Gå til innhold

rød tråd fra begynnelse til slutt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så er i  gang  med  bryllups  planlegging,  men synes det er vanskelig å få en rød tråd gjennom det hele. Pynt og dekor + invitasjoner hadde jeg egentlig tenkt litt diy, men sliter litt med fargevalg og lignende. Den ene delen av meg elsker glitter og glam, mens den andre delen av meg er veldig tent på lys rosa/blå/gul... Det blir sommerbryllup og lokalet vi har leid er ganske stort og rommer opp til 150 gjester og er helt hvitt forutenom noen historiske bilder som jeg planlegger å dekke til med hvite kapper . Det er også en stor  svartmalt scene da lokalet mye brukt til teater. Det er veldig høyt under taket ! Det blir ca 90 gjester. 

Der er også en stooor terrasse hvor vi skal ha I bruk om været tillater det, hvor vi ønsker å servere øl, iste, og kaldt vann. Gjerne fra en "bod" eller lignende. Har også tenkt tanken på en rosa trillebår som er fylt med øl/vin/champagne ... på denne terrassen er det også tiltenkt litt enkle og gøye leker. KOM GJERNE MED INNSPILL

Jeg har lyst på helt enkle hvite små blomster, disse skal jeg også ha i håret. 

Har lurt på å spraymale gamle vinflasker som kan være bordnr på, og har lyst å lage glitter vaser til blomstene. 

Vi skal også ha gassballonger/rislamper som vi skal sende opp ved midnatt fra enten denne terrassen, eller bryggekanten nedenfor. 

Jeg har lurt på å lage invitasjonene selv som vimpler, så man kan henge opp på veggen /tavle, enn hva som skulle passe folk. 

I bunn og grunn har vi et veldig stort lokale som er billig og leie, vi bruker mest penger på mat, drikke, kjole og smoking til han, samt fotograf.

Vi ser for oss med god planlegging og kunne stå for mye dekor selv, spesielt med tanke på bordpynt da dette er en litt uforutsigbar post, og ikke der vi vil legge igjen alle pengene. 

Noen ideer her? Er så redd for at alt skal bli et sabla rot med alle disse tingene. Ønsker å ha en rød tråd fra invitasjon kommer ut, som står I stil med dagen 

Anonymkode: e5625...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, ikje bry deg om det første svaret du fikk :P

Jeg vil anbefale pinterest, søk på feks "summer wedding" så kan du videre velge masse kategorier blant annet diy. 

Vi skal gifte oss 1.april, og endte etter mye vurdering på mørkeblå/grå/glitter som fargetema, og vintersnatt som tema. Dermed hadde vi stjerner og nordlys på invitasjonene, litt glitter i pynten, snøflak i ulikt materiale, osv. 

Tipset mitt er altså å søke etter inspirasjonsbilder på nett, så blir det enklere å lande på et tema som inneholder tingene dere liker. Når lokalet er så nøytralt er jo alt mulig! Så koselig :)

Anonymkode: 0e4a2...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et godt råd. Gift deg hos fogden og planlegg en sommerfest for dine venninner med bryllups temaet ditt. Iallefall gir over 50% av befolkningen beng i hvordan et bryllup arrangeres. Hvorfor i huleste gjøre det så fordømt komplisert?

Anonymkode: be150...98e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg husker ikke hvordan noen av invitasjonene jeg har fått ser ut eller om de matcher bryllups"temaet". Det viktigste er at du legger opp til at gjestene har det hyggelig der de blir sittende og at maten er god. Om "temaet" var lysegul eller knallrosa glitterbling er irrelevant, det viktigste er å bli gift og få feiret dagen med familie og venner.

Anonymkode: 5b0b9...5bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For vår del så gikk vi bare for farger og pynt vi syntes var fine, og endte til slutt opp med et mer eller mindre "stiltro" resultat, til tross for at det endte som en miks mellom romatisk/beachparty/50-talls retro. Fikk masse skryt for dekorasjoner og hvor "gjennomtenkt" alt var, men vi hadde bare valgt det vi synes var fint uten å tenke så mye på hva som passet til hva. (Gjennomført ugjennomført kanskje?)

Så, hvorfor ikke gå for glitter og glam OG rosa/gult/blått? Men som de andre over her skriver, om invitasjonen matcher takkekortet er det få som legger merke til. Og husk at det er DERES dag, og den skal være som DERE vil og ikke sånn som dere føler at den "burde" være. ("Må" jo ha ditten og "må" jo ha datten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør alt det dere har lyst til dere! Men hvis du vil ha en "rød tråd" gjennom det, så kanskje la det gå igjen først og fremst gjennom fargene? Små detaljer :) Hvis du feks lander på lys gul + glitter og glam, hva med å ha lysegule servietter, og bling på bordpynten? Blomstervaser, menyen, pynt i "boden", fryse isbiter med gule blomster i, kakekortene, gjesteboken, duker osv. Kan noen farger gå igjen i lekene? I favours hvis dere skal ha det? På sommeren kan du også plukke en del fine blomster i "riktige" farger. Alle slike smådetaljer vil være med på å få den røde tråden :) Ser noen har nevnt pinterest over her, henger meg på den. Der kan du finne masse inspirasjon og gode idèer, og kanskje du greier å konkretisere noen av dine egne idèer?
Og du! Ebay er genialt, hvis du ikke vil legge så mye i bordpynten!

Husk også å snakke med kommunen hvis du skal sende opp ballonger, og brannvesenet hvis dere skal ha rislamper/stjerneskudd eller lignende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går fargene som en rød tråd, vi skal ha mørkblå, lyslys rosa og sølv som farger. Ble disse fargene da min kjole blir veldig lys rosa og mannen i mørk blå dress. Men er nok jeg som bryr meg mest om den røde tråden, men er jo så kjekt når alt henger sammen, innbydelser, bordkort, dekorasjoner og klær i vårt tilfelle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...