Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest pelikanen
2 timer siden, steinbukk00 skrev:

Hvorfor publisere hun plutselig masse kritiske kommentarer i dag? For å spore ip adresse som hun kan ta med til politiet i morgen?

 

2 timer siden, steinbukk00 skrev:

Hvorfor publisere hun plutselig masse kritiske kommentarer i dag? For å spore ip adresse som hun kan ta med til politiet i morgen?

Skal hun til politi? Er det stalking nå igjen? Tror hun skal lese seg opp på hva stalking er.. Leide hun ikke seg en som fikset slike ting? Noe som er ulovlig!!! Stalkingordet blir misbrukt. At du har en åpen blogg, hvor du inviterer folk til å kommenterer,  så får du kritiske kommentarer? Dette skal til politiet? Politi ser mye trist i hverdagen, men da går de noe humørfylt. Her får ikke folk hjelp ved innbrudd og det som verre er, så kommer en rosablogger på kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Max Potente

Jo større problemer hun må avlede oppmerksomheten bort fra, dess flere "stalkere" å anmelde, får jeg inntrykk av!

Har hun tenkt å nevne den hackeren hun skrev hun leide inn når hun er hos politiet for å anmelde disse "cyber stalkerne"? Lurer på hva de mener om det, i såfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får nevne publiseringen av de noen-og-30? uskyldige menneskene hun hang ut på bloggen med fullt navn og bosted. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, mikrobe skrev:

Hun får nevne publiseringen av de noen-og-30? uskyldige menneskene hun hang ut på bloggen med fullt navn og bosted. 

Ja, politiet blir nok glade når hun tropper opp. Da kan de jo ta avhør med henne i samme slengen. Regner med det har kommet inn noen anmeldelser for brudd på personopplysningsloven: 

https://www.vg.no/rampelys/i/oRKRMK/advokat-mener-blogger-anne-brith-davidsen-42-broet-personopplysningsloven

Endret av Hummingbird2
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde det noe mer etter den artikkelen ble skrevet? Jeg er fortsatt drittlei av at hun og andre slipper unna med alt, iiinkludeeeert å nekte å svare når ting blir skrevet om i mediene. Denne saken ebbet ut i ingenting..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir altså så oppgitt over den dama altså!

under innlegget «Derfor gjorde jeg det» skriver hun bla « Man skal heller ikke gjøre noe som kan skade andre mennesker.».. nei, vet du AB, det er JEG fullt klar over! Er egentlig du?

For det kunne aldri falle meg inn å publisere navn og bosted på ukjente mennesker på offentlige kanaler, fordi di snoket i mine skattelister f.eks. 

Og, denne Sokrates-siteringen.. Hvordan plasserer du dine egne ytringer opp mot denne? 

Gjelder det kanskje bare andre dette her du nå sier? For du kan virkelig ikke komme her og prøve å lære andre folk hvordan di skal oppføre seg, men selv ha egne regler...! 

Er det noe jeg virkelig hater, så er det slik «gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør» mentalitet! «lead by example», sjekk ut det du! 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Max Potente

Kanskje de også kan forklare hva den internasjonale Barnekonvensjonen er og hvorfor FN mener barn har krav på en spesiell juridisk status. Det tror jeg hadde kommet godt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Max Potente skrev:

Kanskje de også kan forklare hva den internasjonale Barnekonvensjonen er og hvorfor FN mener barn har krav på en spesiell juridisk status. Det tror jeg hadde kommet godt med. 

Enig! Også kan de jo kanskje sjekke om han som ble brukt i vortereklame fikk sin rettmessige del av reklameinntektene. 

(Blir fortsatt rasende når jeg tenker på akkurat det. Eneste gang jeg har tatt kontakt med en bloggers samarbeidspartner. Heldigvis tok de tak i det, og fikk henne til å slette bildene sporenstreks.)

 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
48 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Enig! Også kan de jo kanskje sjekke om han som ble brukt i vortereklame fikk sin rettmessige del av reklameinntektene. 

(Blir fortsatt rasende når jeg tenker på akkurat det. Eneste gang jeg har tatt kontakt med en bloggers samarbeidspartner. Heldigvis tok de tak i det, og fikk henne til å slette bildene sporenstreks.)

 

Hun har hatt med barna i reklame for interopptikk også. Bildene ligger på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig hun reiser innom politiet, kan hende de vil ha noen ord med henne etter uthenging av folk som har gjort noe som er fullt lovlig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt endel på disse "heldige" alenemødrene som skal få livet sitt reddet.
Jeg håper at Anne Brith ikke allerede har kontaktet disse og gitt de falske håp om en bedre hverdag, eller hva det nå er hun har planlagt.

Jeg husker selv godt hvordan jeg hadde det som ung alenemor med stram økonomi og bekymringene som kom av dette. Og om noen da hadde kommet og lovet meg gull og grønne skoger, så hadde jeg nok trodd på det og sett lysere på fremtiden. Det hadde meget sannsynlig vært mitt halmstrå i å få snudd om litt på tilværelsen. 
Om det attpåtil hadde blitt hauset opp i en blogg slik som Anne Brith har gjort, hadde det blitt hundre ganger verre. Først håpet om den store omveltningen i livet jeg kunne forvente meg, for slik hun har fremstilt det så var det jo ikke lite hun skulle gjøre for disse alenemødrene. Deretter det lange fallet ned over at det ikke skjedde noe. Eller ble utsatt. For ikke å snakke om skammen jeg hadde følt over at jeg gikk på noe så dumt, og håpet om at ingen noensinne fant ut at jeg var en av disse "stakkars" alenemødrene. Ikke bare skam, men jeg hadde vært skikkelig flau også. Mange destruktive følelser altså i etterkant av dette.

Om noen av disse alenemødrene leser dette. Det er ingenting stakkarslig i å være alenemor! Det kan være tøft, ja så absolutt, men stakkars er ikke ett ord som passer inn i sammenhengen med å være alene med barn. Styrke derimot er det!  En alenemor har både mors og fars rolle å fylle i dagliglivet, og det kan til tider være beintøft og utmattende. Men ikke glem alt det positive med det å være alene med barn. Tid, nærhet, kjærlighet, samspill, trygghet. 
Ikke føl skam over å være alene med barn. Ei heller for å ha gått på det som Anne Brith har lovet. Muligheten for at hun kommer til å hjelpe til med noe er fremdeles tilstede, nå må hun jo siden fokuset på dette er så stort. Og kanskje det blir noe bedre enn den matkassen som jeg mistenker var planen i første omgang. Eller kanskje matkassen blir bedre enn hva den var i utgangspunktet. Og ikke glem at det alltid kommer noe positivt ut av selv den mest fortvilede situasjon. Om det er i erfaring eller noe håndfast. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at mammabloggere kan bli et nytt fokus for en viss offentlig instans framover. Nødvendig dokumentasjon til bruk i undersøkelse og saksbehandling skorter det i hvert fall ikke på.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener at det og vise denne Snap hvor veninna fikk flashet puppen på lørdag er ett mye større overtramp enn å eksponere makronene i SoMe hver dag. 

Endret av steinbukk00
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Daisy

Hvorfor skal hun dra til politiet? Har hun mottatt drapstrusler, trusler om skading av barn?
Jeg lurer også på når det skal komme noen regler for blogging og utlevering av barn. Det å "selge" barns liv på nett er et overtramp mot deres personvern. Fatter ikke at datatilsynet også ikke kommer inn i bildet her. Man skal verne alt og alle ellers, men uskyldinge mindreårige har absolutt ingenting å si når det gjelder bloggutlevering.....

