Gå til innhold

Skaffe jobb eller bosted først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har oppspart en del penger. Tror ikke det blir så stort problem å få seg jobb heller. Sa opp jobben min fordi jeg satset på en annen jobb, men det gikk ikke så bra som jeg hadde trodd. Jeg har nå tekt å flytte tilbake til byen jeg bodde i, men så er saken, bør jeg finne bopel eller jobb først?

Anonymkode: 6e0e9...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tryggeste er denne rekkefølgen:

1) Skaff deg ny jobb

2) Si opp den gamle

3) Skaff deg bolig i ny by

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har oppspart en del penger. Tror ikke det blir så stort problem å få seg jobb heller. Sa opp jobben min fordi jeg satset på en annen jobb, men det gikk ikke så bra som jeg hadde trodd. Jeg har nå tekt å flytte tilbake til byen jeg bodde i, men så er saken, bør jeg finne bopel eller jobb først?

Anonymkode: 6e0e9...1fc

Er du i jobb i dag? Det kommer ikke helt godt frem.

Eier eller leier du boligen der du bor i dag?

Hvis du er i jobb i dag så skaffer du ny jobb aller først. Det kan jo ta lenger tid enn du tror, og inntekten du får i den nye jobben er viktig for banken mht. hvor mye du kan/bør låne i et nytt boliglån.

Så sier du opp jobben du har i dag.

Så finner du ny bolig og sier opp leien der du nå leier. 

Om du eier bolig så snakk med banken din om mulig mellomfinansiering slik at du kan begynne å se etter ny bolig. Papirarbeidet tar litt tid i forbindelse med salg av bolig, dette siden du ikke får pengen for en bolig du har solgt før et par dager etter at ny eier har overtatt boligen.

Eventuelt, lei et korttidslager for møbler osv. mens du leter etter nytt sted å bo.

Anonymkode: 94a0f...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvsagt skaffe deg jobb før du skaffer deg bosted. Tenk om du ikke får jobb og så er stuck med en leilighet det neste året etter så? Dessuten kan det rett og slett være vanskelig å skaffe seg bosted om man ikke er i jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...