Gå til innhold

Vært i narkose og er ikke våken enda


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har operert katten min og katten min er ikke våken enda. Er det normalt de kan sove i 7 timer uten å våkne? Puster og magen beveger seg. 

Anonymkode: d5171...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min katt sov også unormalt lenge. Trodde seriøst at hun kom til å dø. Har du prøvd å la pus sove i fanget ditt? 

Anonymkode: 9cf6c...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på hvilken operasjon katten har vært gjennom, hvor lang tid operasjonen tok, hvor gammel katten er, hvor mye den veier og hvilket kjønn den er, kan katter sove lenge etter narkose og også være sløve og ukoordinerte i flere dager etterpå.

Er du bekymret, kontakter du veterinæren din.

Endret av Minya
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalen er at klinikken beholder pasienten inntil pasienten er våken etter operasjonen. Det gjør de for å sikre at alt er ok med pasienten.

Så får man jo godt med smertestillende og noe antibiotika med hjem. Smertestillende kan sammen med ettervirkningen av bedøvelsen gjøre at pasienten sover godt og lenge etter at han/hun ha kommet hjem.

Sørg for at det er passende temperatur der pasienten sover, - og når du er bekymret så ringer du veterinæren. Å ringe veterinæren som utførte operasjonen er alltid førstevalget når du er bekymret etter en operasjon.

Anonymkode: 90e63...44e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer var jo lenge da, da min hankatt ble kastrert sprang han ut av buret for å herje sekundet burdet åpnet:fnise:

Håper det går bra med din pus, ring veterinæren du :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, TigerGutten skrev:

7 timer var jo lenge da, da min hankatt ble kastrert sprang han ut av buret for å herje sekundet burdet åpnet:fnise:

Håper det går bra med din pus, ring veterinæren du :) 

Håper da katten er våken nå, tråden ble laget fredag 16.54 😅

Anonymkode: dfc9b...84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, TigerGutten skrev:

7 timer var jo lenge da, da min hankatt ble kastrert sprang han ut av buret for å herje sekundet burdet åpnet:fnise:

Håper det går bra med din pus, ring veterinæren du :) 

Monsene får mye mindre narkose ved kastrering, pluss at ungkatter tåler narkose mye bedre enn eldre katter. Yngste vår spratt veggimellom han også da han ble kastrert. Gamlepus som på det tidspunktet var ca 12 år var i narkose pga tannbehandling dagen før og hun var fortsatt sløv og sjanglete dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...