Gå til innhold

Medisinstudiet i polen


sjokoladeelskeren

Anbefalte innlegg

hørt om norsk muntlig, nyorsk og bokmål? har fysikk og noe matte. kom inn med det.

når jeg gikk på vg-skolen så måtte vi ha alle tre. har ikke kjemi f.eks. men dette ga de jo oss et kurs i. man lærer alt på studie. du trenger egentlig ikke å kunne noe før du starter. de lærer deg alt.

gidder ikke mer. føler dere hakker meg personlig. det er off topic. svar på det trådstartern lurer på eller hold kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, pellepolitibil skrev:

?

vi har god stipendordning da. egentlig så er det mer "økonomisk" å studere i østeuropa enn i norge. vi slipper og jobbe - og vi lever godt på studielåne - vi får masse i stipend og andre "ytelser". vi er egentlig sterkt substituert av staten. litt som bødnene egentlig bortsett fra at slipper å tråkke i møkk. kan bli plastikk kirurg hvis vi vil det og tjene fett på slilikonpupper og andre som sliter med å passe inn i det perfekte samfunn.. fakta faen: det er easy å pushe plastikk kirurg på mennesker som er usikre. det er bare å pushe reklame som faen i alle kanaler og få de å miste selvbildet sitt helt, og be de komme til deg. er du temmelig pen vil de forgude seg pga ditt utseende og din status, og de vil være villige til å legge igjen masse spenn i din klinikk. en medstudent av meg har tenkt å gjøre noe i den duren. mye vil ha mer? ja, kanskje, men nå lever vi nå engang i et egoistisk samfunn. rik = vellykket er en helt vanlig oppfattning blant karriereryttere og den gemene hop.

jeg kjenner mange som har blitt rike ved å direkte studere i østeuropa. de sparer rett og slett masse av stipendet. en del jeg kjenner har feks satt de i aksjefond og andre kapitalinvesteringer. da kan du fint klare å doble det du har spart i løpet av et år, kanskje to år. dobler du pengene dine mange nok ganger blir du rik og "vellykket". folk vil forgude deg for at du sitter på en diger pengebinge. du kan velge og vrake. kombinerer du det med en medisinutdanning, så kan man begynne å snakke om "suksess-" i livet! hvem vil ikke bli kalt suksessfulll?

jeg har ikke snakka ned rørleggere. men det er vell ikke til å stikke under en stol at folk flest ikke vil stå å rense rør for resten av live. ingen har reddet liv ved å rense rør. jeg kan godt gå ut på et sted hvor de driver med veiarbeid og rense et rør nå jeg, men sannsynligheten for at jeg redder et liv er vell temmelig lik 0? haha, nettopp, poenget mitt.

Dette er regelrett pinlig å lese. Rik av å spare stipend (lol). De i utland "slipper" å jobbe (lykke til med LiS1-søking da). Du har en umoden tilnærming til penger og hva det vil si å være velbemidlet. Du viser også svært lav innsikt i hva som faktisk møter en under og etter studiene. Du kan gjerne fortsette med dette våset i denne tråden, men det eneste du avslører er din egen uvitenhet og umodenhet. 

Anonymkode: a7e5f...94e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pellepolitibil skrev:

dummeste skrives med to m´´er.. bare til din info.

ja vi jobber! og vi jobber! men du trenger ikke å late som studiet er mye vanskeligere enn det er. den løgnen kommer til å sprekke før eller siden uansett. så bare si det som det er, ikke skremm folk fra å komme hit.

ikke les på kveldstid. det du leser på kvelden glemmer du uansett. bortkasta tid. du må sikkert endre studieteknikk og lese mindre. 3-4 timer med pugging om dagen er mer enn nok. ikke les pensum: Bare pugg gamle prøver/eksamener er mitt tips. pugger du bare prøver/eksamener tipper jeg du kan STÅ (ikke stryke) med ti timers lesning i uken.

kjenner ingen som har droppa ut. faktisk ingen som har strøket heller. de fleste får jo karakteren a eller b. det er jo ingen hemmelighet?

prøvene er jo plankekjøring. stress ned og go wit the flow. alt er ikke pensum. man kan gjøre det godt på prøvene ved å følge med nyheter etc. eller lese illustert vitenskap. selv henter jeg masse på iillustert vitenskap.

det er ingen vits i å lese for å lese. du må pugge å vite hva du pugger PÅ, og TIL! du bør endre studieteknikk.

pugger du feks til en eksamen så må du pugge eksamener. pugger du til en prøve må du pugge prøver. gjør du dette så trenger du nesten ikke å jobbe. spørsmålene går igjen fra prøve til prøve, men små ´´vrier´´ selvsagt.

"Skrem" skrives med én m. Bare til din info. Med din væremåte tror jeg, dersom du faktisk studerer medisin, autorisasjonen din raskt blir inndratt. 

