Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Ellam skrev:

[email protected]

Mail sendt med sterk kritikk av å bruke gjenkjenbart barn i markedsføring av et produkt som man VET det er mye skam rundt!

Jeg har tre barn selv, og de gangene de har hatt vorter, har de opplevd dette som skamfullt ovenfor venner. Det burde selvfølgelig ikke være det, men den kampen skal ikke et barn måtte ta.

 

Oppfordrer flere til å skrive! Har aldri gjort noe slikt før, men den vortereklamen klarer jeg bare ikke la passere uten å si hva jeg mener! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Oppfordrer flere til å skrive! Har aldri gjort noe slikt før, men den vortereklamen klarer jeg bare ikke la passere uten å si hva jeg mener! 

Nei jeg har heller aldri gjort noe slikt før, har ganske høy terskel når det gjelder slik "innblanding". (Burde kanskje ha gjort det oftere, men det er et annet tema)

Men her måtte jeg bare bruke min stemme👍

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Oppfordrer flere til å skrive! Har aldri gjort noe slikt før, men den vortereklamen klarer jeg bare ikke la passere uten å si hva jeg mener! 

Har sendt mail...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vitulina skrev:

Since when ble det skambelagt å ha ei vorte? 😳😳😳

På barneskolen? Der har det meste vært skambelagt i alle år, hvis den rette personen tar tak i det.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
4 minutter siden, Vitulina skrev:

Since when ble det skambelagt å ha ei vorte? 😳😳😳

Det er pinlig for barn når andre får vite dette. Da blir det plutselig ekkelt å evt holde denne personen i hånden i feks dans, gym osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Vitulina skrev:

Since when ble det skambelagt å ha ei vorte? 😳😳😳

Barn er dessverre nådeløse og vorter er noe de syns er veldig ekkelt. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt noen problemer med det hjemme, vi forklarer da vitterlig at vorter er normalt og hva som forårsaker det. 

 

Å bruke barn i reklame er en ting, men jeg ville aldri fyrt opp under barns vrangforestillinger om at vorter er skamfullt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vitulina skrev:

Aldri hatt noen problemer med det hjemme, vi forklarer da vitterlig at vorter er normalt og hva som forårsaker det. 

 

Å bruke barn i reklame er en ting, men jeg ville aldri fyrt opp under barns vrangforestillinger om at vorter er skamfullt. 

Tror nok svært få voksne fyrer oppunder de vrangforestillingene, det klarer barn fint selv. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hummingbird2 skrev:

Oppfordrer flere til å skrive! Har aldri gjort noe slikt før, men den vortereklamen klarer jeg bare ikke la passere uten å si hva jeg mener! 

Var ikke du veldig imot å "sladre" på bloggere når det var VP det var snakk om?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Birdo skrev:

Var ikke du veldig imot å "sladre" på bloggere når det var VP det var snakk om?

Jo, det er helt riktig. Og hvis du ikke skjønner forskjellen på det og reklame for vortemiddel med et uskyldig barn så er det ikke min feil:

Du skal få det inn med teskje @Birdo 

A) Jeg var sterkt imot å kontakte en bedrift VP var på vei til. Dette var et oppdrag uten barn. Et rent interiøroppdrag. Når man kritiserer bloggere for å utlevere barn blir det feil å sabotere når hun prøver på noe annet.

B) Anne Briths reklameinnlegg for et vortemiddel med et navngitt, mindreårig individ er feil på så mange plan. Innlegget er også krydret med bilder. Det er stigmatiserende, og etisk galt på alle plan.

Men du ser fortsatt ikke forskjellen?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Jo, det er helt riktig. Og hvis du ikke skjønner forskjellen på det og reklame for vortemiddel med et uskyldig barn så er det ikke min feil:

Du skal få det inn med teskje @Birdo 

A) Jeg var sterkt imot å kontakte en bedrift VP var på vei til. Dette var et oppdrag uten barn. Et rent interiøroppdrag. Når man kritiserer bloggere for å utlevere barn blir det feil å sabotere når hun prøver på noe annet.

B) Anne Briths reklameinnlegg for et vortemiddel med et navngitt, mindreårig individ er feil på så mange plan. Innlegget er også krydret med bilder. Det er stigmatiserende, og etisk galt på alle plan.

