Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Sugemerke skrev:

De kommentarene Hilton viser til er jo skrekkelig unødvendig og ren mobbing, det holder jeg med han i. Å kommentere pizza-spising og utseende til dama er unødvendig, det er så mye annet man kan bruke tiden sin på, som foreksempel nakensnapping og hvordan hun kritiserer andres barn. Jeg synes det er bra han faktisk setter fokus på at det er mye dritt som kommer fram i disse trådene, da får også vi muligheten til å skjerpe oss. Vi er ikke ufeilbarlige vi heller. 

Vi må tåle litt kritikk vi og, på lik linje som både Hilton og Anne Brith. Fokuset må være der det skal være. Mobbing er aldri kult. 

 

Selvfølgelig, men det jeg reagerer på er hvordan de formulerer hvordan vi sitter å regelrett "mobber" dem, når det i 85% av kommentarene er konstruktiv kritikk eller "hat" i deres øyne. Mobbingen må vi få slutt på, og det er jeg enig i, det å mobbe noen for hvordan de ser ut, er fullstendig idiotisk. Men det å ikke kunne ta konstruktiv kritikk for hva det er, og jobbe med det for å eventuelt bli en bedre blogger, finner jeg veldig rart. Hvorfor ikke ta tilbakemeldingene som det er, og jobbe mot målet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Sugemerke skrev:

De kommentarene Hilton viser til er jo skrekkelig unødvendig og ren mobbing, det holder jeg med han i. Å kommentere pizza-spising og utseende til dama er unødvendig, det er så mye annet man kan bruke tiden sin på, som foreksempel nakensnapping og hvordan hun kritiserer andres barn. Jeg synes det er bra han faktisk setter fokus på at det er mye dritt som kommer fram i disse trådene, da får også vi muligheten til å skjerpe oss. Vi er ikke ufeilbarlige vi heller. 

Vi må tåle litt kritikk vi og, på lik linje som både Hilton og Anne Brith. Fokuset må være der det skal være. Mobbing er aldri kult. 

Har du en imgur av det? Har lyst til å se hva han nevnte som eksempel :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
1 minutt siden, Mumua skrev:

Har du en imgur av det? Har lyst til å se hva han nevnte som eksempel :) 

Nei, men det ligger en link til blogginnlegget i dillyduzit sitt innlegg lengre opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sugemerke skrev:

De kommentarene Hilton viser til er jo skrekkelig unødvendig og ren mobbing, det holder jeg med han i. Å kommentere pizza-spising og utseende til dama er unødvendig, det er så mye annet man kan bruke tiden sin på, som foreksempel nakensnapping og hvordan hun kritiserer andres barn. Jeg synes det er bra han faktisk setter fokus på at det er mye dritt som kommer fram i disse trådene, da får også vi muligheten til å skjerpe oss. Vi er ikke ufeilbarlige vi heller. 

Vi må tåle litt kritikk vi og, på lik linje som både Hilton og Anne Brith. Fokuset må være der det skal være. Mobbing er aldri kult. 

helt enig med deg.

 

Og for øvrig kan jeg bidra med at jeg har spurt henne pent og høflig på bloggen hva hun tenker om FNs barnekonvensjon kontra valget om å  vise frem ungene på SoMe. men det har ikke sluppet gjennom.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser ikke bloggen, men ser på Bloggerne. Inntrykket jeg sitter igjen med hittil, er at hun er selvforherligende. Reagerte også på det med brudekjolen, spesielt med tanke på hva hun pålegger/belærer barne med. Altså, hvor mye mas kunne det blitt om hun hadde lagt den ut for salg, det er vel bare å selge den til en interessert, for så å slette annonsen?

Endret av lillesky
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Sugemerke skrev:

Det var noen flere eksempler lengre ned og, du som får til det med imgur. :)

Det kommer, gi meg litt tid :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Må faktisk si meg enig med AB for jeg måtte inn på lenken lengre oppe og se. Det er faktisk ingen menneskerett å følge et annet menneske på snapchat, blogg eller whatever. Jeg kan være enig i mye man sier her, men i mange tilfeller terper folk her på helt meningsløse ting. So what om dama klippa opp brudekjolen f.eks? Who cares? Vil hun gjøre det så får hun gjøre det. Jeg hadde nok irritert meg mye om jeg fulgte diverse Å kjendiser på snap etc,m en det gjør jeg ikke og det er bare helt supert. Anbefales på det varmeste. Hun får masse gratis reklamer her på KG ihvertfall or jeg hadde aldri hørt om henne før hun ble heftig diskuert her inne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det blogginnlegget og de snappene viser hun bare at hun ikke forstår hvordan klikk fungerer. Kun 23 kritiske røster ja. Må være et enkelt liv når det er så lett å lure seg selv ;) 