Anonymkode: a46d0...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lipglossy skrev:

Hahahaha får seriøst lyst til å stikke til Polen og bli lege nå😅 Virker som det er helt sjukt lett jo

Enig

mamma var lege og

hun ga alltid inntrykk av at de ikke kunne gjøre annet hele dagen enn å pugge og lese så det fristet meg aldri 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, aiba said:

Enig

mamma var lege og

hun ga alltid inntrykk av at de ikke kunne gjøre annet hele dagen enn å pugge og lese så det fristet meg aldri 

ikke sant. det er hva du gjør det til selv. noen leser masse også etter studiet (typisk de legene som er utdannet i norge). andre leser ikke en drit etter studiene og glemmer pensum helt.

eneste grunnen til å ikke bli lege er at det er så mange som tror de vet bedre enn deg i dette yrket. driter du i verdensmesterne og stoler på din egen magefølelse så vil det gå nok bra. ignorer det de sier og tro på din egne mening/oppfatning og drep pasientkøa!

sannheten er at ved å streike og forhandle (med pasientenes liv som innsats) kan man oppnå hva man vil i dette yrke. det er bare å spesialisere seg i noe det er stor mangel på. f.eks. endetarmskreft, og når man er ferdig med spesialiseringen så sier man at man ikke gidder å hjelpe pasientene med mindre man får en MILL i lønn. da kan de velge da, om pasientene skal dø eller at du får en mill i lønn. sannsynligheten er høy for at du ender opp med en mill i lønn uavhengig av hvor flink du er for å si det sånn. det er så stor mangel på leger at de ikke kan ´´velge å vrake´´. de må bare ta det de får. man er dermed garantert fast stilling, gode arbeidsbetingelser, velferdsordninger, stilingsvern, persjonbetingelser, status, mill i lønn, ved å studere medisin.

litt feigt da at man kan forhandle seg til lønn ved å bruke pasientene som argument men man må være falsk og kynisk i denne bransjen. omtenksomme mennesker oppnår ikke noe som helst i denne bransjen. men streik og forhandlinger med pasientens liv som innsats er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2017 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Sikker på at dette stemmer? Polen har jo mye lenger tradisjon for utdannelse enn Norge, som var et av Nord-Europas fattigste land før oljen. På de fleste sykehus i Norge har man jo mange utenlandske leger, det fins jo ikke nok norske leger med kompetanse.

Anonymkode: 3b8f6...2b0

Dette!  Typisk norsk å rake ned på utenlandsk kompetanse. 

Anonymkode: 3e870...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette!  Typisk norsk å rake ned på utenlandsk kompetanse. 

Anonymkode: 3e870...665

enig! norske medstudenter har nesten ikke kompetanse. de testes ikke jo ikke i noen verdens ting. ikke en prøve eller eksamen. ingen verdens ting! de pugger og leser nesten ikke. skulle nesten tro de studerte filosofi. alt det handler om i norge: Å KOMME INN PÅ STUDIET.

når man først har kommet inn så later man seg og bragger over at man kom inn og hvordan man smisket/klagde seg til gode karakterer på vgs. noen pugget seg i hjel på vgs også. hva hjelper det å kunne vgs-pensum når man ikke ser det store bildet?! hallo, liksom. norske medstudenter er late å bortskjemte. de går ikke i dybden.

østeuropediske norske lege vil ta over markedet for sikt. vi vet å stå på krava og streiker/forhandler for å få det vi vil. vi ser sammenhengen mellom kropp og "sjel". norske leger behandler hode og kropp som to forskjellige universer.

Endret av pellepolitibil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, pellepolitibil skrev:

enig! norske medstudenter har nesten ikke kompetanse. de testes ikke jo ikke i noen verdens ting. ikke en prøve eller eksamen. ingen verdens ting! de pugger og leser nesten ikke. skulle nesten tro de studerte filosofi. alt det handler om i norge: Å KOMME INN PÅ STUDIET.

når man først har kommet inn så later man seg og bragger over at man kom inn og hvordan man smisket/klagde seg til gode karakterer på vgs. noen pugget seg i hjel på vgs også. hva hjelper det å kunne vgs-pensum når man ikke ser det store bildet?! hallo, liksom. norske medstudenter er late å bortskjemte. de går ikke i dybden.

østeuropediske norske lege vil ta over markedet for sikt. vi vet å stå på krava og streiker/forhandler for å få det vi vil. vi ser sammenhengen mellom kropp og "sjel". norske leger behandler hode og kropp som to forskjellige universer.

Altså, de har vel eksamener i Norge på medisinstudiet og de må også gjennom praksis (som krever kompetanse for hver praksis man er i). Problemet jeg har er jo at mange leger med norske utdanninger mener at de har den beste utdanningen, selv om det ikke er tilfellet.  (Jeg er selv sykepleierstudent, så er ikke personlig berørt av dette.)

Medisinstudiet i Norge har høyt snitt fordi det er så få studieplasser, mens medisinstudiet i øst-blokken har en økonomisk motiv siden de er avhengige av inntekter for å kunne drives videre.  Det betyr ikke at medisinstudier fra Polen eller Ungarn er noe dårligere (fordi de hadde ALDRI blitt godkjent av norske myndigheter) bare fordi mange kan komme inn på studiet med et lavere snitt, og penger i lomma. 

Min mening er at dersom man har kommet seg gjennom en medisinutdanning (i Norge eller i utlandet) så er du smart og flink, fordi det krever mye pågangsmot og intelligens.

Anonymkode: 3e870...665

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, de har vel eksamener i Norge på medisinstudiet og de må også gjennom praksis (som krever kompetanse for hver praksis man er i). Problemet jeg har er jo at mange leger med norske utdanninger mener at de har den beste utdanningen, selv om det ikke er tilfellet.  (Jeg er selv sykepleierstudent, så er ikke personlig berørt av dette.)

Medisinstudiet i Norge har høyt snitt fordi det er så få studieplasser, mens medisinstudiet i øst-blokken har en økonomisk motiv siden de er avhengige av inntekter for å kunne drives videre.  Det betyr ikke at medisinstudier fra Polen eller Ungarn er noe dårligere (fordi de hadde ALDRI blitt godkjent av norske myndigheter) bare fordi mange kan komme inn på studiet med et lavere snitt, og penger i lomma. 

