Gå til innhold

Drittlei av å bli avvist når jeg tar hyggelig initiativ!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En kompis av meg som har litt bedre greie på damer har lært meg at hvis man vil unngå avvisning, så må to ting inntreffe før man går bort til et kvinnfolk. Først så skal man ha blikkontakt, og det skal ikke være av den nervøse, flakkende sorten. Og så skal man se et smil bre seg, som visstnok betyr "ok, du kan komme og slå av en prat".

Jeg har fulgt denne oppskriften i flere år nå og kan bekrefte at den fungerer 100%, jeg har ikke opplevd å bli avvist en eneste gang. Nå har jeg riktignok ikke snakket med ei dame siden jeg tok metoden i bruk, men fingrene er krysset og ånden er sterk.

Anonymkode: 5725a...6c6

Han gav deg et godt råd. Dette er 100% sant så ikke rart det fungerer for deg. Det første jeg gjør når jeg ikke er interessert er å le nervøs og se flakkende bort for å lete etter en utvei eller at noen skal redde meg.

Anonymkode: d4af8...83d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, mann_86 skrev:

TS har sikkert ikke gjort alt rett, og burde tolket signalene bedre osv. Men han har rett til å blåse ut sin frustrasjon også, likefullt som disse damene har rett til å avvise han.

Jeg tror egentlig ikke damer forstår hvordan det tærer på, å skulle bli avvist hele tiden. Det er stort sett dere som har all makt på dette sjekkemarkedet, og dere kan se an hvem som sjekker dere opp og eventuelt velge hvem dere vil gi en sjanse. (Gjelder selvsagt ikke alle, men absolutt mange) Dere som skriver krasse ting til ts her skjønner nok neppe hvordan det føles å være den som aldri får gjengjeldt interessen.

Helt enig! Og tror egentlig ikke men forstår hvordan det tærer på, å skulle bli sjekket opp av halvveis drita menn, som må drikke en 4 - 5 glass øl før de har nerver nok til å valse innenfor radiusen av en kvinne. Det er stort sett menn som har all makt på hvordan de skal ta initiativ til en samtale med en kvinne på byen! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mann_86 skrev:

TS har sikkert ikke gjort alt rett, og burde tolket signalene bedre osv. Men han har rett til å blåse ut sin frustrasjon også, likefullt som disse damene har rett til å avvise han.

Jeg tror egentlig ikke damer forstår hvordan det tærer på, å skulle bli avvist hele tiden. Det er stort sett dere som har all makt på dette sjekkemarkedet, og dere kan se an hvem som sjekker dere opp og eventuelt velge hvem dere vil gi en sjanse. (Gjelder selvsagt ikke alle, men absolutt mange) Dere som skriver krasse ting til ts her skjønner nok neppe hvordan det føles å være den som aldri får gjengjeldt interessen.

På samme måte som menn ikke forstår hvor ekstremt ubehagelig det er å bli utsatt for stalke-aktige typer som TS. Vi blir jo redde! Her har vi fått proppet ørene fulle i mange år om at det er vi som må sørge for at vi ikke blir voldtatt, ved å ikke kle oss utfordrende og ikke flørte uten å mene noe mer. Og så tar dere fader meg ikke et nei for et nei, enda det er så tydelig?! Når vi ikke inviterer til kontakt, hold dere unna. Det er ekkelt å oppdage at noen følger etter deg, eller at noen legger så ekstremt mye mer i vanlig smalltalk i en kø. Vi frykter hva dere er troende til, når dere oppfører dere på den måten. DERFOR tror jeg det er så tydelige svar her, som sier rett ut hva TS gjør feil. 

