Gå til innhold

Er det bare jeg som ikke liker utdrikningslag generelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare jeg som ikke helt skjønner greia med utdrikningslag, og som aldri har særlig lyst til å bruke penger på andres utdrikningslag - eller ha mitt eget?

Jeg er ikke gniten vanligvis når det gjelder venner altså. Men utdrikningslag av den klassiske typen hvor det er tjo og hei fra morgen til kveld, med aktiviteter og spa og drikkeleker og restaurant/byen, det er mer ork enn moro for meg. Hvis jeg skulle hatt noe som minnet om utdrikningslag selv, ville jeg hatt det helt low-key og rimelig for alle. At vi lagde noe god mat sammen, drakk vin og pratet/mimret. Dyre ting som spa eller restaurantbesøk kan jeg heller gjøre med ulike venninner i hverdagen når vi finner ut at vi tar oss tid og råd til det, ikke som en "obligatorisk" greie for brudens skyld. Man bruker jo uansett en del penger på å være gjest i selve bryllupet.

Noen meninger? Er utdrikningslag en greie som alle tror er en obligatorisk tradisjon, men ingen er så gira på innerst inne - eller blir du hoppende glad når det kommer en invitasjon i posten? :)

Anonymkode: 401b1...694

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det er kjipt fordi jeg vet at jeg da må punge ut 1000 kr. + og bruke tid jeg heller vil bruke på å være sammen med barnet mitt. 

Anonymkode: af73d...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser her inne, er det da plenty av folk som ikke liker utdrikningslag, og verken vil delta på andre sitt eller ha et selv. 

Jeg takker alltid nei til slikt, og skal aldri i livet ha noe sånt selv. 

Anonymkode: 3aa64...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, February 17, 2017 den 11.44, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som ikke helt skjønner greia med utdrikningslag, og som aldri har særlig lyst til å bruke penger på andres utdrikningslag - eller ha mitt eget?

Jeg er ikke gniten vanligvis når det gjelder venner altså. Men utdrikningslag av den klassiske typen hvor det er tjo og hei fra morgen til kveld, med aktiviteter og spa og drikkeleker og restaurant/byen, det er mer ork enn moro for meg. Hvis jeg skulle hatt noe som minnet om utdrikningslag selv, ville jeg hatt det helt low-key og rimelig for alle. At vi lagde noe god mat sammen, drakk vin og pratet/mimret. Dyre ting som spa eller restaurantbesøk kan jeg heller gjøre med ulike venninner i hverdagen når vi finner ut at vi tar oss tid og råd til det, ikke som en "obligatorisk" greie for brudens skyld. Man bruker jo uansett en del penger på å være gjest i selve bryllupet.

Noen meninger? Er utdrikningslag en greie som alle tror er en obligatorisk tradisjon, men ingen er så gira på innerst inne - eller blir du hoppende glad når det kommer en invitasjon i posten? :)

Anonymkode: 401b1...694

Helt enig med deg.

Anonymkode: d2ed7...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir så tvunget gøy når alle må bruke penger for brudens skyld.. Hadde ikke likt å vært bruden og synes ikke det er gøy å dra i andres heller. Jeg er heller ikke gjerrig men synes bare det er en kjedelig måte å bruke penger på enn foreks en vennine tur 

Anonymkode: a22b0...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har takket nei til alle utdrikkningslag jeg har blitt invitert til, men vet ikke om jeg misliker konseptet helt generelt. Til nå har det vært snakk om invitasjoner til relativt perifere venninner, mye dill dall og for mange aktiviteter så alt virker litt heseblesende...

Tror det stiller seg annerledes når mine nærmeste venninner skal drikkes ut. Selv tenker jeg drømmeutdrikkningslaget er en helg i en storby, og bare med de nærmeste venninnene. Litt som en vanlig jentetur egentlig - masse vin, et nytt sted og folk som gjør litt hva de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok det har litt å si hvem sitt utdrikningslag det er, hvordan det organiseres og at prisen ikke blir så høy.

Har kun vært i to. Det ene var til mitt søskenbarn. Siden ikke alle kjente alle, ble det grupperinger i stedet for å bli kjent med andre. Det var veldig synd. Laget var dårlig organisert. Brud og forlover på spa - vi andre ventet i 2 timer. Masse dødtid, aktiviteter det ikke ble noe av. Var meningen vi skulle være i byen om kvelden, men siden det var fest der bruden kommer fra dro de fleste dit igjen. Da takket jeg og flere for oss. Orket ikke bruke ennå mer penger på taxi tilbake til brudens hjemsted. Og betale oss inn på den festen i tillegg. Laget ble dyrt nok som det var.

Det andre laget var for en venninne med alle i vennegjengen, en gjeng på 10 stk. Alle kjenner alle, ingen blir holdt utenfor. Forlover var oppegående nok til å skjønne at spa er kjedelig for de som må vente. Typisk utdrikningslag var det jo, med aktivitet, restaurant og ut på byen, men alle storkoste seg og vi ble ikke splittet osv. Alle var med til siste slutt. Ikke ble sluttsummen så dyr heller.

