Gå til innhold

Drittlei av å bli avvist når jeg tar hyggelig initiativ!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Xcase33 skrev:

Er jo det jeg sier ..at kvinner ikke har makten i dette markedet. At menn setter kvinnfolk opp på en pedestal med engang de går inn på en nattklubb og glorifiserer hvem som helst er deres problem. 

 

Menn sjekkes jo opp hele tiden! :hoho:Kompisene mine blir sjekket opp kontiunuerlig, jeg sjekker opp menn selv. Hadde jeg ikke sjekket opp eksen hadde vi aldri blitt sammen. Hvor er det dere som påstår at kvinner aldri sjekker opp holder til? På KG?

 

1 time siden, Lee Jones skrev:

Det er riktig. Det er et fenomen. Lurer på hvordan jenter og kvinner sjekker og tar initiativ i dag.

På byen, Tinder, Universitetet, på fest. Der vi treffer menn som vi er interessert i. Slår av en prat, inviterer med på noe enten der og da eller senere på Facebook/Tinder. Vi er ikke noe annerledes enn dere menn. Vi bruker de kanalene vi har.

Anonymkode: d4af8...83d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.2.2017 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er forbanna nå, må ventilere litt.. Hatt ei ny helg som har vært nedtur på damefronten. Gjør alt rett, kler meg bra, smiler og er hyggelig, tar intiativ, men null positiv respons.. 

1. Sto bak ei dame i køen på café. Jeg sier "alltid trivelig denne cafeen på lørdager" Hun smiler og sier ja, vi småprater litt. Seinere tar jeg motet til meg og går bort til henne,hun sitter aleine og leser i en bok. Jeg sier at "jeg bør vel introdusere meg, følte vi hadde en god kontakt i sted", hun sier at hun helst vil sitte aleine og lese. Jeg sier vennlig at det går an å være åpent innstilt, sjøl om du vil sitte aleine. Men ok, tar hintet ditt, jeg går..

Ærlig talt? Kanskje hun faktisk ville sitte alene? Kanskje hun hadde kjæreste? Ikke tving henne til å være åpen. Da virker man bare desperat. 

2. Seinere på kvelden, ut på pub med kompis, får øye på ei jente som er min type utseendemessig, hun danser med venninner. Jeg går bort og danser i nærheten, får med kompisen også. Får litt blikkontakt med jenta, alt bra så langt. Hun går ut på røyketerassen, jeg følger etter, sier jeg likte det jeg så der inne, at hun var flink til å danse. Hun smiler og sier takk og snur seg halvveis bort. Jeg spør litt om henne for å holde på interessen, hvor hun jobber, hva hun liker å drive med osv, vi har en samtale. Så stikker hun inn igjen, "snakkes der inne". Når jeg finner henne igjen i lokalet seinere så er hun mere avvisende, jeg spør hvor hun skal videre etter stengetid, om det er nach-planer, hun sier at jeg må slutte å følge etter henne. Jeg blir milt sagt irritert, har ikke følgt etter henne på noen måte, og det sier jeg. Hun blir sur og venninna hennes blir også sur, drar henne med seg og de går uten å invitere meg eller kompisen min med på noe videre, selv om de tydeligvis skal til en annen bar.

Innse det, hun var ikke interessert. Hun gikk inn igjen fordi hun var lei av deg. Du fulgte jo etter når du fant henne igjen for å prate og i alle fall når du spør om planen videre for kvelden. Du virker som en masete og desperat type. 

Er lei av avvisning, ydmykelsen. Vil bare bli kjent med ei bra dame og se hva som som kan utvikle seg mellom oss. Drittlei av å få drittrespons slengt i trynet av norske damer hver gang jeg gjør som alle sier de liker, nemlig initiativ. Er ikke helt ung lenger og vil slå meg til ro. Innspill, hva er det som trengs for å få innpass/kontakt?

Anonymkode: fe857...e92

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn sjekkes jo opp hele tiden! :hoho:Kompisene mine blir sjekket opp kontiunuerlig, jeg sjekker opp menn selv. Hadde jeg ikke sjekket opp eksen hadde vi aldri blitt sammen. Hvor er det dere som påstår at kvinner aldri sjekker opp holder til? På KG?

 

På byen, Tinder, Universitetet, på fest. Der vi treffer menn som vi er interessert i. Slår av en prat, inviterer med på noe enten der og da eller senere på Facebook/Tinder. Vi er ikke noe annerledes enn dere menn. Vi bruker de kanalene vi har.

Anonymkode: d4af8...83d

Enig. Jeg sjekket opp mine ekser. Møtte de ute på byen. Jeg var ganske ram på sjekkingen en periode. Noen ganger har jeg vel tenkt at jeg har draget, men skjønner jo nå at menn tar hva som helst, i alle fall i følge KG :ohmy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smalltalk med fremmede for å se hva det kan føre til er en ting, men da holder man litt avstand, dette blir jo altfor intenst, pågående, og skaper bare en ubehagelig situasjon. Skjønner faktisk at noen kvier seg for å smile, være vennlig etc. med fremmede, når enkelte er så grim på den overtolkningen sin. Nå var jo dette et litt ekstremt scenario, men det er jo faktisk ikke så uvanlig at smil og vennlighet blir tolket til "hun er interessert".    

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

På byen, Tinder, Universitetet, på fest. Der vi treffer menn som vi er interessert i. Slår av en prat, inviterer med på noe enten der og da eller senere på Facebook/Tinder. Vi er ikke noe annerledes enn dere menn. Vi bruker de kanalene vi har.

Anonymkode: d4af8...83d

Og der har vi forklaringen. Studier viser at kvinner bare synes 20% ser attraktive ut. 80/20-regelen støttes.

Det som ofte skjer er at menn sjekker opp kvinner. Kvinnene synes ikke mannen ser så attraktiv ut, men dersom kjemien stemmer så bli mannen mer attraktiv etterhvert. Så kommer følelser, barn ekteskap, hund og stasjonsvogn etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lee Jones skrev:

Og der har vi forklaringen. Studier viser at kvinner bare synes 20% ser attraktive ut. 80/20-regelen støttes.

Det som ofte skjer er at menn sjekker opp kvinner. Kvinnene synes ikke mannen ser så attraktiv ut, men dersom kjemien stemmer så bli mannen mer attraktiv etterhvert. Så kommer følelser, barn ekteskap, hund og stasjonsvogn etterhvert.

Hæ? Tror du mikser mellom menn og kvinner. 

Menn er mer visuelle. Vi damer evner å se personen ;) 

Anonymkode: b8f69...1d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
17 timer siden, Lee Jones skrev:

Og der har vi forklaringen. Studier viser at kvinner bare synes 20% ser attraktive ut. 80/20-regelen støttes.

Det som ofte skjer er at menn sjekker opp kvinner. Kvinnene synes ikke mannen ser så attraktiv ut, men dersom kjemien stemmer så bli mannen mer attraktiv etterhvert. Så kommer følelser, barn ekteskap, hund og stasjonsvogn etterhvert.

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Tror du mikser mellom menn og kvinner. 

Menn er mer visuelle. Vi damer evner å se personen ;) 

Anonymkode: b8f69...1d2

Jeg forstår innlegget hans som akkurat det du skriver. En mann som ikke nødvendigvis ser ut som en fotomodell blir mer og mer attraktiv det mer vi blir kjent med han. Vi ser personen, og personen blir vakker pga personligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2017 den 18.16, Froning skrev:

Merker jeg er mann? Var det noe du sier for å dømme meg eller noe du sier for å dømme menn generelt?

Som kvinne er det lurt å være på vakt og ta deres forehåndsregler i visse situasjoner. Du burde ikke være sånn, men sånn er det. Hvis du alltid skal være på vakt og er paranoid på en slik måte at du får et ødelagt forhold til menn har du et psykologisk problem. For det har seg sånn at de som lever utifra at verden er farlig påfører seg selv stress som ødelegger livene deres. Det er slik at det finnes en sunn vei i midten mellom å være naiv og paranoid. 

99% av mennene der ute er faktisk ikke ute etter å gjøre dere noe vondt. De som faktisk er taktisk best på å skape tillit mellom dere i sjekkesituasjoner ligger sjokkerende nok veldig ofte innenfor den resterende prosenten Ta en titt rundt på forumet og i livet generelt og se hvor mange som faktisk er ofre for sånne. Kjenner menn som dette selv og det er litt trist å vite at mange kvinner er betatte av menn som er manipulative og sitter med 10 andre kvinner i samme situasjon uten at de vet det.

Det finnes ekstremt mange kvinner som overvurderer sin egen intuisjon når det kommer til menn. Denne tråden er et bevis på dette når folk plutselig har bestemt seg for at TS er en stalker uten å vite noe som helst om han som person. " Intuisjonen min sier det og derfor er det 100% sikkert at det er sant:huh:"

Før noen trekker konklusjonen om at jeg sier at vi menn er perfekte og at jeg er bitter på dere kvinner trenger ikke dette å være sant, gjør det? 

Ble irritabel av denne tråden så tror det er best at jeg hopper av:fnise: Beklager hvis jeg har skrevet noe slemt pga. at jeg er litt grumpy ;) 

 

Jeg er enig i det du skriver, det virker som mange kvinner i denne diskusjonen er helt paranoide. Greit nok at det er kleint å bli sjekka opp på kafe når du bare vil sitte i fred og lese, men å derfra komme til den konklusjonen at ts er en stalker blir bare helt overkill. 