Min mening er at dersom man har kommet seg gjennom en medisinutdanning (i Norge eller i utlandet) så er du smart og flink, fordi det krever mye pågangsmot og intelligens.

Anonymkode: 3e870...665

takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, pellepolitibil skrev:

ikke sant. det er hva du gjør det til selv. noen leser masse også etter studiet (typisk de legene som er utdannet i norge). andre leser ikke en drit etter studiene og glemmer pensum helt.

eneste grunnen til å ikke bli lege er at det er så mange som tror de vet bedre enn deg i dette yrket. driter du i verdensmesterne og stoler på din egen magefølelse så vil det gå nok bra. ignorer det de sier og tro på din egne mening/oppfatning og drep pasientkøa!

sannheten er at ved å streike og forhandle (med pasientenes liv som innsats) kan man oppnå hva man vil i dette yrke. det er bare å spesialisere seg i noe det er stor mangel på. f.eks. endetarmskreft, og når man er ferdig med spesialiseringen så sier man at man ikke gidder å hjelpe pasientene med mindre man får en MILL i lønn. da kan de velge da, om pasientene skal dø eller at du får en mill i lønn. sannsynligheten er høy for at du ender opp med en mill i lønn uavhengig av hvor flink du er for å si det sånn. det er så stor mangel på leger at de ikke kan ´´velge å vrake´´. de må bare ta det de får. man er dermed garantert fast stilling, gode arbeidsbetingelser, velferdsordninger, stilingsvern, persjonbetingelser, status, mill i lønn, ved å studere medisin.

litt feigt da at man kan forhandle seg til lønn ved å bruke pasientene som argument men man må være falsk og kynisk i denne bransjen. omtenksomme mennesker oppnår ikke noe som helst i denne bransjen. men streik og forhandlinger med pasientens liv som innsats er tingen!

Dette er bare svada. Jeg orker ikke ta tak i alt, så kun et utvalg, punktvis:

1) det er typisk leger som har studert i Norge som leser masse etter studiet - men ikke de som har studert i utlandet da, regner jeg med du mener? For det første, det er en såpass drøy påstand at den bør du kunne dokumentere. Dessuten, lykke til med kun kunnskapen du har med deg fra medisinstudiet. Det kommer du ikke langt med. Uavhengig av studiested må man regne med å lese også etter at man er ferdig utdannet. Akkurat som i andre yrker.

2) fast jobb? Eh, velkommen til virkeligheten - nettopp mangelen på faste stillinger er et stort problem i legeyrket (på sykehus)

3) streik - det bestemmer du ikke selv. Sorry. Dessuten: tvungen lønnsnemnd. Det vil ikke være mulig å streike på bekostning av pasienters liv og helse. Lær deg hvordan arbeidslivet fungerer. 

4) vil anbefale deg at du IKKE følger magefølelsen din, for jeg har en følelse av at din magefølelse vil ta livet av folk. Maken til svada. 

Anonymkode: a6bf1...99d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 12.05, pellepolitibil skrev:

Opptaksprøve og intervju: Kjempeenkelt. Det finnes alltid et smutthull selv om du i utgangspunktet ikke er kvalifisert gjennom fagkravene. Så vidt meg bekjent så holder det med et karaktersnitt mellom 2-3 fra vgs. Det viktigste er at du har lyst til å bli lege (noe allle kan bli hvis de vil!).

Med stipend og lån med svært gunstige betingelser sparer du masse på å flytte til Polen (utenlandsstudenter har særlig gunstig ordninger, masse fradrag, subsidier og annen drit). Du lever som en konge for en slikk og ingenting. Fester fere ganger i uken og spiser daglig på restaurant er noe alle norske medisinstudenter i Poland gjør.

Studiet er enkelt, og et av få studier som garanterer deg KJEMPElønn uavhengig av faglige prestasjoner og personlige egenskaper. Hørt om en arbeidsledig lege? NEI! Lege er den nye adelen.

Gjør som meg - stikk til Polen - og kom tilbake som medisiner og fremtiden lege (menneskeliv-redder som jeg bruker å kalle oss).

ALLLE kommer inn, studiet er enkelt, primært naturvitenskaplige lesefag som alle kan pugge, og alle fullfører med glans.

Hvordan du har gjort det tidligere er likegyldig, i polen starter alle MED blanke ark. Jeg vet ikke om en medisinstudent i polen som ikke har gjort det steingodt (A-snitt, til nøds B-snitt) så det sier vell sitt!! Mange har dårlig utgangspunkt før de starter men likevel gjør de det steingodt. Det er en magisk stemning over luften i Polen. Lurer på om man blir automatisk DRITsmart av å bo her. Er på mitt tredje år!!! Si hei hvis du kommer neddover.

Du går økonomisk i pluss av å studere i polen! utnytt velferdstadten norge for hva den er verdt, og stikk til polen og lev som en konge! YOLO! IT's YOUR LIFE! Not her or him's...

Skrekk og gru...

Anonymkode: decc7...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, pellepolitibil skrev:

ikke sant. det er hva du gjør det til selv. noen leser masse også etter studiet (typisk de legene som er utdannet i norge). andre leser ikke en drit etter studiene og glemmer pensum helt.

 

En utdannning, uansett fagfelt, er kun en grunnutdanning. Skal du utvikle deg faglig, bli dyktig og holde deg oppdatert så leser du faktisk mer som utdannet enn som student. Jeg tror ikke du studerer medisin, mye av det du skriver i denne tråden tyder på det, evt er du førstårsstudent som snart kommer til å slutte og innse hvordan verden egentlig fungerer. Du har en infantil innstilling til arbeidslivet, økonomi og ansvaret man har som helsepersonell, med den holdningen kommer du aldri til å få deg jobb, selv om du skulle klare et evt studium. 

