Gå til innhold

Dere som jobber i helsevesenet (sykehjem, sykehus osv)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker du sminke og i så tilfelle hva bruker du? Hvordan ordner du håret? 

Jeg har den siste tiden gått uten sminke på jobb, har gjort det ganske lenge når jeg tenker meg om. Jobber på sykehjem. Men så i går i speilet at jeg ser vanvittig lite fresh ut. Vanligvis ser jeg helt ok ut uten sminke men går for tiden på sovemedisin som gjør meg litt trøtt på dagen også, så det viser en del på ansiktet. Jeg er ikke sånn som kan bruke bare mascara og litt øyenskygge fordi det gjør at jeg ser enda verre ut, så jeg må bruke concealer og litt foundation + pudder i tillegg... Blahh! :P 

Anonymkode: b0e37...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber på sykehjem, bruker hele pakka med sminke. Holder håret nøytralt i hestehale og dropper neglelakk, lange negler og slikt :) 

Anonymkode: b0e5e...4ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret i hestehale, bruker litt concealer og litt farge på øyenbrynene. Orker som oftest ikke mascara. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker litt mineralpudder og maskara. Kunne sikkert gått uten, men føler meg litt bedre med :) Ellers så har jeg alltid håret i hestehale.

Anonymkode: 1f430...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kort rampete frisyre, styler det alltid før jobb.

Bruker litt foundation/consealer ved behov, litt solpudder og maskara. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår i hestehale, og så har jeg bare litt sånn øyenbrynspudder på, for jeg eier ikke naturlig farge på mine bryn:P Ellers har jeg ikke på noe, men så har ikke jeg noen nevneverdige hud-plager heller.

Anonymkode: 92365...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anthrax

Håret i hale, men brukte alt fra bare litt concealer og mascara, til full foundation, bryn, liner og/eller øyenskygge. Jeg tenker de eldre syns det er kjekt å se "variasjon" eller hva den yngre generasjonen bruker nå til dags? Fikk komplimenter og spørsmål de dagene jeg hadde lagt litt ekstra på, bare koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anthrax skrev:

Håret i hale, men brukte alt fra bare litt concealer og mascara, til full foundation, bryn, liner og/eller øyenskygge. Jeg tenker de eldre syns det er kjekt å se "variasjon" eller hva den yngre generasjonen bruker nå til dags? Fikk komplimenter og spørsmål de dagene jeg hadde lagt litt ekstra på, bare koselig det.

Det tror jeg også. Vi hadde en kollega med grønt hår og hun fortalte at de eldre stort sett syntes det var gøy. 

Anonymkode: ab34a...a31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har håret i hestehale eller flette. Bruker bare nøytral øyenskygge og maskara.  Tar på litt foundationen på hvis huden er stygg for å skjule det verste.

Anonymkode: 2db4d...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret er i en hestehale eller tull på toppen🙈 Så har jeg vippeextention og litt concealer + noen ganger litt ekstra på bryn ;) 

Anonymkode: 1537b...c5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Både òg. Bruker ikke sminke når jeg har tidlig vakt, men om jeg starter litt senere på dagen kan jeg ta på meg concealer og litt blush. Føler kanskje at pasientene på sykehjemmet liker meg litt bedre når jeg ser fresh ut. :fnise:

 

Anonymkode: 39585...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mascara, farge i øyenbryn og hestehale :) Om jeg har vært på kafe eller noe før en senvakt kan det hende jeg har på med mer. Men jeg dusjer alltid av meg rusk og rask før jeg drar på vakt, så det skjer bare i tidsklemma.

Anonymkode: 2e32a...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter håret opp i en klype.  Bruker lite til middels dekkende foundation, concealer under øynene, rouge, bronzer, pudder, skyggeprimer,  lys skimrende øyeskygge, mascara, liner, bryngel og brynpenn bare på hårene, hvit liner på våtkanten,  Høres mye ut men bruker lite av alt og ønsker å se  nøytral og naturlig ut på jobb.  Less i more.  Ser mye mer frisk og opplagt ut med eller uten sminke.  Bruker også en dusj parfyme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Trodde det var nulltoleranse grunnet hygiene? Bare jeg som har misforstått?

Anonymkode: a5ee3...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

Trodde det var nulltoleranse grunnet hygiene? Bare jeg som har misforstått?

Anonymkode: a5ee3...2ff

Ikke på sykehjem, og ikke på de fleste sykehjem heller.  Man er da ikke mindre hygienisk fordi man bruker litt sminke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foundation, øyenbrynspenn og mascara. Dropper av og til mascaraen :) håret har jeg som regel løst, men har alltid en strikk rundt handa og setter det opp ved behov (under matlaging osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2017 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Bruker du sminke og i så tilfelle hva bruker du? Hvordan ordner du håret? 

Jeg har den siste tiden gått uten sminke på jobb, har gjort det ganske lenge når jeg tenker meg om. Jobber på sykehjem. Men så i går i speilet at jeg ser vanvittig lite fresh ut. Vanligvis ser jeg helt ok ut uten sminke men går for tiden på sovemedisin som gjør meg litt trøtt på dagen også, så det viser en del på ansiktet. Jeg er ikke sånn som kan bruke bare mascara og litt øyenskygge fordi det gjør at jeg ser enda verre ut, så jeg må bruke concealer og litt foundation + pudder i tillegg... Blahh! :P 

Anonymkode: b0e37...5d6

Jeg er mer bekymret for hvor skikket du er til å utføre jobben din med "hangover" etter sovemedisiner. Tar meg selv i å håpe at du er assistent uten medisinsk ansvar. Sminken ser jeg på som et mindre problem.

Anonymkode: 0198f...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter opp håret eller fletter det, har kortklipte negler og bruker ikke parfyme. Bruker mineralfoundation, concealer, blush, øyebrynsskygge og mascara. Av og til en nøytral øyenskygge og eyeliner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Trodde det var nulltoleranse grunnet hygiene? Bare jeg som har misforstått?

Anonymkode: a5ee3...2ff

Nøytral sminke er lov, men å komme i full krigsmaling er ikke lov.

Anonymkode: 2e32a...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...