Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Veslefrikk skrev:

Det er jeg enig i, men jeg har vanskelig for å tro at noen på hennes alder føler seg vel i det treningsantrekket det ble henvist til. 

Har ikke sett det.

Må være ærlig nok til å innrømme at jeg er ingen stor blogg leser, men blir nesten -men bare nesten- fristet til å gi henne klikk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med tråden, det er for lite mat og for lite proteiner. Ungene er svært aktive og trenger riktig, sunn og nok mat. Suppen har også 1 liter vann i seg, leser jeg i kommentarfeltet, men 1,2 liter suppe på 5 personer, det er ganske lite, og særlig når det er så lite blomkål. Kunne spedd på med mer væske og for eksempel gulrøtter som er billig hvis man kjøper Best Price eller noe.

Havregrøt på vann er greit nok, men det skal jo vare i flere timer, så 50/50 for eksempel? En pk rekker ikke en uke hjemme hos oss.

1000 kr mat i uka er lite, og i lengden kan jeg ikke forstå at det går når man er 4/5 stk i en husholdning. Det er garantert en forvridd sannhet hun deler med oss.

Å kjenne på sultfølelsen før et måltid er for så vidt greit nok det, er det 30 min igjen til middag kan man godt kjenne på det.

Innlegget var ellers ufint og aggressivt og jeg mistet den siste respekten jeg hadde igjen. Det er noe galt der, noe jeg ikke får tak på. I tillegg er hun elendig til å håndtere kritikk - både konstruktiv og ikke.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer på samme innlegg som dere. Lurer også på. Er det ikke syv dager i en uke hjemme hos dem, i og med at kun seks middager er planlagt? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, neiognei skrev:

Eh. En pakke havregryn.. ca 700 gram? Delt på 35 frokostporsjoner? Også koker hun det på vann? 20 gram havregryn per porsjon? 

Også 1/5 blomkålshode og 2 dl melk til hver til middag + litt brød?

Hva med proteiner? Det er noe de får som lørdagsbelønning, eller?

Man kan altså sulte familien sin med 1000 kroner i uka. Gratulerer!

 

 

Jeg har regnet ut i fht den aller største pakken med havregryn; 1100 gram. Den inneholder 27,5 porsjoner á 150 kcal  porsjon (40 g pr). 

 De er imidlertid 5 pers i husholdningen, dvs 35 frokostporsjoner. Hver person får altså 31 gram med havregryn til frokost hver morgen, dvs ca 110 kcal til frokost per pers. Handlelisten inneholder imidlertid ikke havregryn, ei heller inneholder den melk. Denne imaginære grøten lages altså på vann, og alle drikker kun vann til frokosten. 

Et blomkålhode inneholder i snitt 200 kalorier, og skal altså holde til middag for fem personer, laget med litt buljong og 2 dl imaginær melk (som altså ikke er kjøpt inn). Middagen blir altså også på rundt 100 kcal per pers.

Hvem er det hun tror hun lurer?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo klart hvorfor hun ikke vil blogge mer om dette - det er jo ikke sant at hun/de lever for 1000,-/uke. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos... Den luksuslunsjen som skal holde ei hel uke, ser ut som mor forsynte seg godt av det budsjettet i dag (snapchat). Spørs nok om ikke det er mer enn bare fersk frukt som må handles inn senere i uka.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halve innlegget er jo en forsvarstale for å fortelle publikum at hun ikke trenger å forsvare seg selv mer. Det jeg ikke skjønner er at hun ikke ønsker å ta kritikk? Det er jo vi som sørger for lønnen hennes, og da syntes jeg det er veldig arrogant å oppføre seg sånn. Den bloggen hennes er ikke så stor, og hun er jo ikke en kjendis så jeg skjønner ikke hva hun mener hun skal leve av når vi slutter å gi henne klikk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lett å ta henne seriøst når hun på snap sitter, rimelig furten, og prater om at dersom man ikke har noe positivt å si, så skal man la være, med fire forskjellige snapfiltre. Både en hund, blomsterkrans, sommerfuglkrans og surmunn fikk være med på den lille talen. Hallo? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fjær skrev:

Den blomkålsuppen, hvordan er det nok til 4 unger og en voksen?

en blomkål og 2 dl melk??

 

Og  har de ikke middag 7 dager i uken?

Det kan jo ikke være en restemiddag i uka i tillegg til det hun har skrevet opp, for hun skriver jo at hun lager omelett til middag med rester.

 

En annen ting, lørdagsgodteriet kostet 72 kr så det skal hun ikke handle på kiwi mere. Hva mener hun her, at det var for dyrt?  Hvor får hun lørdagsgodt nok til 4 unger for mindre enn 72 kr??

Er en liter vann i den suppen, har hun skrevet på bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev i innlegget (eller i kommentarer under) at hun kjøper middag til 6 dager, for de prøver å spise det de har i skapene den 7.dagen for å slippe å kaste så mye mat. 

Men! Hva er det med disse filtrene? Hva med å

være seg selv på snap? 

Endret av Dottie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sweety pie skrev:

Er en liter vann i den suppen, har hun skrevet på bloggen.

ja, men vann er det ikke noe næring i...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det et voldsomt fokus på at det er flere som lager blomkålsuppe. Eh.. Ja, lager blomkålsuppe jeg også gitt. Som regel til lunch. Veldig godt! 

Å henge seg opp i detaljer er vel en måte å få fokus bort fra helheten på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Blomkålsuppe ER godt. Men ikke mettende når den er laget på ett blomkålhode og 2 dl melk, samt litt baconstrø, som skal deles på fire-fem pers!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jesse james
1 minutt siden, Hjärtat skrev:

Kjære vene. Blomkålsuppe ER godt. Men ikke mettende når den er laget på ett blomkålhode og 2 dl melk, samt litt baconstrø, som skal deles på fire-fem pers!

Du glemte proteinrundstykker som er laget med cc og har mindre kcal en vanlig runstukker :fnise: (snap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg mest til resteomeletten basert på kyllingsalat, torskegryte, fiskekaker og blomkålsuppe. Nesten så man kan håpe det ikke blir rester? Noe det antageligvis ikke blir uansett, så problem solved.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig ingen vits i å diskutere et fantasi-budsjett. Tviler ikke på at man KAN leve på 1000 kr uka om man må, men denne bloggeren gjør det ikke nå. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og dessverre, etter å ha sett snappen som handler om blomkålsuppe, kan vi fastslå at for mye blomkålsuppe ikke er utviklende for intellektet. Makan.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Gleder meg mest til resteomeletten basert på kyllingsalat, torskegryte, fiskekaker og blomkålsuppe. Nesten så man kan håpe det ikke blir rester? Noe det antageligvis ikke blir uansett, så problem solved.

:rulle:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Anne Brith. Jeg vet du leser her. Det ser skikkelig teit ut når du kjefter på lesere i bloggen din og på snap. Hva med alle følgere som ikke leser denne tråden? De kan jo ikke skjønne ett pøkk av hvorfor du er så sur/indignert/furten. Mitt forslag er å  1) komme med nok opplysninger til at leserne får et helt reelt bilde av hva du bruker til mat i uken og 2) tenk etter om noen av og til kan ha et poeng du ikke har tenkt på og 3)husk at du lever av at folk leser bloggen din. Og mitt beste råd kommer tilslutt: 4) hvis du har slengt med leppa og vært litt for eplekjekk og kanskje sagt noe du ikke har helt belegg for - så innrøm det. Folk setter pris på slik.

Og det er forresten sant at unger som vokser og trener masse, trenger litt mer enn 1/5 blomskålshode og 0,5 dl melk til middag.

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...