Gå til innhold

Hva vil han egentlig?


Elnais

Anbefalte innlegg

Vi har ikke snakket sånn veldig mye om det, eller, JEG har snakket mye om det, men uten så mye respons. Vi har snart vært sammen i 13 år, har 3 barn sammen, hus og bil. Forholdet går litt opp ned som det gjerne gjør etter så lang tid og små barn inni bildet, og vi har vært forlovet i snart 7 år.. Jeg vil jo veldig gjerne gifte meg, men får ikke noe fornuftig svar fra han. Vi er på samme side når det kommer til at vi ønsker andre ting på plass først, som nytt hus, økonomi og at vi føler forholdet er på rett spor igjen (slitne småbarnsforeldre).. Greia er at jeg klarer ikke å vite om han i det hele tatt vil gifte seg, noensinne.. Han klarer ikke svare på dette! Jeg elsker han over alt og vi har et veldig trygt og stabilt forhold, men dette skjønner jeg bare ikke noe av.. Det gjør samtidig så utrolig vondt når vi blir spurt av venner til enhver tid når vi skal få ut fingern å gifte oss, for jeg vet virkelig ikke hva jeg skal svare. Flere ganger har jeg bare lyst til å begynne å grine når vi får spørsmålet, men sier heller bare at de får spørre han. Håper jo da at han kan tenke litt mer over dette når han blir spurt sånn, men det er tydeligvis ikke nok. Blir jo for meg et veldig sårt tema.. Noen tips? Ønsker selvsagt ikke at han skal gjøre det bare fordi jeg virkelig ønsker det, men trenger å vite hva han egentlig tenker her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bare finne en dato, og begynne planleggingen?

Anonymkode: ba9b7...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke forklare han hvor mye du ønsker dette?  

Han bør jo ha relativt sterk begrunnelse for hvorfor han ikke ønsker å gifte seg. Dere er forpliktet resten av livet uansett. Så at han kan være så stor motstander av å gifte seg skjønner jeg egentlig ikke.. Om det er i kirka eller på tinghuset.

Dere er også forlovet, noe som virkelig burde veie i din favør i denne saken. 

Sett dere ned , snakk sammen. Legg frem din side, lytt til hans. Jeg er helt sikker på at dere finner en løsning!

 

Lykke til

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier jo selv at dere er enige om å ikke gifte dere før visse ting er i boks. Det som mangler er at du må bestemme deg for om du faktisk egentlig er enig med ham i dette, det virker ikke helt slik. Men er det på grunn av egne følelser at du nå begynner å bli uenig med ham, eller på grunn av omgivelsenes forventninger? Er det på grunn av omgivelsenes forventninger, så bør kanskje heller dere to sette dere ned sammen for å finne et felles, diplomatisk/krasst svar til nysgjerrigperene.

Anonymkode: c4a88...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har kanskje vært sammen så lenge at vitsen er litt borte? Bortsett fra å fikse økonomiske greier.

Anonymkode: 15c22...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...