Gå til innhold

Drittlei av å bli avvist når jeg tar hyggelig initiativ!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ut fra det du beskriver, så går du frem på en veldig formell måte, uten noe som helst flørting og humor.

Og du har jo ikke en gang avklart om de er single før du kjører på.

Hvis jeg var deg, så hadde jeg på slutten av en kort, hyggelig prat (slik du beskriver at du får til), spurt om hun var singel med et glimt i øyet og et smil.

Anonymkode: 68159...9a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Froning skrev:

Vel.

Stalking er ikke bra og jeg skjønner at det ikke er hyggelig å bli stalket.

Men det at TS havner i denne kategorien blir vel litt i overkant ekstremt. Nå har det seg sånn at han gjorde noe 99% av oss menn ikke tør å gjøre. Greit nok at han kunne roet ned litt når det ble gitt signal om at hun ikke var intressert, men for å få seg dame i denne verden må man faktisk forsøke å ta intiativ.

Det at så mange bruker eksemplene hans til å dømme han som en creepy stalker fordi han ga opp på hele andre forsøk vitner om ekstrem dårlige evner til å sette seg inn i hans sko. Han prøvde og konstruktive råd istedet for kjeft ville holdt.

Stakkars fyr.

Nei, det er ikke synd i han. Syns heller synd på jentene som antakelig begynte å føle seg utrygg pga han.

Slik som han beskrev det i HI virker det som om jentene skylder han noe og det er en skummel innstilling. Det at man småprater med en fremmed i en kø betyr ikke at det er en invitasjon til noe mer.

Jeg skal ikke skrive så mye mer for det blir bare en gjentakelse av meninger som allerede er skrevet her. Jeg vil dog konkludere med at TS absolutt ikke gjorde alt rett her. 

 

 

Anonymkode: 0e964...9f7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, mann_86 skrev:

TS har sikkert ikke gjort alt rett, og burde tolket signalene bedre osv. Men han har rett til å blåse ut sin frustrasjon også, likefullt som disse damene har rett til å avvise han.

Jeg tror egentlig ikke damer forstår hvordan det tærer på, å skulle bli avvist hele tiden. Det er stort sett dere som har all makt på dette sjekkemarkedet, og dere kan se an hvem som sjekker dere opp og eventuelt velge hvem dere vil gi en sjanse. (Gjelder selvsagt ikke alle, men absolutt mange) Dere som skriver krasse ting til ts her skjønner nok neppe hvordan det føles å være den som aldri får gjengjeldt interessen.

Skal man bare ikke avvise kun for å være snill da mener du? Hadde ikke du avvist en dame du ikke var interessert i?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke at oppførselen var sånn at jentene antageligvis ble redde. Så ille var det ikke. Bare kleint. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Skal man bare ikke avvise kun for å være snill da mener du? Hadde ikke du avvist en dame du ikke var interessert i?

På samme måte som TS kunne ha brukt sosiale antenner så kunne de som avviste han gjort det samme og avvist han på en langt mer høflig måte. Du vet, folkeskikk, det er en mangelvare her i landet. Her bryr vi oss, dessverre, lite om andre og tenker stort sett bare på oss selv.

Anonymkode: ac2d7...f7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som TS kunne ha brukt sosiale antenner så kunne de som avviste han gjort det samme og avvist han på en langt mer høflig måte. Du vet, folkeskikk, det er en mangelvare her i landet. Her bryr vi oss, dessverre, lite om andre og tenker stort sett bare på oss selv.

Anonymkode: ac2d7...f7f

Hun i cafeen sa høflig at hun ville sitte ifred med boka si... 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva betyr det å være høflig da? Jeg synes nemlig de jentene var høflige begge to. 

Nummer 1 kunne ha avvist deg i køen, men bestemte seg for å være hyggelig og slå av en prat. Det er jo veldig hyggelig er det ikke? I tillegg svarte hun TS snilt og sa at hun helst ville lese boken sin alene.

