Gå til innhold

Drittlei av å bli avvist når jeg tar hyggelig initiativ!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg er forbanna nå, må ventilere litt.. Hatt ei ny helg som har vært nedtur på damefronten. Gjør alt rett, kler meg bra, smiler og er hyggelig, tar intiativ, men null positiv respons.. 

1. Sto bak ei dame i køen på café. Jeg sier "alltid trivelig denne cafeen på lørdager" Hun smiler og sier ja, vi småprater litt. Seinere tar jeg motet til meg og går bort til henne,hun sitter aleine og leser i en bok. Jeg sier at "jeg bør vel introdusere meg, følte vi hadde en god kontakt i sted", hun sier at hun helst vil sitte aleine og lese. Jeg sier vennlig at det går an å være åpent innstilt, sjøl om du vil sitte aleine. Men ok, tar hintet ditt, jeg går..

2. Seinere på kvelden, ut på pub med kompis, får øye på ei jente som er min type utseendemessig, hun danser med venninner. Jeg går bort og danser i nærheten, får med kompisen også. Får litt blikkontakt med jenta, alt bra så langt. Hun går ut på røyketerassen, jeg følger etter, sier jeg likte det jeg så der inne, at hun var flink til å danse. Hun smiler og sier takk og snur seg halvveis bort. Jeg spør litt om henne for å holde på interessen, hvor hun jobber, hva hun liker å drive med osv, vi har en samtale. Så stikker hun inn igjen, "snakkes der inne". Når jeg finner henne igjen i lokalet seinere så er hun mere avvisende, jeg spør hvor hun skal videre etter stengetid, om det er nach-planer, hun sier at jeg må slutte å følge etter henne. Jeg blir milt sagt irritert, har ikke følgt etter henne på noen måte, og det sier jeg. Hun blir sur og venninna hennes blir også sur, drar henne med seg og de går uten å invitere meg eller kompisen min med på noe videre, selv om de tydeligvis skal til en annen bar.

Er lei av avvisning, ydmykelsen. Vil bare bli kjent med ei bra dame og se hva som som kan utvikle seg mellom oss. Drittlei av å få drittrespons slengt i trynet av norske damer hver gang jeg gjør som alle sier de liker, nemlig initiativ. Er ikke helt ung lenger og vil slå meg til ro. Innspill, hva er det som trengs for å få innpass/kontakt?

Anonymkode: fe857...e92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Oi..synd du vil ha dame. Du hadde egnet deg mye bedre som freaky stalker. 

Anonymkode: ff759...c42

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Okei, bare i innlegget ditt ser det ut for meg som du absolutt ikke gjør alt rett, og bare det å ha innstillingen at du gjør alt rett peker på hvorfor du ikke får dette til! At du ikke har selvinnsikt nok til å forstå at siden det ikke funker så gjør du nødvendigvis ikke alt rett er problem en. 

1. Du trenger å justere det sosiale kompasset ditt litt, ta et hint. I teksten din er det massevis av kroppsspråk som viser at de ikke er videre interessert, da er det ikke vits å presse seg på. 
2. Legg av deg den selvrettferdige holdningen, du er ikke hyggelig når du sier ting som "går an å være litt åpent innstilt" til en totalt fremmed som høflig har sagt hun vil lese i fred, og bare det at du er forbanna over at ting ikke funger sier mye om deg (det er lov å være skuffa, men å være forbanna, som om verden skylder deg kjærlighet gir et utrolig dårlig inntrykk). 
3. Ikke vær innpåsliten!
4. Ta avvisning med et smil, det er 0 sjanse for at de lar deg sitte når du blir sur når de avviser, om du tar det med et smil er det i det minste en større sjanse for at de husker deg som en hyggelig, positiv fyr til en annen gang. 
5. Ikke vær så veldig cocky! Det er forskjell på å ta initiativ og tro at kvinner skal falle i armene på deg bare du viser dem litt oppmerksomhet. 
6. Det er greit å synes litt syns på seg selv av og til, men den selvmedlidenheten du viser frem i innlegget ditt gjør deg ingen tjenester når du tar det med på byen. 

Men som sagt, først av alt, selvinnsikt! 

Edit: Og forresten, hvis du svarer på alle disse ganske kritiske (men konstruktive) tilbakemeldingene med at norske kvinner er kravstore drittkjerringer som kun vil ha i pose og sekk og aldri er fornøyd, så understreker du kun poengene våre. Så 7. ikke gjør dét. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting rs. Går du etter damer på din egen alder? Du sier du ikke er så ung. Går du etter jenter i 20 åra vil nok de fleste synes det er ubehagelig om du er nærmere 40...