Endret av Louiah
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett mobbing i denne tråden, det er åpenlyst på nett - hva er problemet? Karma! 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, trineski skrev:

Det er rett og slett mobbing i denne tråden, det er åpenlyst på nett - hva er problemet? Karma! 

:)

 

Lagde du deg bruker for å kommentere? Såfall kan du ta deg en titt bakover å lese det som er skrevet av konstruktive tilbakemeldinger, men alt er vel mobbing, er det ikke? 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så snap storyen hennes nå, og det er jo egentlig en lettelse å se at det faktisk bare er 23stk som har klikket seg inn på bloggen hennes via link fra KG. Det betyr jo at linking her ikke genererer mer enn noen ører for henne. Men, enten så spiller hun dum (mitt forslag), eller så har hun jo misforstått helt hva data hun har "samlet inn" betyr. :fnise: Det får så være uansett. AB-toget tøffer videre og hun lever på sin egen planet. Bare så synd at hun tar med seg sine utvalgte lesere med på den hurrarunden. 

Jeg blir også så overgitt av manglende selvinnsikt og helt tydelig "smiing mens jernet er varmt". Det er greit at det er ingen tvil om at det er en prosentandel her inne som kanskje burde tatt seg en runde eller to med seg selv før de poster, men det er jo ikke NORMEN her. Maken til høyere selvjustis/ internjustis og rapportering fra andre skal du lete lenge etter enn den som er nettopp på Rampelys. Det virker likevel som at enkelte her, og selvsagt bloggere, behandler hele Rampelys som én organisme. Det er hundrevis, om ikke tusenvis, av mennesker innom her hver dag. Noen lurer i skyggene og bare leser, andre kommer med lange og saklige innlegg, og noen få utstikkere kommer med det som FAKTISK er hets. Det betyr ikke at alle gjør det, og de som sier det fremstår rett og slett som umodne og ikke i stand til å skille mellom hverken enkeltpersoner eller kritikk vs hets. 

-- klipp her om mod virkelig vil - - 

Jeg hadde også lyst til å si meg enig i observasjonen på at det virker tydelig som at 50% av en viktig del av hennes bloggverden/ snapinnhold ikke faktisk vil filmes, men det kan vel ikke omtales hypotetisk, flyktig eller teoretisk engang. 

Endret av KaraThrace
La til et ord
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2017 den 19.21, Pæddan skrev:

Ungene er på ferie og dama slafser i seg en svær pizza - jfr snæp! Er nok ikke såååå syk skal dere se. Mulig dama er flau over sin egen oppførsel? Nei, det går jo ikke.

Nå er ikke slafsingen av pizza hovedpoenget her. Det var en kommentar til at AB avlyste et bakekurs to timer før oppsatt tid, hvilket gjorde at minst en person avbrøt vinterferien for å delta og kom til stengt dør. Mange unger var påmeldt moroa i vinterferien og ble skuffet. https://www.indre.no/bakst/sorumsand-if/sorumsand (http://bildr.no/view/QWM1OXVj

Og for de som vil nekte for at det var ABs kurs: https://www.facebook.com/desibelkafe/photos/pcb.1406229036085493/1406227496085647/?type=3&theater

@Pæddan kommenterer her at AB har unger på ferie (dvs ingen syke barn) og slafser svær pizza på snap  = tilsynelatende ikke sengeliggende og syk nok til å avlyse uten grunn.

Det er fint å ha gode venner som støtter en (Espen Hilton), men dette er IKKE hets fordi hun spiser pizza. Hva med å ta med hele historien?

@trineski, for å ta ett av eksemplene fra Espen Hilton om de onde Kvinneguiden-mobberne..