Nummer 2 snudde ryggen sin til TS som en avvisning, men da TS fortsatte praten bestemte hun seg for å være hyggelig og ha en samtale med han uansett om hun egentlig ikke ville. 

Jeg synes det var hyggelig jeg. De kunne jo begge sagt "beklager, er ikke interessert i å snakke med deg" helt fra starten av. Det hadde TS sikkert syntes var enda mer frekt og ikke-åpent. 

Anonymkode: 63a4b...a5e

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som TS kunne ha brukt sosiale antenner så kunne de som avviste han gjort det samme og avvist han på en langt mer høflig måte. Du vet, folkeskikk, det er en mangelvare her i landet. Her bryr vi oss, dessverre, lite om andre og tenker stort sett bare på oss selv.

Anonymkode: ac2d7...f7f

De avviste han veldig høflig! To ganger på hun første, og tre ganger på hun andre. 

Hun første avviste allerede da hun satte seg alene med boka si. Der var tegnet på at hun ikke var interessert. Hun andre avviste først når hun ikke startet en samtale etter komplimentet om dansingen. Så avviste hun enda en gang da hun snudde ryggen til han ute. Klart man blir irritert når folk ikke kan ta et nei for et nei! Det er nettopp der folkeskikken mangler. TS sin altså. Hadde han hatt folkeskikk hadde han ikke trengt seg på noen som åpenbart ikke var interessert. 

Anonymkode: c99e7...57c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
På 20.2.2017 den 13.54, Rainstorm skrev:

 

@Froning 

Klart man kan være såra og lei seg, og skuffet over å ha ikke ha funnet en livspartner enda, men å bli forbanna fordi kvinner ikke gir deg den oppmerksomheten du tror du fortjener når du oppfører deg på en uhøflig måte som motstrider med norske normer gir bare helt feil signal om hvilke forventninger man har til livet. Og jeg tror det er det som gjorde at så mange ble så kritiske, og ikke behandlet TS med silkehansker. What goes around comes back around. 

Ingenting av det du sier er feil. Jeg skrev hovedsakelig til de som faktisk kjeftet og ikke hadde annet konstruktiv å komme med enn "stalker". Noe han forøvrig ikke er i disse eksemplene.

 

På 20.2.2017 den 15.08, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke synd i han. Syns heller synd på jentene som antakelig begynte å føle seg utrygg pga han.

Slik som han beskrev det i HI virker det som om jentene skylder han noe og det er en skummel innstilling. Det at man småprater med en fremmed i en kø betyr ikke at det er en invitasjon til noe mer.

Jeg skal ikke skrive så mye mer for det blir bare en gjentakelse av meninger som allerede er skrevet her. Jeg vil dog konkludere med at TS absolutt ikke gjorde alt rett her. P

Anonymkode: 0e964...9f7

Skjønner at vi menn er noe av det farligste dere kvinner står ovenfor her i livet.  Av og til er et hint om liten interesse ingen grunn til å gi opp på første forsøk. ( og til dere som tolker dette som at det er greit å være pushete og prøve 10 ganger så mener jeg ikke det ;) ).

Til menn og kvinner. Ingen får mulighet skape seg et ordentlig bilde av en person på et førstinntrykk med småprat. Det å faktisk gå for en samtale er greit, men å se an omstendighetene og godta at ikke alle kvinner finner deg attraktiv er en fin ting. Både kvinner og menn er mer motagelige for personer de finner atraktive and thats the way it goes:)

Ts gjorde langt fra alt rett her, men han prøvde og han lærte forhåpentligvis at man ikke skal pushe for hardt på mennesket som åpenbart er opptatt og ihvertfall ikke kritisere dem for å ikke være åpne.:fnise:

Kvinner har ingen grunn til å være paranoide for menn som prøver å sjekke dem opp på en kafe. Finnes mange skrullinger der ute  så jeg skjønner skepsisen, men ikke la dette fucke opp hele forholdet dere har til menn.. å bli sjekket opp på kvelden når man er alene skjønner jeg er ekstremt ubehagelig.

