Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 hour ago, Kollontaj said:

AB hadde ekte genser, den koster over 4000. 

Men headset kan de ikke kjøpe...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, TomineB skrev:

Er det egentlig lov å kopiere denne genseren? Synes jeg nettopp leste noe om det

Det der er så fjaset. Så klart ingen kan nekte noen å rekonstruere mønster etter å ha sett på et klesplagg. Det er jo nettopp ved kopiering og små endringer at strikkekunsten har spredd seg og mønstre blitt utviklet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kollontaj skrev:

AB hadde ekte genser, den koster over 4000. 

Den er i garderoben til flere bloggere.. Synes det lukter spons. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Vipser skrev:

Den er i garderoben til flere bloggere.. Synes det lukter spons. 

Det er ingen bloggere som merket ganni-klærne sine med spons. Men jeg er enig i at det lukter spons, særlig når en og samme blogger har 3-4 gensere sv samme modell i ulike farger -til den nette sum av 4000,-/stk. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, loffen skrev:

Jeg skjønner ikke at alle vil gå rundt med helt lik genser! :huh: 
Minner meg om denne reklamen: 

 

Det er jo pga "statussymbol" og fordi GANNI genserne koster fra 3900-4200,- helt sprøtt, og lett som en plett å strikke selv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
15 timer siden, Rosalie skrev:

Det der er så fjaset. Så klart ingen kan nekte noen å rekonstruere mønster etter å ha sett på et klesplagg. Det er jo nettopp ved kopiering og små endringer at strikkekunsten har spredd seg og mønstre blitt utviklet.

Små endringer ja. Da snakker man ikke om kopiering. Men å lage nøyaktig kopi av en merkevare kan umulig være lovlig. Ingen sier vel noe om du strikker til deg selv men å lage business av det er noe annet. Tipper Ganni har noe de vil si der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TomineB skrev:

Små endringer ja. Da snakker man ikke om kopiering. Men å lage nøyaktig kopi av en merkevare kan umulig være lovlig. Ingen sier vel noe om du strikker til deg selv men å lage business av det er noe annet. Tipper Ganni har noe de vil si der

Litt vanskelig å lage en nøyaktig kopi så lenge man ikke har tilgang på originaloppskriften.

Endret av Rosalie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TomineB skrev:

Små endringer ja. Da snakker man ikke om kopiering. Men å lage nøyaktig kopi av en merkevare kan umulig være lovlig. Ingen sier vel noe om du strikker til deg selv men å lage business av det er noe annet. Tipper Ganni har noe de vil si der

Vel, da får Ganni redegjøre for seg først. Det er ikke mønster de har kreert selv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, neiognei skrev:

Vel, da får Ganni redegjøre for seg først. Det er ikke mønster de har kreert selv. 

Og ikke er de fine heller. Minner mest om noe fra nittitallet som ikke ble helt vellykket. Ikke rart de bruker bloggere som reklameskilt ... noe som har motsatt virkning på meg (kjøper aldri noe jeg har sett promotert av bloggere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
1 time siden, neiognei skrev:

Vel, da får Ganni redegjøre for seg først. Det er ikke mønster de har kreert selv. 

Akkurat det de har å kreert mønsteret til denne genseren selv. Ta en titt her http://www.tv2.no/v/1236653/

Forstår ikke at noen har problemer med å se at kopiering er ulovlig. Men at noen gjør genseren litt annerledes er nok greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, har denne dama en tråd med 138 sider om seg? Har aldri sett hun før de siste ukene i Bloggerne på tv jeg. 
Og syntes helt ærlig hun og livet hennes fremstår fullstendig uinteressant og tanketomt. Ja om man ikke liker kaker og rosa pynteting og overfladiske klemmer på mannlige bloggere som er 20 år yngre enn hun da.. Det er vel flusst av bloggere som er mer spennende enn henne, eller har jeg gått glipp av noe? Lurer jo litt når hun har en så lang tråd her inne om seg.. 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, deuces skrev:

Oi, har denne dama en tråd med 138 sider om seg? Har aldri sett hun før de siste ukene i Bloggerne på tv jeg. 
Og syntes helt ærlig hun og livet hennes fremstår fullstendig uinteressant og tanketomt. Ja om man ikke liker kaker og rosa pynteting og overfladiske klemmer på mannlige bloggere som er 20 år yngre enn hun da.. Det er vel flusst av bloggere som er mer spennende enn henne, eller har jeg gått glipp av noe? Lurer jo litt når hun har en så lang tråd her inne om seg.. 
 

Da er det bare å lese seg bakover da vet du. Eller lese bloggen🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg så et klipp noen hadde likt på facebook, med AB som spiser sjokolade til frokost og klager over barna. Det er jo bare sååå kopiert av diverse amerikanske mamma-blogger, blant annet hun som står i pantry og gjemmer seg for barna. 0 poeng fra meg til AB.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Donpedro skrev:

Jeg så et klipp noen hadde likt på facebook, med AB som spiser sjokolade til frokost og klager over barna. Det er jo bare sååå kopiert av diverse amerikanske mamma-blogger, blant annet hun som står i pantry og gjemmer seg for barna. 0 poeng fra meg til AB.

Du det klippet er faktisk ganske morsomt og satt på spissen. Ikke ta alt så grav alvorlig! Hadde du sett hele programmet hadde du fått med deg sammenhengen. Syntes utbruddet hennes var et frist pust i en ellers perfekt verden malt av disse bloggerne. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maomao skrev:

Du det klippet er faktisk ganske morsomt og satt på spissen. Ikke ta alt så grav alvorlig! Hadde du sett hele programmet hadde du fått med deg sammenhengen. Syntes utbruddet hennes var et frist pust i en ellers perfekt verden malt av disse bloggerne. 

Jeg tar det ikke alvorlig. Men jeg ler ikke av andres påfunn og rene kopier. Da er det ikke et friskt pust. Ikke verre enn det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...