Anonymkode: c99e7...57c

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som menn ikke forstår hvor ekstremt ubehagelig det er å bli utsatt for stalke-aktige typer som TS. Vi blir jo redde! Her har vi fått proppet ørene fulle i mange år om at det er vi som må sørge for at vi ikke blir voldtatt, ved å ikke kle oss utfordrende og ikke flørte uten å mene noe mer. Og så tar dere fader meg ikke et nei for et nei, enda det er så tydelig?! Når vi ikke inviterer til kontakt, hold dere unna. Det er ekkelt å oppdage at noen følger etter deg, eller at noen legger så ekstremt mye mer i vanlig smalltalk i en kø. Vi frykter hva dere er troende til, når dere oppfører dere på den måten. DERFOR tror jeg det er så tydelige svar her, som sier rett ut hva TS gjør feil. 

Anonymkode: c99e7...57c

I tillegg får vi kjeft når vi avviser høflig... Ingenting er rett.

Anonymkode: d4af8...83d

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kompis av meg som har litt bedre greie på damer har lært meg at hvis man vil unngå avvisning, så må to ting inntreffe før man går bort til et kvinnfolk. Først så skal man ha blikkontakt, og det skal ikke være av den nervøse, flakkende sorten. Og så skal man se et smil bre seg, som visstnok betyr "ok, du kan komme og slå av en prat".

Jeg har fulgt denne oppskriften i flere år nå og kan bekrefte at den fungerer 100%, jeg har ikke opplevd å bli avvist en eneste gang. Nå har jeg riktignok ikke snakket med ei dame siden jeg tok metoden i bruk, men fingrene er krysset og ånden er sterk.

Anonymkode: 5725a...6c6

Jepp, dette funker. Stadig blikkontakt, og et lite smil, er en invitasjon. Og det gjelder begge veier. Menn gjør også mye av det samme. er det mye blikkontakt og smil så kan man med andre ord trygt ta kontakt, uansett kjønn.

Så etter å ha snakket med hun ene i køen, burde ts sett om han fikk blikkontakt med henne, og evt et smil. Om hun var veldig opptatt med boka, så kunne han likevel tatt en tur bort, det kan funke det også, men åpningssetningen er jo helt på bærtur.... Han kunne sagt, "hei, jeg syns du virket som en hyggelig jente, har du noe i mot om jeg setter meg ned her?" Om hun da svarer at hun ønkser å lese i fred, så må man ta det med et smil og si "det er helt greit", og så går man og setter seg et annet sted. Sier hun at det er ok, og smiler, SÅ kan man fortsette samtalen med å presentere seg. Setningen "jeg får vel presentere meg" lyser "jeg er så høy på meg selv at selvfølgelig er det ingen damer som som kan si nei til meg, det er en ære for deg å få vite hvem jeg er". Og er det noe vi damer avskyr så er det en sånn holdning. Så om hun kunne vært interessert så har du ødelagt alt med den setningen.

Og ellers, om man merker at vedkommende man snakker med svarer kort, og er avvisende i kroppspråket (snur seg halvveis bort), så ER HUN IKKE INTERESSERT! Og da holder man seg unna! Og TS må lære seg å takle avvisninger med et smil. For hvis andre jenter ser at du blir sur når du blir avvist så vil de sky deg som pesten, dvs at du får ikke flere sjanser den kvelden.

Damer faller for menn med selvtillit, men de må samtidig ha selvinnsikt og humor. Det virker som TS mangler de to siste.

Anonymkode: 57cba...645

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er forbanna nå, må ventilere litt.. Hatt ei ny helg som har vært nedtur på damefronten. Gjør alt rett, kler meg bra, smiler og er hyggelig, tar intiativ, men null positiv respons.. 

1. Sto bak ei dame i køen på café. Jeg sier "alltid trivelig denne cafeen på lørdager" Hun smiler og sier ja, vi småprater litt. Seinere tar jeg motet til meg og går bort til henne,hun sitter aleine og leser i en bok. Jeg sier at "jeg bør vel introdusere meg, følte vi hadde en god kontakt i sted", hun sier at hun helst vil sitte aleine og lese. Jeg sier vennlig at det går an å være åpent innstilt, sjøl om du vil sitte aleine. Men ok, tar hintet ditt, jeg går..

