Gå til innhold

Vil ikke bruke penger på utdrikningslaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er mange som ikke bruker tusenvis av kroner på et utdrikningslag. Særlig ikke når man heller ikke er invitert i bryllupet (eller kun til kaffe med betalbar...). Så bare vær sen kjipe og takk nei! 

Noen tar helt av på dette, og det blir fort DYRT. Så får jeg ikke ca pris på forhånd, takker jeg nei. 

Anonymkode: 8d2c7...4ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke du var verd å be i bryllupet, så støtter ikke du opp utdrikningslaget hennes økonomisk, for så å bli brukt som "seat-filler" 

Anonymkode: be4f1...009

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Arabella skrev:

Hvorfor skal du lyve og finne på unnskyldninger? Der er da en ærlig sak å si at du ikke vil melde deg på noe du ikke vet hva så noenlunde kommer til å koste.

Fordelen med å lyve er at da får du deg en ferie i tillegg. Hver gang jeg blir bedt om å gjøre noe bestiller jeg billetter til en by og er borte de dagene. Dugnader og slikt spesielt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha gått, og kun gitt beskjed om at datoen ikke passer for meg. Noe annet trenger de ikke vite. Kan du svare pr SMS, Facebook eller e-post er jo dette en smal sak. 

Anonymkode: c4ae1...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun inviterer deg sikkert med på utdrikningslaget pga det ikke er plass i bryllupet. Jeg hadde sagt nei.

Anonymkode: 1ce41...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Takk for invitasjonen, men jeg kan dessverre ikke delta. Håper dere får det gøy! :)"

Anonymkode: fb513...3bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som synes det er rart at du ikke er invitert i bryllupet, men skal være med på spleiselaget utdrikningslag??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke gått uansett. Synes det høres rart ut å være invitert i utdrikningslag uten å være invitert til selve bryllupet. Får det til å virke som man bare er invitert for å være med å spleise på regningen. 

Anonymkode: 97262...1e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Blitt invitert i et utdrikningslag i slutten av mai til en bekjent. Vi var venner for nærmere syv år siden.

Jeg er ikke invitert i selve bryllupet, 

Anonymkode: eaff6...aa4

Da svarer du:

Takk for at jeg ikke ble invitert til ditt selvannonserte bryllup.

Takk for at du inviterte meg til et selvbetalt fyllekalas.

Jeg gidder ikke slikt tull. Finn deg heller andre venner som du kan tulle med.

:fart2:

Anonymkode: 26aef...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig uvanlig å bli invitert til utdrikningslag selv om man ikke er invitert i bryllup? Det har vært praktisert lenge i mange av utdrikningslagene jeg har vært invitert i. Men klart, da har det vært av typen hvor prioriteten var å gjøre det billig å bli med og å lage en artig fest for alle. (Ikke i flere-tusen-kronersklassen med spa for bruden, dyre aktiviteter o.l.) 

Ikke alle har anledning til å invitere absolutt alle venner i bryllupet sitt, jeg vil gjerne bli bedt i utdrikningslag likevel. Gitt at det ikke er tydelig at man er listefyll for å finansiere dyre aktiviteter.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Søgni skrev:

Er det virkelig uvanlig å bli invitert til utdrikningslag selv om man ikke er invitert i bryllup? Det har vært praktisert lenge i mange av utdrikningslagene jeg har vært invitert i. Men klart, da har det vært av typen hvor prioriteten var å gjøre det billig å bli med og å lage en artig fest for alle. (Ikke i flere-tusen-kronersklassen med spa for bruden, dyre aktiviteter o.l.) 

Ikke alle har anledning til å invitere absolutt alle venner i bryllupet sitt, jeg vil gjerne bli bedt i utdrikningslag likevel. Gitt at det ikke er tydelig at man er listefyll for å finansiere dyre aktiviteter.  

Nja, å invitere noen som man var venner med for syv år siden er mer enn bare litt spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri invitert mine venner uten å spille med åpne kort på pris, og heller aldri gått med på et opplegg som eksluderte noen. Men er kanskje feil person til å svare i slike tråder siden jeg tok med jentene på storbyweekend til mitt utdrikkingslag :P

- vi hadde leilighet i byen så alt det kostet i utgangspunktet var flybilletter.

Med god organisering ble det litt over 1000 per pers i reisekostnader, ut over det måtte de ta høyde for om de evt ønsket bruke mer til shopping osv. Maten vi handlet betalte jeg, når vi spiste ute var det jeg som ordnet bestillingene og betalte, men de betale det de ønsket av ekstra`s som mer vin osv.. Og vi hadde en super helg!

Mannen tok med kompisene og dro på guttetur med tilsvarende budsjett - for oss funket det fint.

Men vi hadde spart til bryllupet totalt sett og hadde et romslig budsjett som gjorde en slik løsning mulig.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, pautina skrev:

Jeg ble bedt i utdrikningslaget til venninnes venninne, følte jeg måtte bli med for jeg tenkte at hun kanskje ikke hadde så mange gode venner siden jeg ble bedt i noe sånt og hadde truffet henne kanskje 5 ganger....Fikk regning på forhånd på over 2000kr for noe SPA greier vi skulle spleise til bruden,naive meg trodde det var totalen på det vi skulle.....men.... i tillegg betalte man jo for seg selv hele veien på SPA, restaurant,taxi,Pub o.s.v så det endte med over 7000 sure kr.....det synes jeg ble alt for mye..... mitt råd er takk nei, eller i ihvertfall spør hva dere skal så du ikke står der som meg og er blakk i lange tider for utdrikningslaget til en perifer bekjent....

