Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 5.10.2017 den 21.05, Donpedro skrev:

Jeg tar det ikke alvorlig. Men jeg ler ikke av andres påfunn og rene kopier. Da er det ikke et friskt pust. Ikke verre enn det.

Omg🙄 Lighten up!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke greit å legge ut slike ting om ungene sine i bloggen. 

:rope: Det er ikke greit, Anne Brith!

Endret av pøbelsara
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke vi skal diskutere mobbingen av hensyn til en uskyldig tredjepart. Det er rett og slett hårreisende at enkelte her inne prøver å rettferdiggjøre mobbingen ved å skylde på morens blogg. Da begynner jeg virkelig å lure på hva som er galt med folk! Det er aldri en god grunn for å mobbe noen, uansett hvor mye mor skriver blogg eller gjør andre ting. At voksne her inne ikke forstår bedre forteller meg at mobbingen starter hos nettopp foreldrene...

Endret av maomao
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, maomao skrev:

Synes ikke vi skal diskutere mobbingen av hensyn til en uskyldig tredjepart. Det er rett og slett hårreisende at enkelte her inne prøver å rettferdiggjøre mobbingen ved å skylde på morens blogg. Da begynner jeg virkelig å lure på hva som er galt med folk! Det er aldri en god grunn for å mobbe noen, uansett hvor mye mor skriver blogg er gjør andre ting. At voksne her inne ikke forstår bedre forteller meg at mobbingen starter hos nettopp foreldrene...

Enig 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bringebærdrops skrev:

Åpenhet om mobbing kan også være en fin ting. Det at det skal skjules og ties om gjør det bare mer skambelagt. 

Og det med at det er mottagerparten som skal endre oppførsel, sier jo indirekte at det er deres egen feil at de opplever mobbing...det er aldri greit å mobbe, det er alltid mobbernes feil! Sier dere at jenter må slutte å gå med skjørt for å unngå å bli voldtatt også? 

At folk på bygda prater skulle jo bare mangle...vet ikke om en eneste blogger som slipper unna det. 

Jeg er helt enig med deg om at mobbing alltid er feil.

I dette tilfelle så er det vel ikke mottakeren sin oppførsel som har vært et tema ? 

Det er ofte sånn at når noen gjør seg veldig synlig og kontroversiell og ikke minst drar flere med seg inn i sirkuset, så tenker jeg at det er utrolig naivt å tro at det ikke kan gå ut over tredjepart.

Verden er ikke perfekt. Derfor gjør ikke jeg ting som idiotiske mennesker kan bruke mot datteren min.

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, maomao skrev:

Synes ikke vi skal diskutere mobbingen av hensyn til en uskyldig tredjepart. Det er rett og slett hårreisende at enkelte her inne prøver å rettferdiggjøre mobbingen ved å skylde på morens blogg. Da begynner jeg virkelig å lure på hva som er galt med folk! Det er aldri en god grunn for å mobbe noen, uansett hvor mye mor skriver blogg er gjør andre ting. At voksne her inne ikke forstår bedre forteller meg at mobbingen starter hos nettopp foreldrene...

Jeg oppfattet det overhodet ikke slik. Det er vel nettopp det som menes her, at folk prater, og det AB skriver om dette på bloggen kan (dessverre!) gjøre det verre for makronen, nettopp fordi mennesker er så idioter. Mange foreldre er dessverre flinke til å legge grunnlaget for mobbing i sitt eget hjem. Dette vet vi jo, og det vet nok AB også, derfor bør hun unngå å lage en sak om det på bloggen. Det er jo ikke noe som sies for å rettferdiggjøre mobbing, men fordi man lurer på om AB ikke skjønner at hun må beskytte makronen sin.Ta gjerne opp mobbing, og ti det for alle del ikke i hjel, men i dette tilfellet er det helt feil arena. AB sin blogg er omdiskutert i utgangspunktet, og sammenblandet med alskens idioti som blogges om blir det bare så feil!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stinkerbell skrev:

