Gå til innhold

Født i feil kropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 18.2.2017 den 10.13, penny_ skrev:

Hvorfor kan de ikke bare være seg selv i den kroppen de har? Det lurer jeg på. Hva er galt med å være en jente med et mannlig utseende? 

Fordi det er forskjell på å være transvestitt og transseksuell? 

Anonymkode: 74b0d...e54

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.2.2017 den 20.26, herremann skrev:

Folk må gjerne få bytte kjønn og lage tv-programmer om det. Det er deres kropp og deres liv. Jeg skal ikke stå i veien for deres lykke.

Men, hvis en mann endrer kjønn til kvinne vil det fortsatt være en mann for meg. Derfor jeg aldri vil kunne bli sammen med "en slik person" heller.

Av ren nysgjerrighet: kan en person som endrer kjønn til kvinne delta som kvinne innen idrett? Må jo gi enorme fysiske fordeler.

Det var en sveitsisk kvinneutøver i utfor eller slalom eller noe som var så fysisk sterk og dermed så suverent god at hun ble kjønnstestet, slik fikk hun vite at hun var en hann.....Hun hadde kvinnelig kjønnsorgan utenpå og trodde menstruasjon uteble pga. hard trening...så juks var det jo ikke fra hennes side, men hun fikk ikke konkurrere som kvinne lenger..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/18/2017 den 10.13, penny_ skrev:

Hvorfor kan de ikke bare være seg selv i den kroppen de har? Det lurer jeg på. Hva er galt med å være en jente med et mannlig utseende? 

Det er umulig for meg å forstå det siden min kropp føles riktig for meg. Jeg hører til i den kroppen jeg har. Slik jeg har blitt fortalt av de som har gått gjennom dette her så handler det ikke om å ha et mannlig utseende. Kroppen føles feil. Man passer ikke i kroppen sin. Kjønnsorganene stemmer ikke overens med hvordan man føler seg og ser på seg selv. Jeg synes det er vanskelig å forstå, og jeg vil mest sannsynlig aldri forstå det heller. Slik jeg ser på det så må man ikke forstå. Man må bare erkjenne deres følelser og akseptere det og være støttende i deres valg. 

Anonymkode: c009b...321

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er umulig for meg å forstå det siden min kropp føles riktig for meg. Jeg hører til i den kroppen jeg har. Slik jeg har blitt fortalt av de som har gått gjennom dette her så handler det ikke om å ha et mannlig utseende. Kroppen føles feil. Man passer ikke i kroppen sin. Kjønnsorganene stemmer ikke overens med hvordan man føler seg og ser på seg selv. Jeg synes det er vanskelig å forstå, og jeg vil mest sannsynlig aldri forstå det heller. Slik jeg ser på det så må man ikke forstå. Man må bare erkjenne deres følelser og akseptere det og være støttende i deres valg. 

Anonymkode: c009b...321

Takk. Det er vel det mest fornuftige svaret til nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, pautina skrev:

Det var en sveitsisk kvinneutøver i utfor eller slalom eller noe som var så fysisk sterk og dermed så suverent god at hun ble kjønnstestet, slik fikk hun vite at hun var en hann.....Hun hadde kvinnelig kjønnsorgan utenpå og trodde menstruasjon uteble pga. hard trening...så juks var det jo ikke fra hennes side, men hun fikk ikke konkurrere som kvinne lenger..

Hmm, her må du komme med kilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er forskjell på å være transvestitt og transseksuell? 

Anonymkode: 74b0d...e54

Transvestitt liker å bruke motsatt sitt kjønns klær.   Litt lettvint forklart.   Transseksuell er født i (feil) kropp og vil ta kjønnskorrigering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2/18/2017 den 10.13, penny_ skrev:

Hvorfor kan de ikke bare være seg selv i den kroppen de har? Det lurer jeg på. Hva er galt med å være en jente med et mannlig utseende? 

Fordi de ER ikke seg selv i den kroppen de har. Eller hvorfor tror du det heter "født i feil kropp"??? :P

Anonymkode: 6e0fa...27e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17. februar 2017 den 9.08, AnonymBruker skrev:

Har et spørsmål. De som ikke har operert, hvilken garderober bruker de ?

Sånn som Emma, hun har vel forsatt penis.?

Jeg vil ha seriøse svar. For det er noe jeg lurer på.

 

Anonymkode: 6d402...422

Hvis jeg hadde stått i garderoben til svømmehallen og det svanset rundt en med penis, så hadde jeg anmeldt vedkommende for blotting, helt uavhengig av hvilket kjønn vedkommende måtte mene å ha, bekledning og annen oppførsel. Utovertiss --> herregarderobe. 

Anonymkode: 5dc2f...a5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennsker som føler dette på kroppen og som klarer å komme ut av det med psyken og stoltheten i behold, tror jeg er den gruppen mennesker jeg har dypest respekt for. 

Blir KVALM av folks ignoranse. Skammelig! Det er ingen, absolutt INGEN som utsetter seg for dette frivillig. 

 

At det årlig fødes x-anntall tvekjønnede er kjent sak, og at dette også kan være tilfelle homonellt, selv om kjønnsorganer er udiskutable, er vel helt naturlig. 

http://forskning.no/medisin-kjonn-og-samfunn-seksualitet/2008/04/fodt-med-ubestemmelig-kjonn

 

Endret av Perle
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde stått i garderoben til svømmehallen og det svanset rundt en med penis, så hadde jeg anmeldt vedkommende for blotting, helt uavhengig av hvilket kjønn vedkommende måtte mene å ha, bekledning og annen oppførsel. Utovertiss --> herregarderobe. 

Anonymkode: 5dc2f...a5a

Eh, blotting...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frus3rtSjokkiz

Jeg liker serien og den er viktig, og de er veldig modige og sterke de som er med i serien  :) så er det bra at de har støttende familier også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette med garderobe er så til bekymring for mange. Hvor ofte har dere truffet på en som er pre-operativ i garderoben? Når man er såpass ukomfortabel med egen kropp at en ønsker å gjennomgå kjønnsbekreftende operasjoner, trur dere at å kle seg kliss naken foran fremmede står øverst på ønskelisten? 

Anonymkode: 35f7a...891

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma har fortalt at hun har en egen garderobe i gymtimene. Hvordan de gjør det i offentlige garderober vet jeg ikke, men som AB over sier så tviler jeg på at de er så mye å se der uansett, evt. skjuler de kroppen sin godt. Jeg hadde uansett aldri reagert om jeg hadde sett en kvinne der med mannlig kjønnsorgan. Føler jeg er såpass opplyst om dette nå, og jeg aksepterer at folk er forskjellige. Det å skulle anmelde for blotting høres bare helt latterlig ut.

Anonymkode: 583ed...24d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, BeautyBox skrev:

Hmm, her må du komme med kilder :)

Jeg husker ikke navnet hennes, bare festet meg med artikkelen, har vært et NRK program om det, hun levde som mann da.

Men det er ikke et unikt tilfelle, var akkurat samme med Caster Semenya, hun er også kvinne, men invendig har hun testikler i stedet for eggstokker, det ble vel også oppdaget ved at hun ble kjønnstestet pga idrettsprestasjoner og spekulasjoner rundt hennes maskuline ytre.....om hun viste det selv tidligere og bevisst jukset eller ikke aner jeg ikke.

Det fødes 12-15 såkalte hemafroditter i Norge hvert år, de fleste har pleid å korrigeres til det kjønnet de kan bli mest "hel" som, men nå har man begynt å vente til de kan uttale seg om hva de er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene i serien som ble født kvinne hadde jo i damegarderoben på treningssenteret fått beskjed om at han hadde gått feil. Så nå brukte han herregarderoben, men bare for å ta på seg treningssko. Når han dusjet hjemme måtte han kaste en håndduk over speilet fordi han ikke orket å se sin egen kropp. Tror ikke dette er noe de gjør fordi det virker morsomt akkurat..

Anonymkode: 41d6d...527

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg truffet disse personene, uten å vite at de var født i feil kropp, så hadde jeg ikke tvilt på at Emma var ei jente hun har jo jente utseende og Kristian har gutte utseende. Den eneste jeg syns så litt drag queen ut var Ava, kanskje det hadde noe med stillen å gjøre.

Anonymkode: 6d402...422

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg truffet disse personene, uten å vite at de var født i feil kropp, så hadde jeg ikke tvilt på at Emma var ei jente hun har jo jente utseende og Kristian har gutte utseende. Den eneste jeg syns så litt drag queen ut var Ava, kanskje det hadde noe med stillen å gjøre.

Anonymkode: 6d402...422

Ava sa jo at hun likte å skille seg ut, at hun likte den stilen hun hadde. Men jeg er enig at hun så litt ut som en drag queen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg truffet disse personene, uten å vite at de var født i feil kropp, så hadde jeg ikke tvilt på at Emma var ei jente hun har jo jente utseende og Kristian har gutte utseende. Den eneste jeg syns så litt drag queen ut var Ava, kanskje det hadde noe med stillen å gjøre.

Anonymkode: 6d402...422

 

18 minutter siden, Dark Angelina skrev:

Ava sa jo at hun likte å skille seg ut, at hun likte den stilen hun hadde. Men jeg er enig at hun så litt ut som en drag queen. 

 

Det som jeg tror er den egentlige grunnen til at hun kan oppleves som litt "drag queen", er ikke stilen i seg selv, men at hun har byttet kjønn etter at hun kom i puberteten. = mannlig stemme, mannlige trekk osv. Og med den stilen utenpå så får man referanser til drag. Man hadde ikke tenkt over det på samme måte hadde det ikke vært for de mannlige trekkene, hvis man f.eks tenker den stilen på noen som er født dame (mange har jo den stilen).

Men jeg digger stilen hennes og henne, håper hun får det bra framover! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

 

 

Det som jeg tror er den egentlige grunnen til at hun kan oppleves som litt "drag queen", er ikke stilen i seg selv, men at hun har byttet kjønn etter at hun kom i puberteten. = mannlig stemme, mannlige trekk osv. Og med den stilen utenpå så får man referanser til drag. Man hadde ikke tenkt over det på samme måte hadde det ikke vært for de mannlige trekkene, hvis man f.eks tenker den stilen på noen som er født dame (mange har jo den stilen).

Men jeg digger stilen hennes og henne, håper hun får det bra framover! 

Mhm, det kan stemme. Jeg også håper hun får det godt framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...