Gå til innhold

Nok om Islam og muslimer, la oss heller snakke om den norske urkulturen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns at nordmenn er veldig flinke til å kritisere muslimer og Islam, la oss heller snakke om den urkulturen i det norske samfunnet. Deres livsstil og deres levesett, og tankesett, som ofte påminner om primitive vesener.

- den primitive seksualiseringen i det norske samfunnet, der alle har sex med alle, og barn fødes utenfor ekteskap

dette påminner om kulturen i dyreverden, der griser har sex med hundrevis av andre griser, og en vet ikke hvem som er faren til barnet.

-i den norske kulturen er det ingen respekt for foreldre. Barn kan ta med kjærester hjem, og ha sex i rommet, mens foreldre og søsken sitter i stuen og hører alt. Utrolig respektløst.

- foreldre blir dumpet i eldrehjem/gamlehjem, og barn bryr seg ikke om dem og viser null respekt for de eldre....

- alkohol er nordmenns store kjærlighet, noe som går tilbake til urtiden. Det moderne mennesket skal egentlig gi avkall på alkohol, mens nordmenn hoper i seg det kreftfremkallende drikket i bøtter og spann.

- nordmenn er veldig flinke til å kritisere andre nasjoner og religioner, men når det kommer til dem selv, så er de full av shit.

Listen er lang, og jeg anmoder andre å føye på mer.....

 

Anonymkode: 7cafb...f58

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns at nordmenn er veldig flinke til å kritisere muslimer og Islam, la oss heller snakke om den urkulturen i det norske samfunnet. Deres livsstil og deres levesett, og tankesett, som ofte påminner om primitive vesener.

- den primitive seksualiseringen i det norske samfunnet, der alle har sex med alle, og barn fødes utenfor ekteskap

dette påminner om kulturen i dyreverden, der griser har sex med hundrevis av andre griser, og en vet ikke hvem som er faren til barnet.

Alle har ikke sex med alle, og det gjør ingenting om barn fødes utenfor ekteskap. Problemet ditt er at du tar religiøs umoral som utgangspunkt her. Det er bra at folk blir mer seksuelt frigjorte. I altfor lang tid har religion klart å gjøre sex til noe skittent og negativt.

Sitat

-i den norske kulturen er det ingen respekt for foreldre. Barn kan ta med kjærester hjem, og ha sex i rommet, mens foreldre og søsken sitter i stuen og hører alt. Utrolig respektløst.

Dette handler om ditt betente forhold til sex å gjøre igjen. Dine personlige problemer utgjør ikke en samfunnsmessig ukultur, kjære deg. Hvorfor skulle ikke unge mennesker kunne ha sex hjemme? Hvor skal de ellers gjøre det da? Det er jo bedre at de har sex i trygge omgivelser enn at de utsetter seg for fare.

For ungdommer vil ha sex uansett. Det viser seg faktisk at jo strengere foreldrene og samfunnet er mot ungdomssex, desto flere uønskede tenåringsgraviditeter blir det.

Sitat

- foreldre blir dumpet i eldrehjem/gamlehjem, og barn bryr seg ikke om dem og viser null respekt for de eldre....

Hvordan viser de ikke respekt for eldre? Det blir altfor vagt.

At pleie av eldre profesjonaliseres har både fordeler og ulemper. Fordeler på den måten at de får fagfolk som følger dem opp, noe som er bra.

Og når man vet at mørketallene for eldre som mishandles av sin nærmeste familie er enorm, og setter dette i sammenheng med hvor brutale enkelte kulturer er mot barna sine, så sier det seg selv at eldre kan ha meget godt av å komme seg ut av familien slik at de slipper å bli mishandlet. Det er ingen grunn til å tro at de samme kulturene som grovt mishandler barna sine lar være å mishandle forsvarsløse eldre. Kulturer som mishandler barn på det groveste er gjerne kulturer der de eldre blir boende hjemme også.

Ønsker du at eldre skal bli mishandlet?

Sitat

- alkohol er nordmenns store kjærlighet, noe som går tilbake til urtiden. Det moderne mennesket skal egentlig gi avkall på alkohol, mens nordmenn hoper i seg det kreftfremkallende drikket i bøtter og spann.

Alkohol har vært nordmenns store kjærlighet i alle år. Det er ikke noe nytt.

Sitat

- nordmenn er veldig flinke til å kritisere andre nasjoner og religioner, men når det kommer til dem selv, så er de full av shit.

Dette er en meningsløs påstand det ikke går an å svare på fordi du ikke har noe konkret å komme med.