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvor gammel er du hva ca er alderen til disse damene?

Anonymkode: 73063...338

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uæh hallo. Jeg forstår at det er kjipt å bli avvist, men.. dette ble litt pinlig lesing for de fleste tror jeg?! Det er jo (dessverre haha) ikke slik at bare fordi du syntes en person er attraktiv at de nødvendigvis syntes det samme om deg. Er ikke sikkert de var single engang for alt du vet. 

Jeg har selv en kompis på 37 som er veldig godt fornøyd med sitt eget utseende og som stadig vekk lirer av seg kleine kommentarer om hvor utrolig det er at han fortsatt er singel, mens hans uattraktive kompiser (sett i hans øyne) har damer. Han har t.o.m kommet frem til at han kanskje er for kjekk og at det er derfor damene avviser han når han dytter seg på dem på trikken, kaffebarer og i parken og blir sjokkert over at de ikke kaster seg på han tilbake. 

Anonymkode: 32c1d...373

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør en stor feil TS, og det er måten du trenger deg på når damene ikke viser interesse. Feks på cafeen. Dere snakket i køa, det var helt normalt, men når du går bort til henne og begynner "ja jeg får vel introdusere meg" så er det faktisk fjernt. Det er ikke sånn det fungerer. Det er altfor påtrengende. Og når du deretter begynner med guilttrips som forøvrig er skikkelig psycho, så blir du den "gærningen" de traff på kafeen i dag.

På det utestedet, så er du også creepy. Jenta viste deg at hun ikke var interessert når hun snudde seg vekk. Det var der du skulle tatt hintet og slutte å prøve å sjekke henne. Du tar så å følger etter henne og finner henne inne, og så når hun så sier at du ikke skal følge etter henne, så sier du at du ikke gjorde det?? Det er ikke normalt mann! Oppførselen din er jo faktisk creepy. Du kan ikke bare verbalt angripe folk for at de ikke har lyst å bli sjekka opp.

Anonymkode: f7dbe...7dc

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Maleficenta skrev:

Du er nok litt for intens og pushy. Du skremte begge damrne bort fordi du var for innpåsliten

ja enig. ikke virk så desperat...ta det helt med ro...ikke gå bort til folk som du har "småprated" litt med og treng deg innpå på den måten...du har ingenting å være sur for...bare ta det helt med ro og vær litt mer chill...ikek treng deg så mye innpå folk

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uæh hallo. Jeg forstår at det er kjipt å bli avvist, men.. dette ble litt pinlig lesing for de fleste tror jeg?! Det er jo (dessverre haha) ikke slik at bare fordi du syntes en person er attraktiv at de nødvendigvis syntes det samme om deg. Er ikke sikkert de var single engang for alt du vet. 

Jeg har selv en kompis på 37 som er veldig godt fornøyd med sitt eget utseende og som stadig vekk lirer av seg kleine kommentarer om hvor utrolig det er at han fortsatt er singel, mens hans uattraktive kompiser (sett i hans øyne) har damer. Han har t.o.m kommet frem til at han kanskje er for kjekk og at det er derfor damene avviser han når han dytter seg på dem på trikken, kaffebarer og i parken og blir sjokkert over at de ikke kaster seg på han tilbake. 

Anonymkode: 32c1d...373

tipper på at han kompisen din er kjekk. men det betyr ikke at han automatisk skal få kjæreste...mange kjekke damer og menn som er single men som sikkert vil ha kjæreste....har litt med at man må treffe den rette...så har mye med flaks og tilfeldigheter å gjøre også

Endret av brownbrown
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, brownbrown skrev:

tipper på at han kompisen din er kjekk. men det betyr ikke at han automatisk skal få kjæreste...mange kjekke damer og menn som er single men som sikkert vil ha kjæreste....har litt med at man må treffe den rette...så har mye med flask og tilfeldigheter å gjøre også

Jepp, det har mye med flask å gjøre. 

Anonymkode: 8b2f6...dec

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, brownbrown skrev:

ja enig. ikke virk så desperat...ta det helt med ro...ikke gå bort til folk som du har "småprated" litt med og treng deg innpå på den måten...du har ingenting å være sur for...bare ta det helt med ro og vær litt mer chill...ikek treng deg så mye innpå folk

Ja sant. Og nordmenn spesielt er jo ikke så komfortable med å bli sjekka opp av en random på cafe eller i butikken. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Ja sant. Og nordmenn spesielt er jo ikke så komfortable med å bli sjekka opp av en random på cafe eller i butikken. 

nei det er høyst uvanelig. folk er mer folkesky her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...