Anonymkode: 7f513...e24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan fungerer verden egentlig om jeg da tør spørre?? alt er salg. det handler om å forhandle og selge seg selv. først må man "få papirene i orden" også er det bare å selge og forhandle. man kan selge dritt hvis man er god til forhandle. er man god til å selge seg selv (til sine sjefer) og forhandle (streik, krav til lønnsavd. fagforening, og få over pasientene på sitt lag) kan man lett bikke millionen selv om man ikke er noen dyktig lege. alt handler om å selge. samme om det du selger er sant, eller om du er dyktig. på slutten av dagen handler det om hvor mye du har solgt og belastet kundene (pasientene) med. gjennomsnittlige leger oppnår ikke noe mer enn en mill i lønn fordi dette er snittlønna i yrket, og det er bra. det betyr at du tjener en mill i året samme hvor lite du kan eller hvor dårlig lege du er. man kan vell neppe være uenig i at det også vil si at alle leger tjener spenn og at det holder å ha papirene "i ordren" hvis man skal være på lønnstoppen i samfunnet. man er garantert MILLEN ved å studere medisin, om så i grisegrennt strøk i polen. dvs at man blir rik også av å være en dårlig lege. man kan være helt rævva. ikke ha peil på noe som helst. og tjene blant de beste i samfunnet. INGEN BRYR SEG! DU har krav på det du har krav på! LIKELØNN kalles d. videre kan vi bare steike når vi er misfornøyd me lønna. kreve tillegg for ditt og datt. fakturere ut dianoser og resepter under en lav sko gir også penger i kassa. er du jævlig god som lege (god til å selge, streike og forhandle + sette en høy pris på tjeneste/ikke oppgi prisene du tar før pasientene har satt seg på stolen) kan du lett dra inn 2-3 mill. mye av dette er penger rett fra statskassa og staten betaler de helt frivillig fordi de vet hva som skjer hvis vi streiker. vi har åsså en sterk fagforening. men du trenger ikke å være FLINK hvis du skal tjene masse penger som lege. folk driter i hvor du har studert, elleer hva du kan av kunnskap. det handler bare å fakturere som F, klage og streike over dårlig lønn og SELGE produktene dine/tjeneste dine som bare faen. jo mer effektiv du er, jo mer tjener du. jeg er veldig effektiv. d er resultatene vitne til også. tror jeg lett kunne stått medisinstudie med 5 timer lesning i uka. dog bare ståkarakterer. men jeg ville tjent like godt. hvorfor?? fordi jeg ville selvfølgelig dratt med meg disse egenskapene over i behandlingen av mine pasienter. mens du klarer å behandle 10 pasienter. har jeg klart å behandle 100. =mer penger i kassa. mye mer!

jaha?? jeg kjenner ikke en arbeidsledig lege. de fleste som jeg kjenner som er ferdig me utdanninga neddi her har til salt i grøten. kjenneren som har to teslaer, bare merkeklær, elitistisk stil, ikke menger seg med fagutdanne folk, svære vinskap i kjelleren, og nærmest ikke jobber (20 timer i uka) fordi han er god til å selge og fakturaere. ikke er han noen god lege. brukte 7 år på medden og sto såvidt. damene digger han fordi han har tatt medden også (aldri hatt draget tidl., ganske stygg utseendemesig egentlig, og sosialt klønete/dum). og grunn den til de digger han er fordi han har cocky stil, ikke redd for å flashe på byen, og tjener pessmye spenn. han sier reett ut at han driter i pasientene. og mange av pasientene som ikke gir penger i kassa velger han "bort".. "faser de ut" h

høy på strå, men en overrasekende bra taktikker. man trenger ikke å være faglig smart for å være street smart. iq gir ingen mening hvis man ikke har forretningsteft. trump er feks ikke smart, men han LYKKES = SUKSESSFULL = SOM IGJEN ER DET SAMME SOM RIK. følg penge og ikke hjerte eller kunnskapen. og for å bli rik på du ta penger av andre. andres ulykkelighet er din lykkelighet! HUSK AT DE KOMMER MED DEG ET PROBLEM OG DU ER DEN ENESTE SOM KAN GI DEM DET DE VIL HA. de kan bytte lege ja! men det er tungvint. så lenge du fakturer pasientene for et beløp som ikke er så høyt at de bytter til en lege som setter lave priser (ikke kan å markedsføre seg, sette høye priser) så kommer de tilbake skal du nok se! snakk dritt om de andre legene, marker deg og gå inn i krangler med kollegene, fokuser på person og ikke kunnskap, skal en "vinnerfølelse" d carhlie sheen kalte for "WIN"/"WINNING" og du vinner. bygg nettverk med folk som kan hjlpe deg oppover på karrierestigen, utnytt seg av personene og tråkk dem ned når de står i veien. behandle dem som dritt. stjel pasienter fra dem. få dem sykmeldt. bli sjefen på arbeidsplassen

--> man kan også fakturere pasientene inndirkete ved å skru opp utgiftene til staten. folk må skatte mer for å betale oss høytlønna leger. de har ingen sjangs. legene styrer samfunnet fordi de har liv og død som sitt trumf-kort (forhandlingsstategi)

 

OG pasientene kan umulig si noe om de fikk god behanndling eller ikke. de er ikke leger. de hører på det jeg har å si som om d er sannheten. INGEN vet sannheten så hvorfor late som man vet?

leger er forskjellige og det finnes ingen fasit. jeg kan være en minst like god lege som du er, og motsatt. som sant skal sies så ser jegfor meg at jeg blir enn effektiv og velrennomert lege.. ALLE kan ikke sitte på laben.

 

**må legge til en ting. jobber man på sykehus feks så er lønna bestemt. d betyr at en god lege tjener like mye som en rævva lege. hva er vitsen å være god lege for da? SHOWOFF? hey! im the best doctor in town,, hes not! folk vil bare le av deg. bedreviter kaller man sånne. skal liksom kunne og vite alt. sikkert ikke gjort annet enn å lege, få penger av mor og far, stengt inne på gutteromme for å bli lege under tvang fra konforma mor og far, levd et skjermet sosseliv og egoistisk liv hele livet. kun prioritert seg selv liksom. fulgt alle regler, og utnyttet seg av systemet + alt og alle. smilt når læreren sier at du skal smile. rekket om hånden når læreren forventer at du skal rekke opp hånden. alt for å bli "vellykka" og "suksessful = rik".. INGEN DIGGER DUMME og KONFORME A4 MENNSKER SOM HAR GJORT ALT DE HAR FORTALT OG FORVENTET OM DEM, ingen vellykka mennesker passer under den beskrivelsen, sannheten er at slike mennesker ikke er produktive eller en ressurs for samfunnet. de er som roboter. de har aldri ledet eller skapt nye nytt. greit nok at mange slike mennesker havner i høylånna yrker, men det er alt de gjør. de gjør det "safe" og det som er forventa av dem. alt for å passe inn. mange slik ender opp som leger og det er denne tråden et bevis på. VIT at dere ikke tilfører faget noe nytt. dere bare sitter der og "gjør jobben deres", men ingenting mer enn det. slike mennesker er og vil alltid være: destrukktive. det er kreative og effektiviserende mennesker som gjør verden til et bedre sted. de som tørr å ta sjanser, følger nysgjerrigheten og ikke krav fra samfunnet. alle av verdens rikeste er DROP PUTS. nikola tesla, han som fant opp radion og elbilen, var ekstremt sær og dårlig på skolen. de er intelligenta ja, men de studerer ikke for å studere: "få papirene i ordren". de studerer for kunnskapen sin del og IKKE for å leve opp til forventningene og få et klapp på av professoren som liksom kan alt. når han egentlig bare passer inn i fagfeltet "status quo". ALLE KAN PUGGE EI BOK! pliktdrevne mennesker og bedrevitere er som blodigler. de mangler selvdriv. og kan sammenlignes som en velfungerende robot blåttet for essens/indre innhold. kreative og intelligente folk (noen slike ender opp som leger, men ikke mange) og de studerer nesten utelukkende i østen fordi de ikke pugga seg gjennom vgs.) pusher samfunnet fremover og kan sammenlignes med teknologien AI (artificial inntelligence). forskjellen på norske medstudenter og østen er stor. de i østen studerer av interesse og fordi vil "pushe" fagfeltet fremover. norske medstudenter er pliktdrevne og studerer for å "sikre" seg ei høytlønna stilling og få et klapp på skuldra av mor og far som har TVUNGET de til å lese mattebøker siden de startet på barnehagen. NULL LEK OG KREATIVITET LIKSOM. Kun lesing, pliktdreven oppdragelse, sunn mat, gode holdnigner, innetid, leksehjlp og lekselesing hver dag. når de passerer 25 skal de liksom forsøke å bli kule fordi de er leger. patetisk.. NERDENS HEVN. utenlandske leger er en lagt mer miksa gruppe med faglige og personlige kvaliteter. Eks. Einstein kom ikke inn på elitestudier og var heller ikke spesielt flink på skolen! han måtte søke seg inn på drittuniversiterer og drittjobber. men han var av typen som ikke fulgte pengene eller var redd for å gå sin egen vei! han ga en lang f i hva samfunnet forventet eller mente om han. han var ikke typen som gikk på jobb fra 8-16 og levde et typisk familieliv, med en tesla, de siste motene, og ingen typisk A4-person med gode karakterer. Han tenkte utenfor boksen og konkurrente mot seg selv ikke mot andre (typisk konkurranse mot andre: eksamen). eksamen: de som gjør det godt her er de som er redd for å stryke, "ikke passe inn". de virkelig intelligente driter i eksamen og kravene som stiller - de konkurrrerer mot seg selv (marit bjørgen). de gjør det de kan for å bedre og utvikle seg selv, og ikke slå andre/gi det svaret som er forventet at de skal gi gjennom struktuert, og åreslang pugging,

FAKTA FAEN.

Endret av pellepolitibil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, pellepolitibil skrev:

