Gå til innhold

Dere som jobber i helsevesenet (sykehjem, sykehus osv)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Boomonster skrev:

Jeg setter håret opp i en klype.  Bruker lite til middels dekkende foundation, concealer under øynene, rouge, bronzer, pudder, skyggeprimer,  lys skimrende øyeskygge, mascara, liner, bryngel og brynpenn bare på hårene, hvit liner på våtkanten,  Høres mye ut men bruker lite av alt og ønsker å se  nøytral og naturlig ut på jobb.  Less i more.  Ser mye mer frisk og opplagt ut med eller uten sminke.  Bruker også en dusj parfyme. 

https://sykepleien.no/2016/11/dropp-parfyme-sykepleiere

Anonymkode: f7ca7...d47

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hår i hestehale, deodorant, ingen sminke, ikke parfyme. 

Anonymkode: b2a05...e09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Boomonster skrev:

Ikke på sykehjem, og ikke på de fleste sykehjem heller.  Man er da ikke mindre hygienisk fordi man bruker litt sminke?

Var ikke kritisk her altså, bare trodde jeg hadde hørt det et sted. Godt man får velge selv!

Anonymkode: a5ee3...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nøytral sminke er lov, men å komme i full krigsmaling er ikke lov.

Anonymkode: 2e32a...cce

Har jobbet på 3 sykehjem, alle med godt rykte, og fler inklu meg bruker en del sminke uten at det noen gang har vært noe problem. Så lenge man har håret opp og dropper neglelakk, ringer og er nøye med håndssprit er ikke sminkemengde av betydning. 

Anonymkode: b0e5e...4ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Trodde det var nulltoleranse grunnet hygiene? Bare jeg som har misforstått?

Anonymkode: a5ee3...2ff

Du har nok misforstått, ja. På sykehus er det ikke lov med parfyme, neglelakk, ringer og den slags. Nøytral sminke er imidlertid OK, og brukes av majoriteten av kvinner. 

Anonymkode: e0b62...1bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet der var det ikke lov med neglelakk eller ringer, og håret skulle bort fra ansiktet. Man tar selvsagt hensyn i forhold til parfyme, men sminke ble ikke kommentert da jeg jobbet der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker foundation, mascara, bluse, lipgloss, eller en nøytralt farget leppestift. Bruker en mild deo og bodylotion, aldri parfyme.

Har aldri hørt om forbud mot sminke, men jeg mener at det anmodes i arbeidsreglementet å anvise diskresjon. Det har iallefall ikke noe med hygiene å gjøre.

Man må derimot ikke bruke neglelakk, smykker og ha kortklipte negler. Synlige piercingene må også ut. 

Anonymkode: 13265...6f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker foundation, mascara, bluse, lipgloss, eller en nøytralt farget leppestift. Bruker en mild deo og bodylotion, aldri parfyme.

Har aldri hørt om forbud mot sminke, men jeg mener at det anmodes i arbeidsreglementet å anvise diskresjon. Det har iallefall ikke noe med hygiene å gjøre.

Man må derimot ikke bruke neglelakk, smykker og ha kortklipte negler. Synlige piercingene må også ut. 

Anonymkode: 13265...6f8

Må legge til at jeg har hår til litt under ørene, så det henger løst. 

Anonymkode: 13265...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter opp håret i en knute med klype. Skal helst ikke ha løst hår på jobb. Har alltid kortklipte negler. Bruker kun deodorant. Parfyme er ikke tillatt. 

Bruker lysreflekterende concealer og farget lip balm for å freshe opp litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, hva med å bare farge vipper og bryn, da ser du jo automatisk mye mer våken og fresh ut, samtidig som det er veldig lite jobb til daglig, og selve fargingen kan du fint gjøre hjemme selv. Hvis du i tillegg kan bruke en farget dagkrem med litt glød i (eller en bb eller cc-krem), og kanskje litt concealer så tror jeg at du føler deg skikkelig fresh, uten å være så veldig sminket. Kan evt. feste det med litt gjennomsiktig pudder, hvis det trengs. 