 

Anonymkode: 773a6...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
På 17. februar 2017 den 11.49, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er kjipt fordi jeg vet at jeg da må punge ut 1000 kr. + og bruke tid jeg heller vil bruke på å være sammen med barnet mitt. 

Anonymkode: af73d...cb3

Så du syns ingen ting er gøy, annet enn å være med barnet ditt? Alt annet er å kaste bort tiden din?

Jeg har bare vært i hyggelige utdrikningslag til gode venninner. Vi har aldri endt på byen, eller hvor bruden har vært på spa, eller andre ekskluderende aktiviteter. 

Det beste var når vi hele vennegjengen hadde en hel helg på hytten, hvor vi koste oss med god mat, vin, gode samtaler, noen enkle "leker", hverandre, turer etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i to utdrikningslag og det var fyll hele greia. Drikke seg mest full og rølpe rundt. Drite bruden ur.  Ikke min greie. Synes det blir kjedelig. Jeg liker fylla

Anonymkode: 03308...295

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig greia med alle de tullete aktivitetene som pole dance og lignende som plutselig har blitt obligatorisk innslag i disse utdrikningslagene? Er man riktig heldig er det en eller annen fjomp som går rundt og tar bilder av deg der du henger i stanga og puster og peser mens valkene henger i fri flyt også. Nå innser jeg at pole dancing er fin-fin styrketrening og jeg kunne gjerne ha drevet med det selv dersom jeg var litt yngre og sprekere, men én time er det jo ikke akkurat særlig vits i. Det er jo ingen som går på Gold's Gym og trener vekter i et utdrikningslag liksom. 

Anonymkode: af73d...cb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akttegning begynner å bli populær de siste årene og erstatter tradisjonell stripping

Anonymkode: f90ef...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene. Da jeg skulle gifte meg, ville venninnene holde utdrikningslag for meg. Jeg sa gjentatte ganger at jeg ikke var interessert, da jeg ikke er et festmenneske. De insisterte og til slutt ga jeg opp.

Jeg møtte ikke opp til dette utdrikningslaget. De fikk holde det uten meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke alene. Nå kommer jeg aldri til å gifte meg selv, men jeg kommer heller ikke til å gå i slikt arrangert av venner/bekjente. Drar forsåvidt aldri i bryllup heller, da jeg egentlig synes hele greia er tåpelig og arkaisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Jeg synes kun det er gøy hvis det er mine nærmeste venninner som jeg liker å ta en jentefest eller bytur med uansett. Da kan jeg glede meg i ukesvis. Vi har en sånn intern humor, at vi benytter enhver anledning til å være sammen :) Dessverre så er de fleste utdrikningslagene jeg har blitt invitert til, vært til venninner/bekjente litt ut i periferien. Som f.eks. en jeg gikk på skole med, en jeg har jobbet med etc, som jeg ikke omgås til vanlig, og hvor jeg gjerne ikke kjenner de andre som er i utdrikningslaget. Føler også at det er mange som deltar som har det slik, og det blir ofte litt klein stemning, eller en veldig rolig fest, hvor alle går tidlig hjem. 

Men - igjen - er det med noen i venninnegjengen min, er det "dødsgøy", men ser jo at det alltid er noen der som føler at de skulle vært et annet sted :/

I tillegg synes jeg ikke det er gøy at vi skal gjøre mye forskjellige ting. Synes det er mye kjekkere og ta det som en fest :) 

Endret av Tiara07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.2.2017 den 11.49, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er kjipt fordi jeg vet at jeg da må punge ut 1000 kr. + og bruke tid jeg heller vil bruke på å være sammen med barnet mitt. 

Anonymkode: af73d...cb3

Huff - høres ut som livet ditt er kun konsentrert om en ting.... :/

Anonymkode: a8714...913

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare blitt invitert til to. Begge gangene har det vært dyrt, og et himla program, inkludert dette pole dancing-greiene. Med bilder som skal postes på Facebook. Jeg tenker byllupet er viktigere. Så jeg har takket nei. Men siden jeg ikke faktisk har vært med på et, så kan jeg jo ikke påstå 100% sikkert at jeg ikke ville ha likt det. 

Anonymkode: a6ef1...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et morsomt utdriknkngslag med kun nære bekjente. Chamoagnefrokost, fangene på fortet og aktmaling. 

Anonymkode: f90ef...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg giftet meg, sa jeg krystallklart i fra på forhånd at INGEN behøvde å drømme om og lage noe utdrikningslag for meg. Jeg hater sånt, påtatt festlig og utdriting av bruden liksom (kledd stygt og må gå og kysse fremmede mot betaling f.eks.) Bare mas.

Når jeg tenker meg om, har heller ikke de to beste venninnene mine heller hatt utdrikningslag. Tror det er mange som ikke liker den slags "moro".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...