hvordan fungerer verden egentlig om jeg da tør spørre?? alt er salg. det handler om å forhandle og selge seg selv. først må man "få papirene i orden" også er det bare å selge og forhandle. man kan selge dritt hvis man er god til forhandle. er man god til å selge seg selv (til sine sjefer) og forhandle (streik, krav til lønnsavd. fagforening, og få over pasientene på sitt lag) kan man lett bikke millionen selv om man ikke er noen dyktig lege. alt handler om å selge. samme om det du selger er sant, eller om du er dyktig. på slutten av dagen handler det om hvor mye du har solgt og belastet kundene (pasientene) med. gjennomsnittlige leger oppnår ikke noe mer enn en mill i lønn fordi dette er snittlønna i yrket, og det er bra. det betyr at du tjener en mill i året samme hvor lite du kan eller hvor dårlig lege du er. man kan vell neppe være uenig i at det også vil si at alle leger tjener spenn og at det holder å ha papirene "i ordren" hvis man skal være på lønnstoppen i samfunnet. man er garantert MILLEN ved å studere medisin, om så i grisegrennt strøk i polen. dvs at man blir rik også av å være en dårlig lege. man kan være helt rævva. ikke ha peil på noe som helst. og tjene blant de beste i samfunnet. INGEN BRYR SEG! DU har krav på det du har krav på! LIKELØNN kalles d. videre kan vi bare steike når vi er misfornøyd me lønna. kreve tillegg for ditt og datt. fakturere ut dianoser og resepter under en lav sko gir også penger i kassa. er du jævlig god som lege (god til å selge, streike og forhandle + sette en høy pris på tjeneste/ikke oppgi prisene du tar før pasientene har satt seg på stolen) kan du lett dra inn 2-3 mill. mye av dette er penger rett fra statskassa og staten betaler de helt frivillig fordi de vet hva som skjer hvis vi streiker. vi har åsså en sterk fagforening. men du trenger ikke å være FLINK hvis du skal tjene masse penger som lege. folk driter i hvor du har studert, elleer hva du kan av kunnskap. det handler bare å fakturere som F, klage og streike over dårlig lønn og SELGE produktene dine/tjeneste dine som bare faen. jo mer effektiv du er, jo mer tjener du. jeg er veldig effektiv. d er resultatene vitne til også. tror jeg lett kunne stått medisinstudie med 5 timer lesning i uka. dog bare ståkarakterer. men jeg ville tjent like godt. hvorfor?? fordi jeg ville selvfølgelig dratt med meg disse egenskapene over i behandlingen av mine pasienter. mens du klarer å behandle 10 pasienter. har jeg klart å behandle 100. =mer penger i kassa. mye mer!

jaha?? jeg kjenner ikke en arbeidsledig lege. de fleste som jeg kjenner som er ferdig me utdanninga neddi her har til salt i grøten. kjenneren som har to teslaer, bare merkeklær, elitistisk stil, ikke menger seg med fagutdanne folk, svære vinskap i kjelleren, og nærmest ikke jobber (20 timer i uka) fordi han er god til å selge og fakturaere. ikke er han noen god lege. brukte 7 år på medden og sto såvidt. damene digger han fordi han har tatt medden også (aldri hatt draget tidl., ganske stygg utseendemesig egentlig, og sosialt klønete/dum). og grunn den til de digger han er fordi han har cocky stil, ikke redd for å flashe på byen, og tjener pessmye spenn. han sier reett ut at han driter i pasientene. og mange av pasientene som ikke gir penger i kassa velger han "bort".. "faser de ut" h

høy på strå, men en overrasekende bra taktikker. man trenger ikke å være faglig smart for å være street smart. iq gir ingen mening hvis man ikke har forretningsteft. trump er feks ikke smart, men han LYKKES = SUKSESSFULL = SOM IGJEN ER DET SAMME SOM RIK. følg penge og ikke hjerte eller kunnskapen. og for å bli rik på du ta penger av andre. andres ulykkelighet er din lykkelighet! HUSK AT DE KOMMER MED DEG ET PROBLEM OG DU ER DEN ENESTE SOM KAN GI DEM DET DE VIL HA. de kan bytte lege ja! men det er tungvint. så lenge du fakturer pasientene for et beløp som ikke er så høyt at de bytter til en lege som setter lave priser (ikke kan å markedsføre seg, sette høye priser) så kommer de tilbake skal du nok se! snakk dritt om de andre legene, marker deg og gå inn i krangler med kollegene, fokuser på person og ikke kunnskap, skal en "vinnerfølelse" d carhlie sheen kalte for "WIN"/"WINNING" og du vinner. bygg nettverk med folk som kan hjlpe deg oppover på karrierestigen, utnytt seg av personene og tråkk dem ned når de står i veien. behandle dem som dritt. stjel pasienter fra dem. få dem sykmeldt. bli sjefen på arbeidsplassen

--> man kan også fakturere pasientene inndirkete ved å skru opp utgiftene til staten. folk må skatte mer for å betale oss høytlønna leger. de har ingen sjangs. legene styrer samfunnet fordi de har liv og død som sitt trumf-kort (forhandlingsstategi)

 

OG pasientene kan umulig si noe om de fikk god behanndling eller ikke. de er ikke leger. de hører på det jeg har å si som om d er sannheten. INGEN vet sannheten så hvorfor late som man vet?

leger er forskjellige og det finnes ingen fasit. jeg kan være en minst like god lege som du er, og motsatt. som sant skal sies så ser jegfor meg at jeg blir enn effektiv og velrennomert lege.. ALLE kan ikke sitte på laben.

 

