Gå til innhold

Barnevern. Tv 2.


Gjest Supersol

Anbefalte innlegg

14 timer siden, slagelse skrev:

Dette var ikke en saklig og riktig begrunnelse. Til opplysning så er det mange som opplever at denne loven blir brutt i altfor mange tilfeller. 

Hvis det er akutt behov så fjerner de dem

Anonymkode: a79a5...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er akutt behov så fjerner de dem

Anonymkode: a79a5...9b1

Etter lov-verket så skal de det. Men vi vet at barnevernet ikke alltid følger loven. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar Kleppe (bl. flere i en paneldebatt om barnevernet) med fornuftig tale om barnevernsindustrien med tusenvis av ansatte og sakkyndige innblandet i galskapen.

Fokus på Barnevernet Debatt 25.08.15 del 1
https://youtu.be/ZgcRmYDVSak?list=PLTam9otuy7FlgqNabeFmLukoeak_rKLGt&t=1487

 

Anonymkode: 6e66b...712

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vidar Kleppe (bl. flere i en paneldebatt om barnevernet) med fornuftig tale om barnevernsindustrien med tusenvis av ansatte og sakkyndige innblandet i galskapen.

Fokus på Barnevernet Debatt 25.08.15 del 1
https://youtu.be/ZgcRmYDVSak?list=PLTam9otuy7FlgqNabeFmLukoeak_rKLGt&t=1487

 

Anonymkode: 6e66b...712

Støttes. Den dagen barnevernet begynner å følge loven skal de få min respekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar Kleppe (bl. flere i en paneldebatt om barnevernet) med fornuftig tale om barnevernsindustrien med tusenvis av ansatte og sakkyndige innblandet i galskapen.

Fokus på Barnevernet Debatt 25.08.15 del 1
https://youtu.be/ZgcRmYDVSak?list=PLTam9otuy7FlgqNabeFmLukoeak_rKLGt&t=1487


Flere taler fra Oslo-demonstrasjonen mai 2016
"hva er det myndighetene driver med....ubegripelig...terroriserer folket...."
(individuelle linker til de forskjellige talerne i teksten)
Protest against Barnevern 28 05 2016 in Oslo, full version, no texting, Video 1
https://youtu.be/-mBdXbb-eDA?t=926

 

Anonymkode: 6e66b...712

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GoldenLioness
9 timer siden, slagelse skrev:

Det hjelper ikke deg å være spydig. Og det hjelper deg heller ikke å beskylde meg for synsing ettersom jeg også har lagt ut dokumentasjon for det jeg har sagt. Det er jo litt merkelig at dere bv tilhengere beskylder min dokumentasjon for å være vas, svada og useriøs når du personlig går god for et blogginnlegg. Det blogginnlegget blir altså godtatt som fakta, men statistikker og forskning på barnevernets arbeid blir altså avfeid. Jeg har også lagt merke til at når dere har lagt ut artikler fra Dagbladet, VG og TV2 som har vært fordelaktig for barnevernet blir dette godtatt som fakta. Men når jeg har gjort det på tross av at det har bevist barnevernets ugjerninger blir det enten ikke kommentert ellers så blir det avfeid som løgnaktig og useriøst. Og da tør du altså å beskylde meg for å være farget - på tross av at jeg har kunnskapen og erfaringen om hvordan barnevernet fungerer. Og vet du, det som er så fascinerende her inne som jeg har påpekt før er hvor lett det er å sette bv tilhengerne på plass og parkere dere. Dere har ingenting å komme med av fakta, men kun synsinger og useriøse innlegg om barnevernets ofre. Og som jeg har sett tidligere så tåler dere ikke å få kritiske spørsmål om barnevernet. Da melder man seg altså bort eller kommer med useriøse personangrep istedet. 

Er ikke spydig. Du sitter der og skriver som om du har masse innside informasjon om saker du ikke har forutsetninger til å vite noen detaljer om. 

