Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest Mallory
4 minutter siden, StJames skrev:

Hun kan jo bare dele de offentlige videoene fra youtube og sumo på bloggen. Så har hun løst seg fra de problemene. ;) De er jo som regel også mye bedre i kvalitet. 

Hvis det ikke er copyright på de offentlige videoene, da. ;)  AB er jo en kommersiell virksomhet, så det er ikke bare å forsyne seg av andres åndsverk for å gjøre sitt eget produkt mer interessant. AB tillater ganske sikkert ikke at andre bedrifter bruker hennes bilder og filmer uten at de betaler for det, så dette vet hun og respekterer hun sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Mallory skrev:

Hvis det ikke er copyright på de offentlige videoene, da. ;)  AB er jo en kommersiell virksomhet, så det er ikke bare å forsyne seg av andres åndsverk for å gjøre sitt eget produkt mer interessant. AB tillater ganske sikkert ikke at andre bedrifter bruker hennes bilder og filmer uten at de betaler for det, så dette vet hun og respekterer hun sikkert.

Videoer med såkalt "public embed code" kan deles fritt uten at man behøver å bekymre seg for opphavsrett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har visst SeogHør ringt, så nå blir det nok brått en "hjemme hos" reportasje eller en sponset sydentur! :skya:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB i Bloggerne var jo en parodi på "Mais matblogg" fra TV2s Hæsjtagg. Så utrolig oppstilt.. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var skikkelig dårlig pute-TV. Altså, litt god putestemning når man ser på tv kan jo være moro. Derfor man ser auditions til Idol, Neste Sommer, og det der Giertsen-showet.. Men det her var dååårlig stemning. Ble så flau at jeg faktisk ikke ville se mer. Virker oppsatt, falskt og bare merkelig. :/

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Elisiaflisa skrev:

For meg var det faktisk litt forunderlig ment, WHY ALL THOSE FACES liksom :P og ikke ment som kritikk, forstår at hu ikke ser slik ut til vanlig.. Hadde det vært meg, hadde jeg heller prøvd å se vakker ut ;) 

MEN, litt LOL at de to kommentarene mine har fått så mange 👍🏼, aldri fått så mange før 😂 (da er det kanskje fler enn meg som er mobbere da :P )

Jeg synes kommentaren du la ut var veldig unødvendig.

Kritikk av bloggene dreier seg ofte om to ting: 

1) Hensyn til Barna:

samtidig som vi som diskuterer blogger på KG, synes barn bør beskyttes i sosiale medier, kan de barna som er store enkelt se tråder som dette der moren rett og slett blir latterliggjort (ser ut som en hamster, som om hun legger en kabel, hun er en gammel røy, hun er ikke kul nok til å henge med Espen Hilton, det er ikke rart hun er singel - hvem vil vel orke å ha et forhold til henne osv.). Jeg hadde følt dette veldig belastende om jeg var barn til en blogger, sannsynligvis i større grad enn jeg ville synes det var å figurere i en blogg. Så vil mange si at hun/bloggerene kan skjerpe seg og da ville ikke disse trådene lages. Men nå er det jo slik at disse bloggene finnes, og da bør ene og alene konkrete ting ved driften av bloggen diskuteres og ikke eksempler som jeg viser til over. For trådene preges veldig av et stort omfang av disse kommentarene. 

2) Bloggernes ansvar overfor (spesielt yngre) følgerne av blogg, snap, IG etc:

Er vi i disse trådene samme ansvar bevisst? Står vi frem som gode eksempler for hvordan vi skal henvende oss til "verden" på SoMe og internettkanaler? Med tanke på det jeg skrev i 1) synes jeg noen av KG-brukerne bør tenke seg om litt. 

Jeg personlig forstår hverken at man legger ut bilder og informasjon om barna, at man ønsker å eksponere eget privatliv eller har et behov for å publisere en milliard bilder av seg selv. Og kan godt diskutere det. Men jeg blir skikkelig trist og provosert over en del ting enkelte får seg til å skrive på KG.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus
2 timer siden, Hummingbird2 skrev:

http://www.tv2.no/v/1151247/?tag=bloggerne

Ikke noe er vel hyggeligere enn venninner, vin og klipping av brudekjole...! Dette er så utrolig flaut🙈

Burde hun ikke heller gitt bort kjolen til en brud med dårlig råd? Hun som er så opptatt av sånt. Eller solgt den, for å "spare til hus"? For meg så virker det så bortkastet å klippe opp en brudekjole fordi du er skuffet (eller hvilken grunn hun oppgir. Jeg har ikke orket å se bloggerne).

Hun tror sikkert det er bra tv!

Endret av Sorbus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer meg at tidligere faste kunde og veteranblogger Caroline Berg Eriksen har vraket Anne Brith til fordel for en annen kakeleverandør. Anne Brith har jo også mistet KappAhl og TilBords på sponsorlisten sin etter at hun gikk fra bakeblogg til familie/drama/lettkledd/provokasjonsblogg. For meg fremstår denne bloggen som på god vei nedover.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på kommentarene på Tv2 sin facebook-side at klippingen av brudekjole ikke avstedkom brusende jubel og latterkrampe hos publikum....

Humor er vanskelig slik. Det som sikkert er kjempemorsomt i champagnefylla med venninner, er kanskje ikke like gøy for utenforstående som ikke kjenner hele historien. Nå blir jo hovedfokuset for de fleste kun at hun  ødelegger en helt fin brudekjole. 

Endret av Illusen
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sorbus skrev:

Burde hun ikke heller gitt bort kjolen til en brud med dårlig råd? Hun som er så opptatt av sånt. Eller solgt den, for å "spare til hus"? For meg så virker det så bortkastet å klippe opp en brudekjole fordi du er skuffet (eller hvilken grunn hun oppgir. Jeg har ikke orket å se bloggerne).

Hun tror sikkert det er bra tv!

Nettopp det jeg skreiv tidligere i tråden 😉 Hun kunne solgt den, donert den bort til noen som har lyst til å gifte seg men ikke har så god råd osv.... 

uansett, kjolen er klipt av, bryllup avlyst... men Gud hvor kleint det er og for ikke å snakke om barnslig oppførsel!! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, KaraThrace skrev:

Det var skikkelig dårlig pute-TV. Altså, litt god putestemning når man ser på tv kan jo være moro. Derfor man ser auditions til Idol, Neste Sommer, og det der Giertsen-showet.. Men det her var dååårlig stemning. Ble så flau at jeg faktisk ikke ville se mer. Virker oppsatt, falskt og bare merkelig. :/

 

Og det verste er, og blir nevnt igjen, det er som en bilulykke, man vil ikke se, men man bare må.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk et veldig positivt inntrykk av AB på bloggerne faktisk. Jeg hadde ikke mye til overs før, nå hun fremstår som et godt menneske. Hvordan hun fremstår ellers vet jeg lite om, følger henne ikke på Snap / Insta, og jeg ser mye av kritikken er som følge av innlegg på disse kanalene. 

Men, jeg heier litt ekstra på AB nå enn tidligere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mammabamma skrev:

Jeg fant det ubehagelig å se en voksen være så manipulerende i måten vedkommende oppdrar mindreårige på. Det blir massivt med skyldfølelse hos unger når de blir oppdratt på den måten vil jeg tro fordi alt blir servert på en slik måte at de ikke kan protestere.

Og de har ENDA ikke kjøpt/bygget hus. Det var i fjor for ca 1 år siden de første episodene ble tatt opp. "alle" må stille opp på bilder, blogg og snap. De er med på "boligdrømmen", men skjønner meget godt at det kan bli særdeles frustrerende når mor unner seg surfetimer og tur til Hellas fordi hun hadde en fling med surfedude. Glam-tent tur osv. Så et raskt mannebytte igjen med en svenske. Nye turer, nye fester, nye vipper, nye klær, shoppping med "moteSilje"...... Fjollete full på snap. Mobilen i hånda støtt og stadig.       Alt er kalkulert, clickbites og noen skikkelig provoserende innlegg for å klatre litt på blogglista. For hvor lenge? Hun klarer ikke å holde lenge på leserne, og de påståtte 3000 nye følgere på Snap forsvant nok når det ikke ble mer nakensnapping fra sengekanten. Hus blir det nok sikkert, til slutt.... Men hun som er så egenrådig og sta burde vel ha klart det innen 1 år ? Og hvorfor ble hun så forbanna og irritert fordi noen hadde foreslått leilighet for henne? Hva er galt med å bo i leilighet/borettslag ?  

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, mm456 skrev:

Jeg skjønner ikke.. Hun nekter sønnen et nytt headset til kanskje et par hundre kroner for å bidra til at de får råd til hus, men ødelegger en dyr brudekjole hun kunne solgt??? Er jeg dum som ikke ser denne logikken?

Nei du er ikke dum.. Det er helt bak mål.

Jeg føler at det er unga som skal spare og ikke få ønske seg ting mens hun styrer på.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Jeg pleier også å la ungene spare til ting jeg har lyst på. Mye bedre en å forsake ting selv. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mm456 skrev:

Jeg skjønner ikke.. Hun nekter sønnen et nytt headset til kanskje et par hundre kroner for å bidra til at de får råd til hus, men ødelegger en dyr brudekjole hun kunne solgt??? Er jeg dum som ikke ser denne logikken?

Det er helt på trynet! Hun kunne jo solgt den og kjøpt hodetelefoner til alle barna.
Hun kunne liksom ikke selge den fordi folk ville kjent henne igjen på Finn.no. :rolleyes: 
s.m.r.t.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste snap var jammen rare. Hun kommer ALDRI til og si hun har gjorte noen rare ting.

Det er liksom bare oss lesere som det er noe galt med

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...