2. Seinere på kvelden, ut på pub med kompis, får øye på ei jente som er min type utseendemessig, hun danser med venninner. Jeg går bort og danser i nærheten, får med kompisen også. Får litt blikkontakt med jenta, alt bra så langt. Hun går ut på røyketerassen, jeg følger etter, sier jeg likte det jeg så der inne, at hun var flink til å danse. Hun smiler og sier takk og snur seg halvveis bort. Jeg spør litt om henne for å holde på interessen, hvor hun jobber, hva hun liker å drive med osv, vi har en samtale. Så stikker hun inn igjen, "snakkes der inne". Når jeg finner henne igjen i lokalet seinere så er hun mere avvisende, jeg spør hvor hun skal videre etter stengetid, om det er nach-planer, hun sier at jeg må slutte å følge etter henne. Jeg blir milt sagt irritert, har ikke følgt etter henne på noen måte, og det sier jeg. Hun blir sur og venninna hennes blir også sur, drar henne med seg og de går uten å invitere meg eller kompisen min med på noe videre, selv om de tydeligvis skal til en annen bar.

Er lei av avvisning, ydmykelsen. Vil bare bli kjent med ei bra dame og se hva som som kan utvikle seg mellom oss. Drittlei av å få drittrespons slengt i trynet av norske damer hver gang jeg gjør som alle sier de liker, nemlig initiativ. Er ikke helt ung lenger og vil slå meg til ro. Innspill, hva er det som trengs for å få innpass/kontakt?

Anonymkode: fe857...e92

Kanskje de ikke var single? Prøv tinder og avtal en date..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Ardwinna skrev:

Han kastet brannfakkelen sin inn i folkemengden og løp alt han klarte for å slippe å stå til ansvar for det. KåGe's svar på å ringe på døra til folk og stikke. Kjempegøy :P

Jeg er oppdratt til å være høflig og både smiler og svarer dersom folk snakker til meg i kafékøen, men det betyr ikke at jeg ønsker mer kontakt senere. Mest sannsynlig har jeg glemt vedkommende få minutter etterpå og vil bli litt forfjamset dersom denne personen føler for å presentere seg etter å ha vekslet noen få ord i en kø.

Veldig bra beskrivelse av tråder som er laget for å provosere. :klappe:

Anonymkode: 73063...338

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
7 timer siden, depresjon skrev:

 Det er stort sett menn som har all makt på hvordan de skal ta initiativ til en samtale med en kvinne på byen! 

Hvorfor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er forbanna nå, må ventilere litt.. Hatt ei ny helg som har vært nedtur på damefronten. Gjør alt rett, kler meg bra, smiler og er hyggelig, tar intiativ, men null positiv respons.. 

1. Sto bak ei dame i køen på café. Jeg sier "alltid trivelig denne cafeen på lørdager" Hun smiler og sier ja, vi småprater litt. Seinere tar jeg motet til meg og går bort til henne,hun sitter aleine og leser i en bok. Jeg sier at "jeg bør vel introdusere meg, følte vi hadde en god kontakt i sted", hun sier at hun helst vil sitte aleine og lese. Jeg sier vennlig at det går an å være åpent innstilt, sjøl om du vil sitte aleine. Men ok, tar hintet ditt, jeg går..