Sitat

Listen er lang, og jeg anmoder andre å føye på mer.....

Det var en ufattelig dårlig liste. Jeg håper noen har noe som ikke er så ekstremt og latterlig dårlig.

Et bedre eksempel på norsk ukultur er hvordan man godtar at barn overeksponeres i sosiale medier. Barn har få til ingen rettigheter når foreldrene bestemmer seg for å legge ut de mest intime detaljer om barna sine i full offentlighet. Denne ukulturen må vi komme til livs.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Dog har Norge, med denne dårlige urkulturen, gått fra å være et av vestens aller fattigste til et av verdens aller rikeste land på under 100 år. Tenke seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest William Adelin

Ser ikke noe problem ved å diskutere muslimer og islam. Men det blir for dumt når man drar inn muslimer\islam i alt som det virker som noen prøver på. Det er så ille at man kan diskutere hvilken farge som er finest lilla eller gul så vil det nesten garantert være noen som drar inn islam\muslimer i diskusjonen. Før var det hvor lang tid vil det ta før noen nevner Hitler\nazismen. Nå er det hvor lang tid vil det ta før noen nevner islam\muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, jabx skrev:

Et bedre eksempel på norsk ukultur er hvordan man godtar at barn overeksponeres i sosiale medier. Barn har få til ingen rettigheter når foreldrene bestemmer seg for å legge ut de mest intime detaljer om barna sine i full offentlighet. Denne ukulturen må vi komme til livs.

Veldig godt poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det norske samfunnet oser av problemer, som blant annet psykologiske problemer og selvmord. Ifølge statistikken er det mest selvmord i Skandinavia, og det er her de fleste folk føler seg mest ensomme. Nordmenn lever et isolert liv, og de fleste har ingen å feire jul sammen med, og det er i Norge de fleste krangler med sine naboer. Ingen andre land i verden har så mange konflikter med sine naboer, som i Norge.

Andre deler av verden skal man ta hensyn til sine naboer, mens i Norge så slutter folk aldri å sende klager og heksejakt på sine nærmeste naboer. Dette er ikke annet enn et primitivt kultur.

Nordmenn og deres seksuelle holdninger kan sammenliknes med arter i dyreverden. Ifølge en internasjonalt rapport er 85 % av barn i Norge født utenfor ekteskap (med andre ord løsunger). Selv i England er det uakseptabelt i deres kultur å føde løsunger. Det er ikke noe som skjer i dag, men går man tilbake i norsk historie, så er dette fenomenet fra langt før vikingtiden som har fortsatt å skje selv i den moderne siviliserte tiden. Det at folk ikke gifter seg og føder unger utenfor ekteskap fører til at fedrene ikke tar ansvar, og stikker. Mødrene blir aleneforsørgere, og dette påvirker barnets oppvekst, og etter hvert som moren skaffer seg nye partnere, så blir ungen ofte utsatt for seksuell misbruk av sine nye "fedrer", som igjen påvirker barnets psyke. Nordmenn er herpet, fordi de lever i et turbulent oppvekst, med utallige fedrer og mødrer som misbruker dem..

 

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, William Adelin skrev:

Ser ikke noe problem ved å diskutere muslimer og islam. Men det blir for dumt når man drar inn muslimer\islam i alt som det virker som noen prøver på. Det er så ille at man kan diskutere hvilken farge som er finest lilla eller gul så vil det nesten garantert være noen som drar inn islam\muslimer i diskusjonen. Før var det hvor lang tid vil det ta før noen nevner Hitler\nazismen. Nå er det hvor lang tid vil det ta før noen nevner islam\muslimer.

Sant som du sier.

Men som i dette tilfellet trådstarter prøver seg på, hender det ganske ofte at det forsøkes gå til angrep på gjøren og laden i det norske samfunnet for å rettferdiggjøre ukultur i egne rekker. Trådstarter har åpenbart ikke til hensikt å videreutvikle det norske storsamfunnet, men forsøker heller en avledningsmanøver for å stilne rettmessig kritikk av importert ukultur. Det er et forsøk på å kamuflere et motangrep.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klossmajor skrev:

Sant som du sier.

Men som i dette tilfellet trådstarter prøver seg på, hender det ganske ofte at det forsøkes gå til angrep på gjøren og laden i det norske samfunnet for å rettferdiggjøre ukultur i egne rekker. Trådstarter har åpenbart ikke til hensikt å videreutvikle det norske storsamfunnet, men forsøker heller en avledningsmanøver for å stilne rettmessig kritikk av importert ukultur. Det er et forsøk på å kamuflere et motangrep.