:sjokkbla: 7000!!!!!!!!!!!! per pers?????? er de heltspennagærne

Anonymkode: 8f4b9...eef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare si at det hørtes hyggelig ut, men at det dessverre passer litt dårlig den helgen? Du trenger jo ikke å utbrodere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ ?

Du er ikke engang invitert i bryllupet ? Høres ut som du blir brukt her! :)

Anonymkode: 16d52...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/8/2017 den 10.31, Søgni skrev:

Er det virkelig uvanlig å bli invitert til utdrikningslag selv om man ikke er invitert i bryllup? Det har vært praktisert lenge i mange av utdrikningslagene jeg har vært invitert i. Men klart, da har det vært av typen hvor prioriteten var å gjøre det billig å bli med og å lage en artig fest for alle. (Ikke i flere-tusen-kronersklassen med spa for bruden, dyre aktiviteter o.l.) 

Ikke alle har anledning til å invitere absolutt alle venner i bryllupet sitt, jeg vil gjerne bli bedt i utdrikningslag likevel. Gitt at det ikke er tydelig at man er listefyll for å finansiere dyre aktiviteter.  

Enig med deg. Forrige gang jeg var i utdrikningslag, var jeg ikke invitert i bryllupet, men følte meg overhode ikke som listefyll. Men nå ble mesteparten av pengene brukt til aktiviteter for alle, og ikke kun på bruden, og prisen var moderat (relativt til gjestenes inntekt hvertfall). Storkoste meg, og hadde syns det var trist om jeg ikke var invitert.

Anonymkode: 04d9b...a87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært i flere utdrikningslag uten å være invitert i bryllupet, har aldri skjønt hvorfor det skal være noe problem. Men jeg ser heller ikke problemet med å bare takke nei uten å komme med noen forklaring eller unnskyldning - jeg har gjort det også flere ganger uten at noen har tatt det ille opp. Inviterer man mange, uansett anledning, vil det alltid være noen som ikke kan komme, det er da helt vanlig og ikke noe folk vil reagere på eller gjøre til samtaleemne i ettertid. 

Forøvrig er det ikke så lenge til mai at det er unaturlig å ha planer - jeg har planer mye lengre fram i tid enn det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2017 den 10.31, Søgni skrev:

Er det virkelig uvanlig å bli invitert til utdrikningslag selv om man ikke er invitert i bryllup? Det har vært praktisert lenge i mange av utdrikningslagene jeg har vært invitert i. Men klart, da har det vært av typen hvor prioriteten var å gjøre det billig å bli med og å lage en artig fest for alle. (Ikke i flere-tusen-kronersklassen med spa for bruden, dyre aktiviteter o.l.) 

Ikke alle har anledning til å invitere absolutt alle venner i bryllupet sitt, jeg vil gjerne bli bedt i utdrikningslag likevel. Gitt at det ikke er tydelig at man er listefyll for å finansiere dyre aktiviteter.  

Slik jeg oppfatter det er det vel vanlugvis de nærmeste vennene som blir invitert i utdrikkingslaget. Altså en langt mer "eksklusiv klubb" enn bryllupsgjestene. Antall bryllupsgjester varierer,  men er vanøigvis langt høyere enn antall gjester i utdrikningslaget. Så jeg synes det er rart å bli invitert i utdrikningslaget og ikke i bryllupet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, February 11, 2017 den 23.35, Thyra skrev:

Slik jeg oppfatter det er det vel vanlugvis de nærmeste vennene som blir invitert i utdrikkingslaget. Altså en langt mer "eksklusiv klubb" enn bryllupsgjestene. Antall bryllupsgjester varierer,  men er vanøigvis langt høyere enn antall gjester i utdrikningslaget. Så jeg synes det er rart å bli invitert i utdrikningslaget og ikke i bryllupet. 

Bryllupsgjester er jo mye familie fra begge sider og så de nærmeste vennene. Utdrikningslaget er jo bare en fest, og der er da terskelen mye lavere! På fest kan jeg be med mange, men det er ikke alle det er naturlig å be i høytidelig familieselskap....

Anonymkode: 50479...e05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryllupsgjester er jo mye familie fra begge sider og så de nærmeste vennene. Utdrikningslaget er jo bare en fest, og der er da terskelen mye lavere! På fest kan jeg be med mange, men det er ikke alle det er naturlig å be i høytidelig familieselskap....

Anonymkode: 50479...e05

Du har kanskje rett. Jeg ville uansett ikke betalt flere tusen for utdrikningslag til noen jeg ikke var nær nok til at det var naturlig å bli bedt i bryllup til. Og jeg synes det er merkelig hvis folk forventer det. Det er ikke alle som kan hoste opp flere tusen når som helst,  og dersom de kan det,  står ikke et utdrikningslag til en perifer bekjent nødvendigvis øverst på prioriteringslisten... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...