Anonymkode: c22c1...8fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har håret oppsatt i en hestehale, med min normale hverdagssminke som består av foundation, concealer, brynspenn og litt solpudder, evt mascara om jeg rekker. Har kortklipte negler uten neglelakk og ingen parfyme. Bruker parfymefri deodorant og en mild bodylotion. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som ferievikar på vaskeriet/påfylling av varer på et sykehjem og har som oftest håret i hestehale. Dropper neglelakk(selvom jeg alltid bruker det til vanlig), og sørger for å ikke ha for lange negler(da bakterier lett liker seg under neglene). Av sminke bruker jeg foundation, concealer, mascara, blush og en ganske nøytral leppestift. Bruker selvfølgelig ikke parfyme da jeg er en del oppe blant pasientene også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pessimistisk skrev:

Jobber som ferievikar på vaskeriet/påfylling av varer på et sykehjem og har som oftest håret i hestehale. Dropper neglelakk(selvom jeg alltid bruker det til vanlig), og sørger for å ikke ha for lange negler(da bakterier lett liker seg under neglene). Av sminke bruker jeg foundation, concealer, mascara, blush og en ganske nøytral leppestift. Bruker selvfølgelig ikke parfyme da jeg er en del oppe blant pasientene også :) 

Du kan fint bruke parfyme, jobbet tett med pasienter i 12 år og ingen har reagert på meg selv om jeg bruker litt.  Parfymeallergi er en trendgreie på linje med de som tror de ikke tåler gluten og melkesukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Boomonster skrev:

Du kan fint bruke parfyme, jobbet tett med pasienter i 12 år og ingen har reagert på meg selv om jeg bruker litt.  Parfymeallergi er en trendgreie på linje med de som tror de ikke tåler gluten og melkesukker. 

Mulig, men samtidig føler jeg ikke særlig behov for å ha parfyme på jobb. Greit nok om jeg ikke har tid til å vaske håret, og at det lukter litt hår, da kan det være fint med en liten spray i håret :) Ellers vet jeg det kan være ubehagelig for pasienter med sterk parfymelukt, da ikke alle liker samme lukter for eksempel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, March 08, 2017 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Har jobbet på 3 sykehjem, alle med godt rykte, og fler inklu meg bruker en del sminke uten at det noen gang har vært noe problem. Så lenge man har håret opp og dropper neglelakk, ringer og er nøye med håndssprit er ikke sminkemengde av betydning. 

Anonymkode: b0e5e...4ea

Slik er det vel på de fleste steder. Når jeg sier full krigsmaling mener jeg overdrevet sotede øyne og brunkrem som er klit rundt hele skjorta når arbeidsdagen er slutt o.l.

Anonymkode: 2e32a...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Boomonster skrev:

Du kan fint bruke parfyme, jobbet tett med pasienter i 12 år og ingen har reagert på meg selv om jeg bruker litt.  Parfymeallergi er en trendgreie på linje med de som tror de ikke tåler gluten og melkesukker. 

Jeg jobber på sykehjem, og vi har nulltoleranse mot parfyme. Vi har pasienter som sliter med kvalme pga behandlingen de får (noen få er kreftpasienter) og de er svært sensitive for parfyme eller sterke lukter.

Anonymkode: 6e250...a5b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på sykehjem, og vi har nulltoleranse mot parfyme. Vi har pasienter som sliter med kvalme pga behandlingen de får (noen få er kreftpasienter) og de er svært sensitive for parfyme eller sterke lukter.

Anonymkode: 6e250...a5b

Hvis vi får inn en pasient som reagerer på dette må vi selvsagt ikke bruke parfyme, men heller ikke deo med lukt, dusjsåpe med lukt, sjampo med lukt, hårspray med lukt osv. Ganske omfattende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det tar seg ut med helsevesen og full sminke med contouring og fake lashes...

Men litt mineralpudder om en har ujevn hudtone og blank hud, og litt brunsort mascara som ser naturlig ut, kanskje litt naturlig øyeskygge (litt i jord/ferskentoner)... helt ok.
Men dropp lilla øyeskygge og laaaaaaaaaange svarte vipper og rouge.

Anonymkode: 8d642...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2017 den 1.05, Boomonster skrev:

Du kan fint bruke parfyme, jobbet tett med pasienter i 12 år og ingen har reagert på meg selv om jeg bruker litt.  Parfymeallergi er en trendgreie på linje med de som tror de ikke tåler gluten og melkesukker. 

Er du utdannet innen helsesektoren bør du skjønne hvor dumme de to setningene du skrev er.

Anonymkode: f5ad7...e50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du utdannet innen helsesektoren bør du skjønne hvor dumme de to setningene du skrev er.

Anonymkode: f5ad7...e50

Er du utdannet innen helsesektoren bør du skjønne hvor dum den ene setningen du skrev er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...