Endret av Vipser
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg ikke helt greier å forstå hvorfor Espen Hilton får lov til å kritisere Anna Rasmussen og skrive at hun oppfører seg jævlig barnslig osv, og at DET er greit. Det er helt OK kritikk, liksom. Imens det som skrives her inne tydeligvis er noe heeeelt annet. Altså? Han kritiserer det Anna Rasmussen driver med, og på KG blir det kritisert hva Anne Brith driver med, spesielt det som direkte påvirker tredjepartene, og som jeg forøvrig synes er mye mer berettiget kritikk enn hvordan Anna Rasmussen velger å forholde seg til "arbeidsgivere" og samarbeidspartnere.

Han reagerer og kritiserer jo på samme måte som mange her inne gjør. Jeg er helt enig i at det titt og ofte dukker opp kommentarer her som er tvers igjennom stygge, og de tar jeg totalt avstand fra, men stort sett er de fleste her inne konstruktive.

Endret av Hattifnatten
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ms. Daisy
4 minutter siden, Hattifnatten skrev:

Jeg kjenner jeg ikke helt greier å forstå hvorfor Espen Hilton får lov til å kritisere Anna Rasmussen og skrive at hun oppfører seg jævlig barnslig osv, og at DET er greit. Det er helt OK kritikk, liksom. Imens det som skrives her inne tydeligvis er noe heeeelt annet. Altså? Han kritiserer det Anna Rasmussen driver med, og på KG blir det kritisert hva Anne Brith driver med, spesielt det som direkte påvirker tredjepartene, og som jeg forøvrig synes er mye mer berettiget kritikk enn hvordan Anna Rasmussen velger å forholde seg til "arbeidsgivere" og samarbeidspartnere.

Han reagerer og kritiserer jo på samme måte som mange her inne gjør. Jeg er helt enig i at det titt og ofte dukker opp kommentarer her som er tvers igjennom stygge, og de tar jeg totalt avstand fra. men stort sett er de fleste her inne konstruktive.

Henger vel mer sammen at han gjør det åpenlyst og står for det han mener og ikke gjemmer seg bak nick da for å kritisere noen? Synes forøvrig at det er veldig få kommentarer som er konstruktive. Noen skiller seg ut ved å være konstruktive og så er det en masse møl rett og slett også. Henger seg opp i bittesmå detaljer som egentlig ikke mange andre bryr seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Henger vel mer sammen at han gjør det åpenlyst og står for det han mener og ikke gjemmer seg bak nick da for å kritisere noen? Synes forøvrig at det er veldig få kommentarer som er konstruktive. Noen skiller seg ut ved å være konstruktive og så er det en masse møl rett og slett også. Henger seg opp i bittesmå detaljer som egentlig ikke mange andre bryr seg med.

Så med en gang man ikke står frem med fullt navn, så blir det automatisk mobbing og hets? Uansett hva kritikken dreier seg om? Jøss, da har jeg lært noe nytt i dag :sarkasme:

Hvorfor skal han henge seg opp i hvordan Anna Rasmussen driver business (i forhold til bloggplattformer osv, og som forøvrig ikke påvirker noen andre enn henne selv), og kalle henne drittunge, at han blir "sykt flau" over henne o.l? Det er jo ikke noe bedre det, bare fordi han skriver under fullt navn!

Endret av Hattifnatten
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
1 minutt siden, Hattifnatten skrev:

Så med en gang man ikke står frem med fullt navn, så blir det automatisk mobbing og hets? Uansett hva kritikken dreier seg om? Jøss, da har jeg lært noe nytt i dag :sarkasme:

Hvorfor skal han henge seg opp i hvordan Anna Rasmussen driver business, og kalle henne drittunge, at han blir "sykt flau" over henne o.l? Det er jo ikke noe bedre det, bare fordi han skriver under fullt navn!

Har jeg skrevet det? Da må du lese en gang til. Jeg skrev at tåler man ikke bli sitert og kommentert for det man skriver anonymt så kan man la være eller man kan skrive under fullt navn.

Han står ihvertfall åpent for det han sier og gjemmer seg ikke blant en hel haug her inne på KG. Nå synes jeg forøvrig at å skrive slikt om AR er unødvendig - har ikke behov for å kalle den ene for det andre uansett. Poenget er at her inne r man til tider VELDIG hårsåre når noen tar til motmæle. En liten klubb kan man vel si for de som er imot bloggere og som henger seg opp i ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg fikk veldig vondt av hun som fikk hele epostadressen publisert. Hvis hun hadde vært ufin/kommet med trusler hadde det vært noe annet. Dette ble jeg skikkelig provosert av!!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...