Du bør først rette opp problemer i den norske kulturen, og de norske primitive tradisjonene, før du går til angrep på andre livssyn og kulturer.

 

Ærlig talt, syns du det er greit at dama ligger med flere menn, mens hun er i forhold med en mann, og syns du det er riktig at mannfolk drikker seg dritings og slår sine koner og misbruker sine barn. Syns du ikke det er feil av ungdommer å ha sex og bli gravide i ung alder, altså før de har stått på egne bein. Syns du det er greit at nordmenn begår så mye selvmord? Kunne like godt blande inn andre ting, og finmale det, men du kan ikke skjule sannheten.

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Overrasket skrev:

Dog har Norge, med denne dårlige urkulturen, gått fra å være et av vestens aller fattigste til et av verdens aller rikeste land på under 100 år. Tenke seg til. 

Denne velstanden varer ikke lenge, og den dagen vil du igjen slite med de urnorske problemer.

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne velstanden varer ikke lenge, og den dagen vil du igjen slite med de urnorske problemer.

Anonymkode: 7cafb...f58

Jeg sliter ikke med noen av disse problemene du ramser opp. Mye av det du ramser opp er utfordringer samfunnet står overfor, men i mye, mye mindre skala enn hva du forsøker gjøre det til.

Endret av Klossmajor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest William Adelin

Vet det ikke var meg du spurte. Men jeg svarer uansett.

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, syns du det er greit at dama ligger med flere menn, mens hun er i forhold med en mann, 

Anonymkode: 7cafb...f58

Jeg bryr meg ikke hvem kvinner eller menn ligger med. Om folk vil være utro så får de være utro. Dette påvirker ikke meg. Nei det er ikke slik at jeg sier at fordi noe ikke påvirker meg så bryr jeg meg ikke. Men akkurat i dette tilfellet så bryr jeg meg ikke. 

Og både menn og kvinner er utro så forstår ikke hvorfor du bare nevner kvinner.

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

, og syns du det er riktig at mannfolk drikker seg dritings og slår sine koner og misbruker sine barn. 

Anonymkode: 7cafb...f58

Det er ingen som synes dette er greit. Ihvertfall ingen normale mennesker.

Igjen nevner du bare et kjønn kvinner er også skyldige i dette. Det er kvinner som drikker seg driting og slår sine partnere eller utfører psykisk vold mot dem. Det er også kvinner som misbruker barn.

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syns du ikke det er feil av ungdommer å ha sex og bli gravide i ung alder, altså før de har stått på egne bein. 

Anonymkode: 7cafb...f58

Jeg må innrømme at jeg ikke har noe problem at ungdommer har sex så lenge de føler de er klar for det. Selvsagt så burde ikke ungdommer få barn.

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.Syns du det er greit at nordmenn begår så mye selvmord?

Nei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør først rette opp problemer i den norske kulturen, og de norske primitive tradisjonene, før du går til angrep på andre livssyn og kulturer.

Anonymkode: 7cafb...f58

Den norske kulturen er en samlebetegnelse for all gjøren og laden i det norske samfunnet. Jeg påpeker elementer jeg ikke ønsker skal få rotfeste i vårt samfunn. Det ene utelukker heller ikke det andre. Jeg står fritt til å kritisere hva jeg mener er riktig å rette pekefingeren i retning av. Uansett hvem eller hva som befinner seg i den retningen. Så lenge jeg ikke sparer på kruttet i noen bestemt retning, er det etisk sett uproblematisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt av Norge hva den gjort og utført de siste hundre året. Jeg kan ikke si at våre nye landsmenn fra muslimske land kan si det samme. Jeg anser kinesere, thailendinger og europeere som er i Norge jobber hardt og har ikke den samme ukulturen som kommer fra islam.       

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Komisk at menn fra de mest kvinnefiendtlige kulturene i verden som konstant er på jakt etter sex med hvem som helst kritiserer at kvinner gjør det samme. Totalt hykleri.

Også interessant at folk kritiserer aspekter av norsk kultur som gjør at Norge faktisk er et velstående land. Dersom kvinnene alltid måtte være hjemme for å passe på de eldre slik som i jordbrukskulturer i den tredje verden, så hadde Norge gått glipp av enormt mye arbeidskraft og talent. DU tjener på at norske kvinner arbeider og betaler skatt og ikke har ansvaret for alle eldre og barna i samfunnet. Merkelig hvordan innvandrere som gjerne ønsker seg til et velstående land kritiserer nettopp det som gjør landet velstående. Land hvor kvinnene må være hjemme er land preget av fattigdom, arbeidsløshet og utvandring. 

