Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest Sorbus
Akkurat nå, elisaday skrev:

Hadde det vært feil hvis det kom en advarsel mot bruk av betakaroten? 

Nei, absolutt ikke! Det beste hadde jo vært om hun ikke reklamerte for er potensielt farlig produkt i utgangspunktet, men det ligger ikke i influencer-naturen å ta hensyn til kropp og helse. Derfor burde i det minste reklamen ha kommet med en advarsel, men det ligger jo heller ikke i influencer-naturen. Men denne gangen kan det hende det kommer, for AB er en ivrig leser av denne tråden og justerer innleggene sine der etter. Så jeg synes dere både har kommet dobbeltmoralen til livs og slått et slag for folkehelsa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Sorbus skrev:

Nei, absolutt ikke! Det beste hadde jo vært om hun ikke reklamerte for er potensielt farlig produkt i utgangspunktet, men det ligger ikke i influencer-naturen å ta hensyn til kropp og helse. Derfor burde i det minste reklamen ha kommet med en advarsel, men det ligger jo heller ikke i influencer-naturen. Men denne gangen kan det hende det kommer, for AB er en ivrig leser av denne tråden og justerer innleggene sine der etter. Så jeg synes dere både har kommet dobbeltmoralen til livs og slått et slag for folkehelsa. :)

Ah, jeg beklager. Trodde du var en fantastisk AB forsvarer der et lite øyeblikk og det fikk jeg ikke helt til å stemme 😉

Endret av elisaday
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Er de brune støvlettene hennes store stolthet? 

De koster jo mer enn maten til barna så vil tro det. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, elisaday skrev:

De koster jo mer enn maten til barna så vil tro det. 

😂 Godt poeng 😂

Men det jeg ikke helt forstår er hvorfor det skal nevnes så ofte hva de kostet. 2000,- er ikke akkurat en svimlende sum for et par støvletter.. 🙄

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, elisaday skrev:

De koster jo mer enn maten til barna så vil tro det. 

Du verden prioriteringene kom ikke som noen overraskelse fra den kanten.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest orfeus

Dette er en kopi av noe jeg la inn i tråden om CBE. Legger det inn her også ettersom det er om rosadamene generelt.

Nå blir dette sikkert moderert, men etter hva vi har sett hos diverse rosamammainteriørbloggere, tror jeg ikke det kan forventes objektiv vurdering og refleksjon. De klarer ikke se at det eksisterer skillelinjer mellom det personlige og det private, de forstår ikke at det er problematisk å legge ut privat informasjon, eller at bilder og opplysninger av og om barn kan misbrukes.

Bloggingen og eksponeringen ellers, skjer i en rus av ego-nytelse, de blir beruset av å se seg selv, sitt vakre hjem, sine vakre barn, på skjerm. Beruselsen blir toppet ved at de får betalt for å gjøre dette, og dermed blir selvfølelsen forhøyet enda et hakk, og de blir suverene. Suverene på den måten at kritikk er uforståelig, de er jo suverene - det er jo bevist! Markedsføringsloven er bare en veiledning de kan forholde seg til om de har lyst (tenker de sånn om veitrafikkloven?). 

De mangler, eller har mistet den underveis, evnen til å tenke etikk. I mange tilfeller har den evnen aldri vært der, det er jeg ganske sikker på. Rosamammainteriørbloggere er ikke intellektuelle, de har ikke høy utdannelse, de har ikke hatt krevende jobber som krever analyse og refleksjon, de klarer ikke se objektivt på det de gjør - fordi de ikke har ressurser til å gjøre det. Dersom man skal få disse bloggerne til å oppføre seg ordentlig og ikke heve seg over vanlig folkeskikk og norsk lov; må man ta i bruk strenge regler og innføre straff. Den enkelte bloggplattformen må gi dem et sett regler de må forholde seg til, ellers blir de meldt til passende myndighet. Bloggplattformene har gjort det alt for lettvint for seg selv, de skyver alt ansvar over på den enkelte blogger, og kan hygge seg med å sope inn fortjenesten. Bloggerne er ofte naive og ute av stand til å forstå hvilke konsekvenser bloggingen har, det ligger alt for mange dystre eksempler på det, ute på nettet. Blogg.no alene, er et skrekkens hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, orfeus skrev:

Dette er en kopi av noe jeg la inn i tråden om CBE. Legger det inn her også ettersom det er om rosadamene generelt.

Nå blir dette sikkert moderert, men etter hva vi har sett hos diverse rosamammainteriørbloggere, tror jeg ikke det kan forventes objektiv vurdering og refleksjon. De klarer ikke se at det eksisterer skillelinjer mellom det personlige og det private, de forstår ikke at det er problematisk å legge ut privat informasjon, eller at bilder og opplysninger av og om barn kan misbrukes.

