Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

20 timer siden, MalloryK skrev:

Jeg bor ute på landet. Kanskje det er et marked for frisk luft i pose? Skal jeg satse på det synes dere?

Han får bilen. Du får oksygen pakket i en eksklusiv plastbeholder.

Endret av Jacklost
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Nettroll skrev:

La igjen en kommentar under nevnte innlegg og spurte om det var sponsa event, eller om teksten eventuelt inneholdt annonselenker som burde være merka. Tok bare noen få øyeblikk så var plutselig eventet både sponsa og innlegget inneholdt reklamelenker ;) merkelig at de som lever av å blogge ikke tar det meir seriøst. Også merkelig at Nelly ikke krever at bloggerne de samarbeider med er mer nøye med merkinger av spons? Håper også at bloggere forstår at de ikke FÅR 8 par gratis sko, for de må vel skatte for det??

Venninnen hennes som er med på det første bildet, pleier ikke å merke skikkelig på sin blogg hun heller. Er helt vanlig å prøve å snike seg unna. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jacklost skrev:

Han får bilen. Du får oksygen pakket i en eksklusiv plastbeholder.

:rulle: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pretty flowerbox var til stede på bloggevent med Nelly.com. Så det tilfeldig på Instagram hos en blogger som heter Maria Cassandra. Flere bilder av blomsterbøtta, ingen merking med at dette er reklame. Virker som om de blåser i kritikken de fikk...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus

Denne tråden kommer fremdeles ikke opp når jeg googler den. Den kommer ikke først opp selv om jeg legger til Kvinneguiden i søket. Jeg har ikke noe greie på det, men vil tro at siden her er mer besøkt enn den stakkars fotografens, som fikk æren av å ta bilde av bøttene.

Forøvrig skriver de på facebook-siden sin at de har fått mange gode tilbakemeldinger fra kundene sine, så nå er siden gjort om til norsk. Er det en premie til snille kunder, liksom? 

De skriver også at de setter pris på tilbakemeldinger og ber oss fortsette å fortelle dem vår mening... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sorbus skrev:

De skriver også at de setter pris på tilbakemeldinger og ber oss fortsette å fortelle dem vår mening... :hoho:

Han får bilen :reise:

Du får blomstrene :blomst:

Vi får god underholdning :danser:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... den bøtta er jo ikke noe fin, sånn objektivt sett? Svart og dyster og skjuler stilken helt. Hvem har lyst til å skjule blomster på den måten, og hvordan blir det high-end? Harry-end, more like it.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2017 den 18.18, Strixvaria skrev:

I fare for å avspore tråden, så synes jeg også jeg ser noen potensielle mønstre med disse blomsterdamene i retning av de som driver Festlige Ting. Dette firmaet har jo også hatt en stor sponserunde hos flere av de største bloggerne både i anledning bursdager og andre "begivenheter", og i kjent stil har flere av bloggerne "glemt" å merke det hele før i etterkant. Det skulle ikke forundre meg om begge disse bedriftene har en finger med i spillet om pynten av CBEs død-og-hodeskaller-bursdag, og det tenker jeg vi vil finne ut når "den store dagen" er her. Så da blir det overprisede blomsterkvaster stappet ned i en pappeske, og masse billig, masseprodusert ræl til pynt. Det er selvfølgelig lov å ha sin egen smak, men det er samtidig et paradoks særlig hos CBE som i sitt O' store oppussingsprosjekt ("fra ærverdig villa til fargeblindt kråkeslott") virkelig går over stokk og stein for å presentere en ny vinkling av seg selv; fra treningsnarkoman, kjernesunn sunnhetsforkjemper til skikkelig finfin forstadsfrue med villa, 2 (3?) stuer og et eget bibliotek (hvor sigarene skal brukes til pynt og biblioteket inneholder bøker ingen leser, for de har jo ikke tid må vite). Så jeg ser for meg Festlige Ting, Pretty Flowebox og det der kakefirmaet som CBE har fått kaker av tidligere. En eneste heidundrande reklamefest uten noen form for substans, hvor fokus ligger på reklame, spons og inntekt. Sikkert et trivelig sted å være gjest.. 

*snip*

Ville bare dra frem innlegget mitt igjen og poengtere at jeg fikk (delvis) rett angående død-og-hodeskaller-bursdagen til CBE. Ingen tegn til blomsterboksene, riktignok, men spons fra blant andre *drumroll* Festlige Ting - altså masseprodusert ræl i hauger og lass i hele lokalet. Og de kakedamene (Hancock, eller hva de nå heter) var heller ingen bombe. At kaken ikke ble spist og visstnok ligger i fryseren hos CBE er litt stusslig (jfr. bloggen), og jeg minnes i den sammenheng noen kommentarer som falt i bloggens kommentarfelt for et par år siden og som fikk MYE oppmerksomhet den gangen. De handlet om Beyonce og kilo, og smalt fra LKE - trenger jeg si mer?.. Fryktelig stusslig å bli invitert i bursdagsfest med DEN fine kaka, også ikke få spise av den. Altså, hva er vitsen med kake hvis den ikke skal spises? Skal LKE (og CBE?) passe på gjestenes rumper også nå? :lete:

Jeg bør få meg jobb som spådame.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Strixvaria skrev:

Ville bare dra frem innlegget mitt igjen og poengtere at jeg fikk (delvis) rett angående død-og-hodeskaller-bursdagen til CBE. Ingen tegn til blomsterboksene, riktignok, men spons fra blant andre *drumroll* Festlige Ting - altså masseprodusert ræl i hauger og lass i hele lokalet. Og de kakedamene (Hancock, eller hva de nå heter) var heller ingen bombe. At kaken ikke ble spist og visstnok ligger i fryseren hos CBE er litt stusslig (jfr. bloggen), og jeg minnes i den sammenheng noen kommentarer som falt i bloggens kommentarfelt for et par år siden og som fikk MYE oppmerksomhet den gangen. De handlet om Beyonce og kilo, og smalt fra LKE - trenger jeg si mer?.. Fryktelig stusslig å bli invitert i bursdagsfest med DEN fine kaka, også ikke få spise av den. Altså, hva er vitsen med kake hvis den ikke skal spises? Skal LKE (og CBE?) passe på gjestenes rumper også nå? :lete:

Jeg bør få meg jobb som spådame.

Eventuelt kan det kanskje være rester av kaka som ligger i fryseren? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym90059005 skrev:

Eventuelt kan det kanskje være rester av kaka som ligger i fryseren? 

Tviler. 90% av gjestene hadde live-oppdatering på snapchat og instagram gjennom hele kvelden. Kaka var urørt fra start til slutt. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Milio skrev:

Tviler. 90% av gjestene hadde live-oppdatering på snapchat og instagram gjennom hele kvelden. Kaka var urørt fra start til slutt. 

Ja, ikke vet jeg. Men om de faktisk hadde en stor pyntet kake til festen, som ingen fikk spise av, så er det så dumt at jeg har ikke ord. Og frua trenger vel ikke ta opp plass i fryseren til kaka heller, hvor sannsynlig er det at hun blir fysen på sukker og tiner seg litt kake på en tirsdagskveld...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Ja, ikke vet jeg. Men om de faktisk hadde en stor pyntet kake til festen, som ingen fikk spise av, så er det så dumt at jeg har ikke ord. Og frua trenger vel ikke ta opp plass i fryseren til kaka heller, hvor sannsynlig er det at hun blir fysen på sukker og tiner seg litt kake på en tirsdagskveld...

Lokalet var veldig stilig pyntet, det skal jeg innrømme. Nå er frua kjent for å pynte heller litt for mye, enn litt for lite.

Når det gjelder kaka tviler jeg på at noen ble nektet å spise den. Hvem gjør det liksom? Men kaka i seg selv ser jo så lite innbydende ut. Den ser ut som hobbyleire i barnehagen, hvor ungene har fått mikset sammen ulike farger. Litt sånn grålig farge med hint av blått, grønt og oransje. I tillegg skjønner jeg ikke poenget med slik glasur som renner ned i dråper på sidene. Minner meg om slim. Kaka ble reddet av nydelige blomster som dekor. Men, nei, den går nok hel i søpla. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker helt motsatt - veldig fin kake, men waaay to much pynt (og ikke ''pen'' pynt heller, bare plast og tull). :laugh:

Men altså, det er jo mulig at de spiste kake sent på kvelden, og frua har rester i fryseren. Noe annet er jo innmari sært og lite sannsynlig, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym90059005 skrev:

Eventuelt kan det kanskje være rester av kaka som ligger i fryseren? 

Hun har skrevet på bloggen at kaken ligger i fryseren, så da antar jeg jo at det er tilfellet. Ellers kunne hun jo ha skrevet "rester", "vi sparte på noen stykker av den fine kaka", eller noe i den retningen. Det er derfor jeg synes det hele virket så rart. At ingen skulle ha spist NOE kake i en bursdag er jo bare trist.

Synes kaka så god ut jeg, men så er jeg kanskje over gjennomsnittet glad i kake. :fnise:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Vilunich skrev:

https://www.deluxeflowerbox.no/

 

hvem kom først? Uansett - her får du mer for pengene da du får roser i sølv etc som varer... 

Synes disse var stygge også. Hvorfor skal de skjule nesten hele rosen?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Honey Dew skrev:

Synes disse var stygge også. Hvorfor skal de skjule nesten hele rosen?

Slik jeg ser det, er dette for folk som ikke liker roser, men digger pappbokser. Disse deluxene hadde jo også spraymalt rosene. Ikke noe jeg ville brukt penger på, men så elsker jeg roser da, med blad, stilk og naturlig farge.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pinkee skrev:

Slik jeg ser det, er dette for folk som ikke liker roser, men digger pappbokser. Disse deluxene hadde jo også spraymalt rosene. Ikke noe jeg ville brukt penger på, men så elsker jeg roser da, med blad, stilk og naturlig farge.

Jeg også

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det fungerte dårlig med forsidebilde med blomster i sort og hvitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...