Anonymkode: d706f...922

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Overrasket skrev:

Dog har Norge, med denne dårlige urkulturen, gått fra å være et av vestens aller fattigste til et av verdens aller rikeste land på under 100 år. Tenke seg til. 

Norge hadde verdens høyeste levealder for 100 år siden. Høyere enn Frankrike, Tyskland, Storbritannia, USA osv. Det er en myte at Norge var så fattig før.

Anonymkode: d706f...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge hadde verdens høyeste levealder for 100 år siden. Høyere enn Frankrike, Tyskland, Storbritannia, USA osv. Det er en myte at Norge var så fattig før.

Anonymkode: d706f...922

Jeg er ikke dummere enn at forstår at det er veldig praktisk for deg å referere kun til levealder for så å sette to streker under svaret. Men den jevne KG-leser vet allerede at "rik" og "fattige" land måles i mer enn kun levealder. For du har helt rett, Norge hadde en høy levealder for 100 år siden. 

Men hvis vi skal reflektere og dra nytte av litt kritisk tenkning, og dette har du lært deg i statistikk-timene, så kan vi spekulere på hva levealderen antyder. Det kan f.eks. antyde at andre land hadde en sterkere økonomisk vekst, tuftet på høy-produktiv men høy-risikabel moderne industri (med høy dødelig, særlig blant barn). "Moderne" da sett i lys av samtiden, åpenbart. Norge var heller ikke delaktig i kolonisering med tilhørende rikdom og kriging (fall i levealder), spesielt fordi Norge selv var underlagt andre nasjonalmakter lenge.

Dette underbygges av at fra tidlig av 1800-tallet til århundreskiftet falt Norge raskt bak andre land i økomisk utvikling. I 1820 har man anslått at forskjellen i "rikdom" mellom Norge og andre typisk vestlige land som lå noe foran ikke var så himla stor. I år 1900 hadde bakstreverske Norge falt mye lengre bak både Spania og flere andre typiske "vestlige" land og land som Argentina og Chile. Forskjellene mellom Norges økonomiske situasjon og situasjonen i andre land hadde også vokst drastisk, så veien oppover på statistikken var mye lengre. 

Men vi har nå i og for seg lyktes med noe frem til i dag, på tross av en foreslått urkultur som TS tar så hardt innover seg. Det er jo også greit å peke på at i denne stygge urkulturen sluttet vi for 1 000 år siden å berike oss på andres ulykke i form av å føre krig og herje rundt, og har på fredelig og harmonisk vis nådd dagens velstand i samfunnet.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest William Adelin
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge hadde verdens høyeste levealder for 100 år siden. Høyere enn Frankrike, Tyskland, Storbritannia, USA osv. 

Anonymkode: d706f...922

Vel dette er jo direkte løgn fra din side.

 

Endret av William Adelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg er ikke dummere enn at forstår at det er veldig praktisk for deg å referere kun til levealder for så å sette to streker under svaret. Men den jevne KG-leser vet allerede at "rik" og "fattige" land måles i mer enn kun levealder. For du har helt rett, Norge hadde en høy levealder for 100 år siden. 

Men hvis vi skal reflektere og dra nytte av litt kritisk tenkning, og dette har du lært deg i statistikk-timene, så kan vi spekulere på hva levealderen antyder. Det kan f.eks. antyde at andre land hadde en sterkere økonomisk vekst, tuftet på høy-produktiv men høy-risikabel moderne industri (med høy dødelig, særlig blant barn). "Moderne" da sett i lys av samtiden, åpenbart. Norge var heller ikke delaktig i kolonisering med tilhørende rikdom og kriging (fall i levealder), spesielt fordi Norge selv var underlagt andre nasjonalmakter lenge.

Dette underbygges av at fra tidlig av 1800-tallet til århundreskiftet falt Norge raskt bak andre land i økomisk utvikling. I 1820 har man anslått at forskjellen i "rikdom" mellom Norge og andre typisk vestlige land som lå noe foran ikke var så himla stor. I år 1900 hadde bakstreverske Norge falt mye lengre bak både Spania og flere andre typiske "vestlige" land og land som Argentina og Chile. Forskjellene mellom Norges økonomiske situasjon og situasjonen i andre land hadde også vokst drastisk, så veien oppover på statistikken var mye lengre. 

Men vi har nå i og for seg lyktes med noe frem til i dag, på tross av en foreslått urkultur som TS tar så hardt innover seg. Det er jo også greit å peke på at i denne stygge urkulturen sluttet vi for 1 000 år siden å berike oss på andres ulykke i form av å føre krig og herje rundt, og har på fredelig og harmonisk vis nådd dagens velstand i samfunnet.

Dette er bare tull. 

Levealder sier SVÆRT mye om levekårene i landet. Ikke bare hadde Norge verdens høyeste levealder for 100 år siden. Norge hadde også verdens laveste spedbarnsdødelighet. Nordmenn flest hadde det slett ikke ille sammenliknet med andre vestlige land. Norge hadde små forskjeller mellom folk, og vanlige folk hadde det vel så bra eller bedre enn andre vestlige land. 

Anonymkode: d706f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull. 

Levealder sier SVÆRT mye om levekårene i landet. Ikke bare hadde Norge verdens høyeste levealder for 100 år siden. Norge hadde også verdens laveste spedbarnsdødelighet. Nordmenn flest hadde det slett ikke ille sammenliknet med andre vestlige land. Norge hadde små forskjeller mellom folk, og vanlige folk hadde det vel så bra eller bedre enn andre vestlige land. 

Anonymkode: d706f...922

Norge hadde verdens største produksjon av løsunger siden den store depresjonstiden. Det er ikke så mye å være stolt av, for rik er mange andre land også, lykken måles ikke i levealdre eller formue.

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det norske samfunnet oser av problemer, som blant annet psykologiske problemer og selvmord. Ifølge statistikken er det mest selvmord i Skandinavia, og det er her de fleste folk føler seg mest ensomme.

Mest selvmord i Skandinavia? Nei, skandinaviske land ligger ganske langt ned. Men det er uansett vanskelig å sammenligne ulike land direkte fordi det er usikkerhet rundt kvaliteten på innrapporteringen. At det rapporteres få selvmord i et lutfattig land med udugelige myndigheter betyr ikke at det er få selvmord der. Bare at de ikke rapporteres.

Norge er et ganske gjennomsiktig samfunn med gode rutiner for rapportering. Det er all grunn til å tro at selvmord rapporteres oftere og mer korrekt enn de fleste andre steder. Likevel kommer Norge ganske langt ned på listen.

Sitat

Nordmenn lever et isolert liv, og de fleste har ingen å feire jul sammen med, og det er i Norge de fleste krangler med sine naboer. Ingen andre land i verden har så mange konflikter med sine naboer, som i Norge.

De fleste har ingen å feire jul sammen med? Hvor har du det fra?

Hvor har du det fra at de flest ei Norge krangler med naboene sine og at ingen land i verden har så mange nabokonflikter?

Sitat

Andre deler av verden skal man ta hensyn til sine naboer, mens i Norge så slutter folk aldri å sende klager og heksejakt på sine nærmeste naboer. Dette er ikke annet enn et primitivt kultur.

Nå kan ikke du ta egne opplevelser og late som de gjelder for andre. At mange klager på deg som nabo har nok mindre med naboene dine å gjøre. Jeg har aldri i hele mitt liv kranglet med en nabo, og jeg har bodd en del forskjellige steder.

Sitat

Nordmenn og deres seksuelle holdninger kan sammenliknes med arter i dyreverden. Ifølge en internasjonalt rapport er 85 % av barn i Norge født utenfor ekteskap (med andre ord løsunger).

Hva så? Det er ikke noe mål at barn må fødes innenfor ekteskapet. Ekteskapet kan heller komme når man har fått barn og vet at man vil holde sammen resten av livet.

Sitat

 

Det at folk ikke gifter seg og føder unger utenfor ekteskap fører til at fedrene ikke tar ansvar, og stikker. Mødrene blir aleneforsørgere, og dette påvirker barnets oppvekst, og etter hvert som moren skaffer seg nye partnere, så blir ungen ofte utsatt for seksuell misbruk av sine nye "fedrer", som igjen påvirker barnets psyke. Nordmenn er herpet, fordi de lever i et turbulent oppvekst, med utallige fedrer og mødrer som misbruker dem..

Anonymkode: 7cafb...f58

 

Hvor har du alt dette fra?

Fedre tar ikke noe mindre ansvar i Norge enn andre steder. Det har ingenting med ekteskap å gjøre.

Å påstå at de fleste nordmenn blir misbrukt er rimelig tåpelig. Men jeg vil tro at i enkelte andre kulturer vi har importert, så skjer det mye misbruk ja. Som din egen kanskje?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...