Du er enkelt og greit farget av din egen erfaring og ærlig talt så virker det som om du burde oppsøke psykolog for å nøste opp i barndomstraumene dine fremfor å prøve å rettferdiggjøre hvorfor barnevernet burde legges ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GoldenLioness skrev:

Er ikke spydig. Du sitter der og skriver som om du har masse innside informasjon om saker du ikke har forutsetninger til å vite noen detaljer om. 

Du er enkelt og greit farget av din egen erfaring og ærlig talt så virker det som om du burde oppsøke psykolog for å nøste opp i barndomstraumene dine fremfor å prøve å rettferdiggjøre hvorfor barnevernet burde legges ned. 

Bare vær ærlig. Du er spydig. Det er ikke noe vits å lyve om det. Og du er enkelt og greit farget av dine egne løgner om hvor fantastiske barnevernet er hvor du prøver å rettferdig-gjøre dette ved å legge "sannhet" frem på tross av at jeg har lagt frem solid dokumentasjon. Og igjen har du bevist mitt poeng ettersom du har ignorert hva jeg har lagt frem. Ingenting er blitt kommentert. Hva sier det? Saklig begrunnelse etterspørres på hvorfor du ikke godtar sannheten og at det tydeligvis er greit å gå på person istedet for å snakke sak. Jeg forventer også at du forteller hvorfor vi skal ha et korrupt barnevern. 

Endret av slagelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg få barnevernet etter meg da? Nå er jeg spent :)

Anonymkode: 90328...3e4

For hva som helst. En bekymringsmelding er nok, og en slik kan alle sende. Ikke tro du er noe bedre.

Anonymkode: b96c1...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
7 timer siden, slagelse skrev:

Bare vær ærlig. Du er spydig. Det er ikke noe vits å lyve om det. Og du er enkelt og greit farget av dine egne løgner om hvor fantastiske barnevernet er hvor du prøver å rettferdig-gjøre dette ved å legge "sannhet" frem på tross av at jeg har lagt frem solid dokumentasjon. Og igjen har du bevist mitt poeng ettersom du har ignorert hva jeg har lagt frem. Ingenting er blitt kommentert. Hva sier det? Saklig begrunnelse etterspørres på hvorfor du ikke godtar sannheten og at det tydeligvis er greit å gå på person istedet for å snakke sak. Jeg forventer også at du forteller hvorfor vi skal ha et korrupt barnevern. 

Hehe, morsomt hvordan du egentlig bare kopierer alle innlegg som er "pro barnevernet" og bare snur dem til din egen versjon. Men jeg må nesten slutte å svare på innlegg fra deg. Minner meg om en person jeg en gang kjente som var schizofren og som hadde samme meninger som deg vedrørende barnevernet. At de var korrupte og var ute etter å "kidnappe" barn.

Klart; denne personen var en kvinne som fikk et barn som hun over tid ødela. Barnet ble ofte etterlatt til seg seg fra 3 års alder, så moren ruset og dra med seg menn etter menn hjem etter fylleturer, barnevaktene var alkoholikere med like ødelagte barn. Dette barnet måtte bli voksen som barnehageunge. Det lagde egen mat, vasket og ryddet. Det lurte på hvorfor mamma ofte var syk og spydde på morgenkvisten(god blanding av hasj, øl og sprit). 

Hun husket selvsagt kun de gode stundene. Da hun var klar i hodet og sang nattaviser og barnet smilte glad og trygg. For den ene kvelden. Eller da hun kjøpte smil med godteri og tegnefilmer etter å ha skreket og hylt som en besatt om at verden er ond og Gud hadde personlig vendetta mot henne det barnet lå sammenkrøllet i en krok og ikke forsto hvor mamma hadde blitt av. 

Dette var på 80 tallet når mor liksom var den beste å være hos. Og få så jo denne siden av henne. Barnevernet var inne i bildet, men hun var en god skuespiller når det gjaldt. Barnet var selvsagt trofast og lojal mot moren. Inntil det ble stort nok til å innse at moren ikke var normal. Og selv tok intitiativ til å flytte ut og faktisk gå frem for at moren skulle miste omsorgen og alle rettigheter. 

