Spookpop

Fjerning av tatoverte bryn

33 innlegg i emnet

I april 2014 tatoverte jeg øyenbryna mine (PMU) hos en klinikk. Det må være den største feilen jeg har gjort i mitt liv og jeg angrer som bare faen! Hater å våkne opp til to stygge streker. Ikke kan jeg tegne over dem heller for da ser det ut som jeg har klistret på bryn. Har prøvd å bleke dem så mye som mulig i sola, men det er ikke nok. Laserbehandling er uaktuelt i og med at jeg er mørkhudet og mest sannsynlig vil få arr og pigmentflekker. Trenger virkelig ikke å se verre ut enn det er. Derfor vurderer jeg sterkt å gnikke med en dråpe klorin, er det lurt? Tenker at dosen blir minimal mot huden, så kan da ikke gå gale? Tuller ikke når jeg sier at jeg har vurdert sandpapir også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Spookpop skrev:

Derfor vurderer jeg sterkt å gnikke med en dråpe klorin, er det lurt?

Nei, og det vil ikke hjelpe en dritt.

Ta laserbehandling. Eraze er bra hvis du er i Oslo.

Anonymkode: 1d692...3f1

6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og det vil ikke hjelpe en dritt.

Ta laserbehandling. Eraze er bra hvis du er i Oslo.

Anonymkode: 1d692...3f1

Holder til i Stavanger.. Tingen er at jeg var på konsultasjon hos en laserklinikk og da sa hun at jeg var utsatt for arrdannelse og pigmentflekker. Det var heller ikke noe garanti fordi huden min allerede inneholder så masse forskjellige pigmenter, eller noe sånt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å gnikke med sandpapir, men redd for arr... tjaa.

Hvor mørk er du? Prøv å se på før og etter av laserbehandlinger i land hvor folk har lignende hud.

kanskje arrene er bedre enn stygge bryn?

Anonymkode: 4fbd9...0a5

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å gnikke med sandpapir, men redd for arr... tjaa.

Hvor mørk er du? Prøv å se på før og etter av laserbehandlinger i land hvor folk har lignende hud.

kanskje arrene er bedre enn stygge bryn?

Anonymkode: 4fbd9...0a5

Brun.
Ser tålig greit ut på før/etterbilder av laserbehandlinger, men det gjorde det faen meg også på før/etterbilder av tatoverte bryn.

Tenker jo å bruke/påføre klorin og sandpapir lett på tatovert område..

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv heller produkter med glykolsyre eller bruk tretinoin. Skjønner frustrasjonen din! Trøst deg med at det blir bedre etterhvert.

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at det kanskje ikke frister å gå inn på en tattoveringsklinikk igjen med det første, men jeg tror nesten at korrigering av nåværende tattovering er ditt beste håp. Ta kontakt med noen som virkelig lytter og skjønner hvorfor og hvordan du er misfornøyd slik at du får et best mulig resultat som kanskje er til å leve med frem til det forsvinner.

Jeg har kun erfaring med å fjerne tattovering fra håndleddet og resultatet ble veldig stygt og flekkete på meg (er også veldig mørk i huden, typ afrikansk). Jeg kunne ikke tenke meg å ha et slikt resultat i ansiktet i alle fall.

Anonymkode: f2aa2...c1d

11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har du tenkt til å ta klorin på huden uten å blande det ut da eller? Det blir hvertfall arr, siden det er etsende. 

Jeg har brukt neglfil på huden før og fått vekk misfarging, men det var jo ikke blekk. 

Hva med å høre om kanskje kjemisk peeling kan hjelpe og om det er mindre sannsynlighet for arr ved det enn laser?

Endret av Evilposelos
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke ta Microblading over? 

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fjernet mine tatoverte bryn med laser. Nå har jeg lys hud, men fikk ingen pigmentforandringer eller Are ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får stygge arr av ALT, aldri hatt en kvise uten å få stygge arr som varer i flere år, så har kanskje 50 arr i ansiktet. Men laser fjernet tatoveringen uten å etterlate så mye som en skygge, så er helt identisk til før jeg tok tatovering. Anbefales, jeg er så glad for å være kvitt helvete over øynene. 

Anonymkode: 3f3ea...c2b

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo tatovere farge på huden sikkert da, tatovere samme hudtone som du har? Uansett spør noen om de har gjort det før og om erfaringer, du får sikkert fargen tilbake :) 

Anonymkode: 8b624...bce

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. har samme problem her. men er lys i huden. lurer på om noen som har prøvd Tretinoin krem? virker den? er det noen som har en tube til overs som de kunne tenke seg å selge til meg lol? dette da den ikke selges uten resept :D :D

Anonymkode: 034f3...45a

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei. har samme problem her. men er lys i huden. lurer på om noen som har prøvd Tretinoin krem? virker den? er det noen som har en tube til overs som de kunne tenke seg å selge til meg lol? dette da den ikke selges uten resept :D :D

Anonymkode: 034f3...45a

Funket ikke på meg.