2. Seinere på kvelden, ut på pub med kompis, får øye på ei jente som er min type utseendemessig, hun danser med venninner. Jeg går bort og danser i nærheten, får med kompisen også. Får litt blikkontakt med jenta, alt bra så langt. Hun går ut på røyketerassen, jeg følger etter, sier jeg likte det jeg så der inne, at hun var flink til å danse. Hun smiler og sier takk og snur seg halvveis bort. Jeg spør litt om henne for å holde på interessen, hvor hun jobber, hva hun liker å drive med osv, vi har en samtale. Så stikker hun inn igjen, "snakkes der inne". Når jeg finner henne igjen i lokalet seinere så er hun mere avvisende, jeg spør hvor hun skal videre etter stengetid, om det er nach-planer, hun sier at jeg må slutte å følge etter henne. Jeg blir milt sagt irritert, har ikke følgt etter henne på noen måte, og det sier jeg. Hun blir sur og venninna hennes blir også sur, drar henne med seg og de går uten å invitere meg eller kompisen min med på noe videre, selv om de tydeligvis skal til en annen bar.

Er lei av avvisning, ydmykelsen. Vil bare bli kjent med ei bra dame og se hva som som kan utvikle seg mellom oss. Drittlei av å få drittrespons slengt i trynet av norske damer hver gang jeg gjør som alle sier de liker, nemlig initiativ. Er ikke helt ung lenger og vil slå meg til ro. Innspill, hva er det som trengs for å få innpass/kontakt?

Anonymkode: fe857...e92

Som andre har påpekt, du er for intens og du må roe ned kraftig. Begge hendelsene burde du taklet annerledes.

1. Det i køen er helt greit. Og selv om jeg ikke liker å bli snakket til når jeg er opptatt med en bok kunne du gjort det hyggeligere ved å velge en annen åpningsreplikk, ala den som skrev over her med " "hei, jeg syns du virket som en hyggelig jente, har du noe i mot om jeg setter meg ned her?". Det der "følte vi hadde god kontakt" bare fordi dere utvekslet litt smalltalk er for mye. Og så når du da får en avvisning så skal du IKKE bælere henne og være passiv agressiv, si heller med et smil "beklager at jeg forstyrret, kos deg videre med boka". Hvis hun synes du var hyggelig i utgangspunktet hadde hun kanskje blitt smigret og oppsøkt kontakt senere etter å ha tenkt seg litt om (om hun var singel/interessert). Du vil garantert ikke få noe napp med den "self-entitled" holdningen din.

2. Hun var ikke interessert. Hvis du opplever at noen snur seg bort eller at du må styre hele samtalen så ta hintet og la henne være i fred. Det er fint å ta initiativ men det betyr ikke at alle er interessert i deg eller oppmerksomhet i det hele tatt. Og, jeg føler at jeg må spesifisere selv om det egentlig bør være selvsagt - å ta initiativ én gang er fint. Men å "ta initiativ" tre-fire ganger med samme person om forsøk 1 ikke førte frem er bare creepy og grenser til stalker-atferd.

Oppførselen din er skremmende. Jenter er opplært til å alltid ta forholdsregler når det kommer til menn: Ha på sykkelshorts på russetreff(!), ikke drikk deg overstadig beruset, ikke overnatt hos en kompis med mindre du vil ha sex med ham, ikke gi noen "falske forhåpninger", vær alltid sammen med vennene dine, pass på hverandre, pass på drinken din, ikke ta imot noe fra fremmede osv osv. Fordi om hun blir voldtatt og ikke har fulgt disse "vennlige rådene" til punkt og prikke vil hun garantert få høre hva hun kunne gjort annerledes for å unngå å bli voldtatt.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mann_86 skrev:

TS har sikkert ikke gjort alt rett, og burde tolket signalene bedre osv. Men han har rett til å blåse ut sin frustrasjon også, likefullt som disse damene har rett til å avvise han.

Jeg tror egentlig ikke damer forstår hvordan det tærer på, å skulle bli avvist hele tiden. Det er stort sett dere som har all makt på dette sjekkemarkedet, og dere kan se an hvem som sjekker dere opp og eventuelt velge hvem dere vil gi en sjanse. (Gjelder selvsagt ikke alle, men absolutt mange) Dere som skriver krasse ting til ts her skjønner nok neppe hvordan det føles å være den som aldri får gjengjeldt interessen.