Done

Endret av Froning
Innlegg ryddet for svar til spekulasjon i sitat og svar til dette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Froning skrev:

Sant det!

Beklager. Mikset litt ;)

Ingenting av det du sier er feil. Jeg skrev hovedsakelig til de som faktisk kjeftet og ikke hadde annet konstruktiv å komme med enn "stalker". Noe han forøvrig ikke er i disse eksemplene.

 

Skjønner at vi menn er noe av det farligste dere kvinner står ovenfor her i livet.  Av og til er et hint om liten interesse ingen grunn til å gi opp på første forsøk. ( og til dere som tolker dette som at det er greit å være pushete og prøve 10 ganger så mener jeg ikke det ;) ).

Til menn og kvinner. Ingen får mulighet skape seg et ordentlig bilde av en person på et førstinntrykk med småprat. Det å faktisk gå for en samtale er greit, men å se an omstendighetene og godta at ikke alle kvinner finner deg attraktiv er en fin ting. Både kvinner og menn er mer motagelige for personer de finner atraktive and thats the way it goes:)

Ts gjorde langt fra alt rett her, men han prøvde og han lærte forhåpentligvis at man ikke skal pushe for hardt på mennesket som åpenbart er opptatt og ihvertfall ikke kritisere dem for å ikke være åpne.:fnise:

Kvinner har ingen grunn til å være paranoide for menn som prøver å sjekke dem opp på en kafe. Finnes mange skrullinger der ute  så jeg skjønner skepsisen, men ikke la dette fucke opp hele forholdet dere har til menn.. å bli sjekket opp på kvelden når man er alene skjønner jeg er ekstremt ubehagelig.

Done

Det er liksom måten jeg tolker han på ut fra hovedinnlegget som creeper meg ut. Han virker så glætt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh wow. Og du er bitter på damene? 

Eksempel 1 forstyrrer du ei som bare sitter å leser en bok. Bare fordi man sitter i det offentlige rom betyr det ikke at man har lyst til å kommunisere med andre. Du mente dere hadde god kjemi ut fra en kort utveksling og det i seg selv er ganske creepy. 

Eksempel 2 oppdaget jenta tidlig at du var creepy. Du glodde på henne på dansegulvet og danset deg nærmere. Hun gikk ut for å røyke og du fulgte etter. Du sier at du likte det du så der inne som at hun var et bytte for deg eller en kake i vinduet du får egoistisk lyst på, å se på kvinner på den må tenke er utrolig turn off og respektløst. Hun går, du følger etter, creep og hun ber deg slutte å følge etter. Du mener du ikke har fulgt etter henne noenting men det har du jo helt fra du spottet henne på dansegulvet. Jenta har bedt deg holde deg unna og du fortsetter å gå innafor hennes sone og mase om nach som en desperat creep uten sosiale antenner og allikevel er du fornærma over at du og kompisen din ikke ble invitert med videre? 

Det er forferdelig synd på deg om du ikke ser at problemet ligger hos deg og fremgangsmåten og sannsynligvis væremåten din. Å bli bitter for en naturlig reaksjon på et problem løser seg ikke at å gjøre reaksjonen til problemet men å faktisk jobbe med problemet og roten til problemet, altså deg selv og din framtreden. 

Jeg vil påpeke det igjen, selvom en kvinne er i det offentlige rom og selvom du er høflig betyr det ikke at hun må prate med deg. Tar folk avstand så respekterer du det og ikke fortsetter å pushe. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"din type utseendemessig" Hva vil det si? supermodell? Mens du er vanlig?

