Gå til innhold

COS-kurs med barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har tatt dette kurset gjennom bv. Synes det var veldig bra. Det som var mest hjelpsomt for min del var egentlig "haimusikk" delen, rett og slett fordi det er det jeg føler jeg sliter mest med, og det var til god hjelp å gå gjennom det kapittelet. Mye av det andre var også bra, men jeg har lest mye bøker om barneoppdragelse fra før, så det var jo en del som jeg visste om på forhånd.

Anonymkode: 21272...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har tatt dette kurset gjennom bv. Synes det var veldig bra. Det som var mest hjelpsomt for min del var egentlig "haimusikk" delen, rett og slett fordi det er det jeg føler jeg sliter mest med, og det var til god hjelp å gå gjennom det kapittelet. Mye av det andre var også bra, men jeg har lest mye bøker om barneoppdragelse fra før, så det var jo en del som jeg visste om på forhånd.

Anonymkode: 21272...225

Tok dere det helt frivillig eller ble dere pålagt det? Hadde dere mer oppfølging etter at kurset var ferdig?

Anonymkode: 47edb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

COS-kurs var veldig hjelpsomt for oss også, anbefaler det til alle. Vi tok det ikke igjennom BV, så jeg aner ikke noe mer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt!

vi hadde verken veiledning imens kurset pågikk eller etterpå, men vet mange av de andre hadde. Var inne en dag ganske rett etter kurset hvor de spurte litt om hva jeg hadde lært og om jeg følte at jeg trengte mer oppfølging. Vi ble enige om å valuta kontakten og noen dager senere kom et brev om av "saken" var henlagt ☺️

Anonymkode: 35fea...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt!

vi hadde verken veiledning imens kurset pågikk eller etterpå, men vet mange av de andre hadde. Var inne en dag ganske rett etter kurset hvor de spurte litt om hva jeg hadde lært og om jeg følte at jeg trengte mer oppfølging. Vi ble enige om å valuta kontakten og noen dager senere kom et brev om av "saken" var henlagt ☺️

Anonymkode: 35fea...6fd

Avslutte* kontakten skulle det atå🙈

Anonymkode: 35fea...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som har tatt det gjennom barnevernet? Hva skjedde etterpå?

Anonymkode: 47edb...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere som har tatt det gjennom barnevernet? Hva skjedde etterpå?

Anonymkode: 47edb...e37

Det som skjer etterpå vil jo avhenge av deres situasjon. Noen familier trenger mer oppfølging og veiledning, mens for andre vil saken avsluttes. Det finnes ingen fasit. 

Anonymkode: 6f874...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på kurs gjennom BV etter å ha kommet til dem og bedt om hjelp. Jeg ønsket avlastning, men fikk tilbud om CoS-kurs først, for å se om det kunne være nyttig i min situasjon. Det funket ikke så godt for meg, og i samråd med BV bestemte jeg meg for å avbryte kurset. 

Jeg synes det var mye nyttig informasjon, men mye av det vi lærte på kurset hadde jeg alt lest om eller lært før. Jeg deltok bare på fire møter før jeg avbrøt, hvis ikke jeg husker helt feil. Jeg får mulighet til å starte på nytt kurs i fremtiden om jeg ønsker det, og det tror jeg at jeg vil takke ja til når situasjonen min tilsier at det vil være mer aktuelt enn det er nå.

Når det kommer til videre oppfølging så er det individuelt. Jeg fikk velge helt selv hva jeg ville ta i mot av hjelp, og om jeg i det hele tatt ønsket tiltak. Det gjorde jeg jo, siden jeg tross alt selv ønsket hjelp fra BV, så jeg har regelmessige samtaler med en person i familieteamet og synes det fungerer fint for min del. 

Jeg har bare positive ting å si om BV og den måten jeg har blitt møtt på av dem. Klart det kan føles litt ekkelt å skulle gå gjennom en undersøkelse, og å skulle blottlegge seg for noen som har makten til å frata meg som forelder omsorgen, men jeg har aldri hatt noen bekymringer for at det skulle ende i noe dramatisk. BV er her for å hjelpe barn og familier med barn, og jeg stoler på at deres og mine interesser er de samme: at jeg skal mestre hverdagen som mor på best mulig måte slik at mitt barn får de beste oppvekstvilkårene jeg kan tilby. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...