Anonymkode: 3f3ea...c2b

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker pads med glykosesyre, og det funker som bare det. Legger de på brynene hver kveld, lar de ligge der i tre min. Mine har gått fra mørk gråbrun til lys grå på en uke. Jeg fikk vite at det ville ta ca to måneder før de var nesten usynlige. Jeg skal tatovere på nytt, fordi fasongen var helt feil. Og da må jeg få bort de gamle først. 

Anonymkode: dcdb5...e0d

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk på Youtube etter korrigering av tatoverte bryn. Det blir kjempepent. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker pads med glykosesyre, og det funker som bare det. Legger de på brynene hver kveld, lar de ligge der i tre min. Mine har gått fra mørk gråbrun til lys grå på en uke. Jeg fikk vite at det ville ta ca to måneder før de var nesten usynlige. Jeg skal tatovere på nytt, fordi fasongen var helt feil. Og da må jeg få bort de gamle først. 

Anonymkode: dcdb5...e0d

Strålende!! 👏👏👏Hvor kan jeg få kjøpt glykosesyre? Er denne mulig å få kjøpt uten resept?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det er greit jeg låner tråden din, ts! 

Jeg har også tatoverte bryn, sikkelig stygt. Lys hud. Har siden uskolen barbert vekk bryna, så tatoveringen ble over mine egne...Er 26 år. Er det sjans for meg å få tilbake egne bryn om jeg fjerner tatoveringen? :/ 

Anonymkode: 3e6d6...159

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, evaa skrev:

Strålende!! 👏👏👏Hvor kan jeg få kjøpt glykosesyre? Er denne mulig å få kjøpt uten resept?:)

Og hvilken type og % glykosesyre bruker du? Det finnes flere forskjellige typer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke en lege eller hudpleier og kan bare fortelle hva slags peeling jeg bruker. Jeg handler fra Ebay. Jeg begynte å kjøpe peeling der for å bruke på ryggen min, som hadde masse kvisearr, kviser og bittesmå føflekker etter å ha vært solbrent som barn.

Jeg har kjøpt flere ganger fra aardwark. Jeg har ingen problemer med det jeg har fått. Jeg begynte med  Salicylic acid i 10% og økte til 30%.

Jeg har aldri opplevd rødhet, svie eller flassing på ryggen. Men huden har blitt mye penere, jevn og fin. Så prøvde jeg denne syren i ansiktet, og da svidde det, så jeg måtte vaske det av straks. Jeg var lyserød resten av kvelden, smurte på både aloe vera og fet krem med olivenolje. Jeg var ikke rød neste dag, men kjente litt prikking. Etter 3-4 dager flasset jeg litt, men ikke slik at det var merkbart.

Jeg gikk da over til Mandelic acid 20%, og denne tålte ansiktet godt.

For å fjerne slike tatoverte bryn, tror jeg at jeg ville brukt en roll-on som dette i 30% styrke. http://www.ebay.com/itm/Roll-On-Glycolic-Acid-Skin-Peel-AHA-Exfoliant-Acne-Treatment-rollerball-/142301178947?var=&hash=item2121cfac43:m:mXDH0JKSfXP7Nh13QZcO8ZQ

Du BØR teste på innsiden av overarmen først. En flekk, som et kronestykke.

En roll-on gir deg mer kontroll, og det er ikke stor risiko for å få det i øynene. Uansett må du være YTTERST forsiktig. Bruk vaselin, olje eller fet krem på øyelokkene opp til brynene som en forsikring mot søl. Fett blir som en barriere.

Lag ferdig en basisk blanding av 1 ts bakepulver i 1/2 dl vann. Bare rør det ut. Ha det klart med en bomullsdott. Kjenner du at det svir av syren, stryk straks over med bakepulvervann på bomullsdott, skyll med masse lunkent vann, bruk bakepulvervann igjen.

Du kan opparbeide toleranse mot syren ved å la den sitte på først 10 minutter og øke gradvis opp til en time, hvis du ikke kjenner svie. Fjern alltid syren. Bakepulvervann avbryter reaksjoner i huden, ved at bakepulver er basisk og nøytraliserer syren.

Bruk Aloe vera gele og hudkrem uten parfyme.

Du kan oppleve at huden blir lysere og klarere, siden den fornyes raskt av syren. Jeg ville brukt Mandelic acid i hele ansiktet, i 20% konsentrasjon, for å få jevn farge hvis huden rundt brynene ble lysere.

Husk alltid på sunblock når du bruker slike syrepeelinger. Hver dag. Du får tynnere hud, og blir lett solbrent.

Huden min tåler mye, og dere kan være mer følsomme. En mild følelse av prikking og litt flassing av huden er alikevel normalt når en vil få bedre hud. Det skal ikke brenne i huden og den skal ikke bli hissig rød.

Jeg har lest meg opp om bruk av hjemmepeeling på MUAC hjemmeside. http://www.makeupartistschoice.com/ Men det er så dyrt og komplisert å få produktene fra USA. Jeg har brukt deres råd, og bestilt tilsvarende styrker fra Ebay.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive