Gå til innhold

Hvilken parfyme er du fornøyd med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger tips til hvilke jeg kan prøvelukte i butikk til lørdag. Hva lukter din beste? Billig eller dyrt best? 
Er den lys/mørk i duften, blomster, krydder etc.  Hva er forskjellen på eau de toilette og eau de parfum? 
 

Anonymkode: b7d98...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tre favoritter som jeg bruker hele tiden. To av dem er fra Escada; Paradise og Del Sol. Den jeg har brukt desidert mest heter Flowerbomb av Viktor & Rolf. Alle tre er ganske billige parfymer, og jeg elsker dem! :) Forskjellen på eau de toilette og eau de parfum er at sistnevnte har en mye sterkere lukt og varer derfor lengre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bal D´Afrique fra Byredo til vanlig, og Gucci´s Rush når jeg vil ha meg et ligg:fnise: Begge er ganske dramatiske og ingen er klassisk feminine. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke "in your face" kraftige og tunge parfymer så jeg bruker sommerparfyme hele året.  Favorittene er Escada Born in Paradise (har uheldigvis gått ut av prod. men den er å få tak i enda)  og Issey Miyke L`eau d`issey, sistnevnte er bare nydelig  og lett  og frisk til hverdagsbruk. Koster litt men er verdt det. Denne finnes i Edt og Edp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Jimmy Choo sin Illicit!! 

Lukter nydelig, litt vanilje men ikke påtrengende. Jeg reagerer fort på parfyme, men tåler den.

Ellers er Burberry's Brit god.

Jeg ønsker meg dog Molecule- skal kjøpe den når jeg får råd.. Den inneholder kun ett duftmolekyl som alle parfymer inneholder, men ingen andre tilsatte dufter. den lukter innmari rent, som natur- den søte lukta du får når du går på en myr eller av trær-- En kollega har den og jeg spurte hvilket duft det var for det luktet så friskt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to favoritter er vel bokstavelig talt helt i rake motsettning av hverandre. På dagtid elsker jeg miss dior blooming bouquet, på kveldstid (eller når jeg generelt føler for det) så er jeg faktisk veldig glad i Rituals sin Nuit á marrakech. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, candykiss skrev:

Escada Magnetism:nordvesta:

Enig!!

Anonymkode: 745d7...c8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen, tåler ikke mange av parfymene, får ikke bruke parfyme på jobb heller pga jeg jobber på sykehus, og folk kan bli dårlige (astma) av andres parfymelukt.

Ang. lukter jeg tåler, så tåler jeg mer slike vaniljekrydrede, blomsterdufter er bare å glemme.

Anonymkode: 17d85...425

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Ford white patchouli. 

Replica tea ceremony

Har også flere av Diptyque parfymene. 

Liker dufter som er annerledes, ikke for dominerende, og som ikke lukter tax-free, i mangel av en bedre beskrivelse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady Million og Olympea av Paco Rabanne, Beauty av Calvin Klein, Black Opium av YSL. Ganske forskjellige lukter men hvert til sitt bruk! De tre første til hverdags og den siste når jeg vil være viirkelig fin, eller har på meg dress på jobb!

Anonymkode: d90ad...3e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...