Anonymkode: a908b...cc8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Basert på innlegget, mangler TS:

- evne til å være selvkritisk

- evne til å ta andres perspektiv

- evne til å forstå sosiale koder

- evne til å ta hint

- evne til å forstå tydelig beskjed

- evne til å forstå at man ikke har krav på noe, eller at noen skylder en noe, fordi man ta kontakt

- evne til å se at det er ham selv som setter seg i disse situasjonene som fører til at han føler seg avvist og ydmyket

- forståelse for forskjellen på initiativ og det å være pushy og pågående

- forståelse for at han ikke er i noen som helst posisjon til å belære folk som vil sitte alene på kafé og lese bok

Anonymkode: d1196...829

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er forbanna nå, må ventilere litt.. Hatt ei ny helg som har vært nedtur på damefronten. Gjør alt rett, kler meg bra, smiler og er hyggelig, tar intiativ, men null positiv respons.. 

1. Sto bak ei dame i køen på café. Jeg sier "alltid trivelig denne cafeen på lørdager" Hun smiler og sier ja, vi småprater litt. Seinere tar jeg motet til meg og går bort til henne,hun sitter aleine og leser i en bok. Jeg sier at "jeg bør vel introdusere meg, følte vi hadde en god kontakt i sted", hun sier at hun helst vil sitte aleine og lese. Jeg sier vennlig at det går an å være åpent innstilt, sjøl om du vil sitte aleine. Men ok, tar hintet ditt, jeg går..

2. Seinere på kvelden, ut på pub med kompis, får øye på ei jente som er min type utseendemessig, hun danser med venninner. Jeg går bort og danser i nærheten, får med kompisen også. Får litt blikkontakt med jenta, alt bra så langt. Hun går ut på røyketerassen, jeg følger etter, sier jeg likte det jeg så der inne, at hun var flink til å danse. Hun smiler og sier takk og snur seg halvveis bort. Jeg spør litt om henne for å holde på interessen, hvor hun jobber, hva hun liker å drive med osv, vi har en samtale. Så stikker hun inn igjen, "snakkes der inne". Når jeg finner henne igjen i lokalet seinere så er hun mere avvisende, jeg spør hvor hun skal videre etter stengetid, om det er nach-planer, hun sier at jeg må slutte å følge etter henne. Jeg blir milt sagt irritert, har ikke følgt etter henne på noen måte, og det sier jeg. Hun blir sur og venninna hennes blir også sur, drar henne med seg og de går uten å invitere meg eller kompisen min med på noe videre, selv om de tydeligvis skal til en annen bar.

Er lei av avvisning, ydmykelsen. Vil bare bli kjent med ei bra dame og se hva som som kan utvikle seg mellom oss. Drittlei av å få drittrespons slengt i trynet av norske damer hver gang jeg gjør som alle sier de liker, nemlig initiativ. Er ikke helt ung lenger og vil slå meg til ro. Innspill, hva er det som trengs for å få innpass/kontakt?

Anonymkode: fe857...e92

Reis til Asia, der har damene litt dannelse, og er ikke så snerpete og arrogante som de norske.

Anonymkode: 8b283...5a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reis til Asia, der har damene litt dannelse, og er ikke så snerpete og arrogante som de norske.

Anonymkode: 8b283...5a9

Jada vi er snerpete og arrogante fordi vi også våger å ha preferanser..

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Du sier at du gjør alt riktig ts, men som du leser i tråden her så gjør du ikke det. Selv om du faktisk hadde gjort alt riktig ville du blitt avvist sikkert 50-60% av gangene av grunner som du ikke kan gjøre noe med. Damen kan ha kjæreste, holde på med en annen, ha en dårlig dag, ha et annet utseende preferanse eller har bare ikke lyst å bli sjekket opp. Du kan ikke som initiativtaker gå rundt med en innstilling om at alle jeg tar initiativ til bør like meg fordi jeg er hyggelig. Det er ikke slik det virker. Om damene avviser deg på en hyggelig måte burde du være glad for det. På byn er det ikke uvanlig at damer slenger drit, og det er heller ikke uvanlig at de totalt ignorerer menn de ikke vil snakke med. 