Jeg oppfattet det overhodet ikke slik. Det er vel nettopp det som menes her, at folk prater, og det AB skriver om dette på bloggen kan (dessverre!) gjøre det verre for makronen, nettopp fordi mennesker er så idioter. Mange foreldre er dessverre flinke til å legge grunnlaget for mobbing i sitt eget hjem. Dette vet vi jo, og det vet nok AB også, derfor bør hun unngå å lage en sak om det på bloggen. Det er jo ikke noe som sies for å rettferdiggjøre mobbing, men fordi man lurer på om AB ikke skjønner at hun må beskytte makronen sin.Ta gjerne opp mobbing, og ti det for alle del ikke i hjel, men i dette tilfellet er det helt feil arena. AB sin blogg er omdiskutert i utgangspunktet, og sammenblandet med alskens idioti som blogges om blir det bare så feil!

Vi trenger allikevel ikke diskutere det, og dermed ikke bygge mer oppunder. Det er ikke noen unnskydning for å mobbe, finito finale.

Endret av maomao
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, maomao skrev:

Vi trenger allikevel ikke diskutere det, og dermed ikke bygge mer oppunder. Det er ikke noen unnskydning for å mobbe, finito finale.

Nei, men som sagt, jeg oppfattet heller ikke at noen her syntes det, altså. Og jeg synes faktisk det er helt betimelig å diskutere det at AB poster et innlegg om dette. Jeg er såpass skeptisk av meg at jeg betviler bloggerens intensjoner her. Hun skal brødfø en hel familie på blogging, og det er fort gjort å bli kynisk.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, maomao skrev:

Vi trenger allikevel ikke diskutere det, og dermed ikke bygge mer oppunder. Det er ikke noen unnskydning for å mobbe, finito finale.

Tror ikke du ser poenget...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg undres hvordan det går an å utbrodere seg selv (og ungene) sånn.. Hvorfor hun vil seg selv så "vondt". Så en episode av bloggerene der hun var super usikker fordi noen hadde kommentert hun var tjukk.. Hun gjentok det flere ganger for mange folk. Altså, når hun tydeligvis ikke har psyke til å takle alle kommentarene, så må hun jo ikke opptre i rampelyset og skåne seg for det. Og IKKE minst for barnas skyld.. De ser jo en usikker mor som søker bekreftelse hele tiden, det blir så feil det!! Og den kommentaren om den flotteste 10 klassingen.. Altså, jeg har ikke ord! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sugemerke
23 minutter siden, pøbelsara skrev:

Aftenposten junior har laget et intervju med ungene som hun ikke liker vinklingen på. Og så kommer huntrekkende med vær varsom-plakaten. :fnise:  det singler rundt ørene hennes nå  

Jeg  skjønner at hun blir sur hvis hun ikke liker fremstillingen. Samtidig er det jo ikke sant det hun skriver st hun ble kjent som bakeblogger, og at det er bakingen og seg sjæl hun har  fokus på i bloggen, det var jo først når hun begynte å skrive om ungene og privatlivet deres at bloggen tok av. 

Jeg synes det er bra at det kom på trykk. Jeg håper virkelig ikke Aftenpostenjournalisten har diktet. Sønnen sa at hun tok 200 bilder om dagen og journalisten har skrevet det. Selv om ab mente det var tøys ig at set ikke skullle på trykk. Nå

kan hun se hvordan det er å bli skrevet om uten å ha kontroll på hva det står,  hun gjør jo det med ungene hele tiden. Skriver om karakterer og plikter og hva de drømmer om å bli, snapper i vilden  sky om ungene. Ispedd ett og annnet nakenbilde sv seg sjæl. 

Fint om hun  bare slutter å skrive om og ta bilde av de ungene.  Det hadde vært en utrolig bra ting  

 

Ligger dette på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er unødvendig av journalisten å vinkle det slik dersom det er sant det hun sier. Hun blir jo nesten framstilt som verdens verste mor i intervjuet, og det er hun ikke:p 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente
17 minutes ago, Blekkulf said:

Jeg synes faktisk det er unødvendig av journalisten å vinkle det slik dersom det er sant det hun sier. Hun blir jo nesten framstilt som verdens verste mor i intervjuet, og det er hun ikke:p 

Hvordan vet du hva slags mor hun er? Kjenner du henne privat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...