**må legge til en ting. jobber man på sykehus feks så er lønna bestemt. d betyr at en god lege tjener like mye som en rævva lege. hva er vitsen å være god lege for da? SHOWOFF? hey! im the best doctor in town,, hes not! folk vil bare le av deg. bedreviter kaller man sånne. skal liksom kunne og vite alt. sikkert ikke gjort annet enn å lege, få penger av mor og far, stengt inne på gutteromme for å bli lege under tvang fra konforma mor og far, levd et skjermet sosseliv og egoistisk liv hele livet. kun prioritert seg selv liksom. fulgt alle regler, og utnyttet seg av systemet + alt og alle. smilt når læreren sier at du skal smile. rekket om hånden når læreren forventer at du skal rekke opp hånden. alt for å bli "vellykka" og "suksessful = rik".. INGEN DIGGER DUMME og KONFORME A4 MENNSKER SOM HAR GJORT ALT DE HAR FORTALT OG FORVENTET OM DEM, ingen vellykka mennesker passer under den beskrivelsen, sannheten er at slike mennesker ikke er produktive eller en ressurs for samfunnet. de er som roboter. de har aldri ledet eller skapt nye nytt. greit nok at mange slike mennesker havner i høylånna yrker, men det er alt de gjør. de gjør det "safe" og det som er forventa av dem. alt for å passe inn. mange slik ender opp som leger og det er denne tråden et bevis på. VIT at dere ikke tilfører faget noe nytt. dere bare sitter der og "gjør jobben deres", men ingenting mer enn det. slike mennesker er og vil alltid være: destrukktive. det er kreative og effektiviserende mennesker som gjør verden til et bedre sted. de som tørr å ta sjanser, følger nysgjerrigheten og ikke krav fra samfunnet. alle av verdens rikeste er drop outs. de er intelligenta ja, men de studerer ikke for å studere: "få papirene i ordren". de studerer for kunnskapen sin den og for å leve opp til forventningene og få et klapp på av professoren som liksom kan alt. når han egentlig bare passer inn i fagfeltet "status quo". ALLE KAN PUGGE EI BOK! pliktdrevne mennesker og bedrevitere er som blodigler. de mangler selvdriv. og kan sammenlignes som en velfungerende robot blåttet for essens/indre innhold. kreative og intelligente folk (noen slike ender opp som leger, men ikke mange) og de studerer nesten utelukkende i østen fordi de ikke pugga seg gjennom vgs.) pusher samfunnet fremover og kan sammenlignes med teknologien AI (artificial inntelligence). forskjellen på norske medstudenter og østen er stor. de i østen studerer

Må innrømme at jeg lo godt av dette innlegget. Digger måten du skriver på, takk for et godt stykke arbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, flinkisen said:

Må innrømme at jeg lo godt av dette innlegget. Digger måten du skriver på, takk for et godt stykke arbeid

takk. jeg har rett i det meste. når jeg taper diskusjoner innrømmer jeg det. jeg diskuterer aldri for å vinn  men legger helt enkelt "lokk på saken" når jeg ser jeg går tapende ut. gidder ikke å diskutere mer eller står på mitt til de andre gir opp. elsker å diskutere med folk og bli "sett". alle har rett til å mene noe! fikk drittmange gode karakterer på vgs bare fordi jeg rakk opp hånda og hadde ei god innstilling. rekk opp hånda som faen å gjør leksene liksom. ha null fravær og klag på karakterene hvis du ikke er fornøyd. garantert 5 eller 6 lissom. funker også på medden i enkelte fag. praksis feks: innstilling er alt for om du kommer vinnende ut eller ikke. flørt me professoren om så er! selg deg selv.

saksprosa kalles måten jeg skriver innlegg på.

Endret av pellepolitibil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/20/2018 at 8:38 AM, AnonymBruker said:

En utdannning, uansett fagfelt, er kun en grunnutdanning. Skal du utvikle deg faglig, bli dyktig og holde deg oppdatert så leser du faktisk mer som utdannet enn som student. Jeg tror ikke du studerer medisin, mye av det du skriver i denne tråden tyder på det, evt er du førstårsstudent som snart kommer til å slutte og innse hvordan verden egentlig fungerer. Du har en infantil innstilling til arbeidslivet, økonomi og ansvaret man har som helsepersonell, med den holdningen kommer du aldri til å få deg jobb, selv om du skulle klare et evt studium. 

Anonymkode: 7f513...e24

man mister ikke auturiasjoenen hvis man leser ingenting og glemmer pensum helt.. aldri hørt om. kanskje kommer du ikke på tv men du får ikke sparken eller. de eneste legene som får sparken er de pedofile/overgriper legene som det finnes flust av. leste et sted at legeyrket tiltrakk seg flust psykopatiskke og narssistiske persjonligheter som gladelig overgriper. mange av disse kalles for dysfunksjonale på fagtermologien. det hender til og meg at disse legene får forsette å være lege. altså at man jobber som lege og er pedofil/psykopat/overgriper på jobben. hvis pasienten tørr og si at vedkommende har dopet de ned, eller kledd av dem uten en nakenundersøkelse så kan bare lege nekte og si at pasienten er gal. en studie visste at over 50% av norske var psykoapter og autistiske. de er altså uten empati og elsker å skjære og kle av menneskekroppen. mange av disse er også regelrette tapere på vgs som ikke fikk seg noe og utviklet komplekser (mange av disse er i dag pedofile og overgripere).

typsisk er disse seksuelle avvik som ikke fikk seg noe, hvis de hadde flaks så fant de seg noe som var like skjøre som dem selv. tvert de får autoriasjon så prøver de å gå fra sosialt avvik/nerd/flinkis/fasadebygger til populære "player" med hipsterlooken. til tross for at de ikke har røyk en røyk i hele sitt liv. OG DE FAILER TOTALT.

i fianas (nhh/bi) finner du også mange psykopater. nesten alle som går der er psykopater. usikre og selvsenterte. penger er alt de bryr seg om. jobber i gamblingselskaper, betsson, forbrukslån, coca cola, eiendomsmegler, boston consulting group, pyramidespill, armani, rødvinselger, hugo boss, modell, telefon/alarmselger og hedgefond. robber kundene for penger uten at de forstår det selv. bygger nettverk og karriere til de dauer og blir beundret av de som er som dem selv. tar solarium, går i hipster klær (til tross for at de er konservative og streite som faen) og reiser til Nice om sommeren. typisk for høytstatus yrker å være psykopat! så ikke noe å skjule eller være flau over. faktuerer som faen. lat som du kan noe og le til banken! lur de inn i dårlige kontakter/avtaler.

de får aldri straff pga sin status. det er nærmest greit å være pedofil og lege. eller utnytte trengende pasienter for sex penger. slike mennesker har rare fetisjer og liker å dominere andre og føle at de tilhører nå. typiske bedrevitere som prøver å hevde seg over andre. til tross for at de ikke kan noen ting annet enn å pugge. kroppskordiasjon mangler de også og de fleste bruker briller. nå har de plutselig blitt tredye hipstere med dametekke! LOOOOOL! begynt å dra ut og bestille sjampis på byn har de også. flaske smil og gemikk avslører deres skuespill for å bli likt.