Du trenger egentlig å oppleve en gang eller to hvordan det er når en dame liker deg ts. Da er det ikke så vanskelig å se forskjellen på en dame som ikke er interessert og en dame som er det. Det virker å være ditt største problemet nå. Det kan være vanskelig å vite noen ganger om en dame som bare er hyggelig med deg, og da må man bare "rulle terningen" for å finne ut om hun er interessert eller ikke. Ellers burde du tenke over hva som får en dame til å bli interessert i deg når du tar initiativ. 

Når du først tar initiativ så vil en dame som er interessert i deg ikke stikke av med det første, og før hun kanskje går tilbake til vennene sine vil du få nok av signaler om at hun liker deg. Det jeg ser veldig mange menn gjøre feil er at de får god kontakt med en dame tidlig på kvelden, og så klenger de på henne resten av kvelden. Hvis damen vil tilbake til vennene sine eller gjøre noe annet enn å snakke med deg så latt hun gjøre det. Vis at du kan være sosial med andre folk og ikke trenger å følge etter henne hele tiden. Du merker fort om damen følger med på hva du gjør, for det gjør damer som liker deg. De holder seg i nærheten. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er forbanna nå, må ventilere litt.. Hatt ei ny helg som har vært nedtur på damefronten. Gjør alt rett, kler meg bra, smiler og er hyggelig, tar intiativ, men null positiv respons.. 

1. Sto bak ei dame i køen på café. Jeg sier "alltid trivelig denne cafeen på lørdager" Hun smiler og sier ja, vi småprater litt. Seinere tar jeg motet til meg og går bort til henne,hun sitter aleine og leser i en bok. Jeg sier at "jeg bør vel introdusere meg, følte vi hadde en god kontakt i sted", hun sier at hun helst vil sitte aleine og lese. Jeg sier vennlig at det går an å være åpent innstilt, sjøl om du vil sitte aleine. Men ok, tar hintet ditt, jeg går..

2. Seinere på kvelden, ut på pub med kompis, får øye på ei jente som er min type utseendemessig, hun danser med venninner. Jeg går bort og danser i nærheten, får med kompisen også. Får litt blikkontakt med jenta, alt bra så langt. Hun går ut på røyketerassen, jeg følger etter, sier jeg likte det jeg så der inne, at hun var flink til å danse. Hun smiler og sier takk og snur seg halvveis bort. Jeg spør litt om henne for å holde på interessen, hvor hun jobber, hva hun liker å drive med osv, vi har en samtale. Så stikker hun inn igjen, "snakkes der inne". Når jeg finner henne igjen i lokalet seinere så er hun mere avvisende, jeg spør hvor hun skal videre etter stengetid, om det er nach-planer, hun sier at jeg må slutte å følge etter henne. Jeg blir milt sagt irritert, har ikke følgt etter henne på noen måte, og det sier jeg. Hun blir sur og venninna hennes blir også sur, drar henne med seg og de går uten å invitere meg eller kompisen min med på noe videre, selv om de tydeligvis skal til en annen bar.

Er lei av avvisning, ydmykelsen. Vil bare bli kjent med ei bra dame og se hva som som kan utvikle seg mellom oss. Drittlei av å få drittrespons slengt i trynet av norske damer hver gang jeg gjør som alle sier de liker, nemlig initiativ. Er ikke helt ung lenger og vil slå meg til ro. Innspill, hva er det som trengs for å få innpass/kontakt?

Anonymkode: fe857...e92

Jeg skal ikke si så mye for det meste er egentlig sagt allerede. Vil bare legge til at du burde jobbe litt med spørsmålene du stiller. Det høres ikke ut som en samtale som pågår, heller et intervju. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jada vi er snerpete og arrogante fordi vi også våger å ha preferanser..

Bra du innser det.

Anonymkode: 8b283...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...