Men du ser fortsatt ikke forskjellen?

Dette er en stor forskjell. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Jo, det er helt riktig. Og hvis du ikke skjønner forskjellen på det og reklame for vortemiddel med et uskyldig barn så er det ikke min feil:

Du skal få det inn med teskje @Birdo 

A) Jeg var sterkt imot å kontakte en bedrift VP var på vei til. Dette var et oppdrag uten barn. Et rent interiøroppdrag. Når man kritiserer bloggere for å utlevere barn blir det feil å sabotere når hun prøver på noe annet.

B) Anne Briths reklameinnlegg for et vortemiddel med et navngitt, mindreårig individ er feil på så mange plan. Innlegget er også krydret med bilder. Det er stigmatiserende, og etisk galt på alle plan.

Men du ser fortsatt ikke forskjellen?

Ser forskjellen. Jeg tok kontakt med Forskerfabrikken da dette er en bedrift rettet mot barn, uttrykte min skuffelse over at de samarbeider med VP som i mine øyne er/var (forhåpentligvis var) verst i klassen mtp utlevering av umyndige mindreårige. Å ta kontakt med en interiørbutikk når hun var på vei dit er noe helt annet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke hvorfor hun skal bygge hus om 2-3år (starte å bygge), da er jo ungene store. Ville det ikke vært bedre å finne et hus de kunne flytte inn i nå? Det er nå de trenger plass og trygghet, vel? 

Synes hun prioriterer merkelig. Det må vel også være mer økonomisk å begynne å betale på sitt eget enn å leie? 
Og det preiket om å "føle" hvert rom.. i min verden er huskjøp minst 50% fornuft og hode. 
 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vitulina skrev:

Since when ble det skambelagt å ha ei vorte? 😳😳😳

Jeg er 40, og husker fra barneskolen at vorter var noe vi syntes var ekkelt.

Så siden 1990 iallefall vil jeg si.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vitulina skrev:

Aldri hatt noen problemer med det hjemme, vi forklarer da vitterlig at vorter er normalt og hva som forårsaker det. 

 

Å bruke barn i reklame er en ting, men jeg ville aldri fyrt opp under barns vrangforestillinger om at vorter er skamfullt. 

Nei jeg håper at foreldre forteller sine barn om hva vorter er og at det er normalt.

Det er også normalt med lus, men å bruke barna sine, med navn og bilde, i en reklame for lusemiddel hadde jeg også ment var galt.

JA, til å forebygge stigma, både for lus, fotvorter, vorter på hendene, hemoroider, sopp i underlivet og plager med vannlating på natt hos barn.

Men at et uskyldig bloggerbarn skal måtte bidra i den kampen, det er feil, og er Iflg meg et brudd på barnekonvensjonen.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, EllaSays skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor hun skal bygge hus om 2-3år (starte å bygge), da er jo ungene store. Ville det ikke vært bedre å finne et hus de kunne flytte inn i nå? Det er nå de trenger plass og trygghet, vel? 

Synes hun prioriterer merkelig. Det må vel også være mer økonomisk å begynne å betale på sitt eget enn å leie? 
Og det preiket om å "føle" hvert rom.. i min verden er huskjøp minst 50% fornuft og hode. 
 

Enig. Dette henger jo ikke på greip i det hele tatt. Bygger egentlig opp under at alt det økononipratet hennes bare er bullshit. Hun må gjerne leie for min del, men er jo tåpelig å sitte der å skryte av inntekt og bankkonto når man velger å vente i mange år.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett en slik kjerring som setter seg selv i en offerolle som hun gjør, også ved visning av et hus. Er bare svadaprek virker det som. Hadde hun hatt så mye penger som hun oier seg over, så hadde hun bydd og kjøpt. Ja du er alene  med unger AB, men det var jeg også og fikk kjøpt meg til 2 mill og husleie på toppen av det hele.

Går så fint atte, selv med null millionærlønn. Og nei, du trenger ingen Tinderellamann til å forsørge deg. GROW UP!! Bli selvstendig, ta opp lån, kjøp deg noe nå. Snart er de to eldste ute av redet og hva søren skal du med "slottet" ditt da??

Endret av Pæddan
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skrev til Meda AS, har dere fått svar? I tilfelle ja, er det mulig å dele dette?

Endret av Juliannaos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...