Som mann så må man bli resistant mot avvisning. Hvis man skal snakke med damer på byn så vil det ALLTID bli noen avvisninger , uansett hvor smooth du er, eller hvor bra du ser ut. Man kan rett og slett ikke beskytte seg mot avvisning, verken i sjekking, eller på andre områder.  Denne TED praten er interessant; http://rejectiontherapy.com/ 

For å takle avvisning må man utsette seg for det, masse,og se at det ikke er så farlig. Jeg har veldig lyst å prøve det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Froning skrev:

Hvorfor?

 

Hvem er det som klager over at de ikke blir invitert med på et utested av dama som har bedt han slutte å stalke henne?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
12 minutter siden, Hermine Grang skrev:

Hvem er det som klager over at de ikke blir invitert med på et utested av dama som har bedt han slutte å stalke henne?

Vel.

Stalking er ikke bra og jeg skjønner at det ikke er hyggelig å bli stalket.

Men det at TS havner i denne kategorien blir vel litt i overkant ekstremt. Nå har det seg sånn at han gjorde noe 99% av oss menn ikke tør å gjøre. Greit nok at han kunne roet ned litt når det ble gitt signal om at hun ikke var intressert, men for å få seg dame i denne verden må man faktisk forsøke å ta intiativ.

Det at så mange bruker eksemplene hans til å dømme han som en creepy stalker fordi han ga opp på hele andre forsøk vitner om ekstrem dårlige evner til å sette seg inn i hans sko. Han prøvde og konstruktive råd istedet for kjeft ville holdt.

Stakkars fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg å kjenne igjen signaler på om jentene er interessert/ikke interessert i kontakt. Resultatet er gitt på forhånd hvis du misser disse og kjører på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.2.2017 den 3.53, depresjon skrev:

 

 

På 20.2.2017 den 4.02, AnonymBruker skrev:

 

Endret av mann_86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at TS passer inn i "fyr som ikke tar hint" - kategorien og oppfatter ham som slitsom, sutrete og krevende. Ikke tiltrekkende å bli snurt fordi de to damene ikke var interesserte. 

Vil allikevel gi creds for at han tar initiativ. Hadde en av dem vært interesserte kunne det jo faktisk blitt noe ut av det. Anbefaler TS å jobbe med blikket. Om jeg møter blikket til en fyr flere ganger og smiler, er det fritt frem for å komme bort å prate. Merker jeg at han ser på meg, men unngår blikket ditt hans er jeg ikke interessert. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg går på kafé med bok eller laptopen, så er det for å kose meg alene. Det er selvsagt lov å si hei og spørre om man kan sette seg ned, men man har absolutt ingen rett til å bli sur fordi man får en høflig avvisning. TS beskylder jo indirekte kvinnen for å være lite åpen! Man er ikke "lite åpen" bare fordi man ikke vil bruke kaféturen sin på å snakke med en ukjent fyr man ikke er interessert i. Hun kan jo ha kjæreste for alt vi vet. Og kanskje er hun verdens mest åpne og imøtekommende og sosiale person ellers, men hun må selv få velge hva hun bruker tiden sin på. Hun skylder ikke TS noe som helst.

Hvorfor er det så mange menn som mener det? At bare fordi man er hyggelig (ifølge egen definisjon), så har de fortjent både oppmerksomhet og "noko attåt"? 

Hun på utestedet ga jo alle signaler om å ikke være interessert, og jo, TS fulgte etter henne. Jeg har type, og er derfor særs forsiktig med å være hyggelig og åpen for menn på byen - fordi de fleste har en ting i tankene, og jeg vil ikke gi noen falske forhåpninger. Bedre å være avvisende i stedet for å være hun bitchen som de kastet bort tiden på fordi hun "flørtet" (eller var normalt hyggelig, som jeg kaller det).

