Levy

Gjestene mellom vielse og middag?

25 innlegg i emnet

21 timer siden, Lykkepia skrev:

Tror ikke det går med bilder før vielsen for min del.. Er det bare jeg som enda er av den "gamle" sorten, å tenker at brudgommen ikke skal se bruden før i kirken?   Jeg ønsker iallefall å følge det:) 

Det var vel også av gammel skikk at man ikke skulle ha sex sammen før man giftet seg? Er du like ivrig på å følge det?

Anonymkode: 8177a...4a4

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel også av gammel skikk at man ikke skulle ha sex sammen før man giftet seg? Er du like ivrig på å følge det?

Anonymkode: 8177a...4a4

I 2017 har vi heldigvis mulighet til å velge helt selv hvilke skikker vi ønsker eller ikke ønsker å følge. ;) 

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, PaperFlower skrev:

I 2017 har vi heldigvis mulighet til å velge helt selv hvilke skikker vi ønsker eller ikke ønsker å følge. ;) 

Da er man strengt tatt ikke gammeldags av seg.

Anonymkode: 47573...71f

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville fotgrafert før vielsen. Tenker også at da er man mest fresh og nystylet, ikke har grått eller fått håret ødelagt av vind og regn. Ting tar ALLTID mye lenger tid en planplagt, og synes det er en uting å la gjestene vente i timevis på egenhånd. 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 2/17/2017 den 20.32, Levy skrev:

Vi har vielse kl 13. Fotografen trenger 2 timer, og vi tenker middag blir satt til kl 16.30. Er det et Ok tidspunkt? Tenker at våre foreldre tar imot gjestene i festbygget med litt fingermat og drikke rett etter vielsen. Skriver vi dette i innbydelsen og isåfall hvordan? Mange gjester bor 1-2 timers kjøring unna, og jeg vil ikke at de skal lure på hvor de skal gjøre av seg i mellomtiden.

Det bør absolutt skrives i innbydelsen om at det serveres fingermat og drikke i lokalet rett etter vielsen.  Dere bør tenke på at tiden for gjestene her går saaakte og er ofte veldig kjedelig.  Ha nok mat, nok drikke og gjerne noe underholdning! :)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive