Spookpop

Fjerning av tatoverte bryn

33 innlegg i emnet

På 12.2.2017 den 0.56, Filippa90 skrev:

Jeg har fjernet mine tatoverte bryn med laser. Nå har jeg lys hud, men fikk ingen pigmentforandringer eller Are ihvertfall.

Jeg var og fjernet noen rester etter microblading med laser i dag. Men når du fjernet dine tatoverte bryn med laser, hvordan gjorde du det med sola?? Jeg ble litt forvirret, fordi jeg hørte at man ikke skal sole seg før man fjerner med laser. Jeg har jo ikke solt meg aktivt/tatt solarium eller noe, men jeg har jo vært utendørs uten å bruke noe særlig solfaktor da :P Og jeg må jo bevege meg ute nå også, selv om jeg ikke kommer til å sitte i sola liksom. Sikkert et dumt spørsmål, men jeg ble bare litt nysgjerrig på dette. Og oksiderte tatoveringen din? Hvor lang tid tok det før det gikk bort? :)

Anonymkode: 42db0...11c

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var og fjernet noen rester etter microblading med laser i dag. Men når du fjernet dine tatoverte bryn med laser, hvordan gjorde du det med sola?? Jeg ble litt forvirret, fordi jeg hørte at man ikke skal sole seg før man fjerner med laser. Jeg har jo ikke solt meg aktivt/tatt solarium eller noe, men jeg har jo vært utendørs uten å bruke noe særlig solfaktor da :P Og jeg må jo bevege meg ute nå også, selv om jeg ikke kommer til å sitte i sola liksom. Sikkert et dumt spørsmål, men jeg ble bare litt nysgjerrig på dette. Og oksiderte tatoveringen din? Hvor lang tid tok det før det gikk bort? :)

Er vel heller det at man ikke skal være brun når man blir behandlet med laser fordi da tar laseren bare brunfargen istedet for blekket. Var ute som vanlig jeg også :) Brynene mine oksiderte ikke, de ble bare svakere og svakere. Men liplineren oksiderte, den var jo rosa/rød, og ble grå. Fortsatt litt igjen av den, men snart ferdig. Var til behandlinger med brynene i ca 1 år, 8-10 behandlinger, husker ikke helt. Leppene må jeg dessverre tatovere på nytt da de ser helt jævlige ut, men skal ikke til Sol pmu denne gangen! Har fått fjernet det verste som var utenfor min leppekant ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Filippa90 skrev:

Er vel heller det at man ikke skal være brun når man blir behandlet med laser fordi da tar laseren bare brunfargen istedet for blekket. Var ute som vanlig jeg også :) Brynene mine oksiderte ikke, de ble bare svakere og svakere. Men liplineren oksiderte, den var jo rosa/rød, og ble grå. Fortsatt litt igjen av den, men snart ferdig. Var til behandlinger med brynene i ca 1 år, 8-10 behandlinger, husker ikke helt. Leppene må jeg dessverre tatovere på nytt da de ser helt jævlige ut, men skal ikke til Sol pmu denne gangen! Har fått fjernet det verste som var utenfor min leppekant ihvertfall.

Tusen hjertelig takk for at du svarte meg :) Jeg hadde bare noen får falmede striper, så hun trodde at det var nok med en behandling, men det er fortsatt en liten grå stripe der som har blitt oksidert grå. Spent på om den kommer til å forsvinne i løpet av de neste ti dagene, eller om jeg må ta en behandling til :) Trist å høre at du må ordne leppene på nytt! Jeg har prøvd å ringe for å stille noen spørsmål til de som fjernet tatoveringen igjen nå. Venter på at de skal ringe opp igjen. Men jeg lurer også på når jeg kan bruke øyenbrynsblyant igjen! Føler meg naken uten, og huden har ikke blitt brudt noen steder. Det gjør heller ikke vondt i det hele tatt, fordi jeg tok såpass lite!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 16.2.2017 den 4.42, AnonymBruker skrev:

Du kan jo tatovere farge på huden sikkert da, tatovere samme hudtone som du har? Uansett spør noen om de har gjort det før og om erfaringer, du får sikkert fargen tilbake :) 

Anonymkode: 8b624...bce

Det vil jo endre seg, da en gjerne er brunere om sommeren og lysere resten av året

Anonymkode: 83aa7...cac

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 3/10/2017 den 14.58, ops2 skrev:

Jeg er ikke en lege eller hudpleier og kan bare fortelle hva slags peeling jeg bruker. Jeg handler fra Ebay. Jeg begynte å kjøpe peeling der for å bruke på ryggen min, som hadde masse kvisearr, kviser og bittesmå føflekker etter å ha vært solbrent som barn.

