Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Onbothsides
11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Tilfeldig gave til alle bloggermennene?

Jeg mener "tilfeldig", det er nok planlagt😊 Men syns jo at når alle bloggerne har glemt å merke så ligger det nok noe annet bak som kanskje vi ikke vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig flaut og pinlig med brevet fra Mr X. Trodde de virkelig at noen ville gå på dette? Det er jo mer klisjefylt enn en billig kioskroman. :laugh:

Endret av Kelsi
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pretty? Disse er jo søppelbøtter uten lokk. De har ihvertfall gjort det enkelt for folk. Hvis den som har mottatt blomstene ikke vil ha de og vil kaste i søpla er de allerede der. 

Endret av elora
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Onbothsides skrev:

Jeg mener "tilfeldig", det er nok planlagt😊 Men syns jo at når alle bloggerne har glemt å merke så ligger det nok noe annet bak som kanskje vi ikke vet?

CBE merket ikke klokken før Freiastuntet, noe som den burde vært (og ble derfor ettermerket). Dessuten ser jeg ikke hvilken betydning det skal ha om det er noe som ligger bak. Om du har fått noe for å vise det frem på bloggen, så er det reklame. Og reklame skal merkes.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en suppe. Jeg synes idéen er god, men prisen er alt for høy (1250???). Og helt klart merkelig markedsføring. Nettsiden kunne vært bedre også. Jeg vet ikke helt om det er marked for disse blomstene i Norge...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Onbothsides skrev:

Jeg mener "tilfeldig", det er nok planlagt😊 Men syns jo at når alle bloggerne har glemt å merke så ligger det nok noe annet bak som kanskje vi ikke vet?

"Glemt å merke"? :Knegg: Joda. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Hjemmesiden:

  • You are welcome to use the beautiful hat box to whatever storage you prefer when the roses are not fresh anymore.

Liker at de må presisere at du får bruke boksen til andre ting etterpå. Som om forbrukeren forventet å måtte levere den fra seg eller noe. For 1250kr skal man faenmeg få bruke den pappeska til hva man vil.

Ellers MÅ du følge deres rutiner for vanning av blomster. Da skal de holde en uke. Kanskje til og med TO uker om du flytter blomstene til et kaldt sted HVER kveld. Blomstene må for GUDS SKYLD ikke stå i vinduet, eller ved peisen eller noe sted de kan få varme eller sollys. Og du må vanne de i PAPPESKEN.  

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Onbothsides skrev:

Jeg mener "tilfeldig", det er nok planlagt😊 Men syns jo at når alle bloggerne har glemt å merke så ligger det nok noe annet bak som kanskje vi ikke vet?

https://forbrukerombudet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukerombudets-veiledning-merking-reklame-sosiale-medier#chapter-2-1

her står alt man trenger å vite. Det er vel relativt enkelt å lese seg til at slike blomstergaver skal merkes. Selv om bloggerne eller bloggermennene har fått blomstebøttene som gave og ikke fått ekstra betalt for å vise det fem, skal det merkes. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske rart at alle disse bloggerne som samtidig har mottatt blomster i en søbbelbøtte lenge før salgsstart, også tidligere har mottatt brev fra Forbrukerombudet med full rettledning på hvordan de skal merke markedsføring korrekt. 
Snusk, og vondt i viljen. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
8 minutter siden, pøbelsara skrev:

https://forbrukerombudet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukerombudets-veiledning-merking-reklame-sosiale-medier#chapter-2-1

her står alt man trenger å vite. Det er vel relativt enkelt å lese seg til at slike blomstergaver skal merkes. Selv om bloggerne eller bloggermennene har fått blomstebøttene som gave og ikke fått ekstra betalt for å vise det fem, skal det merkes. 

Har lest der. Men helt i grenseland så kan vel ingen kreve at de skal merke noe de får i gave fra mannen sin uansett. Jeg sier ikke at dette ikke er feil eller at det kan være noe triksy der. Men om Anna feks vil vise frem øredobber hun fikk til jul av Jan så er det vel strengt talt ikke noe hun får fordel av annet enn at hun fikk de av Jan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Onbothsides skrev:

Har lest der. Men helt i grenseland så kan vel ingen kreve at de skal merke noe de får i gave fra mannen sin uansett. Jeg sier ikke at dette ikke er feil eller at det kan være noe triksy der. Men om Anna feks vil vise frem øredobber hun fikk til jul av Jan så er det vel strengt talt ikke noe hun får fordel av annet enn at hun fikk de av Jan. 

Det er helt klart at dette ikke er grenseland. Hvis mennene til kjente bloggere får en gave de skal gi videre til sin berømte bloggerkone, er det klart at dette går innunder denne bestemmelsen. Les §3. 

Hvis Anna Rasmussen mann får en gave fordi han har en kone som blogger, skal dette  merkes. Det er ikke grenseland. Det er en helt klar regel. Hvis mannen til Anna Rasmussen ikke hadde fått gratis øredobber til kona hvis hun ikke hadde vært en stor blogger, så skal det merkes det øyeblikket det skrives om. Jeg tror også det skal oppgis til beskatning hvis gaven er verdt mer enn rundt 1000,- helt uavhengig om det blogges om eller ikke. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Onbothsides skrev:

Leste den. Og leste punkt 4.2

Punkt 4.2 gjelder ikke hvis mannen har fått den i gave fordi konen er en berømt blogger. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
6 minutter siden, pøbelsara skrev:

Punkt 4.2 gjelder ikke hvis mannen har fått den i gave fordi konen er en berømt blogger. 

Jeg har ikke lest alle blomsterinnleggene så vet ikke om det er linker i de, men hvis det ikke er linker i de så er det kan de slippe greit gjennom for dette. Det står ikke i punkt 4.2 at de ikke kan få gavene kun fordi de er sammen med en blogger. Å tyde slike regler og jus generelt er ganske innfløkt, det kan vrenges alle veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Onbothsides skrev:

Jeg har ikke lest alle blomsterinnleggene så vet ikke om det er linker i de, men hvis det ikke er linker i de så er det kan de slippe greit gjennom for dette. Det står ikke i punkt 4.2 at de ikke kan få gavene kun fordi de er sammen med en blogger. Å tyde slike regler og jus generelt er ganske innfløkt, det kan vrenges alle veier. 

Nei, det kan det ikke. Det er ikke lov. Jusen er ikke infløkt her. Hvis noen velger å gi en gave til fotballfruemannen(tilfeldig valgt bloggerektefelle valg som eksempel for å illustrere) i håp om at han skal gi den til kona for at hun skal vise/ omtale det på bloggen, skal det oppgis som reklame når det omtales og det skal dessuten oppgis som inntekt.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...