Gå til innhold

Hvordan kan noen fornekte holocaust?


Chiyo

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Jon Are skrev:

jasså du. hvor står det at jødene opphøyet seg selv? Jøder er generelt et meget dyktig folkeslag. Er langt framme i teknologi, har fått mange nobels priser i forhold til folketall, får dyrket opp plasser der det har vært ørken og var flinke handelsfolk. Er det muligens et snev av misunnelse bak dette hatet ?

Med hilsen fra

Jon Are

Det stemmer jo at (mange) jøder ser på seg selv som et opphøyd folk, utvalgt av gud. De har alltid levd litt på siden av samfunnet og funnet sine nisjer som de har endt opp med å være rågode i. Det har selvfølgelig skapt både misunnelse og skepsis hos resten av befolkningen. Det er sikkert mange jøder som ikke har oppført seg pent også og det hjalp ikke at haugevis av dem flyktet til Vest-Europa under pogromene, samtidig som den jevne tysker slet med å få endene til å møtes.

Men det gjør det ikke greit å prøve å utrydde hele folkegruppen!! Liker eksempelet med aux-kabelen over her.

Anonymkode: a746c...1d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jon Are
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er det ikke. Muslimene er vel strengt tatt de som har gjort mest revlosjonerende arbeid her i verden. Du kan for lite til at jeg gidder å diskutere med deg.

Anonymkode: 2d0cd...389

jasså her har vi med en intellektuell selvutnevnt ekspert på temaet å gjøre. i forhold til folketallet har jøder fått mange nobels priser. De er faktisk et meget dyktig folkeslag. Hadde de sluppet å krige med disse araberlandene, så hadde de nok kunne gjort det enda bedre. Det er millioner, enormt mange som er muslimer , og degt skulle da bare mangle at de ikke fikk til noe, men det er til tross for islam som ekskluderer halve befolkningen .

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens samfunn har det faktisk blitt nærmest umulig å undervise om holocaust, ved fleire tyske og franske skoler. Flertallet av elevene kommer fra muslimske land i Midtøsten eller Afrika. Disse barna / ungdommene har hørt fra foreldrene sine (samt fraimamene i moskeene) at holocaust var noe alle de "onde jødene" fant på.

Anonymkode: caafa...49b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enda tidligere holocaust, i Armenia, blir også benektet av noen. Men eneste forskjellen er at det er Tyrkia som var den skyldige, og samtidig den som benekter det. Tyskland benekter ikke det landet gjorde for 70 år siden. På grunn av Tyrkias medlemskap i NATO så er det mange land som fortsatt benekter at det som skjedde mot armenerne var folkemord, deriblant Norge.

Er det ikke trist at noe som skjedde for over 100 år siden, fortsatt må bli benektet av flere store land?

Anonymkode: 140e2...f0f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har studert dette hele mitt liv og er stadig på leting etter ny kunnskap og informasjon, og jeg kan ikke fatte at alle står så stålplantet på den ene siden. For alt hadde tross alt en forklaring.

Anonymkode: 2d0cd...389

Men kan ikke du opplyse oss litt, da? Fortelle litt om denne forklaringen? Gi et eksempel på hvordan jødene skadet tyskerne så de fortjente å bli torturert og drept? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dagens samfunn har det faktisk blitt nærmest umulig å undervise om holocaust, ved fleire tyske og franske skoler. Flertallet av elevene kommer fra muslimske land i Midtøsten eller Afrika. Disse barna / ungdommene har hørt fra foreldrene sine (samt fraimamene i moskeene) at holocaust var noe alle de "onde jødene" fant på.

Anonymkode: caafa...49b

Holocaustfornektelse er ulovlig i både Tyskland og Frankrike, så dette høres tvilsomt ut. Etter å ha søkt mye rundt finner jeg heller ikke noe som støtter opp under denne påstanden.

Når det er sagt så stemmer det at holocaustfornektelse er et stort problem i mange muslimske miljøer. Jeg jobber på en skole hvor nesten halvparten av elevene er muslimer og har støtt på dette selv, men det gjør det selvsagt ikke "umulig" å fortelle om holocaust. Det jeg ofte må gjøre er å trekke inn Israel-Palestina-konflikten og lære dem at man kan være kritisk til ting som skjer i dag uten å nekte for historiske fakta. 

