Gå til innhold

Er det bare jeg som ikke liker utdrikningslag generelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.2.2017 den 11.44, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som ikke helt skjønner greia med utdrikningslag, og som aldri har særlig lyst til å bruke penger på andres utdrikningslag - eller ha mitt eget?

Jeg er ikke gniten vanligvis når det gjelder venner altså. Men utdrikningslag av den klassiske typen hvor det er tjo og hei fra morgen til kveld, med aktiviteter og spa og drikkeleker og restaurant/byen, det er mer ork enn moro for meg. Hvis jeg skulle hatt noe som minnet om utdrikningslag selv, ville jeg hatt det helt low-key og rimelig for alle. At vi lagde noe god mat sammen, drakk vin og pratet/mimret. Dyre ting som spa eller restaurantbesøk kan jeg heller gjøre med ulike venninner i hverdagen når vi finner ut at vi tar oss tid og råd til det, ikke som en "obligatorisk" greie for brudens skyld. Man bruker jo uansett en del penger på å være gjest i selve bryllupet.

Noen meninger? Er utdrikningslag en greie som alle tror er en obligatorisk tradisjon, men ingen er så gira på innerst inne - eller blir du hoppende glad når det kommer en invitasjon i posten? :)

Anonymkode: 401b1...694

Enig med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.2.2017 den 19.46, Honey Dew skrev:

Du er ikke alene. Da jeg skulle gifte meg, ville venninnene holde utdrikningslag for meg. Jeg sa gjentatte ganger at jeg ikke var interessert, da jeg ikke er et festmenneske. De insisterte og til slutt ga jeg opp.

Jeg møtte ikke opp til dette utdrikningslaget. De fikk holde det uten meg.

Oi, hvordan ble dette mottatt? At du ikke kom i ditt eget utdrikningslag (hvis jeg forsto det rett)?

All ære til deg som har guts til å stå for det du sier til tross for så mye mas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snikk skrev:

Oi, hvordan ble dette mottatt? At du ikke kom i ditt eget utdrikningslag (hvis jeg forsto det rett)?

All ære til deg som har guts til å stå for det du sier til tross for så mye mas!

De ble sure, men jeg hadde gitt beskjed på forhånd om at jeg ikke ønsket dette utdrikkningslaget

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2017 den 12.46, Magnifiq skrev:

Så du syns ingen ting er gøy, annet enn å være med barnet ditt? Alt annet er å kaste bort tiden din?

Det var ikke det jeg sa, men med en liten baby og full jobb er det svært begrenset med tid jeg får sammen med babyen min. Når da hele lørdagen går med til champagnefrokost, pole dancing og mannlig strippeshow sier det seg selv at jeg kan tenke meg bedre måter å bruke tiden min (og pengene mine) 

 

På 27.2.2017 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Huff - høres ut som livet ditt er kun konsentrert om en ting.... :/

Anonymkode: a8714...913

Ja, fæle greier du ;) 

Anonymkode: af73d...cb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg skal ikke ha utdrikkningslag når jeg gifter meg. Skjønner ikke greia med det. Vi er heldigvis forskjellige! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra utdrikningslag i tradisjonell forstand. Jeg syntes utdritning av bruden er lavmål, og de fleste utdrikningskag jeg har vært med så har bruden og forlover gjort masse ting mens resten har sittet å ventet. Da er jeg mer med på en hyggelig venninnekveld med noe god mat og vin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke opplegget med utdrikningslag eller babyshower for den saks skyld. Tull fra ende til annen. 

Jeg nektet mine to forlovere å stelle istand utdrikningslag før jeg giftet meg. Helt uaktuelt å flytte meg som trives alt for godt på bygda inn til byen for en kveld der folk skulle brukt masse penger på at jeg skulle blitt feira. Ikke drikker jeg alkohol, hvertfall ikke mer en ei vinflaske i halvåret og ikke trives jeg i store mengder med folk. 

Og ikke ønsker jeg at folk skal bruke penger på at jeg gifter meg. Jeg fant verdens beste mann, nok for min del :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
På 17.2.2017 den 11.44, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som ikke helt skjønner greia med utdrikningslag, og som aldri har særlig lyst til å bruke penger på andres utdrikningslag - eller ha mitt eget?

Jeg er ikke gniten vanligvis når det gjelder venner altså. Men utdrikningslag av den klassiske typen hvor det er tjo og hei fra morgen til kveld, med aktiviteter og spa og drikkeleker og restaurant/byen, det er mer ork enn moro for meg. Hvis jeg skulle hatt noe som minnet om utdrikningslag selv, ville jeg hatt det helt low-key og rimelig for alle. At vi lagde noe god mat sammen, drakk vin og pratet/mimret. Dyre ting som spa eller restaurantbesøk kan jeg heller gjøre med ulike venninner i hverdagen når vi finner ut at vi tar oss tid og råd til det, ikke som en "obligatorisk" greie for brudens skyld. Man bruker jo uansett en del penger på å være gjest i selve bryllupet.

Noen meninger? Er utdrikningslag en greie som alle tror er en obligatorisk tradisjon, men ingen er så gira på innerst inne - eller blir du hoppende glad når det kommer en invitasjon i posten? :)

Anonymkode: 401b1...694

Jeg er helt enig med deg i dette,syns ikke noe om det jeg heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fan. Hadde ikke selv. Synes det er helt bortkastede penger! Måtte ut med nesten 1500kr for noe teite dansegreier, karaoke, grilling av stusslig pølser og akttegning. Pluss at vi måtte kjøpe gaver til bruden. 

Anonymkode: 050f1...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...