Gå til innhold

Prøvingsattest, skjemaer osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på et noen ting når det gjelder alle disse skjemaene som må fylles ut:

1. Vi har tenkt til å gifte oss på Tinghuset raskt og enkelt og med så lite styr som mulig. På domstol.no står det at man ikke kan reservere dato før de har fått prøvingsattesten og på "erklæring fra brudefolkene"-skjemaet må man fylle ut tid og sted for vielse. Hva har folk gjort her?

2. Min kjæreste og jeg har folkeregistrert adresse i hver vår by. Hvilket skattekontor skal vi sende skjemaene til? Hver for oss eller samlet?

3. Kan min forlover fylle ut forlovererklæringsskjemaet, scanne og maile meg, så jeg sender det sammen med alt det andre (vi bor ikke i samme by)? Eller må alt være håndskrevet?

Anonymkode: a5176...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke ekspert i dette, men har akkurat vært gjennom mølla :P

1. Ja, utrolig tullete system. Men hvis dere er ute i god tid er det bare å fylle ut den datoen og det stedet dere ønsker, og så kontakte tinghuset når sere har fått prøvingsattesten. Vi gjorde det slik, og det var ingen problem å få booket den tiden vi hadde skrevet på skjemaet. 

2. Dette vet jeg ikke, men bør jo være et kjent problem siden ikke alle bor sammen før de er gifte. Kanskje en telefon til skattekontoret kan gi svar? 

3. Vi gjorde det slik med begge forloverne, de scannet og mailet, vi printet og sendte inn. Den ene vistes tydelig at ikke var originalen, men det gikk i alle fall igjennom. :)

Anonymkode: a62e7...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...