Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Stinkerbell skrev:

Ja, selvfølgelig, det har jo en klar sammenheng, men jeg tenker litt sånn at hun må bestemme seg for hva/hvem hun skal være. Det er jo ikke sånn at alle bloggsjangre gir plass i toppsjiktet, og da er konseptet kanskje ikke det rette for henne? Hun må i hvert fall slutte å late som hun driver en bakeblogg. Skal hun ha rosablogg, så får hun ha det, da, istedet for å irritere alle hun forsøker å tilfredsstille med alle de sprikende bloggtemaene sine. Spørs bare hvor lenge en noen og 40-åring kan greie å holde hodet over vannet med rosablogging, altså. Livet går sin gang for oss alle, liksom. Ingen vil se ei katterumpe når hun er 55 og forsøker å lage trutemunn i kamera. Er ikke sikkert hun er interessant nok til at noen gidder å sponse henne med botox heller da.

Var jeg AB hadde jeg konsentrert meg om et seriøst arbeid innen baking, og heller hatt bloggen som en greie på siden. Kan man ikke leve av ren bakeblogging uten å selge både sin egen og makronenes sjel, så må man finne på noe annet. Alternativet, som hun holder på med nå, stopper seg selv før eller siden. Hun hadde vunnet enromt mye på å roe seg ned når det gjelder det private, og gjenvinne profesjonalitet og integritet, men jeg er redd det er for sent for henne å bli tatt seriøst av noen som helst. Jeg tror hun ødelegger enormt mye for seg selv.

I hennes alder burde hun heller fokusert på temaer som engasjerer godt voksne damer - som kakebaking, interiør og hage... i stedet for å late som om hun er en evig tenåring ;-) Problemet er bare at godt voksne damer ikke leser så mye blogger, så da blir det mindre inntekter. Hun får ta plastikkoperasjon og lyge på alderen sin, så beholder hun kanskje teensa som lesere, for det er etter det jeg erfarer den gruppen som leser mest blogger og lar seg mest påvirke av reklame og det bloggere sier. 


 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Maskopi skrev:

Det finnes apper som lagrer snapchatbilder og filmer. Så nei, det forsvinner ikke alltid og i ytterste konsekvens brukes det til noe helt annet enn det det var tiltenkt.

Enig. Generelt sett bør man tenke at ingenting av det man sender fra seg forsvinner. Har man først sendt det, uansett måte, har man ingen kontroll lenger.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behovet enkelte bloggere har for å dele eget og barnas privatliv med "hele verden" er virkelig ufattelig og hårreisende umodent. Ikke bare AB, mange gjør jo dette. 

Og noe jeg synes er ubegripelig: Hvordan gidder de??? 😂

Filme og ta bilder, legge ut på blogg, snap og insta. Heeeeeele tiden. Hver dag! Det er så hektisk og barnslig. Det hadde føltes som en straff for meg! 😂

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er inntektsgrunnlaget deres. Markedskreftene i aksjon: jo større etterspørsel jo mer inntjening. Enkeltpenkelt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være jeg misforstår dette men jeg så siste snapchat fra i går kveld..  Hun sier at det var sent men hun ligger og er kreativ med en gjeng 10 klassinger på facebook. Er vel denne klassen hun har ett samarbeid med. Dette var kl 1 i natt

Men jeg håper virkelig ikke at hun som voksen person satt opp kl 1 i natt og skrev med 10 klasse på facebook?

Om det er slik hadde jeg blitt sint om det var mitt barn som var med på den diskusjonen

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lapper skrev:

Kan være jeg misforstår dette men jeg så siste snapchat fra i går kveld..  Hun sier at det var sent men hun ligger og er kreativ med en gjeng 10 klassinger på facebook. Er vel denne klassen hun har ett samarbeid med. Dette var kl 1 i natt

Men jeg håper virkelig ikke at hun som voksen person satt opp kl 1 i natt og skrev med 10 klasse på facebook?

Om det er slik hadde jeg blitt sint om det var mitt barn som var med på den diskusjonen

Tror ikke du har misforstått noe.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Supah skrev:

Tror ikke du har misforstått noe.. 

Men hun kan da ikke sitte på nett med ungdom kl 1 om natten når de skal på skole dagen etter

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lapper skrev:

Men hun kan da ikke sitte på nett med ungdom kl 1 om natten når de skal på skole dagen etter

Hun beviser daglig at hun ikke har en sunn forståelse av hva "man kan gjøre".. Dessverre. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
14 timer siden, Ellevill skrev:

Behovet enkelte bloggere har for å dele eget og barnas privatliv med "hele verden" er virkelig ufattelig og hårreisende umodent. Ikke bare AB, mange gjør jo dette. 