Jeg har kjøpt flere ganger fra aardwark. Jeg har ingen problemer med det jeg har fått. Jeg begynte med  Salicylic acid i 10% og økte til 30%.

Jeg har aldri opplevd rødhet, svie eller flassing på ryggen. Men huden har blitt mye penere, jevn og fin. Så prøvde jeg denne syren i ansiktet, og da svidde det, så jeg måtte vaske det av straks. Jeg var lyserød resten av kvelden, smurte på både aloe vera og fet krem med olivenolje. Jeg var ikke rød neste dag, men kjente litt prikking. Etter 3-4 dager flasset jeg litt, men ikke slik at det var merkbart.

Jeg gikk da over til Mandelic acid 20%, og denne tålte ansiktet godt.

For å fjerne slike tatoverte bryn, tror jeg at jeg ville brukt en roll-on som dette i 30% styrke. http://www.ebay.com/itm/Roll-On-Glycolic-Acid-Skin-Peel-AHA-Exfoliant-Acne-Treatment-rollerball-/142301178947?var=&hash=item2121cfac43:m:mXDH0JKSfXP7Nh13QZcO8ZQ

Du BØR teste på innsiden av overarmen først. En flekk, som et kronestykke.

En roll-on gir deg mer kontroll, og det er ikke stor risiko for å få det i øynene. Uansett må du være YTTERST forsiktig. Bruk vaselin, olje eller fet krem på øyelokkene opp til brynene som en forsikring mot søl. Fett blir som en barriere.

Lag ferdig en basisk blanding av 1 ts bakepulver i 1/2 dl vann. Bare rør det ut. Ha det klart med en bomullsdott. Kjenner du at det svir av syren, stryk straks over med bakepulvervann på bomullsdott, skyll med masse lunkent vann, bruk bakepulvervann igjen.

Du kan opparbeide toleranse mot syren ved å la den sitte på først 10 minutter og øke gradvis opp til en time, hvis du ikke kjenner svie. Fjern alltid syren. Bakepulvervann avbryter reaksjoner i huden, ved at bakepulver er basisk og nøytraliserer syren.

Bruk Aloe vera gele og hudkrem uten parfyme.

Du kan oppleve at huden blir lysere og klarere, siden den fornyes raskt av syren. Jeg ville brukt Mandelic acid i hele ansiktet, i 20% konsentrasjon, for å få jevn farge hvis huden rundt brynene ble lysere.

Husk alltid på sunblock når du bruker slike syrepeelinger. Hver dag. Du får tynnere hud, og blir lett solbrent.

Huden min tåler mye, og dere kan være mer følsomme. En mild følelse av prikking og litt flassing av huden er alikevel normalt når en vil få bedre hud. Det skal ikke brenne i huden og den skal ikke bli hissig rød.

Jeg har lest meg opp om bruk av hjemmepeeling på MUAC hjemmeside. http://www.makeupartistschoice.com/ Men det er så dyrt og komplisert å få produktene fra USA. Jeg har brukt deres råd, og bestilt tilsvarende styrker fra Ebay.

Hvordan er det å få disse varene fra eBay, er de lovlige? :) Bestiller du en eller to, med tanke på varighet? 

Anonymkode: 3f3ea...c2b

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 12.2.2017 den 0.56, Filippa90 skrev:

Jeg har fjernet mine tatoverte bryn med laser. Nå har jeg lys hud, men fikk ingen pigmentforandringer eller Are ihvertfall.

Men bryna er vekk, eller? 

