Gå til innhold

Rema boikotter Freia påskeegg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste dette i vg. Jaha....for å fri til kundene? Dette gjør de for at det er palmeolje i påskeegget. 

Unngår mat med palmeolje selv, men dette blir for dumt. Hva med de andre matvarene de har i butikken med palmeolje? Skal de ut? 

De prøver vel å få tilbake kundene sine. Hadde de vært konsekvente på palmeolje, så har det ikke blitt noen sak for avisen. 

En blogger gikk jo hardt ut mot påskeegget et år pga palmeolje.  Hun fortsetter å reklamere for produkter med palmeolje. 

 

Anonymkode: d7052...25d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så møkk lei Rema. For endring siden ble de jo faktisk veldig bra, med godt utvalg, og jeg ble positivt overrasket. Nå, etter de nye avtalene, er det jo bare dritt. Helt vanlige produkter er jo ikke å få tak i, utvalget er elendig. drittbutikk. 

Anonymkode: 34203...f96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema har gravd sin egen grav. 
De må omgjøre alle forandringer for å redde seg selv. Men han tullingen på toppen er for ego og høy i hatten til å innrømme at han har gjort feil. Så det skjer nok ikke med det første. Ikke før han risikerer å bli NAV'er selv. 

Dessuten så er palmeoljen Freia bruker ikke en fare for regnskogen. Slik som Fru blogger påsto den gang. 
Det kommer fra noe helt annet. Nemlig RSPO-sertifisert palmeolje, noe som IKKE er en trussel for verken oragnutanger eller regnskogen.
http://www.regnskog.no/no/om-regnskogen/derfor-forsvinner-regnskogen/problemet-med-palmeolje/sertifisering-av-palmeolje

Her står det flere svar om nemlig palmeolje bruken hos Freia. 
http://www.freia.no/ofte-stilte-sporsmal

Folk burde undersøke litt før de roper ulv ulv. 
Rema kongen er bare desperat etter kunder, og det å boikotte Freia påskeegg er unødvendig og redder ikke regnskogen i det hele tatt. Så enda et feilsteg fra Mr Rema gitt. Skulle tro han ikke kan noe om det å drive fortetning. 

Anonymkode: 7f318...fbd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at rema har satt opp prisen på flere av varene, så jeg er nødt til å bli æ kunde om jeg skal spare penger.. Men jeg gidder ikke å bli medlem flere steder, er lei alt medlemsstyret. Synes faktisk litt synd på kjøpmennene og de ansatte som ikke har så mye de skulle ha sagt. De får mye kjeft.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter i både palmeoljen og Rema. Jeg vil ha PÅSKEEGGENE MIIIINEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Endret av Honey Dew
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste dette i vg. Jaha....for å fri til kundene? Dette gjør de for at det er palmeolje i påskeegget. 

Unngår mat med palmeolje selv, men dette blir for dumt. Hva med de andre matvarene de har i butikken med palmeolje? Skal de ut? 

De prøver vel å få tilbake kundene sine. Hadde de vært konsekvente på palmeolje, så har det ikke blitt noen sak for avisen. 

En blogger gikk jo hardt ut mot påskeegget et år pga palmeolje.  Hun fortsetter å reklamere for produkter med palmeolje. 

 

Anonymkode: d7052...25d

Morsomt at du greide å snike inn litt kritikk mot Sophie Elise, du må nok være skuffet over at du ikke kan skrive som AB på Rampelys-forumet :)

Ellers merker jeg at jeg bryr meg svært lite om de har Freia sine påskeegg i butikken eller ikke :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med andre matvarer i butikken med palmeolje?

Anonymkode: d7052...25d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De faser ut produkter med palmeolje, dette varslet de allerede i fjor til påske at de ville gjøre. Jeg synes det er et flott tiltak. 

Og dette med å innsnevre vareutvalg, det gjør Kiwi også, de snakker bare ikke så høyt om det. For et år siden forsvant for eksempel Sommersby cider. Nylig hadde de halv pris påført en rekke varer fordi den skulle utgå fra sortimentet. 

Anonymkode: f3526...020

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så irritert. Vi finner oss altså i å bli diktert av tre store matvarekjeder som får oppføre seg akkurat som de vil og innsnevre utvalget så til de grader. 

 

Veldig mange bor slik til at de ikke har tilgang til Meny (som jo er bedre, men også dyrere), innvandrerbutikker eller spesialbutikker. Eller EU. Og vi kan ikke slutte å spise heller. 

Anonymkode: 34203...f96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JackIost skrev:

Morsomt at du greide å snike inn litt kritikk mot Sophie Elise, du må nok være skuffet over at du ikke kan skrive som AB på Rampelys-forumet :)

Ellers merker jeg at jeg bryr meg svært lite om de har Freia sine påskeegg i butikken eller ikke :)

Ja, er ikke kg rette plassen for kritikk? Jeg har såpass takt og tone,at jeg nevnte ikke navnet på bloggeren.Rampelysforum og AB? Jeg er så lite intr i bloggere,og andre d-kjendiser at jeg har ikke behov. Jeg er kjent med hennes kritikk via tv.

Helt greit å være mot palmeolje,men da bør du være konsekvent. Det finnes iallefall 250 andre varer i matbutikken med palmeolje. Da burde de tatt de varene folk kjøper ofte, ikke et påskeegg,som folk spiser en gang i året. Dette er nok et stunt fra Rema 1000. Hvorfor tror du de tar påskeegget, og ikke mer vanlige varer?

Anonymkode: d7052...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minitroll skrev:

Jeg ser at rema har satt opp prisen på flere av varene, så jeg er nødt til å bli æ kunde om jeg skal spare penger.. Men jeg gidder ikke å bli medlem flere steder, er lei alt medlemsstyret. Synes faktisk litt synd på kjøpmennene og de ansatte som ikke har så mye de skulle ha sagt. De får mye kjeft.