Hun så ikke barnet sitt igjen. Det er over 15 år siden.

Men hun mener at det da var barnevernet som var korrupt og hadde plantet ideer oppe i hodet til barnet. Hun var helt virkelighetsfjern og så på seg selv som den beste og mest kjærlige moren. Ingen tvil om at hun elsker barnet, men hun så ikke sine egne mangler og at barnet led daglig med psykisk terror fra henne pga tilstanden og ikke mist pga rus og alkoholisme. Hun utsatte barnet for farer uten å vite det fordi hun var i psykose eller ruset. 

Allikevel har hun helt like meninger som deg.

Fasinerende det der. Å leve i en verden der alle er imot en og alle har konspirasjonsplaner direkte mot en selv. Dagens agenda hos barnevernet: Ta så mange barn fra foreldre som mulig fordi det er morro....eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GoldenLioness skrev:

Hehe, morsomt hvordan du egentlig bare kopierer alle innlegg som er "pro barnevernet" og bare snur dem til din egen versjon. Men jeg må nesten slutte å svare på innlegg fra deg. Minner meg om en person jeg en gang kjente som var schizofren og som hadde samme meninger som deg vedrørende barnevernet. At de var korrupte og var ute etter å "kidnappe" barn.

Klart; denne personen var en kvinne som fikk et barn som hun over tid ødela. Barnet ble ofte etterlatt til seg seg fra 3 års alder, så moren ruset og dra med seg menn etter menn hjem etter fylleturer, barnevaktene var alkoholikere med like ødelagte barn. Dette barnet måtte bli voksen som barnehageunge. Det lagde egen mat, vasket og ryddet. Det lurte på hvorfor mamma ofte var syk og spydde på morgenkvisten(god blanding av hasj, øl og sprit). 

Hun husket selvsagt kun de gode stundene. Da hun var klar i hodet og sang nattaviser og barnet smilte glad og trygg. For den ene kvelden. Eller da hun kjøpte smil med godteri og tegnefilmer etter å ha skreket og hylt som en besatt om at verden er ond og Gud hadde personlig vendetta mot henne det barnet lå sammenkrøllet i en krok og ikke forsto hvor mamma hadde blitt av. 

Dette var på 80 tallet når mor liksom var den beste å være hos. Og få så jo denne siden av henne. Barnevernet var inne i bildet, men hun var en god skuespiller når det gjaldt. Barnet var selvsagt trofast og lojal mot moren. Inntil det ble stort nok til å innse at moren ikke var normal. Og selv tok intitiativ til å flytte ut og faktisk gå frem for at moren skulle miste omsorgen og alle rettigheter. 

Hun så ikke barnet sitt igjen. Det er over 15 år siden.

Men hun mener at det da var barnevernet som var korrupt og hadde plantet ideer oppe i hodet til barnet. Hun var helt virkelighetsfjern og så på seg selv som den beste og mest kjærlige moren. Ingen tvil om at hun elsker barnet, men hun så ikke sine egne mangler og at barnet led daglig med psykisk terror fra henne pga tilstanden og ikke mist pga rus og alkoholisme. Hun utsatte barnet for farer uten å vite det fordi hun var i psykose eller ruset. 

Allikevel har hun helt like meninger som deg.

Fasinerende det der. Å leve i en verden der alle er imot en og alle har konspirasjonsplaner direkte mot en selv. Dagens agenda hos barnevernet: Ta så mange barn fra foreldre som mulig fordi det er morro....eller?

