Gå til innhold

Hvordan kan noen fornekte holocaust?


Chiyo

Anbefalte innlegg

På 8.2.2017 den 0.50, AnonymBruker skrev:

Det stemmer jo at (mange) jøder ser på seg selv som et opphøyd folk, utvalgt av gud. De har alltid levd litt på siden av samfunnet og funnet sine nisjer som de har endt opp med å være rågode i. Det har selvfølgelig skapt både misunnelse og skepsis hos resten av befolkningen. Det er sikkert mange jøder som ikke har oppført seg pent også og det hjalp ikke at haugevis av dem flyktet til Vest-Europa under pogromene, samtidig som den jevne tysker slet med å få endene til å møtes.

Men det gjør det ikke greit å prøve å utrydde hele folkegruppen!! Liker eksempelet med aux-kabelen over her.

Anonymkode: a746c...1d2

Det er en sterkt medvirkende faktor til hatet og mistenksomheten jøder fra gammelt av har blitt til del, som gjerne blir forbigått når man snakker om jødehat. For kristne var det lenge synd å låne ut penger med rente, noe som førte til at kristne holdt seg unna yrker som innebar utlån av penger mot rente. Jødene hadde på denne tiden ikke lov til å eie jord, men mange jøder slo seg opp som lånehaier fordi de kristne holdt seg unna dette yrket. Prisen jødene måtte betale for dette privilegiet var sosial fordømmelse, noe William Shakespeares drama Kjøpmannen i Venedig handler om. Ågerkarer, som lånte ut penger med rente, var blitt lyst i bann av pavemakten i 1179. Bare det å hevde at åger ikke var en synd ble fordømt som kjetteri av kirken. Mye av hatet overfor jøder stammer fra monopolet jødene oppnådde innenfor ågervirksomhet. Til sammenligning er ikke kemneren særlig populær i disse tider heller. Det var gjennom dette tilnærmede monopolet på ågervirksomhet at en del jøder vokste seg mektige innen bankvirksomhet. Polarisering og misnøye førte videre til at kristne brygget videre på historien om hvordan Jesus Kristus ble dolket i ryggen av det jødiske samfunnet han var del av. Mange kristne tilla dermed jødene kollektiv skyld for Jesus sitt dødsfall.

Det har heller ikke hjulpet at sionistiske paramilitære organisasjoner som Irgun har utført diverse terrorangrep mot vestlige og med det har mange liv på samvittigheten. I tillegg har få etniske grupper bidratt med så innflytelsesrike og beryktede gangstere innenfor organisert kriminalitet i USA som jødene. Kun italienerne og kanskje irene har bidratt sterkere innenfor organisert kriminalitet i USA. Louis Buchalter, Meyer Lansky, Bugsy Siegel, Mickey Cohen, Jake Guzik, Monk Eastman, Dutch Schultz og Arnold Rothstein var alle jødiske og blant de mest beryktede kriminelle i amerikansk historie. Murder, Inc var en gruppe leiemordere under kontroll av den italiensk-amerikanske mafiaen og deres jødiske partnere. Murder, Inc bestod i stor grad av gangstere av jødisk bakgrunn. Mange av toppene innen russisk organisert kriminalitet skal visstnok ha jødisk bakgrunn. Deriblant kongen på haugen, ukrainsk-jødiske Semion Mogilevich. Jøder er også sterkt overrepresentert blant russiske oligarker. Det bidrar heller ikke akkurat til å øke deres popularitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.2.2017 den 1.53, AnonymBruker skrev:

Jeg synes synd i jødene og fornekter ikke ondskapen de ble utsatt for, problemet er at folk ikke tar med i regningen hvorfor det skjedde. Viss folk leser seg litt opp, reflekterer og ser situasjonen fra begge sider forstår man hvorfor det skjedde. Begge sider har oppført seg dårlig og utilgivelig. Et ordtak sier at om man glemmer, vil historien gjenta seg og det er i ferd med å skje nå. Og det er IKKE jødene vi har glemt....