Anonymkode: ce1a4...17a

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Det finnes en ny type måte å tatovere bryn på... Da tatoverer man slik at det ser ut som ekte brynahår og ikke bare blekk. Kunne det fungert på deg? Ser for meg at du har vært hos en helt vanlig tatovør og gjort dette, men hvis du drar til en tatovør som er spesialist så tenker jeg det det er bedre enn at du ødelegger ansiktet dittmed etsende syre. Husker ikke helt hva denne type tatovering heter, men har sett mange folk gjør det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Spiteful skrev:

Det finnes en ny type måte å tatovere bryn på... Da tatoverer man slik at det ser ut som ekte brynahår og ikke bare blekk. Kunne det fungert på deg? Ser for meg at du har vært hos en helt vanlig tatovør og gjort dette, men hvis du drar til en tatovør som er spesialist så tenker jeg det det er bedre enn at du ødelegger ansiktet dittmed etsende syre. Husker ikke helt hva denne type tatovering heter, men har sett mange folk gjør det...

Heter microblading. Og det var dette som ble seende helt grusomtut på meg, så nå holder jeg på å fjerne restene med laser. Noe skrubbet jeg bort selv med aske og hadde kjøttsår over brynene, og mye forsvant heldigvis av seg selv. Aldri, aldri, aldri mer. Tok også tatovering hos ei som egentlig var ganske dyktig.. hun nappet bort halve brynet mitt på ene siden fordi hun skulle ha det til å være symmetrisk. Alle vet at ansikter ikke er symmetriske..så når brynet mitt vokste ut igjen ble det jo "todelt". Jeg skal som sagt aldri tatovere noe som helst igjen i hele mitt liv! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men bryna er vekk, eller? 

Anonymkode: ce1a4...17a

Ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen hjertelig takk for at du svarte meg :) Jeg hadde bare noen får falmede striper, så hun trodde at det var nok med en behandling, men det er fortsatt en liten grå stripe der som har blitt oksidert grå. Spent på om den kommer til å forsvinne i løpet av de neste ti dagene, eller om jeg må ta en behandling til :) Trist å høre at du må ordne leppene på nytt! Jeg har prøvd å ringe for å stille noen spørsmål til de som fjernet tatoveringen igjen nå. Venter på at de skal ringe opp igjen. Men jeg lurer også på når jeg kan bruke øyenbrynsblyant igjen! Føler meg naken uten, og huden har ikke blitt brudt noen steder. Det gjør heller ikke vondt i det hele tatt, fordi jeg tok såpass lite!

Jeg sminka meg dagen etter. Hadde sår på brynene, men det gikk fint :) Sov med krem på dem om natten for å gi huden fukt, samme type krem som man bruker etter tatovering, husker ikke navnet. Er så glad for at brynene er borte, blir nedtur å tatovere leppene på nytt, men det er enten det eller gå med leppestift hele tiden for alltid :P Ser ut som om jeg har hatt vannkopper og fått misfarginger på leppene i kanten på et vis. Utrolig irriterende, men er jo min egen feil. Burde vel sjekka bedre før jeg dro dit.. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok ha fått dem korrigert med f.eks microblading, men legg gjerne litt penger i det hos noen som har fått gode tilbakemeldinger og sjekk gjerne bilder først.

Jeg har tatt microblading, men jeg var dum nok til å trene samme dag sånn at en del av fargen piplet ut gjennom huden. :') Så jeg må innom på nytt for å korrigere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 9.3.2017 den 13.36, evaa skrev:

Strålende!! 👏👏👏Hvor kan jeg få kjøpt glykosesyre? Er denne mulig å få kjøpt uten resept?:)

Ja, den er fantastisk! Jeg kjøpte min hos Injeksjonsspesialisten i Trondheim.

Anonymkode: dcdb5...e0d

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 25.4.2017 den 10.55, AnonymBruker skrev:

Ja, den er fantastisk! Jeg kjøpte min hos Injeksjonsspesialisten i Trondheim.

Anonymkode: dcdb5...e0d

Har kjøpt glykosesyre, og har tatt den på brynene i 3 uker nå (1 gang i uken).det skjer ingenting, og jeg ser ingen endring i fargen... (mine bryn oksiderer forresten, har fått det bekreftet etter laser)

Hvor høy styrke syre har du brukt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive