Gå til innhold
Vikinggirl

Anne Brith

Anbefalte innlegg

Helado
26 minutter siden, Bilquis skrev:

Vil påstå at sånn ca tilnærmet 100% av kritikken her på KG går på konstruktiv/viktig kritikk om eksponering av barn.  Etter min mening en veldig berettiget kritikk.  Det er rett og slett uendelig trist å bivåne.  Bloggen strider jo mot FN's Barnekonvensjon og all sunn fornuft og etiske normer når det gjelder eksponering av barn

Det som er litt rart er at seriøse bedrifter sponser og betaler annonsekroner, lar seg identifisere seg med denne bloggen. Kanskje de ikke leser den?  Bare ser på antall klikk?

Vært ok om noen kan fortelle meg hvilke firma som sponser. Firma/produkter jeg skal prøve å skygge unna.  

De bryr seg ikke så mye om virkemiddlene som blir brukt, det er en kynisk bransje innenfor reklame, money talks!

Sånn sett er det vel win win for begge parter her. så lenge pengene tikker inn, er det samme hvem det går på bekostning av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oktnxbye

" – De fem første årene hvor jeg drev bakebloggen Villa Perlesukker, hadde jeg null reklame og jeg tjente ikke ei krone på bloggen. Det vil si at jeg har bygd opp troverdighet. Jeg sa nei, og sier fortsatt nei, til mange sponsorer. Jeg ser an produktene veldig. Jeg kunne for eksempel aldri ha reklamert for et kredittkort som var rettet mot yngre målgrupper. Da får jeg heller tjene litt mindre penger den måneden. Jeg selger ikke sjela mi!"

Sitat hentet her: https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

Forandring fryder ikke alltid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
orfeus

Jeg tenker at eksponering av barn på reklameblogg er litt verre enn å dele bilder på FB, selv om mye av det som legges ut der heller ikke burde funnet veien ut på nettet.

ABs følgere, som iherdig forsvarer bloggerens eksponering av egne barn, klarer visst ikke å skille mellom det å bevisst (dette har Anne Brith selv sagt i intervjuet som er lagt ut lenke til) bruke barn som et aktivum i salg av annonser, og det de selv legger ut av bilder fra bursdager og ferieturer. 

Det at reklamebloggerne kynisk eksponerer egne barn for å tjene penger, er etisk forkastelig, bryter med Barnekonvensjonen og burde vært en av hjertesakene til http://barneombudet.no/

Endret av orfeus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
formula
1 time siden, orfeus skrev:

Interessant tilbakeblikk fra den tiden AB ikke hadde noe sosialt liv, Espen Hilton var bestevenn, og det første som kom opp ved googling var bryn og føflekk.

Endret av formula

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Monky
1 time siden, Oktnxbye skrev:

" – De fem første årene hvor jeg drev bakebloggen Villa Perlesukker, hadde jeg null reklame og jeg tjente ikke ei krone på bloggen. Det vil si at jeg har bygd opp troverdighet. Jeg sa nei, og sier fortsatt nei, til mange sponsorer. Jeg ser an produktene veldig. Jeg kunne for eksempel aldri ha reklamert for et kredittkort som var rettet mot yngre målgrupper. Da får jeg heller tjene litt mindre penger den måneden. Jeg selger ikke sjela mi!"

Sitat hentet her: https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

Forandring fryder ikke alltid.

Hu har vel reklamert for "pyramidespill" (eller hva det heter) eller noe lignende?!? Er ganske sikker, men vet ikke hvordan jeg finner link til innlegget.. sorry, hvis keg tar feil!😝

Endret av Monky

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oktnxbye
Akkurat nå, Monky skrev:

Hu har vel reklamert for "pyramidespill" (eller hva det heter)?!?

Ja, mener hun har reklamert for sånne "spørreundersøkelser" hvor man kan tjene penger og sånn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Monky
2 minutter siden, Oktnxbye skrev:

Ja, mener hun har reklamert for sånne "spørreundersøkelser" hvor man kan tjene penger og sånn?

Ja, noe sånt!🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rubella
37 minutter siden, formula skrev:

Interessant tilbakeblikk fra den tiden AB ikke hadde noe sosialt liv, Espen Hilton var bestevenn, og det første som kom opp ved googling var bryn og føflekk.

Er det rart av meg å synes at hun var penere uten alt dilldallet? Synes hun var søt med lyse bryn og håret i en dott. Nå er det tunge løsvipper og injeksjoner osv., blir så falskt alt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lillesky

Tråden er ryddet for persondebatt.
/lillesky (mod)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bilquis
3 timer siden, Helado skrev:

De bryr seg ikke så mye om virkemiddlene som blir brukt, det er en kynisk bransje innenfor reklame, money talks!

Sånn sett er det vel win win for begge parter her. så lenge pengene tikker inn, er det samme hvem det går på bekostning av.

Ja det er sant. Enkelte i  reklamebransjen er rå og kynisk.  Så da regner jeg med at firma som bruker disse lugubre og kyniske reklamefolkene, har lugubre og ubrukelige produkter som egner seg bra på rå og kyniske blogger ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CecilieX

Har ikke AB hørt om barns lojalitet til foreldre? Selv barn som blir utsatt for grov omsorgssvikt er lojale mot mor og far. (Og nei, jeg skriver ikke at AB bedriver grov omsorgssvikt) At hun tror at barn vil si i fra dersom de ikke liker å være blogginnhold vitner om manglende forståelse. Hun har dessuten skrevet om hvordan barna er inneforstått med at de sparer til hus og hvordan de involveres i alt det økonomiske. De har blitt bevisstgjort sin egen rolle i spareprosjektet, og så tror hun at de vil si sin ærlige mening? Høhø

Og hva er det for tull at vedkommende må vente til vedkommende er 15 år for å få skrive blogginnlegg, det ble da vitterlig gjort av en mye yngre for lang tid tilbake. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
terteskjell
21 minutter siden, CecilieX skrev:

Har ikke AB hørt om barns lojalitet til foreldre? Selv barn som blir utsatt for grov omsorgssvikt er lojale mot mor og far. (Og nei, jeg skriver ikke at AB bedriver grov omsorgssvikt) At hun tror at barn vil si i fra dersom de ikke liker å være blogginnhold vitner om manglende forståelse. Hun har dessuten skrevet om hvordan barna er inneforstått med at de sparer til hus og hvordan de involveres i alt det økonomiske. De har blitt bevisstgjort sin egen rolle i spareprosjektet, og så tror hun at de vil si sin ærlige mening? Høhø

Og hva er det for tull at vedkommende må vente til vedkommende er 15 år for å få skrive blogginnlegg, det ble da vitterlig gjort av en mye yngre for lang tid tilbake. 

Rosamakronen skrev jo eget blogginnlegg på AB sin blogg i vinter.. Etter innlegget " en i familien er homofil" Mener det var det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunvald

Så pinlig å tigge etter gratis middag for familien i anledning en av barnas bursdag. Synes også dette blir lagt fram som det dreier seg om en avlastning. Har ikke tid til å stelle i stand noe bursdag, kan noen ordne noe? Veldig personlig og koselig gjort. Blir nesten som å kjøpe en simpel blomsterbukett på en bensinstasjon i gave til noen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Cookie123
2 timer siden, terteskjell skrev:

Rosamakronen skrev jo eget blogginnlegg på AB sin blogg i vinter.. Etter innlegget " en i familien er homofil" Mener det var det

Starta ikke rosamakronen egen blogg??? Kom 2 innlegg eller noe sånt bare...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maskopi
40 minutter siden, Cookie123 skrev:

Starta ikke rosamakronen egen blogg??? Kom 2 innlegg eller noe sånt bare...

Stemmer det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Døgnvill

Takk og lov for at det ikke kom flere! :klappe:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dråpe
14 timer siden, CecilieX skrev:

Bra innlegg fra BOTB. 

Særlig spørsmålet om hvorvidt hun kan fortsette i Bloggerne som jo produseres av Egmonteide TV2 var betimelig. Hvis hun virkelig vil protestere så burde hun jo boikotte alle Egmont sine kanaler. 

Kanskje hun ikke har blitt tilbudt å være med i Bloggerne i neste sesong? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Varma

Og hvorfor får hun 5 min of fame, på God kveld Norge,hvor tema er at bloggere fråtser i penger. Dette er altså Egmont Eide tv2, arbeidsgiveren som skaper dårlig arbeidsmiljø ifølge AB sin blogg, så

hun ikke "orket" mer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   2 medlemmer

• Rosaboble15
    • Piggi

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her