Anonymkode: a746c...1d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett endel dok. om Holocaustfornektere og når man hører de snakke skjønner du raskt at her skorter det på mer enn kunnskap. Det er en dumskap som kan knyttes til dårlig oppvekst, familieforhold, gener mm. De fleste er håpløse og snakke med også. De har sitt syn på verden og sånn er det. 

En venninne av meg likte og "tulle" med jødenes skjebne under krigen og jeg bestemte meg for å lære han en lekse. Da vi alle var på vennetur til Krakow dro vi til Auschwitz (idioten visste ikke at leiren engang lå i Polen) uten å snakke med han på forhånd. Der hadde eg booket en omvisning med en overlevende - da kan jeg love deg at det ble slutt på de dumme vitsene og "spøkene" om at Holocaust ikke skjedde. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Antoinette skrev:

En venninne av meg likte og "tulle" med jødenes skjebne under krigen og jeg bestemte meg for å lære han en lekse. Da vi alle var på vennetur til Krakow dro vi til Auschwitz (idioten visste ikke at leiren engang lå i Polen) uten å snakke med han på forhånd. Der hadde eg booket en omvisning med en overlevende - da kan jeg love deg at det ble slutt på de dumme vitsene og "spøkene" om at Holocaust ikke skjedde. 

:klappe: 

Anonymkode: 88031...bd0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Antoinette skrev:

En venninne av meg likte og "tulle" med jødenes skjebne under krigen og jeg bestemte meg for å lære han en lekse. Da vi alle var på vennetur til Krakow dro vi til Auschwitz (idioten visste ikke at leiren engang lå i Polen) uten å snakke med han på forhånd. Der hadde eg booket en omvisning med en overlevende - da kan jeg love deg at det ble slutt på de dumme vitsene og "spøkene" om at Holocaust ikke skjedde. 

 

Anonymkode: b80fb...337

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: b80fb...337

En venninne av meg hadde en kjæreste..... ergo, er ikke sammen lengre. Han var og er en idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2017 den 2.11, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje du bør lese deg opp før du kommenterer ukritisk?
Jødene har ikke behandlet andre fint. De har opphøyet seg selv fordi de var Guds utvalgte folk, og så ned på de andre(og nå snakker jeg på et generelt grunnlag, men sitter ikke i en boks bare fordi man har en viss religion eller rase). Det finnes mye god litteratur, både før og etter Hitler kom til makten. Jeg vil gjenta meg selv og si at ingen av delene var akseptable.

Anonymkode: 2d0cd...389

Barn. Nyfødte. Gravide kvinner og deres foster. Gamle. Handicappede. De hadde sikkert vært slemme nok til å fortjene det de fikk. Du beviser det som sies her, holocaust-fornekterne er helt enkelt dumme.

Anonymkode: 6bfe9...0b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jon Are skrev:

jasså her har vi med en intellektuell selvutnevnt ekspert på temaet å gjøre. i forhold til folketallet har jøder fått mange nobels priser. De er faktisk et meget dyktig folkeslag. Hadde de sluppet å krige med disse araberlandene, så hadde de nok kunne gjort det enda bedre. Det er millioner, enormt mange som er muslimer , og degt skulle da bare mangle at de ikke fikk til noe, men det er til tross for islam som ekskluderer halve befolkningen .

Med hilsen fra

Jon Are

900000 muslimer slåss på de alliertes side 2. verdenskrig. Bare sånn at du er klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest William Adelin

Jeg synes også det er skammelig at man fornekter folkemordet på armenerne fra 1 verdenskrig. Et folkemord som burde omtales som et holocaust. Et holocaust som den norske regjering ikke anerkjenner noe som er direkte skammelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viss jeg skal oppsumere alt i en setning: Hvordan kan Hitlers enorme hat, og alle hans tilhengeres hat oppstå helt ubegrunnet?

Det som skjedde har visst seg og og være en naturlig reaksjon i flerforldige forskninger. Om man blir angrepet vil man komme sterkere tilbake, for i bunn og grunn er vi bare dyr. Jeg har studert dette hele mitt liv og er stadig på leting etter ny kunnskap og informasjon, og jeg kan ikke fatte at alle står så stålplantet på den ene siden. For alt hadde tross alt en forklaring.

