Gå til innhold

En shampoo som VIRKELIG funker mot flass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tips? Har nå prøvd Vichy-shampooen fra Apotek 1 som er veldig bra mot flass, men er bare tull. Funker ikke overhodet.

Tenker kanskje Head/Shoulders?

Anonymkode: 606d5...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tips? Har nå prøvd Vichy-shampooen fra Apotek 1 som er veldig bra mot flass, men er bare tull. Funker ikke overhodet.

Tenker kanskje Head/Shoulders?

Anonymkode: 606d5...4c9

Jeg bruker denne du nevner men jeg har mer psoriasis lignende utslett som jeg får ca en gang annenhver mnd. Legen mente at det var flass jeg hadde men jeg er litt i tvil..

Uansett, når jeg bruker den så bruker jeg den ca en uke for å få hodebunnen i balanse også går det en mndstid ++ før jeg må bruke den igjen. I mellomtia bruker jeg babyshampo. Og det funker for meg.

Vet du at vichy har en flasshampo for tørt til normalt hår og en for fett til normalt hår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Forundret.. skrev:

Jeg bruker denne du nevner men jeg har mer psoriasis lignende utslett som jeg får ca en gang annenhver mnd. Legen mente at det var flass jeg hadde men jeg er litt i tvil..

Uansett, når jeg bruker den så bruker jeg den ca en uke for å få hodebunnen i balanse også går det en mndstid ++ før jeg må bruke den igjen. I mellomtia bruker jeg babyshampo. Og det funker for meg.

Vet du at vichy har en flasshampo for tørt til normalt hår og en for fett til normalt hår? 

Ja jeg bruker vichy for tørt hår. Har mer tørt enn fett.

Anonymkode: 606d5...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det kun flassproblemer, så er H&S kjempefin når en er konsekvent med bruken. Det blir helt fint i hodebunnen. 

Anonymkode: 4a6c5...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Forundret.. skrev:

Kom på at Fungoral også er effektiv men den lukter litt sånn funky.. 

Ja har fungoral hjemme, men hvordan skal jeg smøre den inn? Er ikke akkuratt en typisk shampoo

Anonymkode: 606d5...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selukos. Stinker fælt, men er den eneste jeg sverger til. Ikke minst fordi håret mitt også sluttet å ramle av da jeg begynte med den. Bruker den ikke hver gang jeg vasker håret, bare i begynnelsen. Etter hvert mild sjampo og Selukos innimellom. 

Anonymkode: ac52d...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja har fungoral hjemme, men hvordan skal jeg smøre den inn? Er ikke akkuratt en typisk shampoo

Anonymkode: 606d5...4c9

Fungoralshampo smøres inn som vanlig shampo.

Tror fungoral også finnes som krem men den ville jeg ikke tatt i håret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er flass og ikke tørr hodebunn?

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Bio+ -sjampo fra frisøren er den eneste som fungerer for både hår og hodebunn hos meg. Den finnes i flere utgaver avhengig av hvor omfattende problemet er, så her kan det lønne seg å få råd fra frisøren.

H&S er det verste jeg noensinne har prøvd. Hår og hodebunn ble helt seigt og ekkelt, samtidig som håret ble utrolig glatt på en merkelig måte. Det kjentes nesten ut som en skikkelig dårlig polyesterparykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, February 18, 2017 den 11.42, AnonymBruker skrev:

Tips? Har nå prøvd Vichy-shampooen fra Apotek 1 som er veldig bra mot flass, men er bare tull. Funker ikke overhodet.

Tenker kanskje Head/Shoulders?

Anonymkode: 606d5...4c9

Har du flass, så har du en sopp i hodebunnen. Soppen må behandles med riktige midler. Da er neppe vanlige "flass shampoer" måten å angripe flasset på. Shampoprodusenter som Vichy har ikke lov til å produsere legemidler. Legemiddelshampo er hva du trenger. Fungoral er et slikt preperat. Ellers, snakk med legen eventuelt få henvisning til hudlege. 

Anonymkode: 53597...d0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle gjerne gitt deg tips på noen shampoo mot flass, om jeg bare visste om noen. De eneste jeg vet om, som blant annet er nevnt i denne tråden, er for, ikke mot, flass.

Anonymkode: 76b0a...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungoral. Du bruker den som vanlig sjampo, to ganger i uka til å begynne med, deretter èn gang i uka for å vedlikeholde. Kjøp en mild sjampo i tillegg om du vasker håret oftere. 

Anonymkode: 05596...037

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig tørr hud og flasser egentlig ganske mye på vinteren, men etter at jeg byttet sjampo til en fra Redken har jeg ikke flasset noe i det hele tatt. Sjampoen heter Dandruff Control og er fra Scalp Relief-serien. Koster mer enn nevnte Head & Shoulders, men den er drøy i bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært gjennom både fungoral og selukos og syns ingen gjør nytten. Fikk anbefalt Cutrin bio + spesial shampo av en frisøren gang og den har jeg nå brukt i over 6 år. (Holder å bruke den 2-3 ganger i uken. Men den jeg bruker er så mild at den kan brukes hver dag om man vil. Ikke lukter den kjemisk høgg eller. (den kommer også i mange ulike styrker, slik at man skulle ha god sjanse for å finne en som passer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har alltid hatt flass, hadde prøvd det meste men ingenting fungerte. Hadde gitt opp til jeg ble tipset om disse to produktene, som også er anbefalt på sykehuset i Bergen for psoriasis og flass i hodebunnen. Det var frisøren som anbefalte den, jeg syns det var verdt et forsøk og ble veldig overasket for hvor effektivt den var. Så anbefales på det varmeste. 

Kuren er til hodebunnen, og mannen min trengte bare en behandling før flassen ble borte. Shampooen er sykt god, prøvde å finne link til mindre flaske men fant ikke. De er også utsolgt for den noe som ikke er så rart da den faktisk fungerer. Jeg kjøper den på den økologiske frisøren her i byen og betaler fullpris for det, fordi det er verdt det.

Shampoo: https://www.blivakker.no/product/3024573/davines-natural-tech-purifying-shampoo-1000ml

Kur: https://www.blivakker.no/product/3024574/davines-natural-tech-purifying-gel-150ml

En annen ting du kan gjøre som er en mer naturlig kur mot flass, det er nøytral henna behandling. Den gir ikke farge som den klassiske henna men den fukter og styrker hår og hodebunn. Du trenger nok flere behandlinger før flassen går vekk, alt fra 2-4 behandlinger. 

Anonymkode: 25fdc...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...