Gå til innhold

Hjelp til formulering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om dette hører hjemme i denne kategorien, men jeg gjør et forsøk. 

Jeg utfører vedlikehold for en bekjent, med ujevne mellomrom. Jeg har til nå tatt 1000 kr hver gang, men har ligget på dette nivået i mange år nå og ønsker å skru det opp til 1500.

Damen begynner å nærme seg "eldre", og hun er veldig touchy. Paranoid til tider, og alt man sier blir stort sett tatt i verste mening. I lys av dette, hvordan formidler jeg på en nøytral og ok måte at jeg ønsker mer betalt for denne tjenesten? 

Setter pris på alle tips!

Anonymkode: 68910...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vent til mars og si at lønnsoppgjøret for håndtverkere er på 50% i år iht konsumprisindeksen og håp hun ikke vet hv adet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare skulle satt deg ned med henne og forklart det slik du forklarer det i denne posten? Du beskriver ikke hva dette vedlikeholdet går ut på, eller hvor mye tid det krever av deg. Så det blir litt vanskelig å sette seg inn i om dette er et urimelig krav eller ikke. Men igjen, det er jo ikke det du spør om.

Jeg ville bare ha spurt litt hva denne damen selv tenkte. Og hintet litt forsiktig om at du var interessert i å ta litt mer betalt for arbeidet du gjør for henne. Vær høflig i hvert fall. Det kommer en som regel langt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt noe slik som at "Ja, Gunda, nå har jeg stått for vedlikeholdet hos deg i ganske mange år, og jeg synes dette har vært en fin ordning for oss begge. Jeg har tjent en slant og du har fått hjelp. Men jeg har også begynt å tenke litt på at vi ikke har justert betalingen i det hele tatt siden dette begynte, og det er nå engang slik at en tusenlapp ikke rekker like langt som den gjorde for x år siden, så jeg hadde satt veldig stor pris på om vi kanskje kunne gjøre en liten reforhandling om betalingen, som det så fint heter. Jeg mener ikke å være utakknemlig, men du vet, det var jo ment slik at vi skulle få noe ut av dette her begge to."

Anonymkode: 46f64...da4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at du burde hinte, men si det temmelig rett (men rundt!) ut, slik at hun ikke får muligheten til å sno seg unna. Det er litt dumt hvis du først hinter, og så blir tvunget til å gå rett på senere.

Anonymkode: 46f64...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...