Jeg har faktisk ikke møtt noen skikkelig slemme menn, og har stort sett blitt respektert i løpet av mine vel 30 år på jorden. (Jeg har ikke sittet inne og glodd i veggen, og jeg ser ganske normal ut). Kanskje fordi jeg har så fantastisk intuisjon, det da :fnise:

Anonymkode: 0143b...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i det du skriver, det virker som mange kvinner i denne diskusjonen er helt paranoide. Greit nok at det er kleint å bli sjekka opp på kafe når du bare vil sitte i fred og lese, men å derfra komme til den konklusjonen at ts er en stalker blir bare helt overkill. 

Jeg har faktisk ikke møtt noen skikkelig slemme menn, og har stort sett blitt respektert i løpet av mine vel 30 år på jorden. (Jeg har ikke sittet inne og glodd i veggen, og jeg ser ganske normal ut). Kanskje fordi jeg har så fantastisk intuisjon, det da :fnise:

Anonymkode: 0143b...307

Flaks? 

Mem du har garantert venninner som har møtt feil menn selv om de ikke er i overtall. Det er noen få menn som klarer å gjøre stor skade på sin vei.  

Anonymkode: b8f69...1d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flaks? 

Mem du har garantert venninner som har møtt feil menn selv om de ikke er i overtall. Det er noen få menn som klarer å gjøre stor skade på sin vei.  

Anonymkode: b8f69...1d2

Ja, det kan du si. Men jeg kan jo ikke gå rundt og være livredd alle menn av den grunn, og det har jeg ikke inntrykk av at noen av mine venninner er heller. De fleste er ikke slemme, tross alt.

Anonymkode: 0143b...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du si. Men jeg kan jo ikke gå rundt og være livredd alle menn av den grunn, og det har jeg ikke inntrykk av at noen av mine venninner er heller. De fleste er ikke slemme, tross alt.

Anonymkode: 0143b...307

Jeg er heller ikke redd til tross for en fæl opplevelse. Men jeg er forsiktig ;) man må passe på seg selv. 

Anonymkode: b8f69...1d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du si. Men jeg kan jo ikke gå rundt og være livredd alle menn av den grunn, og det har jeg ikke inntrykk av at noen av mine venninner er heller. De fleste er ikke slemme, tross alt.

Anonymkode: 0143b...307

Nei så klart. Men noen menn får man en uggen magefølelse av og ts gir meg en slik følelse. Det er et eller annet creepy med han

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 15.11, Lee Jones skrev:

Og der har vi forklaringen. Studier viser at kvinner bare synes 20% ser attraktive ut. 80/20-regelen støttes.

Det som ofte skjer er at menn sjekker opp kvinner. Kvinnene synes ikke mannen ser så attraktiv ut, men dersom kjemien stemmer så bli mannen mer attraktiv etterhvert. Så kommer følelser, barn ekteskap, hund og stasjonsvogn etterhvert.


Kvinner synes bare 20% av alle mannfolk ser attraktive ut? 

Hvilke studier er dette??

Hadde ikke blitt født et eneste barn i Norge hvis dette stemte. For noe vås!!

:hoho:

 

Anonymkode: d4af8...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:


Kvinner synes bare 20% av alle mannfolk ser attraktive ut? 

Hvilke studier er dette??

Hadde ikke blitt født et eneste barn i Norge hvis dette stemte. For noe vås!!

:hoho:

 

Anonymkode: d4af8...83d

Jeg tror ikke det er så galt anslått, at man bare syns at 20% av det motsatte kjønn er attraktive. Hvis man stilte opp 10 tilfeldige menn, så kan det godt hende at jeg bare ville funnet 2 av dem attraktive. Men en annen kvinne ville kanskje funnet 2 andre av mennene attraktive, mens en tredje kvinne igjen ville plukket ut 2 av de gjenværende. Det er jo det som er så bra, at vi har ulik smak. Selv i de trådene her på KG, der man legger ut bilder av menn man finner lekre, så er det en ganske lav andel som frister meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:


Kvinner synes bare 20% av alle mannfolk ser attraktive ut? 

Hvilke studier er dette??

Hadde ikke blitt født et eneste barn i Norge hvis dette stemte. For noe vås!!

:hoho:

 

Anonymkode: d4af8...83d

Du skjønner det, at mange kvinner vil avle barn, og om mannen da ser sånn tåelig "grei" ut, er nogenlunde renslig og i tilegg er snill, så er det "innafor" liksom.

Jeg kan bare snakke for meg selv. 20% av menn er IKKE attraktive. Tjue av hundre liksom? Nope 

 

 

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perle skrev:

Du skjønner det, at mange kvinner vil avle barn, og om mannen da ser sånn tåelig "grei" ut, er nogenlunde renslig og i tilegg er snill, så er det "innafor" liksom.

Jeg kan bare snakke for meg selv. 20% av menn er IKKE attraktive. Tjue av hundre liksom? Nope 

 

 

Jøss, det er kresent. For meg er vel 50% av damene attraktive, og det etter at toppsjiktet helt automatisk er sortert bort. Klaff på personlighet derimot er jo en helt annen sak.

Anonymkode: 5725a...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, det er kresent. For meg er vel 50% av damene attraktive, og det etter at toppsjiktet helt automatisk er sortert bort. Klaff på personlighet derimot er jo en helt annen sak.

Anonymkode: 5725a...6c6

Ja, det er det sikkert. Men ikke fankern at jeg finner tjue prosent av menn attraktive. :kosteskaft:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hulderen skrev:

Jeg tror ikke det er så galt anslått, at man bare syns at 20% av det motsatte kjønn er attraktive. Hvis man stilte opp 10 tilfeldige menn, så kan det godt hende at jeg bare ville funnet 2 av dem attraktive. Men en annen kvinne ville kanskje funnet 2 andre av mennene attraktive, mens en tredje kvinne igjen ville plukket ut 2 av de gjenværende. Det er jo det som er så bra, at vi har ulik smak. Selv i de trådene her på KG, der man legger ut bilder av menn man finner lekre, så er det en ganske lav andel som frister meg. 

Jeg vet ikke. Jeg synes det høres veldig lite ut. Godt mulig jeg er bortskjemt, men så er jeg student. Synes menn på min alder er generelt ganske attraktive. 30+? Not so much. Kanskje jeg endrer mening når jeg blir eldre.

4 timer siden, Perle skrev:

Du skjønner det, at mange kvinner vil avle barn, og om mannen da ser sånn tåelig "grei" ut, er nogenlunde renslig og i tilegg er snill, så er det "innafor" liksom.

Jeg kan bare snakke for meg selv. 20% av menn er IKKE attraktive. Tjue av hundre liksom? Nope 

 

 

Joa, noen kvinner, men kvinner generelt? Jeg kjenner ikke en sjel som er sammen med menn de ikke er tiltrukket av, men ikke rart menn klager på lite sex hvis det er denne oppskriften kvinner følger. De liker jo ikke mannen. Høres deprimerende ut.

Anonymkode: d4af8...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 8.05, Raven.WritingDesk skrev:

Det kan godt hende at du aldri har opplevd å bli sjekket opp av ei dame, men vi gjør faktisk det ovenfor menn som vi finner attraktive og interessante. Så selv om det er fremmed for deg er det faktisk et fenomen i 2017 at damer tar initiativ.

Hvis vi lager en undersøkelse om den så er her på #KG eller er landsdekkende ..tror du det er slik at menn opplever at de ikke trenger å ta første skrittet og initiativet ? ..at det er dem som blir bedt ut på date osv ?

Hvordan tror du den prosentandelen vil fordele seg ? 

Det er forskjell på å ta initiativ i startfasen enn å gi deg selv poeng for at du tok initiativ til å gå ut på kaffe etter 3-4 møte.
Mistenker at du ikke helt skjønner forskjellen her..men ok deg om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 8.36, AnonymBruker skrev:

Menn sjekkes jo opp hele tiden! :hoho:Kompisene mine blir sjekket opp kontiunuerlig, jeg sjekker opp menn selv. Hadde jeg ikke sjekket opp eksen hadde vi aldri blitt sammen. Hvor er det dere som påstår at kvinner aldri sjekker opp holder til? På KG?

 

På byen, Tinder, Universitetet, på fest. Der vi treffer menn som vi er interessert i. Slår av en prat, inviterer med på noe enten der og da eller senere på Facebook/Tinder. Vi er ikke noe annerledes enn dere menn. Vi bruker de kanalene vi har.

Anonymkode: d4af8...83d

Vel dette er det blitt spurt om b.la på Quora: 

http://www.quora.com/Why-do-guys-always-have-to-take-the-first-step-in-a-date-with-a-girl

Why do guys always have to take the first step in a date with a girl?

There are 3 main reasons:

1) social norm at this point in history

2) 10 times more testosterone levels

3) This answer is really really complex and long and not entirely related to this exact question, so - without a lot of detail: men are hardwired to be the initiators while women are designed to be the responders.  Yes, this is sexist by today's standards but evolution didn't care about that when she designed the system hundreds of thousands of years ago.  By the way, although we are wired for this we don't have to put up with it.  We can go against our programing with free will.  For many people it just won't feel right.

Så tilbake til innlegget ditt ...ser du og dere resten at det blir litt feil å faktisk påstå at det motsatte er helt normalt ? 

Det er ikke en diskusjon engang ...det blir som å lage en stor diskusjon av om 2+2 = 4. Det er en etablert sannhet allerede akkurat som dette. Det er ikke noe å diskutere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...