Bloggingen og eksponeringen ellers, skjer i en rus av ego-nytelse, de blir beruset av å se seg selv, sitt vakre hjem, sine vakre barn, på skjerm. Beruselsen blir toppet ved at de får betalt for å gjøre dette, og dermed blir selvfølelsen forhøyet enda et hakk, og de blir suverene. Suverene på den måten at kritikk er uforståelig, de er jo suverene - det er jo bevist! Markedsføringsloven er bare en veiledning de kan forholde seg til om de har lyst (tenker de sånn om veitrafikkloven?). 

De mangler, eller har mistet den underveis, evnen til å tenke etikk. I mange tilfeller har den evnen aldri vært der, det er jeg ganske sikker på. Rosamammainteriørbloggere er ikke intellektuelle, de har ikke høy utdannelse, de har ikke hatt krevende jobber som krever analyse og refleksjon, de klarer ikke se objektivt på det de gjør - fordi de ikke har ressurser til å gjøre det. Dersom man skal få disse bloggerne til å oppføre seg ordentlig og ikke heve seg over vanlig folkeskikk og norsk lov; må man ta i bruk strenge regler og innføre straff. Den enkelte bloggplattformen må gi dem et sett regler de må forholde seg til, ellers blir de meldt til passende myndighet. Bloggplattformene har gjort det alt for lettvint for seg selv, de skyver alt ansvar over på den enkelte blogger, og kan hygge seg med å sope inn fortjenesten. Bloggerne er ofte naive og ute av stand til å forstå hvilke konsekvenser bloggingen har, det ligger alt for mange dystre eksempler på det, ute på nettet. Blogg.no alene, er et skrekkens hus.

Det som jeg har uthevet synes jeg er en god beskrivelse av dagens rosabloggere!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt og latterliggjøring.

Papirfly, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsAvenger

Men skulle ikke AB ha en hjemmekveld med barna i dag? Noe de sjeldent hadde  eller misforstod jeg dagens innlegg?

I følge snap har hun vel vært alt annet enn hjemme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, orfeus skrev:

Bloggingen og eksponeringen ellers, skjer i en rus av ego-nytelse, de blir beruset av å se seg selv, sitt vakre hjem, sine vakre barn, på skjerm. Beruselsen blir toppet ved at de får betalt for å gjøre dette, og dermed blir selvfølelsen forhøyet enda et hakk, og de blir suverene. Suverene på den måten at kritikk er uforståelig, de er jo suverene - det er jo bevist!

Utrolig godt skrevet! Avstanden mellom den de egentlig er og det bildet de via bloggen skaper av seg selv (for seg selv og andre) øker for hver dag som går. De har gått på et tog de ikke klarer å stoppe. Det viktigste i verden blir å opprettholde dette falske bilde av seg selv og ingen skal komme i veien. Bekreftelse (klikk og oppmerksomhet) på den de viser frem blir en avhengighet som gjør at de velger å henge med unge bloggere fremfor kosekveld med barna. Trist! 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør hun sammen disse unge jentene stadig vekk? Er det bloggere som blogger på samme plattform eller hva er greia her? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsAvenger
7 minutter siden, Hyachint31 skrev:

Hva gjør hun sammen disse unge jentene stadig vekk? Er det bloggere som blogger på samme plattform eller hva er greia her? 

Er vel det at hun er "mor" for alle da vettu.....passe på "ungene" sine:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Trollmora skrev:

Når jeg nå er blokkert på både Facebook og Instagram, hvordan kan jeg få tak i henne og spørre henne om blokkeringen uten å sende henne en Mail? Jeg lurer litt på grunnen nemlig (siden det eneste jeg har gjort er å like en kritisk kommentar og stilt noen spm på proviant sin side.

For all del, ikke send mail. Da risikerer du visst å bli anmeldt for stalking.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På  annebrith sin snap, en dame blotter puppen på en annen dame....hvem er disse folka?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, foreveralone skrev:

På  annebrith sin snap, en dame blotter puppen på en annen dame....hvem er disse folka?

Noen av deltakerne i fjorårets Paradise Hotel... :roll:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Dr. Dolly skrev:

PizzaBirth har lagt ut selfie på Jodel👏

@bloggergossip

Eneste jeg vet om jodel er at det er et sted AB ikke er 😂

http://annebrith.blogg.no/1518602624_ryktene_fra_jodel.html

At AB ikke saumfarer alle fora hun blir diskutert, er vel like sannsynlig som at hun kan fø fem personer på en kasse nødproviant 😉 #ogdetvarmattilovers

Endret av Hummingbird2
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ostepooopp skrev:

Er de brune støvlettene hennes store stolthet? 

Det er Ganni genseren.

6 timer siden, Ostepooopp skrev:

😂 Godt poeng 😂

Men det jeg ikke helt forstår er hvorfor det skal nevnes så ofte hva de kostet. 2000,- er ikke akkurat en svimlende sum for et par støvletter.. 🙄

Jeg tror det er fordi hun synes de er dyre og detfor vil skryte av deg på en subtil måte. 

#selfpraise #selfbrag #annebrith:nordvesta:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...