Gå til innhold

Avtalt overtidsarbeid - sykemeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har avtalt en ekstra helg som overtid med min arbeidsplass for over to måneder siden som ligger godkjent i arbeidsplanen. Nå har jeg blitt sykemeldt grunnet et brudd og får ikke jobbet helgen min som er om to uker. Sjefen mener at hun da kan slette denne helgen, slik at jeg ikke får betalt for den. Er det riktig ift. at den er planlagt laaangt tilbake i tid + at jeg faktisk har fått et brudd og en sykemelding jeg ikke kan noe for? Jobber til vanlig 100 % og er 100 % sykemeldt nå hvis det har noe å si. Blir veldig takknemlig for linker/kilder.

Takk!

Anonymkode: 1bdec...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få betalt for tid du ikke har jobbet? Sykepenger gis ikke fir overtid,kun grunnlønn

Anonymkode: cae14...46c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har fast stillingsprosent, og da fastlønn, er det fastlønna som er sykepengegrunnlag. Beklager, var nok ikke det du ville høre, men det er slik det er. 

Anonymkode: 50a49...4ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du har fast stillingsprosent, og da fastlønn, er det fastlønna som er sykepengegrunnlag. Beklager, var nok ikke det du ville høre, men det er slik det er. 

Anonymkode: 50a49...4ea

Okei, men får jeg da grunnlønnen for disse dagene eller får jeg ingenting? 

Takk for svar.

Anonymkode: 1bdec...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare utrolig griske. Du er faktisk sykemeldt, og du vil ha overtid på lønningen din. Utrolig.

Anonymkode: edc40...5c9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får uansett ikke overtid på sykepenger. Det er altså ikke mulig å få mer enn 100% lønn. 

Anonymkode: 16601...330

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å få utbetalt overtid må man faktisk ha jobbet overtid, det holder ikke med planlagte vakter.

Ordinære planlagte vakter frem i tid skal du få sykepenger for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Vil det si at dersom jeg blir syk kan de ta fra meg firmabilen min?

Godt å se at noen klikker på linker :tongue:

Det finnes helt sikkert en NAV-ansatt som har lyst på firmabilen din, så du skal ikke se bort ifra at de kommer og henter den om du blir sykmeldt.

Eventuelt vil du bare ikke få sykepenger for å dekke bilhold når du ikke bruker bilen på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, applestories skrev:

Godt å se at noen klikker på linker :tongue:

Det finnes helt sikkert en NAV-ansatt som har lyst på firmabilen din, så du skal ikke se bort ifra at de kommer og henter den om du blir sykmeldt.

Eventuelt vil du bare ikke få sykepenger for å dekke bilhold når du ikke bruker bilen på jobb.

Jeg regnet med at firmaet tok bilen, for å bruke til firmagreier. Men firmabilen er jo en betydelig del av min lønn, og jeg skal kvitte meg med min egen bil. Så da blir jeg jo billøs hvis jeg blir syk lengre enn 16 dager...

Jeg synes jeg burde få utbetalt mercedes i sykepenger jeg, slik at jeg kommer meg på butikken og sånt.

Nå er jeg aldri syk da, så kanskje det ikke er noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få sykepenger av overtid. Jeg var sykemeldt en stund i fjor og fikk også sykepenger regnet ut fra overtid. Sjefen min måtte bare skrive hvor mye overtid jeg brukte å ha i gjennomsnitt og at jobben påregner overtid. Fikk omlag 5000,- ekstra i mnd. 

Anonymkode: f9724...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få sykepenger av overtid. Jeg var sykemeldt en stund i fjor og fikk også sykepenger regnet ut fra overtid. Sjefen min måtte bare skrive hvor mye overtid jeg brukte å ha i gjennomsnitt og at jobben påregner overtid. Fikk omlag 5000,- ekstra i mnd. 

Anonymkode: f9724...d05

Dette er noe helt annet enn det TS spør om. TS vil ha overtid for timer som hun ikke skal jobbe. Dvs at i tillegg til å få full lønn av sin normale inntekt, vil hun ha overtid for helgearbeid som kommer i tillegg til fastlønnen, selv om hun ikke arbeider.

Det du snakker om er hva som skal være grunnlaget for utbetaling av sykelønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få sykepenger av overtid. Jeg var sykemeldt en stund i fjor og fikk også sykepenger regnet ut fra overtid. Sjefen min måtte bare skrive hvor mye overtid jeg brukte å ha i gjennomsnitt og at jobben påregner overtid. Fikk omlag 5000,- ekstra i mnd. 

Anonymkode: f9724...d05

Da er du pålagt overtid, det er noe annet. Nav bruker siste lønn som utgangspunkt

Anonymkode: cae14...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...