Og noe jeg synes er ubegripelig: Hvordan gidder de??? 😂

Filme og ta bilder, legge ut på blogg, snap og insta. Heeeeeele tiden. Hver dag! Det er så hektisk og barnslig. Det hadde føltes som en straff for meg! 😂

@Kollontaj sier penger, jeg plusser på behovet for oppmerksomhet. Enkelpenkel markedsøkonomi og psykologi. De burde se seg selv utenifra for å se hvordan de fremstår. Men de er jo totalt blinde for hva som egentlig driver dem. Det er ikke behovet for å dele, det er behovet for å tjene penger og for å få oppmerksomhet. Det er et fåtall bloggere som faktisk har noe å formidle til leserne som leseren trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

@Kollontaj sier penger, jeg plusser på behovet for oppmerksomhet. Enkelpenkel markedsøkonomi og psykologi. De burde se seg selv utenifra for å se hvordan de fremstår. Men de er jo totalt blinde for hva som egentlig driver dem. Det er ikke behovet for å dele, det er behovet for å tjene penger og for å få oppmerksomhet. Det er et fåtall bloggere som faktisk har noe å formidle til leserne som leseren trenger. 

Signerer denne. Det voldsomme behovet for oppmerksomhet og bekreftelse fra andre, samt behovet for raske cash. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ultiva skrev:

Signerer denne. Det voldsomme behovet for oppmerksomhet og bekreftelse fra andre, samt behovet for raske cash. 

Det er klart det er pga penger og et behov for oppmerksomhet. Tror ingen antar at det er av noen annen grunn. 

Jeg bare skjønner ikke at de ORKER. Hvis man ser helt bort fra at dette ikke er OK utleveringer av 3. part og uforståelig utlevering av seg selv: Det i seg selv å ta frem telefonen x antall ganger for å dokumentere kontinuerlig og legge ut bilder av seg selv og andre, er bare helt utenkelig for meg.

En ting er om folk gjør det på en spesiell hendelse, men HVER dag, år etter år etter år?  Jeg tar ikke selfie av meg selv engang for fb mer enn et par ganger (kanskje litt mer?)  i løpet av et år - og tenker at folk ikke er så interessert i meg at det frister å gjøre det oftere. 

Men igjen; dette er på generelt grunnlag, ikke spesielt for bloggeren i denne tråden. 

Endret av Ellevill
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som har lagt merke til at hun på oppskrifter ikke nevner hva slags merke sukker, mel, melk etc hun bruker?

Husker hun ble spurt av en leser for en god stund siden hvorfor hun nevnte merke på hver ingrediens. Hun sa noe ala at det gjorde ting enklere. Snedig plan, hun var på den tiden sponset av Dansukker, men for at det ikke skulle virke så åpenbart så nevnte hun merke på de andre ingrediensene også..

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Juliannaos skrev:

Bare meg som har lagt merke til at hun på oppskrifter ikke nevner hva slags merke sukker, mel, melk etc hun bruker?

Husker hun ble spurt av en leser for en god stund siden hvorfor hun nevnte merke på hver ingrediens. Hun sa noe ala at det gjorde ting enklere. Snedig plan, hun var på den tiden sponset av Dansukker, men for at det ikke skulle virke så åpenbart så nevnte hun merke på de andre ingrediensene også..

 

Spesielt siden hun for ikke lenge siden sa på snapchat at mel ikke er mel. Noe mel var visst bra til boller, mens annet mel passer til rundstykker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, maipai skrev:

Spesielt siden hun for ikke lenge siden sa på snapchat at mel ikke er mel. Noe mel var visst bra til boller, mens annet mel passer til rundstykker.

Jeg skjønner ikke hva hun mener med dette om mel. Er det noe de har funnet ut av det siste året kun for å selge?

Jobbet i dette yrket i noen år og der brukte og bruker vi kun en type mel fra mølleren😊 ikke ett for boller,ett for brød og ett for kaker.

Kan ikke si at vi har dårligere bakverk

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sejekk
6 timer siden, Lapper skrev:

Jeg skjønner ikke hva hun mener med dette om mel. Er det noe de har funnet ut av det siste året kun for å selge?

Jobbet i dette yrket i noen år og der brukte og bruker vi kun en type mel fra mølleren😊 ikke ett for boller,ett for brød og ett for kaker.

Kan ikke si at vi har dårligere bakverk

Jeg jobber selv på bakeri og hos oss bruker vi forskjellig mel i nesten alle produkter. Det har mye å si for hvor tungt/luftig bakevarene blir. Men for lekfolk og hobbybakere er det ikke nødvendig med ørt og førti forskjellige meltyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner og latterligjøring,

ninuska_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser hun har funnet en tømmrer til å bygge drømmehuset😊

Nesten så jeg vedder en 10'r på at firma "eiendom og hjem" er inne i bilde. De har jo ordneet det som er av hus for bloggere

Endret av Lapper
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lapper skrev:

Ser hun har funnet en tømmrer til å bygge drømmehuset😊

Nesten så jeg vedder en 10'r på at firma "eiendom og hjem" er inne i bilde. De har jo ordneet det som er av hus for bloggere

Og hun passet på å vise frem litt av puppen samtidig. Den dama fornekter seg ikke....:sprettoy:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høns ... hvorfor har dere henne på snap, og hvorfor leser dere bloggen ? Synes dama er  artig.  Hun har funnet en ærlig måte og tjene penger på. Føler både henne kg Trine Grung fordi de ikke er kjedelig og merkelig fascinerende begge to 🙈🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...