 

Nå er det slik at det er lagt ut dokumentasjon på hvordan barnevernet er. Og det er jo fascinerende hvordan du prøver å lure deg unna de fakta som er lagt ut av dokumentasjon. Du er flink til å bevise mine poeng med tanke på at du ikke liker de kritiske spørsmålene du får og unngår å svare på dem. Så da spør jeg igjen: Kan du komme med din saklige begrunnelse på hvorfor vi skal ha et korrupt barnevern? Og dette er siste sjanse du får til å være saklig før jeg rapporterer til admin. Personangrep aksepteres ikke. Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 

Endret av slagelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, slagelse skrev:

Nå er det slik at det er lagt ut dokumentasjon på hvordan barnevernet er. Og det er jo fascinerende hvordan du prøver å lure deg unna de fakta som er lagt ut av dokumentasjon. Du er flink til å bevise mine poeng med tanke på at du ikke liker de kritiske spørsmålene du får og unngår å svare på dem. Så da spør jeg igjen: Kan du komme med din saklige begrunnelse på hvorfor vi skal ha et korrupt barnevern? Og dette er siste sjanse du får til å være saklig før jeg rapporterer til admin. Personangrep aksepteres ikke. Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 

Jeg er en annen ab, men ingen her trenger å begrunne hvorfor vi skal ha et korrupt barnevern når vi ikke synes at vi har et korrupt barnevern. At du tror at vi har det, får være ditt problem.

Anonymkode: be7b0...5ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2017 den 11.04, AnonymBruker skrev:

Hva sier om det norske skoletrestammeverket at ansatte banner? 

Anonymkode: f19b2...c42

Du har oppfunnet et ord som ikke eksisterer, føles det godt for deg? Hva sier du om saksbehandlere i BV som sender barn/ungdom tilbake til overgripere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.2.2017 den 6.19, GoldenLioness skrev:

Hehe, morsomt hvordan du egentlig bare kopierer alle innlegg som er "pro barnevernet" og bare snur dem til din egen versjon. Men jeg må nesten slutte å svare på innlegg fra deg. Minner meg om en person jeg en gang kjente som var schizofren og som hadde samme meninger som deg vedrørende barnevernet. At de var korrupte og var ute etter å "kidnappe" barn.

Klart; denne personen var en kvinne som fikk et barn som hun over tid ødela. Barnet ble ofte etterlatt til seg seg fra 3 års alder, så moren ruset og dra med seg menn etter menn hjem etter fylleturer, barnevaktene var alkoholikere med like ødelagte barn. Dette barnet måtte bli voksen som barnehageunge. Det lagde egen mat, vasket og ryddet. Det lurte på hvorfor mamma ofte var syk og spydde på morgenkvisten(god blanding av hasj, øl og sprit). 

Hun husket selvsagt kun de gode stundene. Da hun var klar i hodet og sang nattaviser og barnet smilte glad og trygg. For den ene kvelden. Eller da hun kjøpte smil med godteri og tegnefilmer etter å ha skreket og hylt som en besatt om at verden er ond og Gud hadde personlig vendetta mot henne det barnet lå sammenkrøllet i en krok og ikke forsto hvor mamma hadde blitt av. 

Dette var på 80 tallet når mor liksom var den beste å være hos. Og få så jo denne siden av henne. Barnevernet var inne i bildet, men hun var en god skuespiller når det gjaldt. Barnet var selvsagt trofast og lojal mot moren. Inntil det ble stort nok til å innse at moren ikke var normal. Og selv tok intitiativ til å flytte ut og faktisk gå frem for at moren skulle miste omsorgen og alle rettigheter. 

Hun så ikke barnet sitt igjen. Det er over 15 år siden.

Men hun mener at det da var barnevernet som var korrupt og hadde plantet ideer oppe i hodet til barnet. Hun var helt virkelighetsfjern og så på seg selv som den beste og mest kjærlige moren. Ingen tvil om at hun elsker barnet, men hun så ikke sine egne mangler og at barnet led daglig med psykisk terror fra henne pga tilstanden og ikke mist pga rus og alkoholisme. Hun utsatte barnet for farer uten å vite det fordi hun var i psykose eller ruset. 

Allikevel har hun helt like meninger som deg.

Fasinerende det der. Å leve i en verden der alle er imot en og alle har konspirasjonsplaner direkte mot en selv. Dagens agenda hos barnevernet: Ta så mange barn fra foreldre som mulig fordi det er morro....eller?

