag.. 

Anonymkode: b15c9...8c2

Da kan ikke du ha sykepleier lønn hvis du jobber 100% turnus og enda må jobbe alt det der i en måned for å tjene 42 000 kr brutto. Tror jeg ville snakket med sjefen...

Anonymkode: 18288...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man jobber 100% turnus med jobb hver tredje helg, så er det få som har kun 3000 kr i tilleggsavgift de har 10 års ansiennitet. Og hvis man da tar sykepleiere som jobber på sykehuset som jobber tredelt turnus, så har de nok en del mer også. 

Men ar du kverulerer med meg på at sykepleiere har langt i fra 42 000 kr, men er enig i at minste grunnlønn er på 36 000 (ca 36500 faktisk) og du mener at tilleggen kanskje er på 3000 kr, så er faktisk lønnen snakk kanskje 2500 kr unna den summen som står i hovedinnlegget. Og dette er da i ditt tilfelle. Ved minst mulig grunnlønn og minst mulig tillegg.

Jeg har jobbet turnus (to delt) i da logisk nok over ti år, og det er mange år siden jeg hadde tillegg under 3000 kr i måneden. Og jeg har bytta jobb, altså da turnus opptil flere ganger og har aldri gått inn i en turnus med så lite kveldsvakter eller helgevakter at det ikke overstiger 3000 kr når man har ti års ansiennitet.

Uansett så krangler du med meg om 2500 kr i måneden. Så la oss si at noen tjener da 2500 kr mindre i måneden, men realiteten er at de fleste gjør ikke det. Det er snakk om mange kommuner som har egne tillegg sånn at sykepleiere får 10-30 000 kr mer i året. Bare nabokommunen min lønner sykepleiere 25 000 kr mer enn grunnlønn enn i min kommune. Det vil da si at de ligger på 42 000 kr. Selv med "dine tillegg" som er lite. Drar du til Oslo så har de også en høyere lønn igjen. Så jo, gjennomsnittlig så tjener en sykepleier nok helt sikkert 42 000 kr i mnd.

Anonymkode: 18288...f40

Man bør forholde seg til vanlig sykepleielønn, ikke unntakstilstanden med kommuner som pga mangler lønner høyere. 

Endret av Purple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke se på Oslo eller de få kommunene som har 30.000 kr ekstra som reel sykepleielønn. Om Oslo velger å lønne ingeniører 40.000 kr mer i året, så er det ikke det som er den reelle lønnen til resten av ingeniørene. Altså les hva jeg skriver. TS skriver at en sykepleier har OVER 42.000 kr i mnd, nå er det flere her i tråden som faktisk jobber som sykepleier.  Nå finnes det flere tusen som ikke har ti år (som etter lønnstigen ikke når opp til 42.000 engang) de klager kanskje de også og de har IKKE 42.000 i mnd feks! Så dermed kan man ikke si at en sykepleier har OVER 42.000 kr i mnd og klager for det stemmer jo ikke da det nok er et få tall. Er Oslo og disse med stor sykepleiermangel som gir tilleggermed i denne gjennomsnittet så vil de dra den unødvendig mer opp enn det som er sant og gi ukorrekt bilde for hva som er vanlig. 

Men altså det er ikke alle som har 10 år heller, dermed er det ikke reelt å si "en sykepleier har 42.000 i året" når de ikke følger den normale lønnstigen for 10 år en gang. For det finnes veldig mange som har UNDER 42.000, og hva vet vell TS om det er disse som klager ? De under har jo enda mindre igjen. Så en sykepleier reelt sett har IKKE 42.000 i mnd uansett hva du påstår. Du bør kanskje høre på oss som faktisk mottar denne lønnen eller ?

Jeg kverulerer jo ikke, jeg sier JEG har langt i fra. MEN til og med du skriver noen med 10 år har 2500 kr under det som står i tråden. Vil 39.500 kr i mnd si å ha over 42.000 kr i mnd? Det finnes flere tusen under dette igjen og med de er det ikke sånn at en sykepleier har 42.000 i mnd og klager. Ser man på andre gjennomsnittslønn for en sykepleier (på andre nettsider) kommer man heller ikke over 42.000. 

Om nabokommunen tilbyr 25.000 kr i tillegg, så er dette et tillegg den kommunen tilbyr da kan ikke man si at det er dette som er en reel sykepleielønn fordi dette er er unntak pga kanskje stor sykepleiermangel. Men dette tillegget vil jo uansett dra opp gjennomsnittet og bygge et bilde (som i dette tilfellet) ikke er helt korrekt. 

Anonymkode: 8ba98...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...