Anonymkode: 2d0cd...389

Bare jødene? Hva med de politisk opposisjonelle, homofile, sigøynere, psykisk utviklingshemmede og sovjetiske krigsfanger. De var totalt flere enn antallet jøder som ble drep i holocaust. Det er de du har glemt. De var ca 8 millioner i tallet og jødene var ca 6 millioner.

Anonymkode: d165c...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare jødene? Hva med de politisk opposisjonelle, homofile, sigøynere, psykisk utviklingshemmede og sovjetiske krigsfanger. De var totalt flere enn antallet jøder som ble drep i holocaust. Det er de du har glemt. De var ca 8 millioner i tallet og jødene var ca 6 millioner.

Anonymkode: d165c...1b8

Ifølge Store norske leksikon døde 11 millioner under Holocaust: https://snl.no/Holocaust:_folkemordet_p%C3%A5_j%C3%B8dene_under_andre_verdenskrig

 

På tirsdag 31. Januar skrev den jødiske avisen «Jewish Telegraphic Agency» at antall døde er 6.000.000, ikke 11.000.000:

http://www.jta.org/2017/01/31/news-opinion/united-states/remember-the-11-million-why-an-inflated-victims-tally-irks-holocaust-historians

 

Five down, 5,700.000 to go.:filer:

Anonymkode: 08709...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2017 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Det var ikke bare jøder som var ofre for holocaust selv om det ofte framstilles slik.

 

Jøder 5,93 millioner [5]
Russiske krigsfanger 2-3 millioner [6]
Etniske polakker 1,8-2 millioner [7]
Utviklingshemmede 270 000 [8]
Sigøynere 90 000–200 000 [6]
Frimurere 80 000–200 000 [9]
Slovenere 20 000–25 000 [10]
Homoseksuelle 5 000–15 000 [11]
Jehovas vitner 2 500–5 000 [12]
Spanske republikanere 7 000 [13]

Og fornekte holocaust er galskap og det er idiotisk.  Men jeg synes også det er idiotisk og feil å framstille det som at det bare var jøder som var ofre for holocaust. Men jeg er vel en ondskapsfull nazist og jødehater for å mene det.

Anonymkode: b80fb...337

Hvordan døde over fem millioner jøder når det bare er syv millioner mennesker i verden?

Anonymkode: b0f3d...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan døde over fem millioner jøder når det bare er syv millioner mennesker i verden?

Anonymkode: b0f3d...574

@Chiyo Her har du eksempel på hvordan en som fornekter holocaust tenker.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

@Chiyo Her har du eksempel på hvordan en som fornekter holocaust tenker.

 

Jeg er ikke den anonyme brukeren du henviser til, men er det liksom grusomt å spørre om antallet jøder som døde? Jeg fornekter ikke holocaust i det hele tatt, og jeg har lest og sett nok til å skjønne hva slags grusomheter mange mennesker ble utsatt for, men jeg må innrømme at jeg stiller spørsmålstegn ved antallet jøder som døde. 

Anonymkode: edf31...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan døde over fem millioner jøder når det bare er syv millioner mennesker i verden?

Anonymkode: b0f3d...574

Du mangler noen nuller på det siste tallet ditt. Allerede ved starten av vår tidsregning var det sannsynligvis en god del mer enn syv millioner mennesker på jordkloden. Man må nærmere siste istid siden kloden passerte et totalt folketall på syv millioner mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymSjiraff skrev:

@Chiyo Her har du eksempel på hvordan en som fornekter holocaust tenker.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg er ikke den anonyme brukeren du henviser til, men er det liksom grusomt å spørre om antallet jøder som døde? Jeg fornekter ikke holocaust i det hele tatt, og jeg har lest og sett nok til å skjønne hva slags grusomheter mange mennesker ble utsatt for, men jeg må innrømme at jeg stiller spørsmålstegn ved antallet jøder som døde. 

Anonymkode: edf31...7a1

Har dere ikke empati nok til å skjønne at det innlegget baserer seg på at jødene hevder de er de eneste menneskene på jorden? Det er flere ting med jødedommen som man kan stille spørsmål ved, men nå er ikke diskusjonen her inne om det da.

 

Den tabellen som ble postet i innlegg #45 tar ikke for seg hviterussiske og ukraniske slavere, men for å komme under begrepet holocaust, må man vel ha blitt drept i en konsentrasjonsleir.

Anonymkode: d165c...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2017 den 12.38, AnonymBruker skrev:

På tirsdag 31. Januar skrev den jødiske avisen «Jewish Telegraphic Agency» at antall døde er 6.000.000, ikke 11.000.000:

http://www.jta.org/2017/01/31/news-opinion/united-states/remember-the-11-million-why-an-inflated-victims-tally-irks-holocaust-historians

Ok, estimatene har da variert siden starten, så dette beviser ingenting. Dere holocaustfornektere må nesten komme med noen bedre beviser.

Anonymkode: 49cbd...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, February 07, 2017 den 2.11, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje du bør lese deg opp før du kommenterer ukritisk?
Jødene har ikke behandlet andre fint. De har opphøyet seg selv fordi de var Guds utvalgte folk, og så ned på de andre(og nå snakker jeg på et generelt grunnlag, men sitter ikke i en boks bare fordi man har en viss religion eller rase). Det finnes mye god litteratur, både før og etter Hitler kom til makten. Jeg vil gjenta meg selv og si at ingen av delene var akseptable.

Anonymkode: 2d0cd...389

Jødene har ikke behandlet andre fint? Vær så snill og kom med eksemple opp gjennom historien.

 

Her er eksemplet på det motsatte:

-Jødene ble holdt som slaver av Egypterne i flere hundre år.

- Romerne okkuperte Israel og undertrykte folket

- Muhammed forfølgelse av jødene 

- Inkvisisjonen

- Pogromene i Øst Europa

- Forfølgelse av jøder i arabiske land idag ( jøder er nektet innreise i 16 arabiske land)

Basert på ditt helt ufattelige argumentasjon så kunne man dermed forstått om det ble utført folkemord på egyptere, italienere, russere, tyskere, romersk katolske eller arabere idag. Hvordan går det an å argumentere slik?

 

Kanskje det er du som må lese deg opp litt venn?

Anonymkode: 1eb99...c70

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, February 08, 2017 den 0.50, AnonymBruker skrev:

Det stemmer jo at (mange) jøder ser på seg selv som et opphøyd folk, utvalgt av gud. De har alltid levd litt på siden av samfunnet og funnet sine nisjer som de har endt opp med å være rågode i. Det har selvfølgelig skapt både misunnelse og skepsis hos resten av befolkningen. Det er sikkert mange jøder som ikke har oppført seg pent også og det hjalp ikke at haugevis av dem flyktet til Vest-Europa under pogromene, samtidig som den jevne tysker slet med å få endene til å møtes.

Men det gjør det ikke greit å prøve å utrydde hele folkegruppen!! Liker eksempelet med aux-kabelen over her.

Anonymkode: a746c...1d2

Mange som ser på seg selv som utvalgt av Gud, blant annet muslimene.  Hvorfor bare ta fram jødene?

 

Du vet kanskje heller ikke at medteparten av jødene idag er sekulære? 

Anonymkode: 1eb99...c70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.2.2017 den 16.37, Callisto83 skrev:

Folk må ikke glemme raselæren, som Hitler (og mange andre inkludert nordmenn var veldig fan av). Man skal ikke så mange år tilbake før man delte opp folk i hvilken skalleform de hadde, og hvilke karakteristikker det medførte. Hitler satte jo dette på spissen og ville fremheve den "rene rasen", og de andre ble systematisk - nådeløst - utryddet på et industrielt nivå.. 

Noen nevnte homofile. Ja, homofile ble også drept. Men det var nok lettere å gjemme sin legning i den tida enn hvilken familie man var født i.. Hitler la ikke skjul på sitt spesifikke hat mot jøder, og han og sine dreit loddrett i om de drepte babyer, småbarn, kvinner etc.

OG... Ikke glem at antisemitismen (eller raselæren) ikke bare var noe som skjedde fram til 1945. I Norge har vi en grotesk historie hvordan vi f.eks behandlet tatere langt fram i nyere tid.. 

Og samer!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Jeg må bare si meg enig med TS; jeg forstår ikke at noen kan tro på at holocaust aldri fant sted og at de skal overbevise verden om det. Sannsynligvis tjener det noens interesser å hevde dette, det er gjerne de samme folkene som hevder at "Sions vises protokoller" er en autentisk jødisk bok.

Slik svertes et helt folk og deres historie, alt i den hensikt å fremstille jøder som verdensfiende nr. 1.

Endret av Tsunade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

-Jødene ble holdt som slaver av Egypterne i flere hundre år.

- Romerne okkuperte Israel og undertrykte folket

Anonymkode: 1eb99...c70

Andre mosebok forteller historien om israelittene (ikke helt det samme som jøder) som ble holdt i slaveri i Egypt. Det finnes imidlertid ingen troverdige arkeologiske beviser som kan bekrefte at denne historien er sann. Selv i Israel er det vanlig å betrakte denne historien som en myte. Historien om jødenes fangenskap i Babylon bygger nok derimot på virkelige hendelser, men omfanget synes å være en smule overdrevet.

Romerne underla seg de fleste folk de kom i kontakt med. Men innlemmelse i Romerriket ville kunne medføre like mye positivt som negativt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.2.2017 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Du har helt rett i at jødene i mange europeiske land levde litt "på siden av samfunnet", delvis fordi andre ikke alltid ville ha særlig med dem å gjøre og delvis fordi de selv ikke alltid ville ha så mye med andre å gjøre. Folk med jødisk bakgrunn gjorde det jevnt over også ganske godt, især økonomisk. Det gjorde dem til en gruppe det var lett å skylde på. De var annerledes, de var synlige, og det var sikkert mistenkelig for enkelte at de gjorde det bedre enn dem selv.

Anonymkode: 74186...60a

For kristne var det lenge synd å låne ut penger med rente, noe som førte til at kristne holdt seg unna yrker som innebar utlån av penger mot rente. Jødene hadde på denne tiden ikke lov til å eie jord, men mange jøder slo seg opp som lånehaier fordi de kristne holdt seg unna dette yrket. Prisen jødene måtte betale for dette privilegiet var sosial fordømmelse, noe William Shakespeares drama Kjøpmannen i Venedig handler om. Ågerkarer, som lånte ut penger med rente, var blitt lyst i bann av pavemakten i 1179. Bare det å hevde at åger ikke var en synd ble fordømt som kjetteri av kirken. Mye av hatet overfor jøder stammer fra monopolet jødene oppnådde innenfor ågervirksomhet. Til sammenligning er ikke kemneren særlig populær i disse tider heller. Det var gjennom dette tilnærmede monopolet på ågervirksomhet at en del jøder vokste seg mektige innen bankvirksomhet. Polarisering og misnøye førte videre til at kristne brygget videre på historien om hvordan Jesus Kristus ble dolket i ryggen av det jødiske samfunnet han var del av. Mange kristne tilla dermed jødene kollektiv skyld for Jesus sitt dødsfall.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2017 den 16.37, Callisto83 skrev:

Folk må ikke glemme raselæren, som Hitler (og mange andre inkludert nordmenn var veldig fan av). Man skal ikke så mange år tilbake før man delte opp folk i hvilken skalleform de hadde, og hvilke karakteristikker det medførte. Hitler satte jo dette på spissen og ville fremheve den "rene rasen", og de andre ble systematisk - nådeløst - utryddet på et industrielt nivå.. 

OG... Ikke glem at antisemitismen (eller raselæren) ikke bare var noe som skjedde fram til 1945. I Norge har vi en grotesk historie hvordan vi f.eks behandlet tatere langt fram i nyere tid.. 

Kartlegging av menneskeheten i raser er ikke nødvendigvis feil. I seg selv er raseinndeling nøytralt og lever fortsatt i beste velgående. Man bruker bare eufemismer som hvit, svart og asiatisk for kaukasoid, negroid og mongoloid. Men i praksis beskriver ordene nøyaktig det samme. Det var når darwinisme og eugenikk ble blandet inn i det hele, slik at det oppstod ideer om rasehierarkier der rasene befant seg på ulike utviklingsnivåer, at man begynte bevege seg på gyngende grunn. Når egenskaper tillegges rasekartet og man verdisetter et gjennomsnittsnivå på den enkelte rases egenskaper beveger man seg i retning av å vurdere rasenes samfunnsverdi og utviklingsnivå. Da forsvinner fort synet av individer i generaliseringer rundt rasegrupper. Dessverre har maktmennesker på bakgrunn av politiske og økonomiske motiver hatt nytte av å konstruere raseteorier som opphøyer sin egen gruppe og samtidig nedvurderer grupper av mennesker de har behov for utnytte. Eugenikk og raseinndeling omtales gjerne med negativt fortegn pga måten det har blitt utnyttet politisk av kyniske maktmennesker til å begå overgrep. Likevel lever både eugenikken og raseinndelingen videre innen medisin og rettsantropologi av den enkle årsak at det fortsatt er av en viss vitenskapelig relevans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2017 den 2.11, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje du bør lese deg opp før du kommenterer ukritisk?
Jødene har ikke behandlet andre fint. De har opphøyet seg selv fordi de var Guds utvalgte folk, og så ned på de andre(og nå snakker jeg på et generelt grunnlag, men sitter ikke i en boks bare fordi man har en viss religion eller rase). Det finnes mye god litteratur, både før og etter Hitler kom til makten. Jeg vil gjenta meg selv og si at ingen av delene var akseptable.

Anonymkode: 2d0cd...389

Man kan da ikke bare se på jødene som et folkeslag der ALLE er skyldige for noe NOEN har gjort. Blir nesten som å si at nordmenn fortjener å bli utslettet av en atombombe fordi ABB drepte så mange. 

På 8.2.2017 den 12.40, Antoinette skrev:

Jeg har sett endel dok. om Holocaustfornektere og når man hører de snakke skjønner du raskt at her skorter det på mer enn kunnskap. Det er en dumskap som kan knyttes til dårlig oppvekst, familieforhold, gener mm. De fleste er håpløse og snakke med også. De har sitt syn på verden og sånn er det. 

En venninne av meg likte og "tulle" med jødenes skjebne under krigen og jeg bestemte meg for å lære han en lekse. Da vi alle var på vennetur til Krakow dro vi til Auschwitz (idioten visste ikke at leiren engang lå i Polen) uten å snakke med han på forhånd. Der hadde eg booket en omvisning med en overlevende - da kan jeg love deg at det ble slutt på de dumme vitsene og "spøkene" om at Holocaust ikke skjedde. 

Har du noen dokumentarer om temaet å anbefale? :) 

Endret av pessimistisk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎02‎.‎2017 den 2.11, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje du bør lese deg opp før du kommenterer ukritisk?
Jødene har ikke behandlet andre fint. De har opphøyet seg selv fordi de var Guds utvalgte folk, og så ned på de andre(og nå snakker jeg på et generelt grunnlag, men sitter ikke i en boks bare fordi man har en viss religion eller rase). Det finnes mye god litteratur, både før og etter Hitler kom til makten. Jeg vil gjenta meg selv og si at ingen av delene var akseptable.

Anonymkode: 2d0cd...389

Å lese deg kritisk er ikke så dumt ;)

Det er vel strengt tatt Nobelkomiteen som ofte opphøyer jøder. Og det er fordi de jobber hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...