De andre kjedene har også satt opp prisene sine. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så møkk lei Rema. For endring siden ble de jo faktisk veldig bra, med godt utvalg, og jeg ble positivt overrasket. Nå, etter de nye avtalene, er det jo bare dritt. Helt vanlige produkter er jo ikke å få tak i, utvalget er elendig. drittbutikk. 

Anonymkode: 34203...f96

Hvilke varer har de egentlig kvittet seg med? Jeg kjøper akkurat det samme som jeg alltid har kjøpt. Jeg har ikke lagt merke til at noe er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så irritert. Vi finner oss altså i å bli diktert av tre store matvarekjeder som får oppføre seg akkurat som de vil og innsnevre utvalget så til de grader. 

 

Veldig mange bor slik til at de ikke har tilgang til Meny (som jo er bedre, men også dyrere), innvandrerbutikker eller spesialbutikker. Eller EU. Og vi kan ikke slutte å spise heller. 

Anonymkode: 34203...f96

Markedskreftene styrer dette :) 

Det er garantert nok for deg å spise selv om de ikke har absolutt alt du vil ha i de nærmeste butikkene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har det absolutt for godt i Norge, når det at Rema 1000 velger bort Freia sine påske-egg blir hovedoppslag i norske aviser, og fører til at menigmann boikotter en matvarebutikk !! 

Når det gjelder pris og utvalg, så innskrenker både Rema og Kiwi, og prisene suser avgårde oppover hos begge. Nylig var det Trippeltrumf hos Kiwi, og jeg reagerte på at enkelte varer som jeg alltid kjøper inn slike dager var blitt mye dyrere. Tok med meg kvitteringen dagen etter for å se om jeg ville komme rimeligere i fra det hos Rema. Men nei, tilsvarende produkt (f eks frokostmusli, makrell i tomat), var like dyrt der. Ganske på øret lik pris....

Selv bruker jeg aktivt fordelsprogrammene til både Rema og Trumf. Hos Rema handler jeg stort sett kun det jeg har valgt å få inn på min 10-på-10 liste. Resten kan jeg heller kjøpe hos Kiwi, og få mine 2% total-bonus (TrumfVisa). Ettersom prisene på frukt og grønt er omtrent det samme hos begge, er Kiwi et naturlig valg, med sine 15% bonus, i motsetning til Rema sine 10%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok enda en måte å kutte ut varer men det har blitt for pinlig å si fra om enda flere varer de vil kutte ut.

Anonymkode: 6da9a...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste dette i vg. Jaha....for å fri til kundene? Dette gjør de for at det er palmeolje i påskeegget. 

Unngår mat med palmeolje selv, men dette blir for dumt. Hva med de andre matvarene de har i butikken med palmeolje? Skal de ut? 

De prøver vel å få tilbake kundene sine. Hadde de vært konsekvente på palmeolje, så har det ikke blitt noen sak for avisen. 

En blogger gikk jo hardt ut mot påskeegget et år pga palmeolje.  Hun fortsetter å reklamere for produkter med palmeolje. 

 

Anonymkode: d7052...25d

De må bare kutte de ut for min del. Smaker fælt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rema har gjort den største tabben som går an å gjøre. Jeg visste fra første stund at dette vil gå til helvete. Å vet dere hva, jeg hadde faen meg rett. Salget har sunket betraktelig. I tillegg har den reklamen irritert meg så inni helvete at jeg sverger å aldri handle der igjen.... å nå kutter de jaggu meg verdens beste sjokolade. Aldri mer Ræma!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så irritert. Vi finner oss altså i å bli diktert av tre store matvarekjeder som får oppføre seg akkurat som de vil og innsnevre utvalget så til de grader. 

 

Veldig mange bor slik til at de ikke har tilgang til Meny (som jo er bedre, men også dyrere), innvandrerbutikker eller spesialbutikker. Eller EU. Og vi kan ikke slutte å spise heller. 

Anonymkode: 34203...f96

Tuller du? :klo: 

Forbrukermakt fikk knekken på palmeolje, at Freia etter flere år ennå ikke har orket bruke noen kroner på å produsere palmeoljefrie påskeegg? Ikke Rema sin feil. Du får sende en e-post til freia og høre hvorfor de ikke har orket.

 

jeg er villig til å tippe at det har nær sammenheng med målgruppen til påskeeggene og denne målgruppens manglende deltakelse i samfunnsspørsmål. (Les: freia vet at det ikke er verdens glupeste voksne som spiser nisøtt godteri i 2017...)

Anonymkode: 30b69...a62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De faser ut produkter med palmeolje, dette varslet de allerede i fjor til påske at de ville gjøre. Jeg synes det er et flott tiltak. 

Og dette med å innsnevre vareutvalg, det gjør Kiwi også, de snakker bare ikke så høyt om det. For et år siden forsvant for eksempel Sommersby cider. Nylig hadde de halv pris påført en rekke varer fordi den skulle utgå fra sortimentet. 

Anonymkode: f3526...020

Hvorfor synes du dette er et flott tiltak? Hva misliker du med palmeolje?

Nå er det vel ingen som savner Sommersby da, det smaker jo piss. Man får heldigvis ekte cider på Kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, penny_ skrev:

De andre kjedene har også satt opp prisene sine. 

 

Ja, men de har ikke satt opp f.eks Nidar sin melkesjokolade til 40 kroner slik Rema har gjort. Men enig i at prisene har gått opp andre steder også. Kanskje dagligvarekjedene rett og slett samarbeider litt mer enn vi tror.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...