Du sier du gjør alt rett. Vel. Du gjør åpenbart ikke alt rett.

Anonymkode: bf393...42c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

@mann_86, det er helt sant, kvinner vet lite om hvordan det er å være mann på dette området, og menn vet lite om hvordan det er å være kvinne på dette området, men de fleste (enten man er mann eller kvinne) vet hvordan det er å bli avvist. Jeg har blitt avvist, og det gjør vondt, og man føler seg ikke god nok. Men den selvrettferdige holdningen til TS er det jeg (og flere andre) reagerer på. Når jeg har avvist noen før så har jeg fått fra menn at "du kommer aldri til å få deg noe" eller "patetiske drittkjerring, ville ikke ha deg uansett" eller hvis jeg har sagt at jeg er ute etter noe seriøst og ikke random hookups så er det ofte mye ufint der ute. Det er ikke greit, uansett hvor såra og lei man er. 

Jeg tror for øvrig også det er feil at det i det store og hele er kvinner som har all makt. Vakre kvinner har makt, men det har også vakre menn, hos oss andre er det nok mer jevnt enn det de fleste menn tror. Det har alltid vært "a man's world", men nå som kvinner forsørger seg selv så er det mer jevnt, og det tar menn som at det er enklere for kvinnen, men jeg tror det er feil. 

@Froning Dere sier han bare får kjeft i denne tråden, men slik jeg leser den så er det kritiske svar, men som også peker på hva han helt faktisk gjør feil. Ja, det er unødvendig at man slenger med leppa og sier at han kommer til å være singel for alltid o.l., men de fleste peker på ting han kan ta tak i og jobbe med, og gir konkrete tips, hvordan er det kjeft? Hvorfor tar han ikke det heller til seg. Jeg ønsker TS all lykke på ferden i sjekkelivet, men han gjør noe vesentlig feil og jeg synes det virket som han trengte en virkelighetssjekk. 

Klart man kan være såra og lei seg, og skuffet over å ha ikke ha funnet en livspartner enda, men å bli forbanna fordi kvinner ikke gir deg den oppmerksomheten du tror du fortjener når du oppfører deg på en uhøflig måte som motstrider med norske normer gir bare helt feil signal om hvilke forventninger man har til livet. Og jeg tror det er det som gjorde at så mange ble så kritiske, og ikke behandlet TS med silkehansker. What goes around comes back around. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mann_86 skrev:

 

Hva vet vi om TS var halvveis drita eller ikke? Jeg har heller ikke sagt at TS gjorde alt riktig her, det presiserte jeg også i det første svaret mitt.

Vi vet heller ikke noe om i hvor stor grad jentene følte at han "stalket" dem. Det er ikke sikkert de oppfattet det slik.

Hva dem som er normalt høflige og likevel blir avvist gang på gang?

Og at menn har all makt til å ta initiativ med damene? Man kan gjerne prøve, men man blir jo avvist, stort sett. Så dere har all makt, i det store og det hele.

Så når dere klager over at menn er dårlige på å ta initiativ, prøv å tenk hvor mye den personen kan ha "brent" seg på det tidligere. Beklager, men jenter vet nok ikke så mye om hvordan det er å være mann på dette området. At det er mannen som i hovedsak må ta initiativ med damene, er fakta.

Jo, hva vet vi om det? Vi vet at det er en stereotype at kvinner er avvisende ovenfor menn. Men et øye for et øye, det er også en enda større stereotype om hvordan menn også vanligvist alltids er påvirket av Etanol når de skal ta initiativ på en kvinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det første som slår meg når jeg leser dette er at du ikke klarer å lese kroppspråk. Du tar vanlig vennlighet som en invitasjon. Ekstremt slitsomt. Derfor mange av oss ser fort vekk hvis vi møter blikket til menn eller føler vi må være kalde.

Anonymkode: d4af8...83d

Veldig vanlig for veldig mange menn.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...