Jeg er samme alder som AB og har barn på samme alder.....her spør vi om tillatelse om vi skal dele et bilde på en privat fb side som også bare familien er del av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB "En annen ting jeg har sagt før er at verden aldri ville beveget seg fremover om vi ikke hadde hatt kritikere. Røster som min, som sier ifra om de føler at noe ikke er riktig. Så fortsett med det"

Fint. Samme her:baby:Med sans for hva som er rett eller galt føler jeg min røst er like viktig. Så ikke prøv å kneble dine kritikere.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Hvorfor skal hun dra til politiet? Har hun mottatt drapstrusler, trusler om skading av barn?
Jeg lurer også på når det skal komme noen regler for blogging og utlevering av barn. Det å "selge" barns liv på nett er et overtramp mot deres personvern. Fatter ikke at datatilsynet også ikke kommer inn i bildet her. Man skal verne alt og alle ellers, men uskyldinge mindreårige har absolutt ingenting å si når det gjelder bloggutlevering.....

Jeg er samme alder som AB og har barn på samme alder.....her spør vi om tillatelse om vi skal dele et bilde på en privat fb side som også bare familien er del av.

Nå skrev hun i går at hun skulle til politiet i dag men når man leser siste blogginnlegg så er planen å rydde i klesskapet..  

Det som hun prater mest om etter helgens fadese er at hun har glemt og skrive reklame på innlegg. Følr helgen har hun funnet ut at det skal tydelig merkes hvem samarbeidspartner er i tilfelle reklame. Dette hadde hun ikke fått med seg. Hun hadde sjekket noen bloggere i går og der hade alle hadde feil siste uka.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jo ikke noe galt i å bli eldre!! Jeg runder snart 40, og har ikke NOE behov for å verken ta igjen "tapt" ungdom (gikk også barn tidlig), eller bevise at jeg fremdeles "got it". Det er faktisk herlig å bli eldre! Jeg kan le av ting som var viktig for 15 år siden, jeg tar grå hår og rynker med humor. Å bli eldre gir masse fordeler. Jeg har fått mye mer bein i nesa, er sikrere på meg selv, og har livserfaring som jeg tar med meg i oppdragelse av mine barn. De skal virkelig få slippe å forholde seg til en mor i ekstensiell krise og som desperat prøver å passe inn i X-small  (som en metafor på hva AB driver med)

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, latterliggjøring og spekulasjoner, samt svar til dette.
/lillesky (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsAvenger
24 minutter siden, My <3 skrev:

Er jo ikke noe galt i å bli eldre!! Jeg runder snart 40, og har ikke NOE behov for å verken ta igjen "tapt" ungdom (gikk også barn tidlig), eller bevise at jeg fremdeles "got it". Det er faktisk herlig å bli eldre! Jeg kan le av ting som var viktig for 15 år siden, jeg tar grå hår og rynker med humor. Å bli eldre gir masse fordeler. Jeg har fått mye mer bein i nesa, er sikrere på meg selv, og har livserfaring som jeg tar med meg i oppdragelse av mine barn. De skal virkelig få slippe å forholde seg til en mor i ekstensiell krise og som desperat prøver å passe inn i X-small  (som en metafor på hva AB driver med)

Enig, blir 40 år i år jeg. Gleder meg, mye tryggere nå enn da jeg var 20 år. Mer trygg i kropp og hode.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bloggen gjør meg trist. Unger og privatliv eksponeres for alt det er verdt. Jeg får seriøst vondt hver gang jeg ser bilder av barna hennes. Hun sier at hun respekterer det hvis de ikke ønsker å figurere på bloggen. Barn er ekstremt lojale, særlig overfor sine foreldre. I dette tilfellet er bloggen til AB familiens levebrød. Det vet barna godt. Jeg stiller derfor spørsmål ved hvor reell den muligheten til å velge er? Jeg ville synes det var rart om ikke barna kjenner på en viss ansvarsfølelse for at bloggen til mor skal gå godt. Det er ugreit. 

Synes også hun deler i overkant mye. Illsint, forelsket, lei seg, tøffere enn toget, mor godhjerta.. Det finnes knapt noe filter. En ting er hvordan hun selv framstår.  Men jeg er redd dette også kan ramme barna hennes. Jeg er overbevist om at AB er en ressurssterk dame som vil ungene sine vel. Skulle derfor ønske at hun kunne reflektere litt over disse problemstillingene. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...