Gå til innhold

Er det ulovlig å ta abort i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid, fant det ikke ut før det var for sent med abort. Jeg tror det beste er å dra til utlandet og ta abort. Jeg vet det er mulig, men er dette ulovlig?

Vil også si at jeg har tenkt gjennom det, og situasjonen min er veldig vanskelig. Ønsker helst å få svar på spørsmålet uten for mange fordømmelser. Meninger om det er greit, men vær så snill vær sakelige med meg.

Anonymkode: 345c4...203

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei

Selv ikke når det var forbudt med abort i Norge (den gang en måtte søke til nemdene) var det forbudt.

Kan ikke si at jeg støtter deg fullt ut, men ditt liv ditt valg og til syvende og sist er det ikke jeg som er din dommer.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Nei

Selv ikke når det var forbudt med abort i Norge (den gang en måtte søke til nemdene) var det forbudt.

Kan ikke si at jeg støtter deg fullt ut, men ditt liv ditt valg og til syvende og sist er det ikke jeg som er din dommer.

Lykke til.

Tusen takk for svar. Regner ikke med støtte, spesielt siden dere ikke kjenner situasjonen.

Anonymkode: 345c4...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei? Du kan vel søke om senabort i Norge, dersom det er tungtveiende grunner.

Ellers må jeg si at å få barn er som oftest ikke verdens undergang. Men som du påpeker, vi kjenner ikke situasjonen din.

Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Silje Lien skrev:

Hvor langt er du på vei? Du kan vel søke om senabort i Norge, dersom det er tungtveiende grunner.

Ellers må jeg si at å få barn er som oftest ikke verdens undergang. Men som du påpeker, vi kjenner ikke situasjonen din.

Lykke til.

Det er 17 uker... Jeg er verken fysisk eller psykisk syk. Men vet det er mulig. Kanskje jeg skal spørre.

Vet dere om foreldre eller andre i ettertid kan finne ut at jeg har tatt abort? Eller vil det kunne være min privatsak?

Anonymkode: 345c4...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke ulovlig. Du kan jo feks dra til Sverige?

Anonymkode: 0dc89...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ulovlig.

Man kan for eksempel straffes for sexkjøp i utlandet når man kommer hjem, selv om sexkjøp er lovlig i landet man var i.

Anonymkode: 63de1...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 17 uker... Jeg er verken fysisk eller psykisk syk. Men vet det er mulig. Kanskje jeg skal spørre.

Vet dere om foreldre eller andre i ettertid kan finne ut at jeg har tatt abort? Eller vil det kunne være min privatsak?

Anonymkode: 345c4...203

Du burde hvertfall ringe sykehuset umiddelbart, for om du er 17 uker på vei har du dårlig tid, om du skal få innvilget abort. Hvor gammel er du?

Anonymkode: 7c8b4...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du burde hvertfall ringe sykehuset umiddelbart, for om du er 17 uker på vei har du dårlig tid, om du skal få innvilget abort. Hvor gammel er du?

Anonymkode: 7c8b4...c35

Vil ikke oppgi alder, men er myndig. 

Anonymkode: 345c4...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ulovlig og ingen kan finne ut av det i ettertid med mindre du samtykker til det.

 

lykke til!

Anonymkode: 15319...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke oppgi alder, men er myndig. 

Anonymkode: 345c4...203

Da vil ingen få vite om det i ettertid.

Anonymkode: 7c8b4...c35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I England kan du ta abort inntil du er 24 uker på vei. Er ikke noe jeg ville gjort selv men du kjenner din situasjon best.

Håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ulovlig og ingen kan finne ut av det i ettertid med mindre du samtykker til det.

 

lykke til!

Anonymkode: 15319...7b4

Takk. Gynekolog se det i ettertid? Og altså bare om jeg samtykker? Hva om man er i utlandet, f.eks midtøsten, trenger man samtykke der også?

Anonymkode: 345c4...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er 17 uker på vei så skal man ha en innmari god grunn til å ta abort. Du er nesten halvveis i svangerskapet..

Anonymkode: 9b3f8...999

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev:

I England kan du ta abort inntil du er 24 uker på vei. Er ikke noe jeg ville gjort selv men du kjenner din situasjon best.

Håper det ordner seg for deg.

Skal ta så fort som mulig. Bebien min blir jo mer og mer menneske for hver dag... Og vet det vil kanskje være vondt for den om den er stor.

Anonymkode: 345c4...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Gynekolog se det i ettertid? Og altså bare om jeg samtykker? Hva om man er i utlandet, f.eks midtøsten, trenger man samtykke der også?

Anonymkode: 345c4...203

Det vet jeg ikke. Kan bare si at i Norge så er det sånn. Helsepersonell kan ikke oppgi opplysninger om deg med mindre du ønsker det selv. Kan selvsagt alltid skje en glipp. Det er ikke så sannsynlig at noen finner ut av det med mindre du forteller det til en lege hjemme. Du kan jo risikere at helsepersonell spør deg om historikk da. Om du har vært gravid før eller tatt abort.

Anonymkode: 15319...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perle skrev:

Nei. 

Hva skal "de"liksom gjøre? 

Vet ikke. Jeg må vel ta mekanisk abort. Og da kan man kanskje lege se det?

Anonymkode: 345c4...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...