Gå til innhold

Lånebevis fra Oslo Kommune ved boligkjøp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg var nylig i en budrunde hvor megler sa det var en del av de på visning som hadde noe greier fra Oslo Kommune. Jeg så også på budene som kom at det stod under "forbehold" at "leiligheten ble godkjent av oslo kommune".

Hva er dette egentlig? Folk som får lån/støtte fra Oslo kommune? Leiligheten gikk forøvrig for 2,8 mill og det var en med et slikt "oslo kommune" forbehold som vant budrunden.

Kan noen forklare nærmere hva dette er, og hva oslo kommune isåfall skal godkjenne?

ps! Hvis du ikke vet så er det ikke noe vits å svare for å tippe noe, jeg selv kan også kan resonere meg frem og gjette, men jeg lurer på litt mer konkrete fakta.

Takk =)

Anonymkode: e7e8f...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok mennesker som har fått kommunalt startlån og eller Boligtilskudd fra Oslo kommune til kjøp av bolig. Men jeg stusser over at noen har fått kjøpe til 2,8 mill med finansiering fra Oslo kommune. Jeg mener max kjøpepris innkludert fellesgjeld da skal være 2,5 mill. Mulig maxbeløpet er hevet? 

Anonymkode: 24a8c...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok mennesker som har fått kommunalt startlån og eller Boligtilskudd fra Oslo kommune til kjøp av bolig. Men jeg stusser over at noen har fått kjøpe til 2,8 mill med finansiering fra Oslo kommune. Jeg mener max kjøpepris innkludert fellesgjeld da skal være 2,5 mill. Mulig maxbeløpet er hevet? 

Anonymkode: 24a8c...edb

Garantert. Det er nesten ingen leiligheter på over 30 kvm i Oslo som legges ut med prisantydning maks 2,5 mill inkl fellesgjeld. Og de fleste leiligheter går jo over prisantydning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Leiligheten var en ettroms ja på 35kvm. Prisantydningen var 2 175 000 ink fellesgjeld. Får man disse startlånene rett over nyttår eller gis de "hele" året ?

Anonymkode: e7e8f...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Leiligheten var en ettroms ja på 35kvm. Prisantydningen var 2 175 000 ink fellesgjeld. Får man disse startlånene rett over nyttår eller gis de "hele" året ?

Anonymkode: e7e8f...b00

I Oslo Kommune krever de at man har fått minst to avslag på boliglånssøknad i vanlige banker først, før man får søke lån i Husbanken. Jeg sjekket opp dette da jeg skulle flytte til Oslo i fjor.

Anonymkode: 6beeb...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...