 

Du lever tydeligvis i en fantasiverden selv!  Du snakker om diagnosen schizofreni.. En sykdom som du ikke vet noe om. Du innbiller deg altså at du kan diagnosere et menneske som du ikke kjenner? Du er rett og slett dum! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
1 time siden, Snuppi skrev:

Du lever tydeligvis i en fantasiverden selv!  Du snakker om diagnosen schizofreni.. En sykdom som du ikke vet noe om. Du innbiller deg altså at du kan diagnosere et menneske som du ikke kjenner? Du er rett og slett dum! 

Hva raver du om?

Hva vet du om hva jeg vet om schizofreni? Poenget er at hun ikke var i stand til å ta vare på barnet. Hun selv trodde det. Selv om barnet led. Selv på medisin der hun var "normal", men hu var jo frisk hver gang pillene virket og sluttet på dem. I tillegg var hun bipolar og misbrukte både rus og alkohol. Hadde det vært opp til henne hadde barnet vært hos henne. Barnet selv valgte å komme seg bort fordi hun nektet å gå på medisiner gå ble ravende gal. 

Mange foreldre som mister omsorgen lever like mye i en sånn fantasiverden der de selv mener de er verden beste foreldre uansett. "Blod er tykkere enn vann. Jeg har eierskap på barnet fordi det er av mitt blod. Drit i at barnet kan få varige mén så lenge jeg som mor/far ikke "drites" ut for omgivelsene om de faktisk ikke er skikket til å oppdra et barn og potensielt ødelegger og frarøver barnet en trygg oppvekst."

"Du er dum"? Takes one to know one.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snuppi skrev:

Du lever tydeligvis i en fantasiverden selv!  Du snakker om diagnosen schizofreni.. En sykdom som du ikke vet noe om. Du innbiller deg altså at du kan diagnosere et menneske som du ikke kjenner? Du er rett og slett dum! 

Hva f.. Vet du om hva andre brukere har har kjennskap til eller ikke?? Skremmende at sånne som deg jobbet i skoleverket. Hvem har sagt noe om å diagnostisere? Bruker skrev at "det minner om" stor forskjell på det og si at du har en diagnose. 

Anonymkode: 0f1a6...364

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.2.2017 den 14.06, AnonymBruker skrev:

Jeg er en annen ab, men ingen her trenger å begrunne hvorfor vi skal ha et korrupt barnevern når vi ikke synes at vi har et korrupt barnevern. At du tror at vi har det, får være ditt problem.

Anonymkode: be7b0...5ee

Det er ikke mitt problem å tro det. Det er deres problem som ikke klarer å svare på hvorfor vi skal ha det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, GoldenLioness skrev:

Hva raver du om?

Hva vet du om hva jeg vet om schizofreni? Poenget er at hun ikke var i stand til å ta vare på barnet. Hun selv trodde det. Selv om barnet led. Selv på medisin der hun var "normal", men hu var jo frisk hver gang pillene virket og sluttet på dem. I tillegg var hun bipolar og misbrukte både rus og alkohol. Hadde det vært opp til henne hadde barnet vært hos henne. Barnet selv valgte å komme seg bort fordi hun nektet å gå på medisiner gå ble ravende gal. 

Mange foreldre som mister omsorgen lever like mye i en sånn fantasiverden der de selv mener de er verden beste foreldre uansett. "Blod er tykkere enn vann. Jeg har eierskap på barnet fordi det er av mitt blod. Drit i at barnet kan få varige mén så lenge jeg som mor/far ikke "drites" ut for omgivelsene om de faktisk ikke er skikket til å oppdra et barn og potensielt ødelegger og frarøver barnet en trygg oppvekst."

"Du er dum"? Takes one to know one.....

Bare fordi at du er uenig med en debattant betyr ikke at du har rett til å diagnotisere dem med en så alvorlig diagnose. :)  Det å ha erfaring med noen er ikke det samme som å "vite". Erfaring er gull verdt. Neste gang du forsøker med slike sidesprang vil du bli rapportert. Da regner jeg med at du har forstått beskjeden. 

Jeg etterlyste forresten din saklige begrunnelse på hvorfor vi skal ha et korrupt barnevern. 

Endret av slagelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...