HELDIGVIS ER IKKE ALLE SÅNN! men de kunne vært sånt hvis alle skulle ha studert i norge. i norge finnerr du bare dumme og kristne studenter som gjør de blir bedt om til enhver tid. falske persjoner uten målsetninger. alt for å bli en del av den "vellykkede" gjengen. HEY SE PÅ MEG! JEG HAR GJORT SOM JEG BLE FORTALT! BIL, UNGER OG TO BARN. HYTTE HAR VI OGSÅ! LYGER GLADELIG FOR INNPASS! SMILER OG LER NÅR DE ANDRE SMILER OG LER! KOM OG BLI MEG GJENGEN?! SÅ FYLLER VI DAGEN MED SELVSENTRERT OG INNHOLDSLØS PRAT SAMTIDIG SOM VI RAKKER NED PÅ ANDRE OG STIRRER I VEGGEN (fordi vi er så jævlig dølle). samboer har utdanning fra nhh eller BI. jippi! bruker kveldene til å se på paradise hotel/farmen og balansere bankkonti. fasadebygging is my life. A-FOUR, sier jeg! bygge nettverk, fasade & karriere til jeg dauer. alt fordi andre skal like meg. det er den underliggende årsaken. bare spør en psykolog!

litt full, sikekrt noen skriveleifer deg men dere leser da mellom linjene. FAKTA FAEN! lege blir dømt for voldtekter av pasienter og hjelpesløse folk hele tida. pasientene blir svindla også. legene blir sjelden tatt. tenkt hvor mange penger som blir stjelt på gamlehjem. dette viser at det finnes flere måter å bli rik på som lege hvis man er utspekulerrt og vet å bruke systemet for hva det er verdt.

man kan også bruke linkedin til å klarte på karrierestigen og bygge nettverk å fasade. bare poser i dress og virk important. sett seg selv høyt og foran andre ALLTID. selv om de er flinkere enn deg BRØYT deg frem.

Endret av pellepolitibil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om denne personen er troll eller ikke skal jeg ikke spekulere i, men det som skremmer meg er at det faktisk finnes slike personer der ute! 

Anonymkode: 166ed...848

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2017 den 19.34, AnonymBruker skrev:

Mannen min er sykehuslege, og han sier de ikke merker noen særlig forskjell på hvilket land studentene og turnuslegene har studert i. Det eneste er at de som har studert i Tyskland stiller flere kritiske spørsmål til rutinene. 😉

Anonymkode: a6bf1...99d

Applaus til Tyskland! 👍🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 375a5...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pellepolitibil, hvis du ikke er et troll, så er det på tide å ta seg et besøk til psykiateren din igjen. Innlegget ditt er skrevet av en person som helt tydelig ikke er i vater. Og nei, dette er ikke noe personangrep. Innlegget ditt er langt, uoversiktlig, springende, og fullt av vås. Vitner om liten eller ingen kontakt med virkeligheten. 

 

Anonymkode: a6bf1...99d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enn å si sånt! er du sånn du behandler dine pasienter? Håper du mister autoriasjonen tvert. Et slikt menneskesyn hører hjemme på 1700-tallet og er indivudeltisk. Vi mennesker er et produkt av samfunnet/miljøet vi lever i. Ingen kan klandres for den de er. Vi ikke har ikke fri vilje. Les deg opp. Typisk norske meddere som ikkr har gjort annet enn å puge anotomi å ha et slikt syn. Skam deg! Hode og kropp henger sammen og er en refleksjon av det som er rundt oss. Slutt å ta "kred" eller kritikk for den du er når du ikke har noen innvirkningskraft på det uans. Anse det som flaks hvis du har d bra. Og uflaks hvis du ikke har det bra. Ikke rakk ned på de som ikke har det bra! Prøv heller å få dem på positiv vei. Ikke ved å kalle de for GALE. Det er det samme som å kalle svarte for niggere. Skam deg.

Jeg tror mange av dere ser poengene mine og er i bunnen enige med meg men velger å hakke på meg fordi jeg tørr å si i fra. Bortsett fra psykopaten over da. Han vil jeg ikke være på lag med. "Gå og oppsøk psykriater" LOL. Grattis med menneskesyn som hører hjemme på 1700-tallet, og et refleksjonsnivå til en med iq på 10. Er det slik du snakker med pasienter. Håper du mister autoriasjonen. Tror du det er slik psykologer behandler sine pasienter? Mener du det er slik mennesker skal behandle hverandre/de som er sårebare/hatt uhell/uflaks i livet? HALLO LIKSOM! LES EI BOK. FÅ LITT PERSPEKTIV.

vi er alle bare en puslebit i et stort puslespill! du er litt av meg, din, mor og far, naturen rundt deg, søskne dine, genetikken, som igjen er et produkt av det rundt deg, og all annen innvirkningskraft. hva du sier og gjør er basert på hva du har opplevd tidligere er og detterministisk.

hvordan våger du å tråkke på mine tær for å hevde deg selv? skjerp deg.

Endret av pellepolitibil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...