Gå til innhold

Få et felles barn, eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva dere velger å gjøre er kun opp til dere. 

Anonymkode: f45b3...4ba

Det er vel sjelden tvil om det. 

 

Men mange liker å høre andres synspunkter likevel. 

 

Daaah.

Anonymkode: a43bd...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rom for et barn til ja, økonomien er bra, og vil bli enda bedre om et par år når mannen er ferdig utdannet. 

Vi vet lite om hva som kommer til å skje de neste årene. Det er nok nærmere 100% sikkert at min eks blir boende på samme sted som oss, slik at mine barn fortsatt vil være hos oss 50% (hvertfall til de er såpass gamle at de evt bestemmer seg for å bo mer her eller med sin far).

Mer usikkerhet rundt min manns eks, da hun er alene, og har sagt at hun er villig til å flytte etter en evt ny mann, jobb etc. Hun trives ikke så godt her. Om det blir aktuelt, vil vi selvsagt at barna skal være igjen her hos oss, men det kommer hun aldri til å gå med på. Så litt usikkerhet rundt dette. 

Ser at de fleste her inne ikke anbefaler flere barn, og jeg synes det er mange gode argumenter i mot (mer frihet når barna våre blir større, reiser, økonomi, søskensjalusi osv). 

Kjenner bare på følelsen av at jeg ikke er "ferdig" enda, rart å tenke på at jeg kanskje ikke skal ha flere barn. Jeg har jo kun to som jeg har båret frem og født, stelt og oppdratt, og synes det er litt rart å si at jeg aldri skal gjøre/oppleve det igjen. 

TS

Anonymkode: 54736...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere selv har lyst på ett barn til (og har tid og økonomi til det) så synes jeg dere burde få et barn til TS, hvis ikke kommer dere til å angre når dere blir eldre. 

Anonymkode: d5401...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er sikker på at du har økonomi til tre barn alene dersom det brått skjærer seg med samboeren din, så er det vel strengt takt ikke noe i veien for en attpåklatt. Du vet jo hva du går til. 

Anonymkode: b7035...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har rom for et barn til ja, økonomien er bra, og vil bli enda bedre om et par år når mannen er ferdig utdannet. 

Vi vet lite om hva som kommer til å skje de neste årene. Det er nok nærmere 100% sikkert at min eks blir boende på samme sted som oss, slik at mine barn fortsatt vil være hos oss 50% (hvertfall til de er såpass gamle at de evt bestemmer seg for å bo mer her eller med sin far).

Mer usikkerhet rundt min manns eks, da hun er alene, og har sagt at hun er villig til å flytte etter en evt ny mann, jobb etc. Hun trives ikke så godt her. Om det blir aktuelt, vil vi selvsagt at barna skal være igjen her hos oss, men det kommer hun aldri til å gå med på. Så litt usikkerhet rundt dette. 

Ser at de fleste her inne ikke anbefaler flere barn, og jeg synes det er mange gode argumenter i mot (mer frihet når barna våre blir større, reiser, økonomi, søskensjalusi osv). 

Kjenner bare på følelsen av at jeg ikke er "ferdig" enda, rart å tenke på at jeg kanskje ikke skal ha flere barn. Jeg har jo kun to som jeg har båret frem og født, stelt og oppdratt, og synes det er litt rart å si at jeg aldri skal gjøre/oppleve det igjen. 

TS

Anonymkode: 54736...a43

Er ikke to nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg er mer enn fornøyd med mine to barn, selvfølgelig 😅 Jeg sier bare at det er rart å tenke på at jeg kanskje er helt ferdig med småbarnstiden, tiden har gått så fort, og jeg føler nesten at jeg er for ung til å være helt ferdig, om dere skjønner 😉 

TS

Anonymkode: 54736...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg er mer enn fornøyd med mine to barn, selvfølgelig 😅 Jeg sier bare at det er rart å tenke på at jeg kanskje er helt ferdig med småbarnstiden, tiden har gått så fort, og jeg føler nesten at jeg er for ung til å være helt ferdig, om dere skjønner 😉 

TS

Anonymkode: 54736...a43

Men den følelsen får du vel tilbake når evt det neste barnet begynner å vokse til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg er mer enn fornøyd med mine to barn, selvfølgelig 😅 Jeg sier bare at det er rart å tenke på at jeg kanskje er helt ferdig med småbarnstiden, tiden har gått så fort, og jeg føler nesten at jeg er for ung til å være helt ferdig, om dere skjønner 😉 

TS

Anonymkode: 54736...a43

Ser ingenting galt i flere barn. Det yngste barnet er bare 5 så et nytt barn ligger ikke milevis etter de andre akkurat..

Anonymkode: c73ed...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere ikke skal få et felles barn. Det blir kanskje et sterkere bånd mellom dere da.

Anonymkode: 16779...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow heldige dere med masse egentid. Når barna er store og flytter ut så kan dere kose med masse reising og slik før dere blir gamla! Heldige dere ! 

Anonymkode: 21971...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow heldige dere med masse egentid. Når barna er store og flytter ut så kan dere kose med masse reising og slik før dere blir gamla! Heldige dere ! 

Anonymkode: 21971...d88

Enig. Ett barn til. Goodbye alenetid, goodbye reise på romantisk tur sammen, goodbye sex på en god stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor dere ikke skal få et felles barn. Det blir kanskje et sterkere bånd mellom dere da.

Anonymkode: 16779...b39

Med tanke på at småbarnstiden regnes som noe av det tøffeste et forhold går igjennom er vel ikke det det beste rådet. Tenker heller at forholdet har en bedre sjanse nettopp fordi de slipper å gå gjennom den tiden. I tillegg stiller alle ungene nå likt, alle er der 50%. 

Begge har jo tross alt forhold bak seg der de fikk barn og likevel gikk fra hverandre (uten at barna trenger å ha spilt inn selvfølgelig).

Barn bør aldri brukes som lim, men uansett virker det ikke som det er det TS tenker heller, skjønner jo at det er rart å skulle være "ferdig". Jeg har selv to barn, og kunne kanskje vurdert tre om det var med samme far og ingen tidligere barn, men ikke i en mine/dine/vår setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...