Anonymkode: 2d0cd...389

Hitler hadde en gal psykopat av en (ste)far og hadde han hatt en annen oppvekst så er sannsynligheten for at Adolf Hitler ikke hadde blitt den despoten han ble ganske stor. Mulig verden hadde sett en annen gal statsleder, men ikke Hitler. 

Anonymkode: a92b9...6e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En enda tidligere holocaust, i Armenia, blir også benektet av noen. Men eneste forskjellen er at det er Tyrkia som var den skyldige, og samtidig den som benekter det. Tyskland benekter ikke det landet gjorde for 70 år siden. På grunn av Tyrkias medlemskap i NATO så er det mange land som fortsatt benekter at det som skjedde mot armenerne var folkemord, deriblant Norge.

Er det ikke trist at noe som skjedde for over 100 år siden, fortsatt må bli benektet av flere store land?

Anonymkode: 140e2...f0f

I sympati med Tyrkia og Aserbajdsjan vil ikke Pakistan engang anerkjenne Armenia som en egen selvstendig statsdannelse. Armenerne har som du skriver blitt herjet med av Tyrkia, og etter oppløsningen av Sovjetunionen var det på 1990-tallet stridigheter mellom Armenia og Aserbajdsjan om landområdet Nagorno-Karabakh. Aserbajdsjanerne har til felles med tyrkerne at de snakker et tyrkisk språk. I tillegg er de hovedsakelig muslimske, selv om de skiller seg fra tyrkerne ved at sjia-muslimene er mer folketallige enn sunni-muslimene blant aserbajdsjanerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2017 den 1.48, Chiyo skrev:

Jeg så en video på nett om folk som fornekter holocaust. Altså... hvordan??? Det finnes bilder, brev, fortellinger fra de som overlevde, fortellinger fra de som jobbet i konsentrasjonleieren osv. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan benekte det. 

 

Det er en del lederskikkelser som ser det som formålstjenlig å benekte Holocaust fordi de har tanker om at det tjener deres sak. Samtidig finnes det en del lederskikkelser som ser det som formålstjenlig å trekke fram Holocaust hver bidige gang anledningen byr seg, fordi de har tanker om at det tjener deres sak. Det viktig å huske på at Holocaust ikke kun var rettet mot jøder. Det var en industriell utryddelse av alle definert av nazi-regimet som uønskede elementer. Holocaust var blant annet et resultat av at nazistene dro sine teorier om eugenikk alt for langt. Men man skal huske på at nazistene ikke var alene om å overdrive eugenikk-teorier. Nazistene bygget videre på ideer som den gang var gangbare blant vitenskapsfolk over hele den industrialiserte verden - ikke minst i USA. Disse ideene har ellers ført til tvangssterilisering, tvangsassimileringspolitikk, lobotomering i diverse industraliserte land - deriblant Norge. Men det er egentlig ikke så mye eugenikk det er noe galt med. Eugenikken har fortsatt sin plass innen medisin og vil ikke bli avleggs med det første. Eugenikk er et resultat av darwinisme og evolusjonslæren. Det er mer hva eugenikk kan føre til. Når man drar det så langt at man fryser ut, skader og dreper mennesker på bakgrunn av at de ikke defineres å være tilstrekkelig verdifulle for storsamfunnet at det har gått langt over streken. Nazistene definerte ikke bare jøder, men også sigøynere, psykiatriske pasienter, tilbakestående, handicappede og slavere som uønskede elementer. Frimurere og noen sekter ble sett på som en trussel og led samme skjebne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superbruker7
På ‎07‎.‎02‎.‎2017 den 1.48, Chiyo skrev:

Jeg så en video på nett om folk som fornekter holocaust. Altså... hvordan??? Det finnes bilder, brev, fortellinger fra de som overlevde, fortellinger fra de som jobbet i konsentrasjonleieren osv. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan benekte det. 

 

Det handler om konspirasjonsteorier. Da har det ikke noe å si hvor mange beviser det finnes for de avskrives jo uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...